Importeren van hardware uit USA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo mensen,

Ik weet dat ik de zoveelste ben die er een topic over maakt, maar ik heb hier diverse topics gelezen over importeren vanuit amerika. Echter al deze topics zijn van een tijdje terug, en zijn niet echt van toepassing op het geen wat ik zoek.

Ik wil bij EVGA een moederbord kopen en deze laten verzenden naar nederland. Het board kost 179 dollar, exclussief verzendkosten e.d.

ik heb bij zowel de belastindienst als douane gekeken en wel wat info opgedaan, maar daar bleef ik haken op de catagorie waar mijn board toe behoord, er staan namelijk geen computers of hardware e.d. weergegeven.

Mijn luid: hoeveel BTW geld op dit product (ik denk 19%) en hoeveel omzet belasting moet ik betalen en eventueel andere bijkomstige belastingen??

Ik heb ook nog het een en ander gevonden van een mail adres in de USA. dit kost gemiddeld 15 dollar per maand zag ik, maar of het dan als gift opgestuurd wordt weet ik niet. LET OP IK PROBEER NIET DE BELASTING TE OMZEILEN!!!!

ik wil gewoon weten wat ik als beste kan doen en wat ik kwijt ben.

Wie helpt mij verder in dit belasting doolhof??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je moet sowieso die 19% betalen en dan kunnen er nog een paar euro administratie/inklaringskosten bij komen. Die 19% gaat over de prijs van het product + de verzendkosten.
Probeer het wel met een goeie koerier te versturen (UPS/FedEX/DHL) Als je het via USPS verstuurt kan het nog wel eens een paar weken langer duren voordat je je pakje krijgt.

Zo'n Amerikaans straatadres heb je niet nodig. Dat is alleen om producten te bestellen bij bedrijven die niet internationaal verzenden.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 24-06-2009 18:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
fsfikke schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:24:
Je moet sowieso die 19% betalen en dan kunnen er nog een paar euro administratie/inklaringskosten bij komen. Die 19% gaat over de prijs van het product + de verzendkosten.
Probeer het wel met een goeie koerier te versturen (UPS/FedEX/DHL) Als je het via USPS verstuurt kan het nog wel eens een paar weken langer duren voordat je je pakje krijgt.

Zo'n Amerikaans straatadres heb je niet nodig. Dat is alleen om producten te bestellen bij bedrijven die niet internationaal verzenden.
oke dat is een tegenvaller, en dan verder geen omzet of import belasting??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

martijnsnoek schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:42:
[...]

oke dat is een tegenvaller, en dan verder geen omzet of import belasting??
Nee dat niet inderdaad.
Maar waarom een tegenvaller, je had zelf toch ook al bedacht dat je iig die 19% moest betalen en je schrijft dat je niet probeert om daar onderuit te komen ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
fsfikke schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:45:
[...]

Nee dat niet inderdaad.
Maar waarom een tegenvaller, je had zelf toch ook al bedacht dat je iig die 19% moest betalen en je schrijft dat je niet probeert om daar onderuit te komen ;)
nee maar ik had wel gelezen dat je onder bepaalde bedragen er onderuit kwam, dus dan zou dat wel die 19% schelen, maar met die 19% erbij en verzend kosten is het het zelfde bedrag als hier.... dus dat schiet niet op. Zijn er nog bedragen aan verbonden om wel of geen import/omzet belasting te hoeven betalen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:25

Brons

Fail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:16

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mja het bedrag dat belastingvrij er doorheen komt is 22 euro ofzo,dus schiet je niet erg mee op ;) dat je die omzet niet hoeft te betalen scheelt al wat ;)
ah je moet beide betalen geloof ik : http://www.douane.nl/part...aankopen-03.html#P88_6061

[ Voor 28% gewijzigd door mrsar op 24-06-2009 19:45 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
mrsar schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:44:
mja het bedrag dat belastingvrij er doorheen komt is 22 euro ofzo,dus schiet je niet erg mee op ;) dat je die omzet niet hoeft te betalen scheelt al wat ;)
ah je moet beide betalen geloof ik : http://www.douane.nl/part...aankopen-03.html#P88_6061
die eerste link van "BRONS" had ik gezien, maar die 2e nog niet. Maar hier zie ik alleen tot 150 aan apperatuur staan, maar daarna weet ik dus niet of je douane rechten moet betalen. Stel dat ik een nieuwe Macbook pro uit de US haal scheelt dit gigantisch!! dus dan zou het wel weer intressant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware gaat over hardware, niet over importeren ervan.

