Toon posts:

Veel vragen over LCD tv, Blueray en Waar kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik wil een nieuwe tv kopen, naar wat rond te hebben gekeken heb ik de volgende 3 die voldoen aan mijn minimale eisen.
* Samsung-le52a656
* Philips 52PFL7404H
* LG 52LG5000

Na veel reviews te hebben gelezen, en ja ik ben op de hoogte van de behuizing van de samsung, geniet deze toch mijn voorkeur (mede door de 24P ondersteuning i.v.m. de Bluerayspeler die ik aan ga schaffen). Aangezien ik van plan ben om erg lang met deze tv te doen wil ik dat deze voorbereid is op de toekomst en zo veel mogelijk bang for buck geeft.

Mijn vragen zijn:

1. Moet ik de andere tv's overwegen want tot nu toe is de samsung echt goed qua design, specs en reviews :P?

2. Is het verstandig om een losse Blueray speler (rond de 200/300) te kopen of is de PS3 echt zo'n goede keuze als blueray speler als mijn vrienden beweren en heeft natuurlijk ook wat meer multimedia functionaliteiten. (ik heb al een 360 dus er zal af en toe maar op gegamed worden)?

3. Verder wil ik er ook graag een goede Home cinemaset bij (5.1) zijn er hier nog goede opties voor misschien zelfs met blueray speler ge-intergreerd? (Max €500) Deze moet genoeg vermogen hebben voor een afstand van een meter of 5 van de tv.

4. Verder wil ik natuurlijk zo goed mogelijk beeld, zitten er bij de blueray spelers tegenwoordig al een goede HDMI kabel, of kan ik beter een aftermarket aanschaffen.

5. Ook is het natuurlijk verstandig om digitale tv te nemen, zijn ook hier nog niet te dure aanraders van abbonementen (hoeft niet persé HD te zijn) Ik hoor vele klachten over Ziggo, is UPC beter?

6. Laatste vraag is, weet er iemand een grote Mediazaak wij de Samsung ter display staat omg. Breda? (mediamarkt Breda staat niet de gewenste maat)
Weet iemand een grote mediazaak omgeving breda? Waar ze een van deze tv's mogelijk hebben :P

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden of mij op zijn minst verder te kunnen helpen

*update* 15-sept

Waarschijnlijk wordt het de Philips, er is weinig over te vinden op het internet, maar ik ga vanavond kijken en aangezien er een mooie aanbieding op is neem ik deze meteen mee als deze bevalt.
Indien iemand ervaringen heeft met deze tv laat je a.u.b. horen
Alvast Hardstikke bedankt!

Martijn

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 13:00 ]

Verwijderd

Blu-Ray

Verwijderd

Topicstarter
Wow wat een goed onderbouwd antwoord!, graag wat toelichting

Verwijderd

UPS brengt voornamelijk pakketjes rond, naar mijn beste weten bieden die geen TV diensten aan.

On-topic:
1.Gewoon de tv's in het echt gaan bekijken, dan beslissen. Specs zeggen in het geval van TV's vaak niet zo heel veel. Design is een keuze, reviews hebben ook zo hun beperkingen. Als je daardoor een lijstje kunt maken zoals jij nu hebt gedaan is het een kwestie van in de winkel gaan bekijken.

2. Dit zul je toch echt zelf moeten beslissen. Ik zou persoonlijk de PS3 nemen, maar puur omdat die ook kan streamen. Nog waarschijnlijker is dat ik even wacht op de Dune BD Prime 3.0.

3. Ja die zijn er ongetwijfeld. Welke eisen stel je hieraan? Geeft www.vergelijk.nl of een dergelijke site je geen mooie opties?

4. Meestal zit er bij zulke dingen geen HDMI kabel. Hoe lang moet ie zijn? Onder de 2 meter? Niet over nadenken, gewoon een kabel van een paar euro er aan hangen.

