even hoppelijk een makkelijke vraag ik weet veel van pc, en ontwikkelingen maar heb nu even snel domme vraag ik zag net leuk voeding alleen daar zit 1x pci e 6 pins kabel op en gewone 4 pins en asus hd 4870 heeft 6 pins en 4pins nodig is die 4 pins de losse die bij zo,n voedings zit ? want zie bij dure voedingen ook geen 4 pin bij pci express staan. alvast bedankt
Ik denk dat die Asus kaart toch ook gewoon 2x 6-pin nodig heeft hoor (4-pin voor PCI-E? klinkt als een kabel voor het moederbord)....
Volgens mij bestaat een 4 pins PCI-e connector niet.
Een HD4870 heeft 2 x een 6 pins PCI-e aansluiting nodig.
(Overigens, bij de meeste videokaarten wordt een convertor meegeleverd, zodat je de 4 pins molex stekker van je voeding om kan zetten naar een 6 pins PCI-e stekker)
Een HD4870 heeft 2 x een 6 pins PCI-e aansluiting nodig.
(Overigens, bij de meeste videokaarten wordt een convertor meegeleverd, zodat je de 4 pins molex stekker van je voeding om kan zetten naar een 6 pins PCI-e stekker)
[ Voor 42% gewijzigd door Ch3cker op 16-09-2009 20:00 ]
Ja, dat zou gewoon moeten kunnen ja. Alhoewel ik niet weet wat de rest van je hardware is , zou ik toch wel minimaal een 400 watt voeding gebruiken als ik jou was.
De naam van de voeding zou helpen (A-merk, Watt, +12V lijn(en) etc.
Die voeding gaat het zeker niet trekken.
Maar 15 ampère op 12 volt. Je zult toch echt naar een kwaliteits 400+ watt voeding moeten kijken.
Maar 15 ampère op 12 volt. Je zult toch echt naar een kwaliteits 400+ watt voeding moeten kijken.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
bij de laaste id 614 staat review in buitelands over hd 4870 dus zou denk ik moeten kunnen maar weet niet of zo stekker erbij zit.
Nee, dat gaat echt niet werken.
Een fatsoenlijke hedendaagse voeding van rond de 400 watt levert op de 12 volt rails tenminste 25 ampere, bij voorkeur zelfs richting de 30.
Kijk eens naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 .
PS. Beide door jou gelinkte voedingen lijken nog ontworpen voor het Pentium 3 tijdperk. Toen processoren het merendeel van hun vermogen nog op 5 volt gebruikten in plaats van 12 volt.
Een fatsoenlijke hedendaagse voeding van rond de 400 watt levert op de 12 volt rails tenminste 25 ampere, bij voorkeur zelfs richting de 30.
Kijk eens naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 .
PS. Beide door jou gelinkte voedingen lijken nog ontworpen voor het Pentium 3 tijdperk. Toen processoren het merendeel van hun vermogen nog op 5 volt gebruikten in plaats van 12 volt.
[ Voor 26% gewijzigd door kalizec op 16-09-2009 21:25 ]
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
pricewatch: Corsair CX400W
voila, die zou m, als je processor niet ál te zwaar is, wel moeten trekken.
voila, die zou m, als je processor niet ál te zwaar is, wel moeten trekken.
het is voor een vriend van mij als jullie is goed lezen. ik zelf heb voor internetten en soms gamen een amd 9950be hd 4850 4gb en een 600wat thermaltake tougpower wat een perfect ding is maar veel te duur voor mij vriend ( staat op die site toch 2 reviews van mensen met hd 4870 bij die 420 watt waarom zou het volgens jullie niet kunnen. geen idiote topic laten zien maar hersens gebruiken en normaal opschrijfen aub. ik ben wel gamer maar vind dat jullie echt al robot,s reageren.
10/5/2009
By: JFK this psu can work with: AMD athlon x2 5600+, HD4870, 2GB ddr2, 80Gb HDD, 1 dvd-rom, in full load
By: JFK this psu can work with: AMD athlon x2 5600+, HD4870, 2GB ddr2, 80Gb HDD, 1 dvd-rom, in full load
It's a fine PSU. Originally bought for an E4300 & 8800 GTS (G80) PC, it currently holds the following without any problems: Q6600 @ 2,4 GHz, Gainward Bliss 8800 GTS Golden Sample (factory overclocked version), 2 Seagate HDD's, and one optical drive. Keep up the good work!
