Asus p5b-e bios flash mislukt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:07
Beste Tweakers,

Ik dacht even mijn bios te gaan flashen vanuit windows omdat ik dit even snel nodig had..
Vervolgens geeft ie bij de laatste stap een error.. En nu als de pc opstart zwart beeld, je ziet wel dat ie wilt laden van de HDD als ik de leds mag geloven..

Hoe kan ik me moederbord weer goed krijgen? Heb iets gelezen van doe je cd erin van je moederbord, maar deze heb ik niet vandaar...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt eerst beginnen met een CMOS clear, verder staat er in de PMG FAQ ook het nodige over Hoe recover ik een mislukte BIOS flash? :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• J.Thermaltaker
cmos clear al geprobeerd, haalt niks uit..
ik ga nu met floppy's aan de gang en doe het volgende;
AMI BIOS

•Download de BIOS file en hernoem hem naar AMIBOOT.ROM
•Zet dit bestand op een maagdelijk lege flop.
•Duw de flop in de gleuf en booten maar!

dit is denk ik de methode voor mijn bord? of heb ik de award methode nodig?
ik probeer dit trouwens met de laatste bios file..

edit: de pc lijkt geen kick te geven op me floppy drive
edit 2: hij lijkt wel de cd-rom speler te kunnen lezen..( zie ik aan het lampje dat flikkert als de pc aangaat)

Heeft iemand toevallig de cd van dit moederbord, en zou die gene daarvan een iso of iets dergelijks willen maken en doorsturen? Want het schijnt dat je hem daarmee kan restoren naar zen originele bios.. Alvast heel erg bedankt

[ Voor 33% gewijzigd door J.Thermaltaker op 19-09-2009 07:18 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zelf de bios op een CD branden kan natuurlijk ook, even opzoeken wat er allemaal bij moet staan aan flash tools en hoe het met de map-indeling zit ;)

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Wat je kunt doen is een bootable cd maken met daar op afudos en je rom en dan in je autoexec.bat de opdracht afudos /i[romnaam.rom] (zonder [] en zonder spatie tussen i en romnaam.rom) en kijken of hij dan uit zichzelf de bios opnieuw schrijft (zie pagina 4-7 van de manual).

• J.Thermaltaker
ik heb gedaan wat Xorist zei,
Ik heb met PowerIso een cd-rw gebrand met het volgende erop;
afudos.exe
bios.rom
en het autoexec.bat

Als bootfile heb ik de .bat file gepakt..
Als ik de pc aanzet hoor je hem wel spinnen de cd, maar gebeurt er veder niks.. heb ook geprobeert met ALT +F2 maar er gebeurt niks..
Moet ik even wachten? Of doe ik iets fout?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een BIOS-flash is niet in 30 seconden gebeurd, geeft de boel een kans om te kunnen flashen en wacht bijvoorbeeld 10 minuten.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Asus heeft "Asus crashfree bios" hoe dit werkt staat in je manual.
Zie verder: Werkt Asus' crashfree bios überhaupt?

My favorite programming language is solder.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Correcte inhoud van je autoexec.bat:
afudos /ibios.rom

• J.Thermaltaker
Wiethoofd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:10:
Correcte inhoud van je autoexec.bat:
afudos /ibios.rom
dat klopt..
Heb hem nu al een tijdje aan staan en net ff gereset, maar geeft nog geen kick..
Misschien werkt de bootfile niet?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

het kan zijn dat je bios een bepaalde verplichte naam moet hebben als je EZFlash gebruikt, of afudos hier ook aan vast zit weet ik zo niet.

• J.Thermaltaker
heb nu de eerste release bios genomen, en heb die P5BE.ROM genoemd, netzoalds in de manual eigenlikgedaan wordt.. hopen dat dit werkt:)
edit: werkt ook niet, kan nog de enelaatste release proberen.. maar denk niet dat het nut heeft,
iemand nog ideeen of is dit moederbord gewoon dood?

[ Voor 35% gewijzigd door J.Thermaltaker op 19-09-2009 16:24 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Mobo is wss niet dood, je moet alleen een goede bios op je bios rom zien te krijgen.
Misschien kun je hem ""hotflashen" of anders een nieuwe chip geflashed en al bestellen bij een soortgelijke zaak als deze

[ Voor 61% gewijzigd door Puch-Maxi op 19-09-2009 18:40 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
hotflashen gaat m niet worden aangezien ik geen andere pc heb staan nu, en het een vaste bios chip is..
Als er nog ideeen zijn om hem zo te kunnen redden, dan graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314561

Probeer tijdens de POST eens ALT+F2 te drukken (EZ flash)

Goed doorlezen want het is een secuur klusje.

Anders kijk ik wel even voor je want ik heb het moederbord rommetje nog wel en het BIOS dat je op een lege CD brand heet: P5BE.ROM
De laatste niet beta versie is de 1101.

EZ-Flash wordt ondersteund door je moederbord (even opgezocht) en dat betekend dat je ook USB sticks kunt lezen. Als EZ-Flash niet werkt moet je voor een blind-flash gaan en dat betekend versie 1101 downloaden en deze versie op een CD branden hernoemd naar:
P5BE.ROM
Asus kiest vanzelf de juiste naam want de naam luisterd nauwkeurig.
Zet hem ook op USB stick in de root. USB sticks groter dan 8 GB worden niet herkent staat in de manual, ook moet hij FAT16/32 zijn.

