Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bureaublad vergrendelen XP Prof

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het mogelijk om binnen XP Proffesional de wallpaper van het bureaublad te vergrendelen ? zodat alleen de administrator deze nog kan wijzigen ?

Ik heb al gezocht hier en daar, maar kan alleen iets vinden over gpedit.msc maar ik weet niet zo goed wat ik daar moet doen.

Kan iemand uitleggen hoe ik de wallpaper kan blokkeren zodat deze niet meer veranderd kan worden ?

Thanks!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

- Start, Run, Gpedit.msc
- User Configuration/Administrative Templates/Desktop/Desktop
- Stel Desktop Wallpaper in zoals je het wil hebben
- Log opnieuw in of herstart computer

[ Voor 7% gewijzigd door Tags NL op 16-09-2009 20:03 ]

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Fred_perry , maar ik heb de nederlandse versie en dus het volgende gedaan :
- Start, uitvoeren, gpedit.msc
- gebruikersconfiguratie/beheersjablonen/bureaublad/activedesktop/actievedesktop-achtergrond
- opnieuw opgestart

Maar na het opstarten kan ik via rechtermuisknop gewoon de wallpaper wijzigen.

Heb ik jouw tekst niet goed begrepen(gelezen) ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie in het rijtje wat genoemd wordt
- User Configuration/Administrative Templates/Desktop/Desktop

Nergens het woord Active Desktop staan hoor :)
Kijk eens bij bureaublad achtergrond?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, maar bij mij staat er alleen maar Active Desktop en geen Desktop.

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Je zou de MMC kunnen aanpassen voor "normale" gebruikers, en dat je dan die opties eruit haalt.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik zie het in mijn lokale Vista policy gewoon staan in dat pad (User Configuration/Administrative Templates/Desktop/Desktop), je kan dan een wallpaper instellen en ook kiezen voor Prohibit Changes

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:17:
Dat klopt, maar bij mij staat er alleen maar Active Desktop en geen Desktop.
En in het nederlands is dat gewoon bureaublad.
je bent al tever doorgeklikt, nogmaals: het heeft niks met Active Desktop te maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij zit de optie die jullie aanhalen niet in Windows XP. Ik heb ook ff gekeken, en zie op mijn XP prof machine de subfolder "Bureaublad" namelijk ook niet. Enkel "Active desktop".

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

B-Man schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:33:
Volgens mij zit de optie die jullie aanhalen niet in Windows XP. Ik heb ook ff gekeken, en zie op mijn XP prof machine de subfolder "Bureaublad" namelijk ook niet. Enkel "Active desktop".
Je hebt gelijk, onder XP bestaat deze niet. Wel heb je User Configuration/Administrative Templates/Control Panel/Display waar je een Prevent changing wallpaper kan instellen zodat gebruikers geen wijzigingen kunnen doen (Je kan ook Hide Desktop Tab doen).

Voor het instellen van de wallpaper kun je het volgens mij zo doen:

To control the wallpaper you need to enable "Active Desktop"
user configuration | administrative templates | Desktop | Active desktop | Enable active desktop
Then you can select the wall paper to use:
user configuration | administrative templates | Desktop | Active desktop | active desktop wall paper

The wallpaper must be in a location accessible by the user and they must have the appropriate permissions to use the file.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 zit al te lang zonder XP dus :+

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"NoDispBackgroundPage"=dword:00000001

:)

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 09:33
Voor XP :Beleid voor locale computer>gebruikersconfiguratie>beheerssjablonen>configuratiescherm>beeldscherm>wijziging van achtergrond verhinderen. Overigens ook te vinden door in Google lock wallpaper in the typen.

[ Voor 19% gewijzigd door Keesk op 17-09-2009 12:54 . Reden: Toevoeging ]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

alt-92 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:46:
* alt-92 zit al te lang zonder XP dus :+
Same here, moest even zoeken op de afdeling hier :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al het bovenstaande gedaan en na elke wijziging de pc opnieuw opgestart, maar ik kan nog steeds gewoon mijn wallpaper wijzigen.

Wellicht een overbodige vraag : kan het zijn dat het niet werkt omdat ik niet als admin ben ingelogd ? Deze pc is namelijk van mijn werk geweest en ze hebben alles laten staan. Ik moet ook nog steeds gewoon inloggen als ik hem opstart met het wachtwoord van mijn werk. De admin gegevens heb ik niet en die krijg ik van mijn (ex) werkgever ook niet.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:52:
Ik heb al het bovenstaande gedaan en na elke wijziging de pc opnieuw opgestart, maar ik kan nog steeds gewoon mijn wallpaper wijzigen.

Wellicht een overbodige vraag : kan het zijn dat het niet werkt omdat ik niet als admin ben ingelogd ? Deze pc is namelijk van mijn werk geweest en ze hebben alles laten staan. Ik moet ook nog steeds gewoon inloggen als ik hem opstart met het wachtwoord van mijn werk. De admin gegevens heb ik niet en die krijg ik van mijn (ex) werkgever ook niet.
Zit die pc soms nog steeds in een domain? (Moet je lokaal inloggen) En waarom format je die pc niet dan?

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:58:
[...]

Zit die pc soms nog steeds in een domain? (Moet je lokaal inloggen) En waarom format je die pc niet dan?
Ben ik al mee begonnen, maar nu zijn de rapen pas echt gaar. 8)7

Kan Xp pro niet installeren

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:24:
[...]

Ben ik al mee begonnen, maar nu zijn de rapen pas echt gaar. 8)7

Kan Xp pro niet installeren
Hmm.. Van de regen in de drup zeg maar ;) Je hebt dan wel straks een eigen installatie erop staan die geen rare dingen meer van het bedrijf heeft, goede zaak!

Pagina: 1