Je mag je posts best editen btw (ipv weet ik hoeveel achter elkaar te posten)...
de Ampère van de +12V lijn is de enige lijn die telt voor videokaarten en +12V MAXIMUM 15A is nou niet bepaald veel (zeg maar gerust "wtf weinig", voor dezelfde videokaart gebruik ik een PSU met 70A, wat overdreven is voor 1 kaart, maar minder dan 25A zou ik echt niet nemen).... Het blijft je eigen keuze, maar ik zou niemand zo'n merk geven met zo'n videokaart.
de Ampère van de +12V lijn is de enige lijn die telt voor videokaarten en +12V MAXIMUM 15A is nou niet bepaald veel (zeg maar gerust "wtf weinig", voor dezelfde videokaart gebruik ik een PSU met 70A, wat overdreven is voor 1 kaart, maar minder dan 25A zou ik echt niet nemen).... Het blijft je eigen keuze, maar ik zou niemand zo'n merk geven met zo'n videokaart.
[ Voor 24% gewijzigd door Paprika op 17-09-2009 00:30 ]
Jewel is nu niet echt een A-merk en zoiets zou ik nooit gebruiken voor een systeem met een dusdanige grafische kaart.
Daarnaast zoals reeds gezegd word zal 15 ampere op de 12v lijn niet genoeg zijn.
de Corsair CX400W is een erg goede voeding en kan ik alleen maar aanbevelen.
Mensen geven vaak aan alles veel geld uit en gaan dan besparen op de voeding en dat is iets wat je niet moet doen.
Je hoeft geen idioot dure voeding te kopen maar ik zou wel bij de betere merken blijven.
En zoals door iemand gezegd werd.
Ga naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 daar kunnen ze je vast een goede voeding kunnen aanbevelen voor jouw budget.
Daarnaast zoals reeds gezegd word zal 15 ampere op de 12v lijn niet genoeg zijn.
de Corsair CX400W is een erg goede voeding en kan ik alleen maar aanbevelen.
Mensen geven vaak aan alles veel geld uit en gaan dan besparen op de voeding en dat is iets wat je niet moet doen.
Je hoeft geen idioot dure voeding te kopen maar ik zou wel bij de betere merken blijven.
En zoals door iemand gezegd werd.
Ga naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 daar kunnen ze je vast een goede voeding kunnen aanbevelen voor jouw budget.
[ Voor 15% gewijzigd door Deadsy op 17-09-2009 00:37 ]
Wat zeer jammer is, want net als je een goede koopt kun je die meenemen naar nieuwe systemenDeadsy schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:35:
Het zal het best trekken allemaal, tot het plof zegt, en je kunt er donder op zeggen dat die plof zeker veel eerder komt dan jij verwacht. Als voorbeeld heb ik een Enermax 365Watt voeding (die in het verleden een Q6600 en 8800GTS512 heeft gevoedt) die nu bijna 9 jaar oud is en nog steeds meer dan prima werkt terwijl ik meerdere zgn. B-merk voedingen (soms letterlijk) uit elkaar heb zien ploffen na een jaartje, misschien twee of drie. Hou er rekening mee dat hoe ouder een voeding wordt, hoe minder efficient deze wordt, dus al ruim voordat een voeding de geest geeft kun je instabiliteit of andere problemen krijgen, een B-merk voeding is niet voor niets zo goedkoop, ze kunnen besparen op de casing maar daar wordt weinig op bespaard dus de overige componenten zullen ook niet van topkwaliteit zijn.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:18:
It's a fine PSU. Originally bought for an E4300 & 8800 GTS (G80) PC, it currently holds the following without any problems: Q6600 @ 2,4 GHz, Gainward Bliss 8800 GTS Golden Sample (factory overclocked version), 2 Seagate HDD's, and one optical drive. Keep up the good work!
Keep up the good work zou ik zeggen
Om nog even op je eerste vraag terug te komen, ik denk dat je in de war bent met 8-pins PCI-E stekkers die sommige kaarten nodig hebben naast de 6-pins, de 4-pins stekkers zijn over het algemeen voor je moederbord bedoeld.
[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 17-09-2009 03:15 ]
zo kunnen maar denk dat ik dan voor hem zijn 8400gs upgrade met een 4670 ( ik zelf heb ook zware kwalitieit
600 watt thermaltake tougpower van 100 euro
voor amd 9950be
msi hd 4850 Qaud pippe
4gb ddr2 800 mhz
vandaar de vragen over goedkoper spul ( heb in ene pctje een 400watt sweex op en amd 5200g2 oc en his hd 4670ice Q4 en die doet het goed en is stil ( was gratis) dus vind dat meesten nogal overdrijven.
voor amd 9950be
msi hd 4850 Qaud pippe
4gb ddr2 800 mhz
vandaar de vragen over goedkoper spul ( heb in ene pctje een 400watt sweex op en amd 5200g2 oc en his hd 4670ice Q4 en die doet het goed en is stil ( was gratis) dus vind dat meesten nogal overdrijven.
