Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmiddag een Linksys WRT320N, zojuist begonnen alle lampjes te branden en te flikkeren dus ik wil dat apparaat beetpakken.. het is nog net handwarm te noemen zo heet dat hij is..

Nu ben ik de specs aan het nalezen dat de max temperatuur 40 graden mag worden.. ik heb er nu een kwikthermometer onderliggen en de router op een soort van verhoging gezet dat er meer ventilatie onder kan komen.. thermometer geeft nu 42 graden aan...

Zijn dit soort temperaturen normaal en te verwachten met zo'n router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die dingen kunnen inderdaad vrij warm worden, lijkt me niet iets om je zorgen om te maken zolang hij met je handen gewoon beet te pakken is.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat een goede ventilatie van de omgeving waar je router staat altijd aan te raden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:09:
Die dingen kunnen inderdaad vrij warm worden, lijkt me niet iets om je zorgen om te maken zolang hij met je handen gewoon beet te pakken is.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat een goede ventilatie van de omgeving waar je router staat altijd aan te raden is.
Ik heb redelijke vuurvaste handen ( hobbykok ).. maar dit is erg warm aan het worden.. de thermometer staat nu op 45 graden ( hoger kan hij nl. niet ;) )

Ik zet hem voor de veiligheid uit voor de nacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024

[ Voor 94% gewijzigd door lo3k op 14-09-2009 20:43 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:12:
[...]

Ik heb redelijke vuurvaste handen ( hobbykok ).. maar dit is erg warm aan het worden.. de thermometer staat nu op 45 graden ( hoger kan hij nl. niet ;) )

Ik zet hem voor de veiligheid uit voor de nacht...
Probleem is een beetje dat "erg warm" een relatief begrip is. Kijk die routers kunnen zeker als ze belast worden vrij warm worden. Hoe warm precies is ook weer afhankelijk van de ventialtie e.d.

Die maximale temperatuur is overinges denk ik niet de maximale temperatuur van het apparaat maar de maximale omgevingstemperatuur dus dat zou dan vrij weinig zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:47:
[...]

Probleem is een beetje dat "erg warm" een relatief begrip is. Kijk die routers kunnen zeker als ze belast worden vrij warm worden. Hoe warm precies is ook weer afhankelijk van de ventialtie e.d.

Die maximale temperatuur is overinges denk ik niet de maximale temperatuur van het apparaat maar de maximale omgevingstemperatuur dus dat zou dan vrij weinig zeggen.
Ik ben met je eens dat warm een vaag begrip is... maar ik maak me wel zorgen anders meldt ik het niet..

ik merk inderdaad dat als ik aan het downloaden ben hij flink warmer wordt... en afkoelt bij weinig gebruik..

Persoonlijk denk ik dat hij te warm wordt maar ik zal morgen Linksys eens bellen wat zij zeggen..
was meer benieuwd of iemand hier meer ervaringen mee heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Goed dat je even gaat bellen, laat ons even weten als je het hebt opgelost/meer weet :). M'n buurman heeft namelijk dezelfde router, maar heb hem nog niet over het probleem dat jij hierboven beschrijft horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zeker wanneer hij afkoelt bij minder gebruik zou ik me er verder geen zorgen over maken. Gewoon zorgen dat dat ding zijn warmte kwijt kan (dus niet inbouwen) en dan is er denk ik niet aan de hand.

Maar goed een keer bellen met Linksys als je het niet vertrouwd kan natuurlijk geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:54:
Zeker wanneer hij afkoelt bij minder gebruik zou ik me er verder geen zorgen over maken. Gewoon zorgen dat dat ding zijn warmte kwijt kan (dus niet inbouwen) en dan is er denk ik niet aan de hand.

Maar goed een keer bellen met Linksys als je het niet vertrouwd kan natuurlijk geen kwaad.
De mevrouw van de Linksys helpdesk was heel helder.. Router mag niet warm worden, ook niet handwarm.. omruilen was haar advies... ga zo Informatique maar eens bellen wat zij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:32:
[...]

De mevrouw van de Linksys helpdesk was heel helder.. Router mag niet warm worden, ook niet handwarm.. omruilen was haar advies... ga zo Informatique maar eens bellen wat zij zeggen.
Wat een onzin.
Mijn modem en sitecom N router worden ook graadje of 40-50 ? Niet heet maar lekker warm :)
Als hij zo warm word dat hij uitvalt is er wel wat mis natuurlijk, alleen dan moet het wel door de warmte komen natuurlijk.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik denk ook dat het normaal is maar goed als Linksys zelf zegt dat je hem het beste om kan ruilen dan kun je dat gewoon doen.

Alleen de kans lijkt mij inderdaad erg groot dat een nieuwe net zo warm wordt, maar goed dan weet je het ook zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jim423 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:41:
[...]

Wat een onzin.
Mijn modem en sitecom N router worden ook graadje of 40-50 ? Niet heet maar lekker warm :)
Als hij zo warm word dat hij uitvalt is er wel wat mis natuurlijk, alleen dan moet het wel door de warmte komen natuurlijk.
Zeker weten doe ik het niet.... maar toen ik thuis kwam vanmiddag werkte het apparaat niet meer.. powerknopje bleef kniperen.. vervolgens schiet in een soort van opstart modus waarbij elke keer alle lampen aan en uit gaan.. Stekker eruit en erin gestopt en vervolgens geen actie ( geen lampjes o.i.d. ) apparaat laten afkoelen en opnieuw stekker erin en ja hoor, weer leven in de router.. Vervolgens deelt hij weer geen netwerkadressen uit aan m'n wireless apparaten ( laptop in dit geval )..

Net de nieuwe firmware erop gezet, wellicht dat dit helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jim423 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:41:
[...]

Wat een onzin.
Komen we op de discussie warm of niet warm... het is een gevoel maar als ik een HD vastpak die in een goed afgesloten computerkast voluit heeft gedraaid of de router die in een semi open ruimte ( meterkast ) staat dan is de router veel warmer.. Tel daarbij op dat het apparaat niet vlekkeloos werkt denk ik toch dat er iets niet helemaal goed is..
Voel er weinig voor om vannacht met vrouw en drie kinderen op straat te staan omdat de router iets te warm is geworden... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Als ik dit zo lees, dan lijkt het mij overduidelijk. Router van het stroom halen, je weet maar nooit idd. Ik zou het advies van linksys opvolgen en lekker omruilen dat ding. Mijn buurman had ook een kapotte WRT320n gekregen (ik weet niet wat er mis mee was), daarna kreeg hij een andere en sindsdien heeft hij geen problemen meer.

succes :)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Je kunt hem proberen te ruilen .. maar ik zag ook dit:

probleem met Linksys WRT320N

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1