Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP] Twee muizen aansluiten met verschillende config

Pagina: 1
Acties:

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11 18:53
Hallo iedereen,

Ik heb een pc staan waar 2 muizen achter hangen. Omdat er 2 verschillende mensen achter moeten werken, waarvan er een links is, de ander rechts, wil ik de ene instellen voor linkshandig, de ander voor rechtshandig.

Ik heb niet kunnen vinden hoe dit moet, aangezien je, als je de opties aanpast, de opties veranderd voor beide muizen.

Op andere fora wordt gezegd dat het niet mogelijk is. Klopt dit?

Alvast bedankt!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46
Beide gebruikers een eigen profiel geven. Anders zou ik het niet weten.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Onder Windows is dit volgens mij niet mogelijk.

Edit: Anders even naar profielen kijken.

[ Voor 31% gewijzigd door Iekozz op 17-09-2009 12:14 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• _Buran_
Oke, dan ga ik even naar die profielen kijken, bedankt voor de hint!

Is het misschien mogelijk om met een scriptje de muisinstellingen te veranderen? Dat je met één scriptje op het bureaublad eventjes om kunt wisselen?

[ Voor 52% gewijzigd door _Buran_ op 17-09-2009 12:27 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Naar mijn idee heeft dit weinig te maken met opslag media en I/O controllers, maar meer welke mogelijkheden Windows in deze bied. Daarom een kleine verhuizing naar "Windows Clients".

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Ik mis wel een aantal punten in je topicstart. Misschien dat je even kunt aangeven welk besturingssysteem je gebruikt en wat de specs van muizen zijn (zijn het exact dezelfde muizen, of zijn ze allebei van een ander merk/type)?

Enneh...als je even aangeeft welk OS je hebt dan fix ik de titel even, want eenvoudig [2 Muizen] is wel beetje erg karig :+

• _Buran_
Owjah, sorry.

Het zijn beide Dell muizen, zelfde type, en het gaat om een Windows XP PC, ook van Dell

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het geen optie om 2 verschillende muizen te gebruiken en ieder in hun eigen software omgeving de muis te configureren?

Aan de andere kant kan je met regmon even bijhouden welke keys worden gewijzigd. Aan de hand van 't resultaat 2 reg bestanden aanmaken welke de muis-config omzet :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Titel ff gefixt

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BtM909 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:14:
Is het geen optie om 2 verschillende muizen te gebruiken en ieder in hun eigen software omgeving de muis te configureren?
Zat ik ook aan te denken : Ik heb 2 verschillende Razer muizen die je elk apart kan instellen :)
Aan de andere kant kan je met regmon even bijhouden welke keys worden gewijzigd. Aan de hand van 't resultaat 2 reg bestanden aanmaken welke de muis-config omzet :)
+ 2 aparte accounts en bij elke de juiste .reg file in Opstarten/Startup zetten ... of onthoudt Windows dat zelf per account ? Nog beter :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:59:
+ 2 aparte accounts en bij elke de juiste .reg file in Opstarten/Startup zetten ... of onthoudt Windows dat zelf per account ? Nog beter :D
Muis links- of rechtshandig is een per-user instelling. Dus met één muis en elke gebruiker z'n eigen profiel is dit hele geneuzel niet nodig.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:07:Muis links- of rechtshandig is een per-user instelling. Dus met één muis en elke gebruiker z'n eigen profiel is dit hele geneuzel niet nodig.
Uiteraard, maar wat als beide (ongetwijfeld) admin zijn ?? Nog nooit getest :$

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-11 14:05
nero355 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:10:
[...]

Uiteraard, maar wat als beide (ongetwijfeld) admin zijn ?? Nog nooit getest :$
maakt niet uit, dan nog onthoud hij per user de instelling maakt niet uit of ze lokale admin zijn of niet ...

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Admin zijn is geen gebruikersrecht maar eentje voor de gebruikers die de rol Administrator hebben.

Verwijderd

Mr.SiS schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:32:
Admin zijn is geen gebruikersrecht maar eentje voor de gebruikers die de rol Administrator hebben.
Ik weet niet wat hier staat, maar als er mee bedoeld wordt dat als beide gebruikers met hun account in de Administrators groep zitten het wel werkt en dat als ze allebij met het account Administrator aanmelden er sowieso iets mis is, dan klopt het helemaal.

• _Buran_
code:
1
2
1   9:11:56 rundll32.exe:3812   SetValue    HKCU\Control Panel\Mouse\SwapMouseButtons   SUCCESS "1" 
2   9:12:05 rundll32.exe:3812   SetValue    HKCU\Control Panel\Mouse\SwapMouseButtons   SUCCESS "0"

Ik heb de registeropties voor de muis gevonden met behulp van Regmon. Nu alleen nog uitvinden hoe ik een batch scriptje schrijf dat de waarde van deze key kan veranderen.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kijk eens naar C:\windows\system32\main.cpl, die is nodig voor je muis.
Maar ik mis even waarom je niet gewoon voor iedere gebruiker een profiel aanmaakt, en ze met hun eigen credentials laat inloggen. Dan heb je maar een muis nodig die -afhankelijk van de gebruiker- links- of rechtshandig is en alleen maar even over het toetsenbord heengetild hoeft te worden ;)

dat is een per user instelling, die (afaik) geen admin rechten nodig heeft

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1