Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDNurgle
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb last van een veel voorkomend probleem met de WRT320N van linksys. Hij loopt vol en het internet vertraagd enorm. Je moet de router resetten dan hobbelt hij weer een paar uur voor alles weer zeer traag gaat en het inladen van een pagina duurt dan ongeveer dik een minuut.

Ik heb aangesloten op de router een Wii (draadloos) laptop (draadloos) pc (bedraad)

Mijn ISP is UPC ik heb een fibre power 30 abo.

Wat ik tot nu toe geprobeert heb: Firmwire vervangen voor de nieuwste versie de 1.0.03 built 10. Dit had geen nut. Ik heb de UPnP op disabeld gezet. dit zou moeten werken zoals ik in een ander draadje en bij een review heb gelezen. Dit werkt dus ook niet.

Na al mijn eigen acties contact opgenoemn met Linksys. Ze geven aan dat het met de firmwire update opgelost moet zijn. Ik heb ze aangegeven dat het dus nog steeds vertraagd en dat de resets noodzakelijk blijven/ De medewerker gaf aan dat hij geen oplossing heeft. Hij zal het probleem escaleren naar ''het buitenland''.

Ik hoop dat een van de tweakers een goede oplossing heeft voor dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167382

DDNurgle schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:29:
Ik heb last van een veel voorkomend probleem met de WRT320N van linksys. Hij loopt vol en het internet vertraagd enorm. Je moet de router resetten dan hobbelt hij weer een paar uur voor alles weer zeer traag gaat en het inladen van een pagina duurt dan ongeveer dik een minuut.

Ik heb aangesloten op de router een Wii (draadloos) laptop (draadloos) pc (bedraad)

Mijn ISP is UPC ik heb een fibre power 30 abo.

Wat ik tot nu toe geprobeert heb: Firmwire vervangen voor de nieuwste versie de 1.0.03 built 10. Dit had geen nut. Ik heb de UPnP op disabeld gezet. dit zou moeten werken zoals ik in een ander draadje en bij een review heb gelezen. Dit werkt dus ook niet.

Na al mijn eigen acties contact opgenoemn met Linksys. Ze geven aan dat het met de firmwire update opgelost moet zijn. Ik heb ze aangegeven dat het dus nog steeds vertraagd en dat de resets noodzakelijk blijven/ De medewerker gaf aan dat hij geen oplossing heeft. Hij zal het probleem escaleren naar ''het buitenland''.

Ik hoop dat een van de tweakers een goede oplossing heeft voor dit probleem
Ik heb sinds gisteren ook de router.. hier ook problemen..
Router wordt heel warm, bijna heet te noemen.. draadloos is een ramp. DNS loopt vol waardoor verbinding heel traag wordt. Na een paar minuten geen verbinding meer over.. opnieuw aanmelden lukt niet want ik krijg geen IP adres draadloos toegewezen..

Hoe ben jij aan die firmware gekomen ? Kan die nergens vinden.. alle linken die ik kan vinden lopen naar niet bestaande webpagina's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 18:25

RammY

Dát!

misschien een gekke vraag..
Maar WAARMEE loopt hij "vol"...
- Downloads
- Browsen
- etc...

Meestal gebeurt dit bij het download met torrents. Veel connecties zorgen bij het meerendeel van de routers problemen...
Het lijkt me stug dat zomaar bij wat pagina's openen de router gaat bokken...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-04 17:15
Hier staat een link naar de firmware:

meuk: Linksys WRT320N 1.0.03 build 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vroeg in de avond vanaf de laptop wireless gekeken op die site.. kreeg geen pagina gevonden. geeft dus wel aan dat ik wat problemen heb met de linksys.. in ieder geval bedankt.. firmware staat erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RammY schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:12:
- Downloads
- Browsen
- etc...

Meestal gebeurt dit bij het download met torrents. Veel connecties zorgen bij het meerendeel van de routers problemen...
Tja... en toch is het zo.. zat wat vroeger op de avond wat na te lezen op tweakers.net en vervolgens kakt de verbinding in.. na een minuut of 5 geen signaal meer. Opnieuw connecten en vervolgens krijg ik geen IP adres toegewezen..

Vervolgens via de vaste PC gekeken en tijdens surfen geen internet meer.. gekeken op de router, staat in een soort van opstart loop te draaien.. powerlampje knippert en om de zoveel seconden branden alle lampjes een keertje op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11-2024

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Heb hier de wrt320n draaien zonder problemen. Draait hier zo'n 24/7 zonder problemen en wordt maar een klein beetje warm.

Heb wel iets raars heb de nieuwste FW erop staan maar het programma EasyLink Advisor geeft de verkeerde FW aan.

Dat is het enige, verder werkt hij perfect.

