Dolby Digital op Harman Kardon instellen

Pagina: 1
Acties:

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-02 18:26
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem.

Ik heb een versterker van HK, met bijbehorende 5.1 boxen. Als ik TV kijk staat deze ingesteld op Hall 5.1 en dit bevalt goed.

Nu heb ik de PS3 aangesloten via de optische 3 ingang. Zodra ik een DVD afspeel met Dolby geluid krijg ik wel geluid uit de boxen. Exhter is het geluid van de spraak niet in verhouding met de rest van de geluiden. De spraak zou m.i. wat harder moeten klinken.

Het lijkt me dat ik hiervoor de frontspeakr bij Dolby-geluid wat harder moet laten afspelen? Hoe stel ik dit in? Ik heb al wat gerommeld met instellingen e.d. maar ik krijg het niet voor elkaar.

Zonde, want de bioscoop ervaring is voor mij verder compleet, maar ik stoor me hier mateloos aan. Iemand die me hierbij kan helpen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 18:24
Je moet enkel de centerspeaker harder zetten. Er zal vast wel iets van 'speaker level' in het menu zitten. Het helpt ook te vermelden welke HK versterker je hebt ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En je kan natuurlijk per input instellen hoe het geluid behandeld moet worden. Welke instelling staat de input van je ps3 op?

Wise enough to play the fool

• sNielz123
ShittyOldMan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:47:
Je moet enkel de centerspeaker harder zetten. Er zal vast wel iets van 'speaker level' in het menu zitten. Het helpt ook te vermelden welke HK versterker je hebt ;)
Ik weet niet precies welk type het is.. gekregen van mijn schoonvader :)
Is ongeveer 4 jaar oud. Geen hdmi aansluiting.
teacher schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:18:
En je kan natuurlijk per input instellen hoe het geluid behandeld moet worden. Welke instelling staat de input van je ps3 op?
Staat op optical 3 aangesloten, als je dat bedoeld.

PS3 stuurt het audio-type uit wat op de dvd staat en HK herkent dat wel goed, dat zie ik in het display.

[ Voor 7% gewijzigd door sNielz123 op 18-09-2009 18:32 ]

Verwijderd

sNielz123 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:32:
[...]

Ik weet niet precies welk type het is.. gekregen van mijn schoonvader :)
Is ongeveer 4 jaar oud. Geen hdmi aansluiting.

[...]

Staat op optical 3 aangesloten, als je dat bedoeld.

PS3 stuurt het audio-type uit wat op de dvd staat en HK herkent dat wel goed, dat zie ik in het display.
Heeft je schoonvader er miss een handleiding bij gegeven? ;)
En neen, optical 3 is gewoon de aansluiting.
Je moet ergens in het menu geraken.. Een kopje met menu of setup of weet ik veel. Daar zul je ergens niveau van elk kanaal kunnen aanpassen. Beter nog, ik weet niet hoe dat zit met HK maar bij sommige receivers krijg je zo'n microfoontje bij die je dan zet waar jij normaal zit. En dan met een paar keer op een knopje duwen stelt ie zichzelf volledig juist in zodat alles klinkt zoals het hoort...

btw, type zal wel gewoon ergens achteraan op de receiver staan hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 00:49 ]

• sNielz123
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga vanmiddag nog wat prutsen.

Het is overigens de AVR230 staater gewoon aan de voorkant op :)

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:39

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Pagina: 1