5. Geen ervaring met digitale TV, behalve het drama van UPC een jaar of 3 terug. Hoe het er nu voor staat weet ik niet.

6. Nee die weet ik niet.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:24:
Hallo mede tweakers,

Ik wil een nieuwe tv kopen, naar wat rond te hebben gekeken heb ik de volgende 3 die voldoen aan mijn minimale eisen.
* Samsung-le52a656
* Philips 52PFL7404H
* LG 52LG5000

Na veel reviews te hebben gelezen, en ja ik ben op de hoogte van de behuizing van de samsung, geniet deze toch mijn voorkeur (mede door de 24P ondersteuning i.v.m. de Bluerayspeler die ik aan ga schaffen). Aangezien ik van plan ben om erg lang met deze tv te doen wil ik dat deze voorbereid is op de toekomst en zo veel mogelijk bang for buck geeft.

Mijn vragen zijn:

1. Moet ik de andere tv's overwegen want tot nu toe is de samsung echt goed qua design, specs en reviews :P?
Heb je al naar plasmas gekeken? De panasonics leveren erg veel bang for the buck. Plasmas vind ik beter en mooier dan welke LCD dan ook.

[b]2. Is het verstandig om een losse Blueray speler (rond de 200/300) te kopen of is de PS3 echt zo'n goede keuze als blueray speler als mijn vrienden beweren en heeft natuurlijk ook wat meer multimedia functionaliteiten. (ik heb al een 360 dus er zal af en toe maar op gegamed worden)? [b]
PS3 is idd een goede Blu-Ray speler. Maar je kunt ook goed uit de voeten met een losse speler. Voordeel van de PS3 is dat hij idd ook kan streamen en kan gamen. Niet nodig als je een 360 hebt.

3. Verder wil ik er ook graag een goede Home cinemaset bij (5.1) zijn er hier nog goede opties voor misschien zelfs met blueray speler ge-intergreerd? (Max €500) Deze moet genoeg vermogen hebben voor een afstand van een meter of 5 van de tv.
Hard kunnen ze allemaal. Dus die 5 meter is geen probleem. Kwalitatief verschilt het nogal. Maar voor 500 koop je mij inziens niet veel. Zeker als je nog speakers er bij wilt hebben. Maar misschien zijn jouw eisen lager dan die van mij. Advies loop een winkel binnen en ga luisteren.

4. Verder wil ik natuurlijk zo goed mogelijk beeld, zitten er bij de blueray spelers tegenwoordig al een goede HDMI kabel, of kan ik beter een aftermarket aanschaffen.
Weet niet of ze geleverd worden met. Meestal niet. Maar onder de 2 meter kun je de goedkoopste nemen. 99% zeker dat deze het perfect doet.

5. Ook is het natuurlijk verstandig om digitale tv te nemen, zijn ook hier nog niet te dure aanraders van abbonementen (hoeft niet persé HD te zijn) Ik hoor vele klachten over Ziggo, is UPC beter?
Digi TV is idd mooier dan standaard analoge TV. HD zal ik nog even mee wachten. Het aanbod is niet zo groot, maar wel groeiende. Over welke beter is UPC of Ziggo? Daar heb je weinig over te zeggen. Je woont in een gebied waar ze óf Ziggo leveren óf UPC. (of een andere aanbieder).

6. Laatste vraag is, weet er iemand een grote Mediazaak wij de Samsung ter display staat omg. Breda? (mediamarkt Breda staat niet de gewenste maat)
Geen idee

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden of mij op zijn minst verder te kunnen helpen

Alvast Hardstikke bedankt!

Martijn

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:58:
Wow wat een goed onderbouwd antwoord!, graag wat toelichting
Bij deze:

1. Wat de gebruiker hierboven zegt: zelf gaan kijken wat je zelf het mooiste vindt. Ik zou voor de Philips gaan, omdat deze naar mijn weten het nieuwste is. Daarnaast vind ik Philips het meeste detail geven.

2. Ik ben zelf voor de PS3 gegaan, maar ik game er dan ook veel mee. Als je alleen blu-ray gaat gebruiken is de PS3 niet handig (controller als AB, afwijkende vormgeving, etc.).

3. Vermogen zegt niet zoveel. De kwaliteit van de versterker en de speakers des te meer. Koop een leuke Harman/Kardon / Marantz / Onkyo set (compleet), en een losse blu-ray speler. Wellicht ben je dan iets duurder uit, maar dit spul gaat dan ook veel langer mee dan het kant en klare Philips / Sony / LG / Samsung spul.