Heb er een PC , PS3 , PDA en een GSM opzitten zonder problemen.
Provider Ziggo AIE 50/5

[ Voor 14% gewijzigd door Abraxas1 op 15-09-2009 23:08 ]

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

• DDNurgle
RammY schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:12
- Downloads
- Browsen
- etc...

Hij vertraagd enorm met het browsen. Het openen van bv tweakers duurt een minuut of 2. Torrents zullen het niet zijn. De router doet dus al moeilijk over het openen van een simpele internetpagina.

Wat me opvalt is dat heel veel mensen totaal geen problemen hebben met de 320 en een bepaald aantal mensensen allemaal hetzelfde probleem hebben. Namelijk het vertragen of wegvallen van de internetverbinding

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05 20:44
Naja je moet consideren dat niet ieder apparaat goed werkt, de 1je is altijd nog beter dat de andere.

Je kan altijd een RMA maken, opsturen en je krijg zo een nieuwe.

OF koop iets beters :D

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:42
Toevallig ook allemaal dezelfde ISP waarbij het fout gaat? Want jij hebt UPC en gaat fout, ik ken andere mensen die ook UPC hebben waarbij het fout gaat, maar Abraxas1 heeft Ziggo en gaat wel goed...

Iemand een verklaring?

• DDNurgle
Upc geeft alleen ondersteuning met routers die ze verkopen via hun winkel. Het nadeel is dat ze helemaal niet willen helpen met een linksys.

RMA heeft weinig nut. Stel dat het aan een instelling licht die met UPC te maken heeft. Vandaar dat ik het eerst zelf probeer op te lossen.

Ziggo en Upc zijn beide kabelaars. Lijkt me toch dat de linksys op beide zou moeten werken.

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:42
DDNurgle schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:34:
Upc geeft alleen ondersteuning met routers die ze verkopen via hun winkel. Het nadeel is dat ze helemaal niet willen helpen met een linksys.

RMA heeft weinig nut. Stel dat het aan een instelling licht die met UPC te maken heeft. Vandaar dat ik het eerst zelf probeer op te lossen.

Ziggo en Upc zijn beide kabelaars. Lijkt me toch dat de linksys op beide zou moeten werken.
RMA lijkt me inderdaad weinig nut hebben op dit moment nog, denk inderdaad dat het ergens met instellingen te maken heeft tussen de router en UPC.
Ondanks dat Ziggo en UPC alletwee kabel hebben, werkt de ene wel en de andere niet. Dan zullen er toch ergens verschillen tussen zitten..

Huib_Bloodstone schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:15:
Naja je moet consideren dat niet ieder apparaat goed werkt, de 1je is altijd nog beter dat de andere.

Je kan altijd een RMA maken, opsturen en je krijg zo een nieuwe.

OF koop iets beters :D
Ik heb vorige week een D-Link 655 gekocht en teruggebracht omdat wireless helemaal niet werkte.. kon onbeveiligt niet eens connecten.. Vervolgens een Linksys gekocht..

Wat noem je iets beters ?

• TerrorMachine
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 12:14

TerrorMachine

- Down For Life -

Heeft iemand al eens een alternatieve FW geprobberd op deze wrt320n router
zoals DD-WRT.

Of is voor deze router nog niets goeds/alternatiefs beschikbaar

Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet

Anoniem: 167382 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:32:
[...]

Ik heb vorige week een D-Link 655 gekocht en teruggebracht omdat wireless helemaal niet werkte.. kon onbeveiligt niet eens connecten.. Vervolgens een Linksys gekocht..

Wat noem je iets beters ?
Zojuist de kapotte omgeruild.. Helpdesk van Informatique vondt hem ook veels te warm worden.. Nieuwe geinstalleerd en tot nu toe geen problemen gehad... ( afkloppen )

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TerrorMachine schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:43:
Heeft iemand al eens een alternatieve FW geprobberd op deze wrt320n router
zoals DD-WRT.

Of is voor deze router nog niets goeds/alternatiefs beschikbaar
Die bestaan nog niet.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167382 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:10:
[...]

Zojuist de kapotte omgeruild.. Helpdesk van Informatique vondt hem ook veels te warm worden.. Nieuwe geinstalleerd en tot nu toe geen problemen gehad... ( afkloppen )
En ja hoor... ook deze nieuwe router heeft het wel 3 dagen volgehouden... gistermiddag nog volop gedownload en gisteravond was het powerlampje aan het knipperen.. stekker eruit gehaald en na 10 minuten opnieuw erin gedaan en hij doet helemaal niets meer...

Morgen voor de derde keer in een week terug om de router om te wisselen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 22:08
Anoniem: 167382 schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:18:
[...]

