Toon posts:

Probleem met LaCie externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een LaCie externe HDD liggen. 250 GB via USB2.0. De HDD is van de buurman.
Probleem is als volgt:

Je kunt door de bestanden bladeren en ook openen;soms... Echter als je de eigenschappen van de schijf opvraagt heeft Windows XP het over een schijf van 1,5 PB.... :|

Die geintjes ken ik dus ik wilde een CHKDSK uitvoeren. Dit lukt niet, alsdus het CMD, omdat het bestandssysteem RAW is.

Convert /fs:ntfs mag ik om die reden ook niet runnen.
File recovery software helpt me ook niet verder. Het bestandssysteem is iig corrupt.

Is hier nog iets mee te beginnen of mag ik de buurman vervelend nieuws brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Bump?

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:09
Heb zelf er goede ervaringen met dit programma voor dit soort problemen: http://www.partition-recovery.com/

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Verwijderd

Topicstarter
Die kan omgaan met RAW bestandssystemen?

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:09
Niet zo zeer omgaan, maar niet zoekt op je hdd naar oude partities, en die kan je terug zetten dan dmv recovery. Probeer heeft bij mij al meerdere malen geholpen met 'dode' disken. Die kwamen bv. met de melding format mij aub. Maar toch alle files en dingen terug. Download e trail anders. kan je het zien/testen.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verder kun je voor datarecovery Thematopic: Datarecovery eens doornemen.
Mijn ervaringen zijn het beste met tooltjes die niet zozeer naar de partities kijken, maar ongeacht daarvan data proberen terug te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb Partition Recovery gedraaid, File Scavenger geprobeerd maar beiden zonder succes.
Daarnaast heb ik de LaCie drive uit elkaar gehaald en gezien dat er een Seagate schijf in zit. Geprobeerd om de tools van Seatools te draaien maar die geven na enkele seconden al diverse onherstelbare fouten.

Patient overleden vrees ik.
Pagina: 1