4. Nee, deze moet je er inderdaad los bij kopen. Deze is in principe al prima voor de kortere afstaden: http://www.allekabels.nl/na/0/1302/HDMI-Kabel.html

5. Ligt toch echt aan het gebied waarin je je bevindt. In Ziggo gebied is simpelweg geen UPC verkrijgbaar, en andersom ook niet. Als je kabel wilt, heb je geen keuze. Ik heb Ziggo alles in één, en ben tevreden.

6. Nee.

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor de reacties tot nu toe, nieuwe reacties zijn altijd welkom :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-02 21:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Beste Martijn1234567,

Welkom op GoT :w

In je startpost zie ik vbijvoorbeeld de vraag welke home cinema-set je moet aanschaffen. Nu is GoT geen helpdesk en zul je zoiets zelf moeten uitvinden. Waarom? Wat een ander qua design en klank geweldig vindt kan jij als zeer matig beschouwen. Mijn advies is dan ook sets te beluisteren in plaats van op de wilde gok iets aan te schaffen.

En wat betreft mediazaak: hebben jullie bijv. geen MediaMarkt in Breda?

Ik zal je topic niet sluiten maar werk wel aan je eigen inzet. Wanneer ik topics zie waar de topicstarter niet / nauwelijks eigen inzet toont gaat er wat mij betreft een slotje op :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel,

Ja ik snap je punt, maar ik had al wat research gedaan over de tv's, omdat ik hier wel verstand van heb.
Bij de home cinemasets ben ik niet echt bekend, vandaar dat ik daarom meer om suggesties vroeg om bepaalde typen die erg veel waarde bieden voor hun geld. En mede door het stellen van die vraag ben ik al wel tot twijfelen gebracht van een LG/Sony/Samsung naar een Harman Kardon.

Maar volgende keer zal ik meer research doen :)

Verwijderd

ff over dat blue ray of ps3 gedoe ik zou toch voor een ps3 kiezen dan hij laad de blu ray cd's zeer snel vergeleken bij zommige spelers en is ook nog aardig goedkoop, daarnaast kan je m ook als mediacenter gebruiken en eventueel gamen.(Afstandsbediening zal je er wel bij moeten kopen)
als je dat allemaal niet wil dan gewoon een blue ray speler

Verwijderd

DaMarcus schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:01:
En wat betreft mediazaak: hebben jullie bijv. geen MediaMarkt in Breda?
MM en BCC op de woonboulevard buiten 't centrum (bij de Ikea), en een flinke It's zaak en een kleinere Expert in het centrum.
Ik kijk 't liefst eerst bij de 1e 2 wat 't aanbod is (lekker anoniem), en ga vervolgens bij Expert of It's verder kijken of 't wat is, met hulp/uitleg van de verkoper die je bij MM vaak met een kaarsje moet zoeken.
En uiteindelijk koop ik 't dan ook bij Expert of It's. Beide zaken zijn duurder dan MM/BCC, maar ik heb dan ook van hun tijd en faciliteiten gebruik gemaakt, en als ze me echt in m'n keuze geholpen hebben is dat ook wat waard.
En vooral bij It's zijn ze nogal gevoelig voor "bij xxx (1 van de andere 3) kost 'ie zoveel". :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties,
Ik ben gisteren nog wezen kijken bij BBC in Oosterhout, goed advies gehad.
Alleen de verkoper vertelde mij dat de 3 bovenstaande modellen niet meer leverbaar waren en samsung momenteel geen 50" of hoger meer leverbaar heeft. Ik zet hier toch een beetje mijn vraagtekens bij, want waarom zou samsung hun 6 serie 52" tv zonder vervanger van de markt halen? (misschien door de problemen die soms met de behuizing voor deden?) Weet iemand misschien of er inmiddels al een vervanger is voor deze tv (zelfde prijsklasse)?

Verwijderd

Als je even de moeite neemt om op de Samsung site te kijken, dan kom je de volgende modellen tegen:

LED: UE55B7000/7020
LCD: LE52B750, LE55B651/652/653.

edit: LED is overigens ook gewoon LCD, alleen de backlighting is LED.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zijn deze wel weer in een andere prijsklasse en ze hebben functies als usb, mediaplus waar ik weinig aan heb. Ik bedoel, als ik graag youtube wil kijken of wil internetten heb ik altijd wel een laptop/ipod/pc in de buurt. Ik ben bang dat deze Samsungs en de Philips aan me voorbij gaan....