Move OH -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:22
Overigens als je een bekende koerier gebruikt zoals UPS of DHL, dan moet je er wel rekening mee houden dat die zich wat beter aan de regeltjes houden douane technisch gezien. Met de post heb je dus vaak een betere kans onder je importeerheffing uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Belasting en import alla...niet leuk, maar over ioets wat je koop hoort erbij.
Maar ik kook van de woede dat er OOK over de verzendkosten heffing komt. Wat is dat voor zieks?!
Geen begrip daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Laatst online: 18-10 13:27
Solstice schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:05:
Maar ik kook van de woede dat er OOK over de verzendkosten heffing komt. Wat is dat voor zieks?!
Geen begrip daarover.
Spreek hier ook uit ervaring, toetsenbord laten overkomen vanuit de VS, koste 45 euro oid,
en kwam 40 euro verzenden kosten overheen (niet in europa te krijgen dat ding ;) )

Kreeg ik doodleuk van de duane een aanslag van 45+40 = 85 euro * 1.19 = 17 euro.
+ 25 euro handelings/inklarings kosten.
Bij elkaar bijna net zo duur als het toetsenbord zelf }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 23:03
Dit is wel een handige link: http://dollardeals.nl/ind...e/douanerecht-en-btw.html

Bij importeren worden de invoerrechten indien van toepassing bepaald adhv TARIC codes, de juiste code vinden kan soms erg lastig zijn, daar kan je eventueel deze link voor gebruiken:

zoeken op omschrijving: http://ec.europa.eu/taxat...s/cgi-bin/tarquer?Lang=NL
zoeken op TARIC code: http://ec.europa.eu/taxat...s/cgi-bin/tarchap?Lang=NL

Als je dus op computer en/of onderdelen zoekt, moet je als ambtenaar denken, en zoeken op gegevensverwerkende ....

Let wel op, BTW wordt berekend over totaalsom van: Aanschafsprijs+verz kosten+invoerrechten.
Pas dus goed op dat goedkoop geen duurkoop wordt, los van het feit hoe het zit met garantie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17-10 20:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geen begrip daarover.
Omzetbelasting of btw (belasting over de toegevoegde waarde; TVA (Frans), MwSt (Duits), VAT (Engels)) is een belasting die een overheid heft op de verkoop van producten of diensten.
Producten of diensten, kortom, je betaalt BTW over het product wat je besteld en over de bezorgdienst die je afneemt :)

Helemaal niet zo vreemd dus volgens mij.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:37

-d-

Geen begrip daarover.
De eerste grens van 22 euro is overigens exclusief verzendkosten - maar als je daarboven komt is het inderdaad BTW over verzendkosten en het product. Inderdaad een beetje jammer.

[ Voor 19% gewijzigd door -d- op 25-06-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een topic geopend over bestellen vanuit de US (lage koers + sowieso lagere prijs), maar deze werd gesloten aangezien dit topic al liep... Excuses, niet goed gekeken!

Er werd aangegeven dat bestellen niet de moeite waard zou zijn, wegens de heffingen en de verzendkosten. Via www.crafty-move.nl/usa.html heeft een mede poster de verzendkosten grofweg berekend (o.b.v. een pakket van 10 kilo).

Hier mijn response, waardoor ik toch denk nog voor een zeer goed bedrag een mooi systeem binnen te halen. Graag zou ik willen weten of dit ongeveer klopt, of dat er toch nog addertjes onder het gras zitten...!

*** Reply op vorige poster:
Op circuitcity (homepage) zie ik het volgende (http://www.circuitcity.co...005-_-CatID_6_H25-10019):

---
HP Pavilion a6826f Desktop PC - Intel Core 2 Duo E7400 2.8 GHz, 6GB DDR2, 750GB HDD, DVDRW, Vista Home Premium 64
---

Prijs: US$ 499,-
Tel hierbij de shipping op (volgens jouw berekening US$ 154) en laten we zeggen dat er nog 25% belasting e.d. overheen gaat (niet over de shipping costs neem ik aan?). Totaal wordt het dan: US$ 777,75, oftewel (omgerekend) EUR 555,-. Dit lijkt mij niet al te duur voor zo'n systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:09:

Prijs: US$ 499,-
Tel hierbij de shipping op (volgens jouw berekening US$ 154) en laten we zeggen dat er nog 25% belasting e.d. overheen gaat (niet over de shipping costs neem ik aan?). Totaal wordt het dan: US$ 777,75, oftewel (omgerekend) EUR 555,-. Dit lijkt mij niet al te duur voor zo'n systeem?
Van de douane site:
De omzetbelasting berekent u over de waarde van de goederen (waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de plaats van bestemming) plus de douanerechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Orion84 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:16:
[...]

