Toon posts:

Bestellen in de US?

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben binnenkort aan een nieuw systeem toe, en alhoewel de prijzen behoorlijk gedropt zijn, vroeg ik mij af of het verstandig is om te bestellen in de US, bij CircuitCity.com bijvoorbeeld (moet nog prijzen en sites gaan vergelijken). Ziet er daar, met de dollarkoers, een stuk gunstiger uit. Ik zit dan met 2 punten:
1) De verzending naar NL: ik zie verschillende aanbieders die je een Amerikaans adres geven, aangezien US webshops meestal niet verschepen naar het buitenland. Deze aanbieders sturen het dan weer door (ik keek o.a. op www.crafty-move.nl/usa.html, waar het principe wel aardig werd uitgelegd). Heeft iemand hier ervaring mee, wordt er wel doorgestuurd, prijzen, catches etc.?
2) Hoe zit het met de garantie? Of is dat merk afhankelijk (ik laat een Dell samenstellen, en de garantie geldt ook hier bij Dell)?

Ben benieuwd!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Denk je ook aan de invoerrechten en eventueële BTW naheffing?
http://www.ditisamerika.nl/index.php?page=invoeren

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-11-2025

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Makkelijk als iets DOA /defect is, effe terugsturen...!!

Wees een verstandig en geef iets meer uit met zekerheid en service om de hoek!! :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit werd ook al uitgelegd op http://www.crafty-move.nl/BTW_en_invoerrechten.html. Maar als ik alles zo snel even zie en de heffingen meeneem, ziet het plaatje er toch nog een stuk gunstiger uit. Alleen... zoek ik altijd naar het addertje. ;-)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:50

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Vergeet ook niet dat in Amerika vaak prijzen zonder VAT zijn, al weet ik niet zeker hoe dit bij webshops zit. Er kan dus nog 5-15% VAT bij komen (+ dus nog BTW (19%) en invoerrechten). Een artikel moet dus gauw 2/3 van de prijs zijn die hier in NL wordt gevraagd (zonder rekening te houden met verzendkosten) wil het uit kunnen. Tezamen met garantieafhandeling is het volgens mij niet echt de moeite waard om PC onderdelen uit Amerika te halen en snap ik nooit zo goed waarom iemand zo veel moeite doet (/my two cents)

Edit:
Ik zit eens op die Crafty-move site te kijken die je linkte, maar heb je ook al een schatting gemaakt van wat dat shippen kost? Ik heb een berekening gedaan op die Shipito website, maar als ik een complete computer bestel en uitga van een compleet gewicht van 10 kilo en een pakje van 100x80x30 cm (ruwe schatting :P) dan ben ik al $154 aan shipping kwijt.

[ Voor 26% gewijzigd door Mad Marty op 18-09-2009 12:34 ]

Rail Away!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mad Marty schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:30:
dan ben ik al $154 aan shipping kwijt.
Auw. De prijs van goedkope pc + vat + btw + invoerrechten + shipping zal dus nooit veel lager kunnen liggen dan de pc hier kopen... En als het al een tientje goedkoper is zal je er alsnog spijt van krijgen als je garantie wilt claimen of RMA wilt aanvragen. Zou ik het niet voor doen.

Dit soort topics komt ook wel vaker langs, en de conclusie is altijd dat je het beter gewoon in NL kan kopen. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft weinig te maken met PMG, dit soort vragen kunnen beter in SF terecht.
Omdat er daar al een uitgebreid topic loopt: Importeren van hardware uit USA ga ik deze sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.