De zoektocht gaat door :P, bij de bcc viel het me op dat de panasonic plasma's bij de aftiteling nogal haperde. De verkoper vertelde dat door het scherminstelling op film te zetten pas de 200hz aanging, klopt dit? En branden deze echt niet in zoals de verkoper me verteld?

Verwijderd

Inbranden doen ze niet meer nee, maar dat haperen zie je bij alle plasma's. Heeft weinig met een instelling te maken.
Daarom heb ik zelf ook voor LCD gekozen. Ik heb liever een klein beetje ghosting (hoewel ik daar op mijn 100 hz amper last van heb) dan een schokkend beeld. Dan kan je wel een response van 0,0001 ms hebben (*kuch*), maar als het beeld zo vreselijk schokt (zie blu-ray van Earth als de camera over dat landschap vliegt) dat je er hoofdpijn van krijgt, heeft dat voor mij ook niet al te veel waarde.

Verwijderd

Topicstarter
hmm oke, ik zag wel dat bij de grotere (goedekopere V series geloof ik) sony schermen ook last hadden van het haperen, maar niet zo erg als de Plasma. Het was niet echt haperen maar meer dat er geen vloeiende "flow" tussen de frames zat zeg maar, net alsof de sony minder frames toonde vergeleken met de samsung. Heeft dit te maken met het aantal hz dat het beeld rustiger is?

Groeten

Verwijderd

Nee dat is gewoon een eigenschap van Sony. Daarom zou ik ook eerder voor Philips of Samsung gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Zie openingspost

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 13:01 ]

Verwijderd

Ik zou eens kijken naar de 47PFL7864 (excl. BCC model) of de 47PFL8404. Weliswaar geen 50" maar het scheelt maar 7,5 cm, en ze zijn behoorlijk aantrekkelijk qua prijs.

Ik heb zelf de 42PFL8404 zo'n twee maanden nu, en nog steeds superblij met dit toestel.
Er zit een Humax 5050 en een PS3 op.

Verwijderd

Geen 52" bedoel ik. Het is iets kleiner, maar de keuze is wel meteen groter.

Hoe ver zit je er vanaf?

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:59:
hmm oke, ik zag wel dat bij de grotere (goedekopere V series geloof ik) sony schermen ook last hadden van het haperen, maar niet zo erg als de Plasma. Het was niet echt haperen maar meer dat er geen vloeiende "flow" tussen de frames zat zeg maar, net alsof de sony minder frames toonde vergeleken met de samsung. Heeft dit te maken met het aantal hz dat het beeld rustiger is?

Groeten
Ik heb een plasma G10 van panasonic. En heb geen last van haperen. Heb wel IFC aan staan maar dit heeft geen gevolgen voor de beeldkwaliteit. Is, vind ik, echt een goed scherm voor zijn prijs.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Waarschijnlijk zie je het niet, maar het is wel degelijk aanwezig. Dit is gewoon een eigenschap van plasma.

Kijk maar naar ondertiteling, die gaat nooit in één vloeiende beweging. Dit zit in alle generaties sinds 2004.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehh... wat moet ik zien dan ?! Heb dit nog nooit gezien zelfs niet bij een LCD scherm van 0,0 kwaliteit !!
Enige wat je weleens ziet is wat (de)interlacing issues, maar dat ligt aan de electronica en niet aan het scherm B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Mocht ik een keer in de buurt komen van een winkel, dan zal ik eens filmen wat ik bedoel. Ik kan helaas geen voorbeelden vinden op youtube.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, de reden dat er een 52" moet komen is omdat de tv een meter of 4,5 / 5 van de bank afstaat. Mijn vader heeft slechte ogen dus kan daardoor op onze huidige tv niet goed zien vandaar dat er nu zo'n grote moet komen. 50" of 47" is ook evt een optie hoor maar vanavond ga ik naar de 52pfl7404h kijken want deze kan ik krijgen voor een aantrekkelijke prijs. Indien die niks wordt zal ik de overige in overweging nemen.