Ik hoop dat dit de oploosing is. Let op de naam en alles in hoofdletters :)

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/nve3vb.png

Ik heb even de manual gedownload en dan moet je zijn onder sectie 4.1.5 van het boekwerk; pag 74 :)

En 10 minuten is dikke onzin want ik flash voor mijn werk regelmatig systemen en mijn systeem heb ik ook geflasht en deed dat in 15 seconden. Zelden duurt het langer dan een minuut.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 314561 op 20-09-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12-2023

hgp

Onlangs probeerde ik mijn bios ook te flashen via ez-flash, Ik had toen ez-flash gestart maar was vergeten m'n usb stick als FAT32 te formatteren. Na een reset vanuit ez-flash (had niks geladen ofzo) was m'n bios gereset en ik had ook geen beeld meer. (monitor bleef standby, ook geen geluid trouwens maar hdd's waren wel ergens mee bezig)

Ik heb toen even de stroom eraf gehaald, powerknop een paar keer ingedrukt en alles weer aangesloten. Daarna had ik ineens wel weer beeld. Misschien werkt dit ook voor jouw moederbord :)

[ Voor 14% gewijzigd door hgp op 20-09-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hgp schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:20:
Onlangs probeerde ik mijn bios ook te flashen via ez-flash, Ik had toen ez-flash gestart maar was vergeten m'n usb stick als FAT32 te formatteren. Na een reset vanuit ez-flash (had niks geladen ofzo) was m'n bios gereset en ik had ook geen beeld meer. (monitor bleef standby, ook geen geluid trouwens maar hdd's waren wel ergens mee bezig)

Ik heb toen even de stroom eraf gehaald, powerknop een paar keer ingedrukt en alles weer aangesloten. Daarna had ik ineens wel weer beeld. Misschien werkt dit ook voor jouw moederbord :)
:?

Papieren boekjes zijn zo 1995?

Wat dat betreft lezen mensen geen gebruikshandleiding meer en in jouw geval denk ik dat het een ander probleem is geweest.
Lezen is weten -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12-2023

hgp

Papieren boekjes zijn zo 1995?
Wat is er mis met een webpagina.
Wat dat betreft lezen mensen geen gebruikshandleiding meer en in jouw geval denk ik dat het een ander probleem is geweest.
Lezen is weten -O-
Natuurlijk heb ik wel een handleiding gelezen ik had er alleen even geen rekening mee gehouden dat een wat grotere usb stick wel eens NTFS zou kunnen zijn. Het kan inderdaad een heel ander probleem zijn maar het lijkt veel op wat ik hier laast had. Het kan toch geen kwaad dit even te melden zodat de TS het kan proberen als hij dat nog niet gedaan had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
freijman, ik ga het vanavond nog even proberen zoals jij zei..
Moet ik alleen de ROM file erop zetten, of iets als AWDflash en een .bat file?
Als het niet lukt, kan jij die cd uploaden dan op internet? Of woon je dichtbij dat je misschien kan helpen dat ik even langskom of iets dergelijks?:)

@hgp, bedankt voor je reacie maar dit hebik al geprobeerd, het is echt fout gegaan onder het flashen zelf.. ( laatste stap van het flashen onder windows )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Ik ben nu aan het proberen..
Ik heb een CD gebrand met alleen de rom file erop( versie 1101 ) die heb ik hernoemd naar P5BE.ROM
Met booten lijkt ie op te spinnen en doet ie veder niks..

USB stick van 32 mb met een FAT partitie die krijgt heel even stroom als ik m erin steek en valt veervolgen gelijk weg ( zit een ledje in ) in elke USB poort doet die dit..
Veder zie ik in de manual staan dat je ietsmoet kunnen lezen van BAD BIOS CHECKSUM.. maar ik heb gewoon een zwart beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
heb het ondertussen opgegeven en heb een nieu moederbordje gehaald..
Heb nu een MSI P45 neo, hebnu alleen het volgende probleem..
Ik probeer vista x64 te installeren maar zodar ik het laadbalkje zie van vista loopt het systeem compleet vast...
Ergens iets in de bios instellingen? Of iets wat niet goed zit?

setup nu:

Intel c2d e6400
MSI p45 NEO
1x 2gb kingston geheugen
XFX 8800GT
dvd rom speler (ide)
1x WD 250gb sata schijf

edit: is al gelukt, na bios update werkt het prima:)

[ Voor 5% gewijzigd door J.Thermaltaker op 21-09-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi :)

Lijkt op een voedingsprobleem van je PC.

Dat heel even aanspringen en dan meteen weer uit gaan had ik ook na mijn upgrade, maar een nieuwe voeding deed wonderen :)

Vista X64 loopt vast tijdens de setup?

Met de standaart BIOS instellingen zou de installatie geen probleem mogen zijn.

Mijn idee is om te gaan troubleshooten. Je koopt nu wel een nieuw moederbord, maar ik woon in Oss ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 314561 op 22-09-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309697

Als in de bios de fout zit leest hij de hdd nog niet toch??
leest hij niet eerst het ram geheugen? de cache??

had laatst dit probleemn met msi pm8pm-v maar kreeg Award bootblock inbeeld...
een floppy gemaakt met aangepaste autoexec.bat
dit moest na een foutieve winflash via msi live...

maar is deze in de verkoop??
(optie om te repareren zou een andere bioschip kunnen zijn...

groeten
Pagina: 1