En ja hoor... ook deze nieuwe router heeft het wel 3 dagen volgehouden... gistermiddag nog volop gedownload en gisteravond was het powerlampje aan het knipperen.. stekker eruit gehaald en na 10 minuten opnieuw erin gedaan en hij doet helemaal niets meer...

Morgen voor de derde keer in een week terug om de router om te wisselen....
Maar waarmee heb je nu de ellende? Met de D-Link of de Linksys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bongoarnhem schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:52:
[...]

Maar waarmee heb je nu de ellende? Met de D-Link of de Linksys?
Linksys WRT320N ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-05 22:54

Nyana

Who?!

Toevallig onder QoS, Prioriteit voor internettoegang aan staan? leverde bij mij de nodige vertraging op.
Warm lopen etc. geen last van. Succes.

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 22:36
Interessant topic, heb deze router ook nadat we een upgrade hadden 'gekregen' naar 60mbit. Lijkt er op dat ook mijn router niet helemaal lekker loopt i.c.m. UPC. Na verloop van de tijd zakt de verbinding terug naar 300kbps. Na een restart van de router pakt hij echter weer wel gewoon 58mbit, erg apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ondertussen draait DD-WRT op de 320N. Zie het topic op het DD-WRT forum. De nieuwste builds voor de 320N zijn hier te vinden, onder others/eko/V24-K26.

Ik heb hem hier perfect draaiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
ik heb ook de DD-WRT firmware geinstalleerd.
Werkt voorlopig heel goed, draadloze ontvangst en snelheid lijken me beter te zijn dat met de originele linksys firmware!
Ik heb echter 1 vraag wat me niet lukt in te stellen.
Ik zou graag een ethernet poort configureren als switch, dit om hierachter nog een switch te plaatsen met daaraan onder andere een telenet setup box. Ik heb de tweede switch nog nodig omdat deze in andere ruimte staat. Nu lukt het mij niet dit te configureren?

Ik heb volgende code geprobeerd, maar dit maakte mijn router onbruikbaar en moest ik resetten met 30/30/30.

nvram set vlan1ports="2 3 4 8*"
nvram set vlan2ports="0 1 8"
nvram commit
reboot

Kan iemand mij zeggen wat hier niet klopt?
Is er een andere manier om dit te configuren door bvb de opties in de VLAN tap aan te passen?
Of kan dit enkel via commando's? Ik snap niet goed wat het verschil is tussen de LAN en NONE opties.

Hopelijk kan iemand dit voor mij verduidelijken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Ik snap even niet wat je wil...
Een router is een switch met ingebouwde WAN poort zeg maar.. dus je 4 andere poorten zijn gewoon een switch.
Je kunt hier dus zonder problemen een andere switch op aansluiten.
Tis me dus nu een raadsel waarom je dat in vredes naam wil met een VLAN.

Zowiezo zit er in de standaard versie van DD-WRT een scherm voor VLAN dus dat hoef je niet via commando's te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
Ik wil dit doen omdat ik hier een telenet digibox wil aansluiten. Deze moet echter zelf een IP krijgen uit hun range (ik dacht iets van 10.x.x.) en niet ene uit de router (bvb 192.168.1.x)
Dus dacht ik dat het mogelijk is via dd-wrt 1 van de poorten als switch in te stellen?
Nu is mijn naam van switch misschien verkeerd? Ik ben niet echt thuis in de netwerk technologie?
Misschien is het dan meer iets dual WAN achtig?

Volgens het DD-WRT forum en mijn eigen test ervaringen werkt de VLAN GUI niet, de aanpassingen worden niet doorgegeven ofzo? Dus moet je dit nog via commando's doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Eeuh ok... maar waar sluit jm normaal op aan dan?
Ik neem aan (even verdiept op de Telenet pagina :P) op je modem.
Daar word dus al onderscheid gemaakt tussen een internet signaal en een TV signaal.
Als jij dan aan je internet kant een router hangt, dan kun je daar niet zomaar een decoder aan hangen.

Of heb ik nou helemaal verkeerd gelezen en wil je vanaf je modem een kabel in je router (erbij) plaatsen en vanaf daar weer door gaan naar je decoder?
In dat geval zou ik zeggen: UTP koppelstukje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
normaal op een gewone switch die aan de modem hangt. Daar wordt inderdaad tv en internet gesplitst.
De digibox heeft echter ook een internet verbinding nodig voor digitale content aan te vragen.
Dus de normale weg voor het internet naar de digibox is (zoals telenet het zelf aansluit):

modem ---> switch ---> digibox

Hierdoor krijgt de digibox een IP in de range van 10.x.x.x
Wat ik wil doen is:

modem ---> draadloze router ---> switch ---> digibox

Normaal werkt dit niet omdat de digibox dan een IP krijgt van de router dat in de range valt van 192.168.1.x
Als ik de router achter de switch zou hangen en de digibox aan de switch zelf is er geen probleem.
Maar wegens slecht signaalbereik is deze plaatsing niet mogelijk.