corsair 550 watt
4670 gebruikt ook bijna niks, 4870 wel, erg veel
450 watt is de minimum aanbevolen van een goed merk, dus niet die van 20 euro. maar die van 75 euro zeg maar
sinds ik een pc die compleet was doorgebrand door een doorkijkvoeding zeg maar heb gezien is dat het laatste waar ik op besparen wil
4670 gebruikt ook bijna niks, 4870 wel, erg veel
450 watt is de minimum aanbevolen van een goed merk, dus niet die van 20 euro. maar die van 75 euro zeg maar
sinds ik een pc die compleet was doorgebrand door een doorkijkvoeding zeg maar heb gezien is dat het laatste waar ik op besparen wil
[ Voor 72% gewijzigd door bastian433 op 17-09-2009 19:46 ]
Verwijderd
Dat is geen zware kwaliteit, maar zwaar overpriced.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:39:
ik zelf heb ook zware kwalitieit
better dan die troep van antec als je beetje goed kijk zijn thermaltake en coolemaster wel de beste ( ik heb er 90 voor betaalt en dat ding is echt elke euro waard is stil zwaar kwaliteit afgewerkt goede effecentie enz.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:07:
better dan die troep van antec als je beetje goed kijk zijn thermaltake en coolemaster wel de beste
Het lijkt me dat we dit soort opmerkingen achterwege kunnen laten. Je hebt je advies gehad, koop minstens een A-merk voeding van 400W voor een HD4870. Als je toch een minder betrouwbaar merk wilt kopen moet je dat zelf weten, maar dan heb je volgens mij geen advies meer nodig.
Verwijderd
Ik heb een Enermax lieve schat. Wat samen met SeaSonic de twee merken zijn als het aankomt op voedingen. Die ze zelf maken bedoel ik dan.Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:30:
waarom heb jij dan zo troepachtige voeding van spire
En de Spire die ik hiervoor had was gratis, dus....
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 17:01 ]
enermax is evengoed als thermaltake hoor.
en coolemaster blijft als nog de meesters der voedingen. dat ook blijkt uit de meest pc adviezen.
en coolemaster blijft als nog de meesters der voedingen. dat ook blijkt uit de meest pc adviezen.
Lol, wut....Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:13:
coolemaster blijft als nog de meesters der voedingen.
dat ook blijkt uit de meest pc adviezen.
[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 19-09-2009 20:16 ]
Verwijderd
Zo ik hoor vandaag iets nieuws.Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:13:
enermax is evengoed als thermaltake hoor.
En dan te bedenken dat Thermaltake voedingen gemaakt worden door HEC, SevenTeam, Sirtec en Channel Well Technology, waarvan vooral de eerste drie merken niet de meest hoogstaande fabrikanten zijn, in tegenstelling tot Enermax die hun eigen voedingen maakt.
De Cooler Master Realpower M520 en M620 hebben een leuke prijs prestatie verhoudingen, maar voor de rest... De Silent series zijn vaak te duur voor hun prestaties en de goedkopere series kun je imo niet eens in het rijtje A-merk plaatsen aangezien ze soms niet eens het beloofde vermogen kunnen leveren.en coolemaster blijft als nog de meesters der voedingen. dat ook blijkt uit de meest pc adviezen.
Cooler Master meester der voedingen noemen is wel hilarisch als je bedenkt dat ze zelf niet eens voedingen maken.
Maar vertel, wat is jouw redenatie dat Thermaltake en Cooler Master zo goed maakt.
Mwoah, ik heb een Realpower 700 Wattertje op het moment, die levert meer dan genoeg stabiele sap om een Q9550 op 3,84Ghz, twee keer HD4870, drie keer sata hdd, een sata DVD, een sata Bluray en nog wat andere randapparatuur als geluidkaart, toetsenbord en muis, iPhone op USB en weet ik veel wat te voeden. Voedingswaarden onder volle belasting (ruim 500Watt als ik Crysis speel bijvoorbeeld, ik weet dat dat geen volle belasting is maar wel het meeste wat er getrokken wordt, ik heb nog geen synthetische benchmark gevonden die zowel mijn videokaarten als processorcores op 100% laten draaien) wijken vrijwel niet af van de beloofde 3,3V, 5V en 12V af (als in hooguit een procent of twee naar boven of onder, belangrijker nog, de 12V lijn zit onder die belasting netjes op 12,01V zonder fluctuatie), da's voor mij voldoende voor de 90Euro die ik ervoor betaald heb om 'm in ieder geval als A-voeding aan te merken. Daarbij vind ik het niet zo heel interessant wie mijn voeding gemaakt heeft, of Coolermaster dat nu zelf gedaan heeft of laten doen, als het maar goed werkt
Een meester zullen ze zeker niet zijn, maar dat maakt het geen slechte voedingen.
Het beste merk heb ik nog niet gevonden, maar er zijn best veel toplijsten op google te vinden en daar zul je CoolerMaster niet tussen vinden.
En dicht. Lokale mods zullen het verder afhandelen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()