Verwijderd

Check dit filmpje, en dan exact het stukje op 05:06. De camera draait en je ziet het koraal verre van vloeiend over het beeld schuiven. Dat bedoel ik met "schokken": http://www.youtube.com/watch?v=E493Jbn91Y4

Ik begrijp prima dat mensen zich er niet aan storen, maar ik vind het hoogst irritant.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:24:
Mijn vragen zijn:

Gezien je argumentatie niet.
2. Is het verstandig om een losse Blueray speler (rond de 200/300) te kopen of is de PS3 echt zo'n goede keuze als blueray speler als mijn vrienden beweren en heeft natuurlijk ook wat meer multimedia functionaliteiten. (ik heb al een 360 dus er zal af en toe maar op gegamed worden)?
Heb jij het er voor over?
Wat heb je zelf al gevonden?
Die zitten er vaak niet bij
hangt van je kabel gebied af
Weet iemand een grote mediazaak omgeving breda? Waar ze een van deze tv's mogelijk hebben :P

Nee

Conclusie, met google had 3 alle vragen kunnen beantwoorden. Daarnaast blijft het vaak een persoonlijke afweging.

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:55:
Waarschijnlijk zie je het niet, maar het is wel degelijk aanwezig. Dit is gewoon een eigenschap van plasma.

Kijk maar naar ondertiteling, die gaat nooit in één vloeiende beweging. Dit zit in alle generaties sinds 2004.
Ondertiteling gaat bij mij gewoon vloeiend. Aftiteling ook of dit nu van rechts naar links of boven naar beneden gaat. Met IFC uit hapert het wel.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:29:
Check dit filmpje, en dan exact het stukje op 05:06. De camera draait en je ziet het koraal verre van vloeiend over het beeld schuiven. Dat bedoel ik met "schokken": http://www.youtube.com/watch?v=E493Jbn91Y4

Ik begrijp prima dat mensen zich er niet aan storen, maar ik vind het hoogst irritant.
Dit heeft meer te maken met judder volgens mij. En zaken als IFC kunnen dit verhelpen. Echter heeft dit soms weer een negatieve invloed in de beeldkwaliteit. Ik merk dat bij snelle pans er nog wel 'problemen' zijn met 24p content. Maar is niet zo erg.

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:32:
[...]

Gezien je argumentatie niet.

[...]

Heb jij het er voor over?

[...]

Wat heb je zelf al gevonden?

[...]

Die zitten er vaak niet bij

[...]

hangt van je kabel gebied af

[...]

Nee

Conclusie, met google had 3 alle vragen kunnen beantwoorden. Daarnaast blijft het vaak een persoonlijke afweging.
Je kan ook proberen om gewoon een fatsoenlijke bijdrage te geven aan dit topic i.p.v. zo kort door de bocht te reageren, heb je weleens over het feit nagedacht dat ik misschien wel persoonlijke ervaringen van mensen wil horen die toevallig één van die drie tv's hebben. Ten tweede is er verassen weinig bekend over de philips dat google weinig hulp bied op een kleine beschrijving een reviewtje na. Dus zie punt 1.

Met punt 2 hoop ik natuurlijk te horen of de overige functies van de ps3 (buiten de blueray) de meerwaarde van rond de 100,- euro waard zijn, en misschien persoonlijk bevindingen bijvoorbeeld boot tijd, 24fps weergave vergeleken met een stand-alone Blueray speler.

punt 3. heb je misschien wel gelijk, geluid kan persoonlijk zijn.

Punt 4/5 n.v.t.

Bedankt voor de reacties dusver!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:29:

Dat zijn dus panning issues die je weleens ziet en heeft 0,0 met ondertiteling te maken... sowieso om nou het beeld dat een camera opneemt te nemen als referentie is wel heel erg fout wegens grote verschillen met onze ogen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Typfoutje van mij: ik bedoelde aftiteling, aan het einde van een film bijvoorbeeld. ;)

Toch neem ik dit als referentie, omdat dit niet op alle schermen zichtbaar is. Het ligt dus niet alleen aan de bron.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
[b]
[...]