Ik dacht dat dit met DD-WRT in te stellen was?
Deze site New network topology with VLAN – Telenet Digicorder + Wifi = 1 device geeft een duidelijk beeld wat ik wil bereiken alleen wil ik dit dan doen met een WRT320N.

[ Voor 16% gewijzigd door fooraap op 28-09-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Even zonder dat ik het heb gecheckt op de DD-WRT website.. maar welke versie van DD-WRT heb je geflasht?

Normaal moet je bij een standaard versie een scherm zoals op die website aangegeven staat kunnen zien mbt VLAN.
Afbeeldingslocatie: http://www.trappers.tk/site/wp-content/uploads/2009/06/vlan-config-286x300.png

Dus.... Kijk anders even rechtsboven in de pagina van je router...
Zou de versie moeten staan.
Oftewel.. wat jij wil kan dus blijkbaar wel.. maar dan moet je het dus even doen zoals op het plaatje in je link... dus echt via de beheerpagina van de router.

[ Voor 9% gewijzigd door RammY op 28-09-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
Dat heb ik geprobeerd en dat werkt niet. Dan krijgt de digibox geen IP adres.
Ik heb deze versie draaien:
dd-wrt.v24-12982_NEWD-2_K2.6_std_wrt320n.bin

Ik zal het in ieder geval nog wel eens een keer proberen, misschien heb ik ergens toch iets verkeerd aangeklikt.

[ Voor 59% gewijzigd door fooraap op 28-09-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

als je hetzelfde hebt gedaan als in de handleiding van de pagina die je hebt aangedragen, dan stellen hun of toch meer in dan dat ze vertellen of je maakt toch ergens een config fout.

• fooraap
Heb het nog eens op verschillende manieren geprobeerd, maar het lukt me maar niet.
Als ik het doe via de instellingen van de website of via de commands:
nvram set vlan1ports="1 2 3 8*"
nvram set vlan2ports="0 4 8"
nvram commit
reboot

Heb ik steeds het probleem dat er geen IP wordt gevonden. Het is al wel zo dat het IP niet meer 192.168.1.x is, maar het is gewoon 0.0.0.0 en dan werkt er niet veel meer.
Missschien is het probleem dat ik er nog een echte switch tussen de router en digibox heb staan, waar ook nog een blurayspeler en tv via netwerk op zijn aangesloten.

Ik ga het voorlopig laten rusten, eens nadenken over andere oplossingen.

Voor de rest werkt de laatste versie van DD-WRT ook nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320340

ik zou teruggaan nieuwe aanvragen en het daarmee proberen heb er zelf ook 1 een WRT320N en na talloos gekloot is het toch gelukt om DIGIBOX internet te geven, probeer het anders is direct op je router en de switch ernaast gebruiken voor de rest van je pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 02:44

SiGNe

Ook hoi!

Er is inmiddels weer een nieuwe build, nummer 13000, de vorige build was niet helemaal goed gecompileerd (had de mijne ook gebricked, gelukkig heb ik 'm kunnen resetten door 'm open te maken en een connector te aarden)
Er zit ook nog een fout in de uPNP waardoor de router veel resources in beslag neemt net zoals bij de Linksys firmware (ook bij 1.0.03, het werkt wel maar het zorgt ervoor dat de router trager wordt), uPNP uitzetten verhelpt dat.
Eko (de maker van de DD-WRT build) is er wel mee bezig om dat te fixen.
http://www.dd-wrt.com/dd-...2Fothers%2Feko%2FV24-K26/

Van build 13000 zijn er naast de mini, standard en big ook nog een openVPN en VOIP versie beschikbaar.
Ik draai nu zelf de mini versie na de standard en big versie geprobeert te hebben en ik ben er zeer tevreden over, snelheden zijn goed (95MB up/80MB down met surfnet) alleen intern zijn de snelheden geen Gbit maar dat komt waarschijnlijk door een verouderde server (PIII 800 met winXP op een 20GB laptop HD)

[ Voor 4% gewijzigd door SiGNe op 02-10-2009 04:17 ]

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

fooraap schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:43:
Heb het nog eens op verschillende manieren geprobeerd, maar het lukt me maar niet.
Als ik het doe via de instellingen van de website of via de commands:
nvram set vlan1ports="1 2 3 8*"
nvram set vlan2ports="0 4 8"
nvram commit
reboot
De poorten zitten andersom, Lanpoort 1 op de achterkant is 4 en poort 4 is 1 enzo..
nvram set vlan1ports="3 2 1 8*"
nvram set vlan2ports="4 0 8"
nvram commit
reboot

zou moeten werken, tenminste, volgens Eko zelf: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=354004#354004

[ Voor 9% gewijzigd door SiGNe op 02-10-2009 04:17 ]

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
dat heb ik ook geprobeerd en werkt ook niet, wat ik inderdaad nog wel eens kan proberen is wat P.maarten hierboven zegt en dat is de switch er uit laten en de digibox rechtstreeks op de aangepaste router te plaatsen.
Dit heeft wel andere nadelen voor mij, maar misschien wel leuk om te weten of dit verschil maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Je kan natuurlijk ook je LAN ook op 10.x.x.x zetten, dan vallen je LAN en Digibox in hetzelfde netwerk..