[...]

Producten of diensten, kortom, je betaalt BTW over het product wat je besteld en over de bezorgdienst die je afneemt :)

Helemaal niet zo vreemd dus volgens mij.
True, alleen een groot deel van die dienst is niet geleverd in Nederland, daarom vind ik het wel vreemd, als je nu over de helft van de verzendkosten BTW moest betalen had ik het iets logischer gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:56:
[...]

True, alleen een groot deel van die dienst is niet geleverd in Nederland, daarom vind ik het wel vreemd, als je nu over de helft van de verzendkosten BTW moest betalen had ik het iets logischer gevonden.
Mwa, dan komt er nog ca. EUR 20,- bij. Is 575,- duur voor zo'n systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:43:
[...]

Het gaat mij niet over die specifieke bestelling maar dat de Nederlandse belastingdienst geld wilt vangen voor diensten die niet in Nederland zijn uitgevoerd, dat is gewoon onzinnig (maar helaas is het niet anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 14-10 16:25

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:43:
[...]

Haal het eens door de pricewatch heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:22
Zeker duur voor zo'n systeem.

Bij Dell betaal je zo'n 579 euro en dan heb je er ook nog eens een 1GB Geforce GT220 grafische kaart inzitten, terwijl er bij jouw HP een Intel integrated solution inzit.

Daarnaast heb je kans dat er ook nog eens een nieuwe voeding in moet omdat deze niet om kan gaan met de Nederlandse standaard. IMHO kun je voor aanbiedingen beter bij Dell kijken en dan bellen om korting te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brons schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:49:
[...]

Haal het eens door de pricewatch heen?
Specifiek artikelnr komt er niet in voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:50:
Zeker duur voor zo'n systeem.

Bij Dell betaal je zo'n 579 euro en dan heb je er ook nog eens een 1GB Geforce GT220 grafische kaart inzitten, terwijl er bij jouw HP een Intel integrated solution inzit.

Daarnaast heb je kans dat er ook nog eens een nieuwe voeding in moet omdat deze niet om kan gaan met de Nederlandse standaard. IMHO kun je voor aanbiedingen beter bij Dell kijken en dan bellen om korting te vragen.
Mwa, in mijn hoofd zitten nog prijzen van enkele jaren geleden... ;-) Had zomaar een voorbeeld gepakt van een populaire webshop (volgens enkele sites). Maar denk jij dat over het algemeen systemen / componenten in NL even duur zijn als in de US, ondanks de dollarkoers?

Wel zie ik dat bijv. de Nokia N97 stukken goedkoper is (zonder abo, geen lock) dan bij de goedkoopste aanbieder hier. Voor kleding geldt hetzelfde. (Off-topic, maar om even aan te geven dat het voor veel producten wel geldt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Computersystemen en -componenten zijn artikelen waar zeer weinig marge op zit en daar zie je inderdaad dat prijzen tussen EU en USA amper verschillen. Ik weet niks van prijzen voor telefoons en kleding in EU en USA, maar wel dat dat artikelen zijn waar grote marges op zitten.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:11:
Computersystemen en -componenten zijn artikelen waar zeer weinig marge op zit en daar zie je inderdaad dat prijzen tussen EU en USA amper verschillen. Ik weet niks van prijzen voor telefoons en kleding in EU en USA, maar wel dat dat artikelen zijn waar grote marges op zitten.
Das dan weer jammer... Dan houd ik het maar bij wat dingen die nodig vervangen moeten worden (sennheiser, N97 en wat merkkleding --> Dockerstore! :-) )
Iemand ervaring met www.crafty-move.nl/usa.html / shipito?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:11:
[...]

Das dan weer jammer... Dan houd ik het maar bij wat dingen die nodig vervangen moeten worden (sennheiser, N97 en wat merkkleding --> Dockerstore! :-) )
Iemand ervaring met www.crafty-move.nl/usa.html / shipito?
Hier zou ik ook wel graag ervaringen over willen lezen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ziet er wel interressant uit en daarom heb ik me maar gelijk aangemeld voor de eenmalige service van 8.5 dollar.
Ben alleen bang dat er nog een addertje onder het gras zit, nml. de belasting. Moet het nog even helder krijgen, maar als ik bijv. bij Newegg.com een bestelling plaats en mijn(chipito's) postcode invul, rekent newegg gelijk de tax erbij. bij een produkt van 449 dollar is dat 44 dollar ongeveer. daar komt 7 dollar bij voor de goedkoopste pakket leverancier, totaal net iets meer dan 500 dollar. Voor dat geld komt het bij je 'virtuel adres". Dan komt er algauw zo'n 45 a 55 dollar bij voor de oversees shipping cost, zit je zo rond de 550 a 560 dollar. Omgerekent is dat zo'n 378 euro.

