Toon posts:

Goede Edit/muziek set voor iMac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al een lange tijd ben ik onderzoek aan het doen naar een goede geluidsset voor mijn iMac.
Heb de iMac vooral voor het professioneel editen in Final Cut Pro en natuurlijk muziek luisteren.
Als eerste viel mij keuze op de set Bose Companion 5, maar hoorde van veel mensen dat je vooral
voor het merk betaalt. Toen kwam ik op de Logitech Z-5500 die goedkoper was, maar niet altijd even
geschikt was voor muziek afspelen.

Kunnen jullie mij misschien advies geven over een goede geluidsset die ik vooral wil gebruiken voor
het professioneel editen en het luisteren van muziek.

Thnx voor de reacties ;)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:20
Voor setgeluid en muziek is een 5.1 set vrij overbodig. Zelf luister ik naar Dynaudio's en wil niet anders. Maar goedkoop is het niet.
Echter heb ik deze eens gehoord: http://www.feedback.nl/re...itoren/blue-sky/mediadesk
en was vrij aangenaam verrast. Het mid en hoog zit erg goed in elkaar op deze set, vergelijkbaar met de dyn's, plus nog een extensie in het laag door de sub, welke niet zo verrot klinkt als de pc speaker subs. Je hebt alleen geen fatsoenlijke volume knop, zoals gebruikelijk bij monitor speakers.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Speakerset die matched bij je iMac

Niet alles is even goed qua klank maar er zit genoeg tussen :)

Absoluut goed spul: Ferguson Hill FH007+FH008 of de Focal 2.1 XS set. Maar het blijven PC speaker sets en als je wil mixen dan moet je misschien voor echte monitors gaan. Zou ik ze wel goed ontkoppelen van je bureaublad want anders staat de boel te resoneren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

ShittyOldMan schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 01:36:
Voor setgeluid en muziek is een 5.1 set vrij overbodig. Zelf luister ik naar Dynaudio's en wil niet anders. Maar goedkoop is het niet.
Zonder budget kun je vrij weinig zeggen, Dynaudio is geweldig maar ook prijzig (BM6 is mijn referentie monitor :))

Setje studiomonitors en controller lijkt me wel op zn plaats.. met zo'n Bose of Logitech setje ga je geen details horen. Een goed alternatief is een setje Fostex 6301B, dan zit je ook rond de 340 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties en heb veel gehad aan de adviezen.

Op dit moment ben ik het meest onder de indruk van de Focal 2.1 XS. Ik zag dat er een iPhone dock opzit wat voor mij erg goed uitkomt. Ook qua uiterlijk zien deze boxen er erg goed uit. De andere monitoren zullen natuurlijk overduidelijk beter zijn, maar heb ik hier helaas geen ruimte voor op mijn bureau en ben dus beperkt in de ruimte, zeker voor zulke grote monitoren. Is er iemand die ervaring heeft met de Focal 2.1 XS?

Mijn budget ligt ongeveer tot €400,-, hoewel ik zag dat de Focal 2.1 XS al €499,- zat :|

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
http://www.m-audio.com/products/en_us/StudiophileAV40.html

beste pc speakers die ik ooit beluisterd heb, ze zijn 129,- bij bax-shop.

als je muziek als Drum n' Bass of hiphop wilt maken kun je er ook een aparte sub bij kopen met footpedal om on-the-fly je sub uit en aan te zetten (zodat je kunt luisteren hoe je track met en zonder sub klinkt)

ik luister zelf ook DnB en om heel eerlijk te zijn mis ik de sub niet.

anders kun je kijken bij DynAudio
Pagina: 1