Dell optiplex GX 50 geheugen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• 112markjanssen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10-2022
Hallo,

Ik heb hier een Dell optiplex GX 50 staan met 2x 128mb ramgeheugen erin (pc133)
Nu heb ik 2 modulles van 256mb (pc133) en wilde deze erin zetten maar dat werkt niet.
Als ik deze erin zet geeft de pc aan dat het geheugen is verandert maar als ik dan in de bios kijk zie ik maar 8MB staan. Hoe kan dit? Er zou toch 512MB moeten staan.

De bios versie is A06 en dat is de nieuwste, en volgens de handleiding moet de pc gewoon 2x 256mb aankunnen.

En ik heb het geheugen in een andere pc gehad en daar werkt het wel.

Hoe kan dit?
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, het zou wel fijn zijn als die 512mb zou gaan werken, is de pc weer net iets sneller :P

• tiepje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11-2025
http://support.dell.com/s...n/UG/upgrades.htm#1110794

Geeft dit enig help ?

Ik wil ook een upgrade doen, grotere HD , processor en geheugen, dus ik ga dit volgen.

• 112markjanssen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10-2022
Hallo tiepje,

Deze handleiding had ik al gevonden, maar daarmee kom ik er niet uit. het maakt niet uit hoevaak ik de 256mb geheugens er ook in doen ze worden door de pc niet (goed) herkend. En als ik dan de 2x 128mb weer terug doe werken die wel meteen weer. dus dat wil zeggen dat mijn slots ook niet kapot zijn. en het geheugen is niet kapot want dat werkt wel in een andere computer....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat of je geheugen simpelweg niet compatible is met je moederborden (koop dan ander geheugen met andere chips) of dat je een te hoge chipdichtheid hebt (zie PMG FAQ) in dat geval moet je kijken naar geheugen met een lagere chip dichtheid. Maar let dan wel op de notering. Je hebt het hier over mb, maar dat kan niet, want mb is niets (technisch gezien is het milibit, maar dat is natuurlijk onmogelijk). MB = MegaByte, Mb = Megabit.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

het kan n probleem zijn qua single sided versus double sided geheugen? (hoeveel chipjes zitten dr op die geheugenrepen)
of ecc/reg versus non-ecc/non-reg? kijk even goed op de reepjes of dr iets over ecc of registered of wat dan ook op staat..

bios al gereset na installeren van de nieuwe geheugenrepen..?

als de bios/chipset geen 256 repen zou ondersteunen zou ie ze alsnog als 2x 128 detecteren, dat is het dus niet..

• tiepje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb dus twee maal 64 MB pc 100 168 pin sdram in de Dell GX 50 8 x 8 chips enkelside

Geprobeerd 512MB pc 133 werkte niet en 128 MB pc 133 ook niet

NU zoek ik nog of het ligt aan Non-Ecc en Unbuffered .
ben nog wel even bezig.

Wat staat er op jou 128MB boodjes? code volledig!

[ Voor 3% gewijzigd door tiepje op 14-10-2009 00:19 ]

Pagina: 1