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
SiGNe schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:57:
Je kan natuurlijk ook je LAN ook op 10.x.x.x zetten, dan vallen je LAN en Digibox in hetzelfde netwerk..
geen idee of dat zou werken, maar ga ik zeker ook eens een keertje proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
fooraap schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:33:
[...]

geen idee of dat zou werken, maar ga ik zeker ook eens een keertje proberen!
ik heb dit geprobeerd en wou helaas ook niet werken.

ik heb ook nog eens de VLAN settings geprobeerd en dit wil steeds niet werken, als ik de aanpassingen heb doorgevoerd krijgt mijn binnenkomende WAN niet meer een correct IP (0.0.0.0 ipv 84.x.x.x ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207389

Misschien kan iemand met de DD-WRT firmware antwoord geven op mijn vraag.
Is het mogelijk om de zend sterkte van de wifi te verhogen?
Ik denk er sterk over na om mijn D-Link in te ruilen voor een WRT320N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

Ik heb hetzelfde probleem met deze router, ik host 2 gameservers thuis ;), ik heb het uiteindelijk opgelost met een tijdschakelaar die om 3 uur snachts de stroom even aan en uit zet van de router, nooit meer enig probleem gehad.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321878

Het probleem is bekend.
Andere firmware helpt hier niet en ook niet het uitzetten van UPnP niet.
Probleem is namelijk dat je router "stoort"met andere apparaten en daardoor af en toe uitvalt of lagere snelheden haalt.
Wat help wel:
- ga naar de instellingen van de router
- kies bij de wifi tab bij channel width voor "20Mhz only"
- kies bij channel voor kanaal 1
- Wijzigingen opslaan.

Tot ongeveer een abbo van 100 Mbs heeft de instelling "20 Mhz only" geen negatief effect op de downloadsnelheid.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283928

hey fooraap

is het dan uiteindelijk gelukt en wat heb je nu precies gedaan (wrt config?)
Ik heb thuis ook een digibox en wil de setop (switch + accesspoint) van telenet vervangen door een wrt320.

thanks
Fimal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0sT_be
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-01 12:25
Ik ook heb een telenet turbolijn, ook die wrt320n aangekocht. (omdat oude router ook verbinding met devices verloor). Nu weer hetzelfde probleem, ben aan het twijfelen of het nu aan de router ligt of niet... Heb ook geupdate naar laatste firmware. Hier en daar valt die weer dicht en moet ik hem resetten. We zijn hier met 8 man op een kotgebouw, echt om zot van te worden! Kan iemand me iets aanraden, misschien een andere router inruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Nu heb ik al 2 uur lang last van droppende verbindingen en dat er geen IP meer beschikbaar is. Heb al van alles geprobeerd, modem reset, router instellingen nagelopen. Instellingen uitgeprobeerd.

Ik zou best een DD-WRT firmware willen uitproberen, als mijn verbinding maar stabiel blijft. Maar welke zou ik dan moeten pakken? http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=63539

Update je hem met de ingebouwde updatefunctie in instellingen van de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:31:
Nu heb ik al 2 uur lang last van droppende verbindingen en dat er geen IP meer beschikbaar is. Heb al van alles geprobeerd, modem reset, router instellingen nagelopen. Instellingen uitgeprobeerd.

Ik zou best een DD-WRT firmware willen uitproberen, als mijn verbinding maar stabiel blijft. Maar welke zou ik dan moeten pakken? http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=63539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:31:

Zoals ik het heb begrepen van meerdere mensen download je het update bestand en open je die vanuit de router interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, dat dacht ik al maar er is nogal wat diversiteit. Welke zou ik moeten pakken? En DD-WRT zou beter moeten werken dan de originele firmware toch?

dd-wrt.v24-13527_NEWD-2_K2.6_mini.bin of dd-wrt.v24-13527_NEWD-2_K2.6_std_nokaid_small.bin

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 11-01-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91531

