Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan Xp pro niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik weer,

Laptop van mijn werkgever overgenomen en wil nu XP Pro erop zetten, kan hij tijdens de installatie geen hardeschijf vinden.

Het is een HP Compaq 8510p de hardeschij is 100% in orde. Maar als ik de installatie cd van XP Pro er in doe komt er in de setup na de optie XP Pro installeren de mededeling "Setup kan geen vasteschijfstaions in uw computer vinden".

Ja, en nu ? ? ? Ik heb cd's en/of documentatie niet meegekregen en de relatie is ook niet van dien aard dat ik nog even bij (voormalig) werkgever kan aankloppen. :'(

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Is waarschijnlijk een SATA HDD. Je zult driver voor je controller op moeten zoeken om windows op de HDD te kunnen installeren.

Zoek maar eens bij de fabrikant naar chipset of sata drivers.
Deze drivers zullen je dan moeten laden vanaf een floppydrive in Windows setup (F6).

EDIT:

Wat loewie zegt is inderdaad ook een goede optie.

[ Voor 27% gewijzigd door tiescarbo op 18-09-2009 10:57 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:44:
Heb ik weer,

Laptop van mijn werkgever overgenomen en wil nu XP Pro erop zetten, kan hij tijdens de installatie geen hardeschijf vinden.

Het is een HP Compaq 8510p de hardeschij is 100% in orde. Maar als ik de installatie cd van XP Pro er in doe komt er in de setup na de optie XP Pro installeren de mededeling "Setup kan geen vasteschijfstaions in uw computer vinden".

Ja, en nu ? ? ? Ik heb cd's en/of documentatie meegekregen en de relatie is ook niet van dien aard dat ik nog even bij (voormalig) werkgever kan aankloppen. :'(
Misschien moet je in het bios eens even kijken naar de schijfinstellingen, omdat Windows XP al wat ouder is heeft het moeite met het vinden van nieuwere controller's. Kijk daarom in het bios of de disk mode in RAID, AHCI of IDE staat en hoogstwaarschijnlijk moet je hem dan op IDE zetten.

Succes :)

EDIT: wat tiescarbo zegt kan ook, maar ik denk dat als je de schijfmodus op IDE zet dit net zo goed werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 18-09-2009 10:52 ]

discogs

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

is dat een business laptop van Hp ?
zo ja zou er normaal een installatiecd van XP moeten bijzitten.
anders zou ik volgende dingen even nakijken, drivenencryption enbaled ?
probeer je windows XP SP1 installeren of zit er al SP 2 op ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
@ Tiescarbo :Kan ik de drivers ook op een CD zetten, want ik heb geen floppy on board.

@pm1 Ik bedoelde niet meegekregen foutje dus.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:32
In de BIOS de harde schijf modus op IDE zetten, had ik ook op mijn Elitebook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken in de BIOS maar kan nergens vinden dat ik de hardeschijf modus kan veranderen naar IDE

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:25

DjVe

Hatsaflats!

je moet een SATA driver van je chipset slipstreamen in je Windows installatie cd nLite. Dan gaat die wel door ;)

Dus eerst even uitzoeken welke chipset je hebt en daar de bijpassende sata drivers van downloaden. Dan met Nlite driver toevoegen en nieuwe cd roosteren...ping!

Of je kan ook gewoon windows 7 pakken...die zal wel gelijk werken :) (en is vrijwel even snel als XP)

edit:

je hebt een Intel PM965 chipset en de bijpassende driver staat hier:
http://downloadcenter.int...=Y&DwnldID=17882&lang=eng

@bwerg....dat had ik er wel even bij kunnen zeggen ja ;) :+ 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door DjVe op 18-09-2009 11:54 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Jordy van e schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:41:

Of je kan ook gewoon windows 7 pakken...die zal wel gelijk werken :) (en is vrijwel even snel als XP)
Vermeld er dan ook bij dat je over X maanden je windows opnieuw mag installeren, en voor X euro eerst een w7 moet kopen terwijl hij nog een XP-CD heeft liggen :P.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Slipstreamen is toch niet nodig?
USB device erop hangen, van daaruit de file aanspreken, of ondersteund XP geen usb devices tijdens install?

Verwijderd

Topicstarter
@Jordy van e : slipstreamen ?! nLite ?! oké ik ga wel effe googlen

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:25

DjVe

Hatsaflats!

Graviton12 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:50:
Slipstreamen is toch niet nodig?
USB device erop hangen, van daaruit de file aanspreken, of ondersteund XP geen usb devices tijdens install?
slipstreamen is het makkelijkste...anders blijf je klooien (weet ook niet of XP ook vanuit USB drivers kan oproepen)...bovendien heb je dan gelijk een goede windows cd :)

Verwijderd

ApexAlpha schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:28:
In de BIOS de harde schijf modus op IDE zetten.
Jup, dit verhelpt het probleem :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Graviton12 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:50:
of ondersteund XP geen usb devices tijdens install?
Dat doet het niet.
De Textmode setup 'kent' zonder zelf hacks te doen geen USB Storage drivers.
Niet zo heel vreemd voor een setup uit het tijdperk NT4/5.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 18-09-2009 12:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
@Jordy van e :

Ik heb nLite gedownload, SATA drivers gedownload ISO image gemaakt met nLite. Eerst geprobeerd rechtsreeks via Windows de cd te branden. Uiteraard is dit volledig mislukt. Op internet gevonden dat je dit bijvoorbeeld via Nero 7 kunt doen.

Inmiddels al 2 CD's verkl..t omdat ik steeds de melding krijg "Kon einde van 'disk at once' niet uitvoeren." Eerst had ik de brandsnelheid op 48x staan, maar de laatste keer op 8x. Dus dat is het ook niet.

Moet ik andere software gebruiken om de ISO te branden ?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:58
probeer imgburn maar is.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels imgburn geprobeerd..... Jawel netjes gebrand. Snel die disc effe in m'n laptop frotten en kijken of alles nu wel goed gaat.

Bedankt voor de tip Craven87

Verwijderd

Topicstarter
Jahoor..... eindelijk heel de dag zitten vogelen, maar nu doet hij wel installeren tof.

Bedankt allemaal ! ! !

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:25:
Jahoor..... eindelijk heel de dag zitten vogelen, maar nu doet hij wel installeren tof.

Bedankt allemaal ! ! !
Mooi, kun je weer verder met Bureaublad vergrendelen XP Prof :)

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Hahahaha ja klopt, ga ik vanavond mee verder hahahaha.

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Zeg maar gewoon sneller ;)

Ik had hetzelvde probleem destijds (toen er niets nieuwer was dan vista)
Ik heb ook de sata drivers met nlite geslipstreamt. En die cd werkt nu echt op elke nieuwe pc dankzij die drivers :)
Pagina: 1