Toon posts:

[HP2133] Hoe een image te maken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen :),

Ik heb een HP2133 minilaptop, en ben bezig een image hiervan te maken.
Aangezien er 2 USB-poorten op zitten wilde ik dit via een externe USB-2.0 brander doen.
Echter helaas herkent de opstartcd van Ghost(2003) deze brander niet.

Hierna heb ik het geprobeerd met een externe HDD. Deze word wel herkend, maar selecteer ik deze in Ghost, dan loopt deze stuk en krijg ik een foutmelding over de HDD.

Ik heb al op internet gezocht, en al een aantal dingen geprobeerd, zoals andere programmatuur(Clonezilla e.d.) Dat zijn eigenlijk de voornaamste dingen die ik tegenkom op internet.
Ook kom ik dingen tegen als via het netwerk de image dumpen. Maar wil m echt op een cd hebben.

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
kan het zijn dat je een foutmelding van de externe HDD krijgt omdat deze FAT geformateerd is? en dus geen grotere bestanden accepteerd (wat GHOST vaak is..)
formateren naar NTFS is dus voor de HDD de oplossing..

wellicht kan je een BART PE oplossing maken met ghost? wil vaak wel wat alternatieve hardware erbij zetten (anders de driver meenemen in het opzetten van een bart pe oplossing..)

Verwijderd

en krijg ik een foutmelding over de HDD
Het is veel nuttiger om de exacte foutmelding hier te noemen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 09:32 ]

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:11
PXE-boot image van ghost 11? En dan via ghostcast opslaan op een desktop en van daar op dvd's branden... zo doe ik het meestal met dvd/cd-drive-loze-apparatuur. Of apparatuur waarmee mijn bestaande ghost bootdisk niet werkt :P. Bij mij bootte ghost.exe niet (doordat de drive niet herkend werd) maar de pre-ghost omgeving (freedos) wel, dus ik kon gewoon net use z: \\td\ghost doen, en van daaruit ghost.exe starten. De entwerkstack van freedos was al gestart namelijk ;)

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gewoon lekker Acronis True Image gebruiken =>

- Alles wat USB is wordt on the fly herkend.
- Support voor HEEL ERG VEEL controllers.
- Je kan zelfs naar netwerk shares toe imagen geloof ik :P

En als je klaar bent effe snel branden en kan je weer verder met waar je mee bezig was !!

Ghost is zooo 2003 :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
oke, ga ik dat ff proberen, maar welke versie van trueimage heb ik nodig ?
Je hebt geloof ik 10000000 smaken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 14:11 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gewoon Home pakken zou genoeg moeten zijn.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1