Wie kan mij hier helpen.
Ik had de dd-wrt software erop gezet. Omdat ik mijn netwerk printer niet meer aan de praat kreeg, weer terug geflashed naar originele firmware.
Router werkt nog prima, heeft het netwerk id als ik gegeven had, maar kom met geen mogelijkheid meer in mijn router: 192.168.1.1
Eigen ww en username werkt niet, de default ook niet meer.
Een resetknop van 30 sec doet ook niets.
Wie kan mij een advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Anoniem: 237909 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:42:
Oke, dat dacht ik al maar er is nogal wat diversiteit. Welke zou ik moeten pakken? En DD-WRT zou beter moeten werken dan de originele firmware toch?

dd-wrt.v24-13527_NEWD-2_K2.6_mini.bin of dd-wrt.v24-13527_NEWD-2_K2.6_std_nokaid_small.bin
Sorry dat weet ik niet precies.
Anoniem: 91531 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:25:
Wie kan mij hier helpen.
Ik had de dd-wrt software erop gezet. Omdat ik mijn netwerk printer niet meer aan de praat kreeg, weer terug geflashed naar originele firmware.
Router werkt nog prima, heeft het netwerk id als ik gegeven had, maar kom met geen mogelijkheid meer in mijn router: 192.168.1.1
Eigen ww en username werkt niet, de default ook niet meer.
Een resetknop van 30 sec doet ook niets.
Wie kan mij een advies geven?
Mischien helemaal niks invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 237909 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:42:

Als je vanuit de originele Linksys firmware flashed kan je het beste eerste de mini versie pakken. Zodra die erop staat kan je een andere versie flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas :(
Ik heb even geen idee meer. Kom echt mijn router niet in. Heb linksys gemaild, nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu weer bij mijn vriendin en meteen al problemen met de router, verbinding lijkt wel trage stroop. Ben het spuugzat, dat ding gaat morgen weer terug naar MM en ik heb de oude router (ben ik ff blij niet weggegooid te hebben) weer aangesloten en nu kan ik weer vlot surfen...

Ik denk alleen niet dat ik het om kan ruilen voor een andere merk/model router, miskoop van de eeuw....

En ja, ik ben boos. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:33:
Ik ben nu weer bij mijn vriendin en meteen al problemen met de router, verbinding lijkt wel trage stroop. Ben het spuugzat, dat ding gaat morgen weer terug naar MM en ik heb de oude router (ben ik ff blij niet weggegooid te hebben) weer aangesloten en nu kan ik weer vlot surfen...

Ik denk alleen niet dat ik het om kan ruilen voor een andere merk/model router, miskoop van de eeuw....

En ja, ik ben boos. :(
Heb je er nou all DD-WRT op gezet of niet? In de meeste gevallen helpt dat de stabiliteit namelijk écht een hele hoop.

That being said, mijn 320N draait momenteel alweer een uptime van 3 days, 3:34. En dat is zo laag omdat ik laatst naar de nieuwste versie heb geflashed en er daarom een reboot nodig is. In werkelijkheid draait ie al meer dan een maand zonder ook maar 1 keer over z'n nek te gaan. En dat is met 4 wireless clients en twee bedrade, met het benodigde torrentverkeer.

[ Voor 22% gewijzigd door rodie83 op 16-01-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, niet gedaan, want als hij de connectie met internet verliest, kan ik de router ook niet meer benaderen, het is net of hij het verkeer van 2 laptoppen tegelijk niet aankan. Teruggebracht en geld teruggekregen, nu weer de oude router Belkin 54G teruggezet en heerlijk rotsstabiel internet en 70 euro terug in de portomonnee.

Echt, ik kreeg de kans een andere router te nemen en ik zag alleen spul van sitecom en linksys en ging over mijn nek. Geef mij maar Netgear 832b of zoiets, never nooit niet problemen, geen cd met troep die zichzelf willen verkopen. Wel een lelijk ding maar het werkt supergoed en won ook een prijs voor beste nongigabitrouter.

Heb momenteel Sitecom WL308 Gamingrouter bij mij thuis (dit is de huis van mijn vriendin) en die doet het over algemeen goed MAAR als ik een keer problemen heb (wat weinig voorkomt) voel ik aan de sitecom dat ie erg heet is. Ik heb 1 maandje terug voetjes van een pcspeaker dat stuk is erafgehaald en onder de sitecom gedaan zodat hij hoger staat en meer lucht onderdoor kan stromen en geen probs meer gehad sindsdien.

Sorrie, aan mijn post kan je vast lezen dat het me tot hier zit. Alle anderen die een WRT320N hebben en geen problemen hebben wens ik veel plezier ermee.