Je kan ook proberen om gewoon een fatsoenlijke bijdrage te geven aan dit topic i.p.v. zo kort door de bocht te reageren, heb je weleens over het feit nagedacht dat ik misschien wel persoonlijke ervaringen van mensen wil horen die toevallig één van die drie tv's hebben. Ten tweede is er verassen weinig bekend over de philips dat google weinig hulp bied op een kleine beschrijving een reviewtje na. Dus zie punt 1.
Ik geef antwoord op de vragen die jij stelt. Nergens stond de vraag naar persoonlijke ervaringen. En nee die kan ik ook niet geven. Wat mij wel opvalt is dat dit al de 2e keer in dit topic is dat jij iemand op zijn vingers tikt.
Terwijl je je eergisteren hebt geregistreerd. Daarnaast hoef je een gegeven paard niet in de bek te kijken, toch? ;)

VWB de philips, maak een lijst met jouw eisen, wensen en vragen. Stap op de fiets, in de auto en tuf naar een winkel die het heeft staan. Zie pricewatch. Maak ons deelgenoot van jouw ervaringen.

Als iedereen in jouw omgeving op vrouwen valt die er uit zien als paarden, en zij zijn daar gelukkig mee. Dat betekent toch niet dat jij dat ook moet doen. Het is en blijft je eigen keus.
Met punt 2 hoop ik natuurlijk te horen of de overige functies van de ps3 (buiten de blueray) de meerwaarde van rond de 100,- euro waard zijn, en misschien persoonlijk bevindingen bijvoorbeeld boot tijd, 24fps weergave vergeleken met een stand-alone Blueray speler.
Je kan zelf de functies vergelijken. Wat zit er wel en niet op, wat wil jij er perse op hebben en volstaat een PS3 dan of moet je toch een standalone speler hebben. Dit zet je af tegen de meerprijs en je hebt je antwoord.
punt 3. heb je misschien wel gelijk, geluid kan persoonlijk zijn.
Niet alleen geluid, maar ook beeld. (Denk maar aan de paarden). Maar daar doelde ik niet op! Bedenk wat je wilt uitgeven (€ 500) en kijk wat daarvoor te krijgen is. Zet dat weer af tegen je wensen. Maar voor 500 euro kan je geen wonderen verwachten, je zal dus altijd consessie moeten doen. BV "gebruikt".
Bedankt voor de reacties dusver!
Graag gedaan! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet mijn bedoeling om je op de vingers te tikken, het is meer dat ik hoop dat het topic niet vernield wordt door ondoordachte/"ik heb niks nuttigs toe tevoegen" reacties. Ik heb me misschien sinds gisteren geregistreerd maar dat wil niet zeggen dat ik er nu voor het eerst op kom...
Met je verhaaltje van stap op de fiets/auto is makkelijk gezegd maar ik ben pas naar enig zoekwerk er vandaag achtergekomen dat er een ter display staat in den Bosch. Helaas staan er in omg. Breda nergens de juiste maat / type. Als je dan al de voorkennis hebt dat het in prima toestel is volgens mede tweakers maakt het de keus al een stuk makkelijker om ergens ver weg te gaan kijken natuurlijk.

"Als iedereen in jouw omgeving op vrouwen valt die er uit zien als paarden, en zij zijn daar gelukkig mee. Dat betekent toch niet dat jij dat ook moet doen. Het is en blijft je eigen keus"

Je hebt enigzins wel een punt maar, over smaak valt niet te twisten over kwaliteit wel.
Anders zouden er bijvoorbeeld weinig mercedessen verkocht worden, want een kiatje van een paar duizend euro kan precies hetzelfde. Maar jij weet ook dat die mercedes zijn werk beter doet. Zoals ik al zei hoopte ik meer of het verschil in prijs en kwaliteit van meerdere personen te horen zodat ik er alleen zelf nog over hoef te oordelen en er later niet achter te komen dat ik een rotte model/serie gekocht heb.

Verder hoop ik hier natuurlijk geen zinlose discussie te voeren.

En ga vooral door met reageren! :)

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 11:41

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:28:

3. Vermogen zegt niet zoveel. De kwaliteit van de versterker en de speakers des te meer. Koop een leuke Harman/Kardon / Marantz / Onkyo set (compleet), en een losse blu-ray speler. Wellicht ben je dan iets duurder uit, maar dit spul gaat dan ook veel langer mee dan het kant en klare Philips / Sony / LG / Samsung spul.
Harman/Kardon is niet meer het topmerk van een tiental jaar geleden. Spul komt tegenwoordig uit China en is eigenlijk alleen maar 'n merknaam. Wordt vaak gecombineerd met JBL speakers en vind dat nou niet geweldig klinken (heb overigens wel zelf zo'n setje staan vanwege prijs/kwaliteit).*
Betere keuze zou Marantz zijn of kijk 'ns naar Denon.

