Hulp nodig bij samenstellen surround set (Canton)

Pagina: 1
Acties:

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 10:48
Speaker dilemma, ben er zo goed als uit dat het Canton wordt, maar twijfel sterk tussen deze. Wat denken jullie

Canton Movie CD2000
http://www.canton.de/en/h...e/produkt/moviecd2000.htm
ofwel
Canton Chrono
http://www.canton.de/en/hifi/serie/chrono.htm

Aan te sluiten op een Marantz SR6004. Enerzijds weet ik niet of die Chrono's voor die receiver geen overkill zijn, maar design vind ik wel prachtig en geluid voor muziek zal wel beter zijn. Maar ik kan onmogelijk de surrounds van zelfde reeks hangen (te groot), dus ik zou die moeten combineren met surrounds uit de CD-reeks van Canton. Geen idee of dat heel slecht zou zijn qua geluid. Anderzijds is de CD2000 wel 5.1, en best ook goed setje denk ik. Als ik de Chrono-reeks zou combineren met kleinere surrounds uit de CD-reeks, dan kom ik qua prijs zelfde uit als de Movie CD2000.

De Chrono 502 kan ik écht niet plaatsen, en de 501 ook niet. Komt erop neer dat ik om de linkersurround speaker op te hangen aan mijn zijkant een heel klein paaltje heb van pakweg 15cm x 15cm (kant van living dat volledig glas is, maar zit één knik in en dat is dat muurtje). Dus de 502 is écht te groot en de 501 kan alleen plat op de muur dus is ook geen oplossing. Mijn enige alternatief is dus een satelliet-size speaker gebruiken voor surround, maar ik kan totaal niet inschatten wat bijv de Canton CD220 zou geven in combinatie met die Chrono's.

Mocht iemand met beetje kennis van zaken me kunnen verzekeren dat ik die grote fronts gerust kan combineren met kleinere surrounds (weliswaar van andere reeks maar wel zelfde merk) dan zou keuze snel gemaakt zijn. Er zijn genoeg kleinere bij Canton te vinden hoor: CD220, CD310F, CD1020 of Plus X2

Zal ook allemaal wel gaan en klank geven, maar zou ik dit kunnen combineren met die grote speakers? Help!!

Die Movie CD2000 zijn overigens ook verre van kak hoor, trust me. Maar de fronts van die CD2000 gaan wel stuk minder laag dan de Chrono's, wat voor muziek toch ook wel rol speelt. Komt erop neer dat de Movie-reeks sub nodig heeft voor deftige sound, en dat die Chrono's perfect in stereo kunnen ook.

En vind die Chrono ook wel cool uit zien, maar moet ze kunnen combineren met kleinere surrounds. Dus elk stukje advies is welkom.

ter info: als ik zo'n kleine surrounds zoals de CD220 zou nemen, dan kom ik qua totaalprijs met die Chrono set op pakweg 50 euro na zelfde prijs uit als de Movie CD2000.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:26
En hoe vind je die Chrono klinken ten opzichte van de Movie? Want daar gaat het natuurlijk om.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Chrono's. Die surround speakertjes zullen nooit kunnen tippen aan een monitor sized luidspreker (of groter). Grotere fronts + center kan je zonder problemen combineren met kleine rears. Zal bij sommige panning effecten misschien wat anders klinken, maar de winst van fullsize fronts is groter. Gebruik ook een grote center, want anders krijg je een niet matchend geheel aan de voorzijde.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 13:24 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:22:
Chrono's. Die surround speakertjes zullen nooit kunnen tippen aan een monitor sized luidspreker (of groter).
Helemaal waar. Daarbij komt dat de kleine luidsprekers misschien best een goede geluidskwaliteit heeft, maar vrijwel zeker totaal anders klinken dan je staande luidsprekers en het dus geen goede combinatie zal worden. Dit probleem zul je niet hebben met de monitors.

• lapino
Ik ben me er van bewust dat die grote speakers (de zogenaamde bookshelf speakers) zoals de Chrono 502 best/beter zijn, maar ik kan ze gewoon fysiek niet plaatsen. Dus ofwel moet ik combinatie maken met grotere fronts/center/sub, ofwel moet ik voor de "minder goede" Movie CD2000 gaan. Ze beluisteren kan jammer genoeg niet want geen enkele winkel in België die op deftige afstand ligt, heeft die in toonzaal.

Verwijderd

Lees nog eens goed wat ik getypt heb. Ik heb de oplossing al gegeven. Ik zeg niet dat je de bookshelves als surrounds moet gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 15:51 ]

• lapino
Dus je zegt dat het niet ideaal is, maar dat ik door te kiezen voor Chrono fronts, center en sub sowieso al deftig geluid ga hebben en dat het best wel ok is met die kleinere surrounds? Hannibal zegt namelijk dat ik het wél enorm ga horen en dat het geen goede combo zou zijn (goed in de zin van 'goed' en niet 'wow super fantastisch past perfect bij elkaar' :))

[ Voor 32% gewijzigd door lapino op 17-09-2009 16:09 ]

• lapino
Misschien nog bijkomend vraagje: is mijn (nog te leveren) Marantz SR6004 receiver eigenlijk wel krachtig genoeg om die Canton Chrono's aan te sturen?

Verwijderd

lapino schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:40:
Misschien nog bijkomend vraagje: is mijn (nog te leveren) Marantz SR6004 receiver eigenlijk wel krachtig genoeg om die Canton Chrono's aan te sturen?
Zal prima gaan. De afmetingen van een luidspreker zeggen niet zoveel over hoe moeilijk het aan te sturen is.

• lapino
Heb me uiteindelijk toch maar de volledige Chrono set besteld: 507 fronts, 505 center, 525 subwoofer en 501 surrounds. Zal wel oplossing vinden om die surrounds op te hangen, desnoods aan plafond. Wou risico niet nemen om te gaan mixen qua specs.

Ben zeer benieuwd welk verschil dit gaat geven tov mijn vorige set (Sony Pascal SA-VE835).

[ Voor 16% gewijzigd door lapino op 18-09-2009 18:02 ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Gokje: heel veel ;).
Veel plezier met je set!

• lapino
Bedankt, zal hier zeker paar foto's en impressies posten zodra alles geïnstalleerd is, zal voor begin november zijn vrees ik (eerst living afwerken).

• Vullisbak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-01 22:32
/edit: Wellicht is dit het verkeerde topic, de Canton CD 200 is onderdeel van de CD2000 set en niet direct besproken. Misschien wil toch iemand hierop reageren...

Ik ben gecharmeerd van de Canton CD 200 speakers, vooral de redelijk slanke uitstraling zorgen ervoor dat de wife-factor ook akkoord kan gaan, Het setje zal moeten gaan schallen aan een Denon AVR-2310 (ook nog aan te schaffen). Ik ben niet heel erg thuis in audio en ben op dit moment vooral beinvloed door wat ik in diverse reviews lees, dus excuses als ik ergens een steek laat vallen.

Ik zit met een vraagje over wat aan te schaffen qua speakers:
- 4x CD 200 + 1x CD 250 (center)
- 2x CD 200 + 3x CD 250 + stands
(- 2x CD 200 + anders....)

Welk set zou jullie voorkeur hebben? Functie is naast afspelen van een filmpje, zeker ook afspelen van geluid, dus niet beperkt tot alleen surround set.
Aan de muur monteren van rear-speakers zal niet gaan, dus ik ben beperkt tot staande modellen (al dan niet met stands).

[ Voor 16% gewijzigd door Vullisbak op 04-01-2010 16:57 ]

Pagina: 1