Het is toch creative-debiel dat er software bij de router word geleverd die betaald moet worden, en dat er opties instaan zoals parental control die in de router zelf niet te vinden zijn, als je parental control op aan zet en daarna de softwarepakketje verwijderd blijft de parental control van kracht en kan je bepaalde sites niet benaderen totdat je die software opnieuw installeert en de parental control uitzet. Deze instelling heeft invloed op alle apparaten (ook die waar de cd niet is gebruikt) surfgedrag. De instellingen in de router zien er ook karig uit.

Nah, ik ben klaar met deze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91531 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:35:
[...]

Helaas :(
Ik heb even geen idee meer. Kom echt mijn router niet in. Heb linksys gemaild, nog geen reactie gehad.
Opgelost. Reset knop een minuut ingedrukt houden.
Originele firmware er weer op gezet.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb een linksys wrt54g aangeschaft voor 15 euro om er dd-wrt op te zetten.

Man wat een mogelijkheden en wat een fijne router ineens.

Ik kan het iedereen aanraden!

Wel goed de stappen volgen van de website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:29
Ik heb het probleem dat met elke vorm van encryptie draadloos geen hogere snelheid haalt dan 54 Mbps. Zonder encrypte haal ik 104/140 mbps(zelfs dit moet volgens mij sneller kunnen met deze router?).
Wie weet hier de oplossing voor?
Ik gebruik tevens de laatste dd wrt firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350521

Enige dagen heb ik een UPC Fiber Power 30 abo en daar moest natuurlijk een router bij.

Op aan raden heb ik de wrt320n aangeschaft, maar helaas heb ik ook problemen met de snelheid.
Wanneer ik de router in mijn netwerk gebruik lijkt het wel of ik een ISDN verbinding heb.

Pagina's worden traag ingeladen en afbeeldingen blijven vaak hangen waardoor er rood kruis getoond wordt.

Ik lees dat het probleem met de linsys alleen optreed i.c.m. UPC en dat hiervoor door beide partijen geen oplossing voor wordt bedacht.

Als iemand anders toch nog een oplossing heeft dan hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 350521 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:24:
Enige dagen heb ik een UPC Fiber Power 30 abo en daar moest natuurlijk een router bij.

Op aan raden heb ik de wrt320n aangeschaft, maar helaas heb ik ook problemen met de snelheid.
Wanneer ik de router in mijn netwerk gebruik lijkt het wel of ik een ISDN verbinding heb.

Pagina's worden traag ingeladen en afbeeldingen blijven vaak hangen waardoor er rood kruis getoond wordt.

Ik lees dat het probleem met de linsys alleen optreed i.c.m. UPC en dat hiervoor door beide partijen geen oplossing voor wordt bedacht.

DD-WRT firmware al geprobeerd? Hier te downloaden (in de lijst: others - eko - V24-K26 - svn13575)

Flashen doe je via de webinterface van je router. Flash eerst de Mini (dd-wrt.v24-13575_NEWD-2_K2.6_mini_wrt320n.bin). Als deze is geïnstalleerd kan je eventueel naar smaak overstappen op één van de andere versies.

[ Voor 5% gewijzigd door rodie83 op 16-03-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
ik heb nog steeds problemen met mijn router.

De linksys firmware (laatste us version) gaat te traag vind ik.
DD-WRT lijkt sneller te gaan, maar hier heb ik steeds het irritante probleem dat ik geen netwerk kan vinden tenzij ik deze reboot!
Dus ik kan verbinding maken met het netwerk op een avond, maar als ik smorgens terug pc opstart moet ik eerst de router heropstarten door de stroom uit te trekken.

Kan dit ergens aan de DD-WRT instellingen liggen?
In het begin had ik dit niet met de DD-WRT software. Dit probleem is enkele maanden ineens tevoorschijn gekomen en krijg het niet opgelost.

Zijn de standaard DD-WRT instellingen normaal voldoende voor goede werking of moet er nog aan gesleuteld worden?
Ook heb ik gelezen dat een verschillende security instelling een oorzaak kan zijn?
Ik gebruik de router in mixed mode (802.11g en 802.11n), welke beveiliging kan ik dan best kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
ik gebruik nu de laatste dd-wrt firmware svn13575 en het probleem lijkt zich opgelost te hebben.

Wel heb ik alles voor het uploaden gereset met de 30-30-30 methode en heb ik het wireless channel niet meer op auto staan maar op channel 9.
Dit omdat als ik auto kies, hij meestal channel 6 neemt, waar zo goed als het gehele appartementsgebouw al gebruikt van maakt.
Ik weet niet of het veel verschil zou maken, maar momenteel loopt alles stuk sneller met een betere ontvangst dan de orginele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kccoyote
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07-2024
Hey fooraap,

Heb je de VLAN setup nu ondertussen aan de praat kunnen krijgen met de WRT320N?
Ik heb een WRT160N, maar daar werkt het niet :( -- ik zal waarschijnlijk upgraden naar een WRT320N indien ik van iemand bevestiging krijg dat het werkt...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
nee dat is met niet meer gelukt.