* Kleine aanvulling met mijn ervarinen met een HK AVR-132 en DVD-23 gecombineerd met JBL 200.5.
Setje aangeschaft voor 'n leuk bedrag na uitvoerige luistertests van diverse 5.1 sets. Omdat sets die ik goed vond klinken ca. 2x zo duur waren en het budget beperkt mezelf tevreden gesteld met het in mijn ogen minder geluid. Wat is er dan minder? De JBL's hebben niet zo'n groot bereik in het hoge gebied en compenseren dat (zelfs de satelietjes!) met een overmaat aan lage tonen (let wel: ik luister sets altijd met bass/treble instellingen op 0 of source direct!).
Kwaliteit van 't spul is ook niet denderend. De DVD-speler doet 't ondertussen niet meer. Probeert DVD's nog wel te draaien, maar komt niet op toeren (buiten garantie). DVD's speel ik nu af via HTPC. De AVR ben ik verder wel tevreden over.
Wat er beter kan zijn vooral de speakers. Vervangen door bijv. een Elac 5.1 set zou al veel verbeteren.

[ Voor 36% gewijzigd door magic_nl op 17-09-2009 08:56 . Reden: Aanvulling... ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-01 10:29
magic_nl schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:46:
[...]

Harman/Kardon is niet meer het topmerk van een tiental jaar geleden. Spul komt tegenwoordig uit China en is eigenlijk alleen maar 'n merknaam. Wordt vaak gecombineerd met JBL speakers en vind dat nou niet geweldig klinken (heb overigens wel zelf zo'n setje staan vanwege prijs/kwaliteit).
Betere keuze zou Marantz zijn of kijk 'ns naar Denon.
Wat jij verteld over HK schijnt ook zo te zijn met Onkyo. Ook dit merk schijnt afgezakt te zijn naar wat sommigen noemen een bedenkelijk niveau. Zelf heb ik wel een HK receiver (de AVR 255) waar ik zeer tevreden mee ben. Juist omdat ik deze beter vind klinken dan de Denon en Marantz die ik gehoord heb.
Wat je verteld over JBL speakers klopt. Het is in principe de zelfde fabrikant, namelijk Harman International, die zijn producten onder verschillende merknamen op de markt zet.

De discussie over de blu ray speler vind ik ook interessant. Zelf ben ik ook van plan er een aan te schaffen en zit met dezelfde overweging. Overal lees ik dat de Blu Ray die in de PS3 zit van zeer goede kwaliteit is (zeker in vergelijking met oudere stand alone apparaten). Er is voor de PS3 ook een afstandsbediening te koop, zodat je hem kunt bedienen als een normale speler. Ik geloof dat deze rond de 30 euro kosten. Ook bestaat er een goedkope oplossing (10 euro), maar de kwaliteit hiervan schijnt niet al te best te zijn.

De discussie over de HDMI kabels komt vaak terug in dit soort topics. Ik heb zelf mijn apparatuur aangesloten met kabels van de action (€ 3,99) en heb hier nooit problemen mee gehad. Zeker wanneer je korte kabels nodig hebt zal de goedkoopste volstaan.

Succes met je zoektocht verder!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb nu de tv inmiddels al enkele maanden in de woonkamer staan in combinatie met de PS3 en de sony HD780SF en ik kan iedereen met hetzelfde budget als ik deze set aanraden.
De tv geeft een mooi duidelijk en rustig beeld en kan het grafische geweld van de playstation prima bijbenen.
De homecinema set werkt erg goed zeker met race games geeft je dit echt een gevoel alsof je in de auto zit.
Ook tv kijken via het CI+ slot is erg goed, de kwaliteit zeer goed en ook de hd zenders (met name film 1 hd) is echt super!

Al met al heeft deze combinatie mijn hoogste verwachtingen overtroffen.
Pagina: 1