Wel, datzelfde produkt koop je hier tussen de 363,0 en 380 euro. Slechte deal dus, zeker als je bedenkt dat je ook nog eens invoerrechten en btw erover kan krijgen. Dan ben je nog duurder uit. Tel daar ook nog bij op dat het vaak met garanties een stuk lastiger is.

update: Het ziet er naar uit dat je niet om de amerikaanse "tax" heen kan, omdat je afleveradres ook al in de states is. Dikke kans dus dat je dubbelop belasting gaat betalen als de douane er nog invoerrechten en btw over heft. Het word dan een stuk minder interressant.

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 14-10-2009 01:34 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik wil deze camera kopen vanuit Amerika:

http://www.adorama.com/ISOSLTA35H.html

Kosten camera: $699,00
Verzendkosten: $50,85
Totaal: $749,85

Is omgerekend 570,23 euro.

Hier 19% belasting over betalen is 108,34 euro.
Dan nog 6,7% douanerechten betalen over het bedrag is 38,21 euro.

Kom ik een totaal bedrag van 716,78 euro. Helaas toch niet zo goedkoop. Of is mijn berekening fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 23:03
je reageert uit een topic van 2009, maar goed.

Je berekening klopt niet, want je zou nog iets duurder uit komen met de genoemde bedragen/percentages.
Hoe kom je daar trouwens bij ? Zeg niet dat het niet klopt, ben gewoon geinteresseerd.

Maar goed, het is dus:
Aanschafsprijs+verzendkosten+douane/import rechten= belastbaar bedrag.
Daarbovenop komt de BTW.

Je moet met dit soort producten zowiezo uitkijken, hoe zit het met garantie in NL, en de garantieduur is vaak korter. Soms wijken producten ook licht af van de EU versie, waardoor onderdelen en/of accessoires niet verkrijgbaar zijn.
Wat als het pakket beschadigd binnenkomt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Camera's en andere Japanse electronica is in de US net zo duur als in NL. Komt door de exportbeperkingen die met op Aziatische producten heeft. Voor een Sony TV betaal je ook net zoveel in de US als in NL, terwijl een willekeurig Amerikaans merk een stuk goedkoper is, om maar eens een zijstraat te noemen. PC hardware kan soms schelen, maar ook vaak lang niet alles, tenzij je Dell koopt :+

Plus: als je een camera in de US koopt, moet je hier in NL met mazzel alleen een ander kabeltje en met een beetje pech een compleet nieuwe adapter kopen. Ben je zelfs nog duurder uit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:48
Garantie is denk ik het belangrijkste waarnaar je moet kijken. Als het product stuk aankomt of na een week stuk gaat is het een duur grapje. Daarnaast ligt het er ook aan of de webshop/shipping company de juiste gegevens of helemaal geen gegevens invult op het douane invoer pamfletje.

Ik heb laatst een laptop gekocht in de US voor 1300$ waarvoor in ik NL 1700 euro kwijt ben voor dezelfde configuratie. Op de doos stond alleen dat de laptop van Dell was en ik weet niet hoe de douane dat doet maar ze hebben de waarde van mijn pakket op 600euro geschat, daarover moest ik uiteindelijk totaal 120 euro invoerkosten + belasting + administratie kosten betalen, ik weet de exacte getallen niet meer, ik ga ze wel even erbij zoeken. Het was in ieder geval wel een goede deal.

Ga vooral niet de douane bellen trouwens als je pakketje lang bij ze ligt, ze zijn dan waarschijnlijk aan het schatten wat het pakketje waard is. Als je belt gaan ze gelijk vragen hoeveel het waard is en willen ze bewijs zien etc. etc. etc. en moet je de volle laag betalen.

Nogmaals garantie is het belangrijkst. Mijn laptop stierf na 1 week, gelukkig had ik wel worldwide Dell XPS next day service warranty waardoor ik binnen een week van een gloednieuwe Nederlandse laptop werd voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Inderdaad, jullie hebben me overtuigd om het toch maar niet te doen. Totaal kom je op nog een aardig bedrag uit. En met eventueel in het vooruitzicht dat het product stuk kan gaan zit je met het probleem dat je het in het buitenland hebt gekocht.

Daarom komt inderdaad ook nog bij met kabels en gedoe. Al met al, toch weer verder zoeken.
Pagina: 1