Ik heb het in mijn geval moeten oplossen door een extra switch te moeten kopen.

Achteraf gezien had ik deze toch nodig.

Voor de rest draai ik nog wel de laatste DD-WRT firmware omdat ik vind dat deze toch iets sneller en constanter lijkt te werken dan de originele van linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Anoniem: 350521 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:24:

Waar heb je dat kunnen lezen?

Ik heb zelf de WRT320 in combinatie met Ziggo, werkt uitstekend als tweede router met bereik tot ver buitenshuis.

Mijn vriendin heeft ook een WRT320 i.c.m UPC, en haar bereik valt al weg na een paar luttele meters, verbinding komt nooit meer boven de 5Mbit terwijl we eerst 15Mbit kregen. We willen overstappen op 30Mbit, maar dit gaat hem niet worden zo. Laatste firmware is geïnstalleerd, niks werkt??? Laptop van pa kan niet eens een stabiele verbinding krijgen valt elke keer weg, PC die twee kamers verder staat komt niet boven de twee strepen uit. Nu moet dat op zich niet zo erg zijn, maar een verbinding die nooit boven de 5Mbit steekt terwijl hij jarenlang loopt op 15mbit is een beetje vreemd.

Heeft iemand een oplossing gevonden? Waardoor ik hem wel goed werkend krijg? Anders krijgen we van die reacties als ''Weggooien'' en dat soort onzin. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Royeboi op 04-06-2010 11:11 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
DD-WRT al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, heb hem net gekocht dus vind het nogal risky om meteen te gaan klooien aan dat ding door er andere firmware op te gaan knallen. Maar zou dat moeten werken of was het meer een hint van: probeer het eens.. Ben niet echt fan om dingen te gaan veranderen die er eigenlijk niet op horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:43
Ik heb de wrt320n gewoon met de Web-gui met ddwrt geflasht.
Ging zo simpel als wat.

Maar ik raad je aan wel even de bijhorende wiki te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 20:09
jeroen3 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:51:
Ik heb de wrt320n gewoon met de Web-gui met ddwrt geflasht.
Ging zo simpel als wat.

Maar ik raad je aan wel even de bijhorende wiki te lezen!
Welke moeten ik downloaden voor mijn WRT 320N? De Mini generic, big generic? EN moet ik die van december of April hebben. Welke is stabieler? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
StormRider schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:37:
[...]

Welke moeten ik downloaden voor mijn WRT 320N? De Mini generic, big generic? EN moet ik die van december of April hebben. Welke is stabieler? :)
Als je voor het eerst DD-WRT flashed moet je deze hebben:

http://www.dd-wrt.com/dd-...D-2_K2.6_mini_wrt320n.bin

Dit is de meest recente versie. Wanneer je deze hebt geflashed kan je eventueel naar smaak een andere versie erover heen flashen:

Big: http://www.dd-wrt.com/dd-...14826_NEWD-2_K2.6_big.bin

Standaard: http://www.dd-wrt.com/dd-...WD-2_K2.6_std_usb_ftp.bin

Zelf heb ik altijd de Big versie gehad en die beviel me altijd prima.

Overigens is de stabiliteit van DD-WRT op deze router fantastisch ten opzichte van de standaard firmware. Het flashen is, mits je het gewoon met kabel doet verschrikkelijk simpel en veel fout kan je niet doen. Kwestie vanuit je huidige web-ui firmware upgrade kiezen, .bin bestand selecteren en gaan met die banaan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:04

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

StormRider schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:37:
[...]

Ik gebruik al een paar maanden die van december en dat werkt prima. Die van april heb ik nog niet geprobeerd maar daar heb ik geen goede reden voor, domweg nog niet aan de upgrade toe gekomen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 20:02
Ik wil ook DD-WRT gaan gebruiken op deze router.
Ik zou alleen willen weten of je makkelijk kan terug flashen naar de originele Linksys firmware? dmv de web Ui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:04

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Equazor_ schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:28:
Ik wil ook DD-WRT gaan gebruiken op deze router.
Ik zou alleen willen weten of je makkelijk kan terug flashen naar de originele Linksys firmware? dmv de web Ui
Ik heb het nooit geprobeerd maar het zou gewoon moeten kunnen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Volgens mij ziet die Wiki er een stuk moeilijker uit dan het in werkelijkheid is als ik het zo lees. Ik heb over een paar dagen 60mbit UPC bij m'n vriendin, wanneer draadloos dan nog steeds schommelt op zo'n 10mbit, zal ik is gaan kijken voor DDR-WRT. Krijg een nieuw modem bij de 60mbit abbo, dus laten we dat eerst is aanzien.

Pagina: 1