Toon posts:

videokaart ATI RADEON HD4350 512MB

Pagina: 1
Acties:
  • 3.150 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen, die de gemiddelde games gewoon makkelijk kan draaien. Nou zit er deze videokaart bij: ATI RADEON HD4350 512MB en ik vraag mij af of die geschikt is om games mee te spelen, aangezien het een vrij goedkope is. Kan iemand mij hier wat advies over geven?

Alvast bedankt.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 20:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Is niet een heel denderend kaartje. Welke pc ben je van plan te kopen?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb je al eens wat benchmarks van die kaart opgezocht?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:21
Wat bedoel je met 'games'? Patience is ook een game..

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan deze computer te kopen: https://www.dynabyte.nl/artikel/7114352/

en met ''games'' bedoel ik spellen zoals Call of Duty 4, Need for Speed, Left 4 Dead etc.

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 14:15
Dan vrees ik dat de HD4350 toch net iets tekort schiet. Zoek eerder iets van een HD4650 of meer. De laatste 2 cijfers, 50 in jouw geval, positioneren de kaart zon beetje binnen het aanbod van Ati, je zit dus echt wel met een low-end grafische kaart, ook kijk je beter naar de "nieuwere" generatie van Ati.

[ Voor 54% gewijzigd door Mathieu_Hinder op 13-09-2009 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, want die zit standaard in die pc.

Dus moet ik dan een hele andere pc zoeken...

Verwijderd

geef dit topic een schopje met je eisen/budget

[BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem september 2009

dikke kans dat je een beter systeem krijgt dan die acer

spuit 11

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 21:14 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik vang hem even voor je af:

Met een dergelijke vraag zonder aangeven wat je zelf hebt gedaan om een antwoord te vinden, kon je er niet.
Geen vraag is 'te dom' voor GoT, maar we verwachten wel dat je laat zien zelf al te hebben gezocht naar de jusite antwoorden. Om op jouw specifieke vraag in te gaan: Je hebt een computer gezien met een videokaart en je wil er op gamen. Dan zoek je dus om te beginnen naar benchmarks van de betreffende videokaart. Kijk vooral naar resultaten op de door jou gewenste resolutie en je bent al een stuk verder.

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 14:15
Tja, meestal is de videokaart niet echt in verhouding met de rest bij prefab-systemen. Is zelf bouwen een optie? Indien niet kan je eventueel gaan voor een 8800/9800GTX, die vind je wel binnen de budget-systemen en daarmee kan je nog redelijk wat gamen. Indien wel, bekijk even de Best Buy Guide op Tweakers. Er lopen fora over, en er staan artikels op de site met de configuraties per budget.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, ik zal deze dingen eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik gezocht naar de vereisten voor bepaalde spellen en dan staat er bij een aantal spellen dat je maar 128 of 256 MB video RAM nodig hebt, dus dan zou die videokaart met 512 MB toch moeten voldoen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog verder gezocht naar eenzelfde soort pc, maar met een betere videokaart en nu zou ik graag willen weten of de ATI RADEON HD3850 1024 MB wél aan de ''gaming'' eisen voldoet

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13
Ook echt niet een super kaartje.

HD4670 heb je wel minstens nodig om alles op high te kunnen draaien

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:27:
Nu heb ik gezocht naar de vereisten voor bepaalde spellen en dan staat er bij een aantal spellen dat je maar 128 of 256 MB video RAM nodig hebt, dus dan zou die videokaart met 512 MB toch moeten voldoen?
Geheugen zegt vrij weinig over de prestaties, alleen hoeveel textures dat het ding in het geheugen kan laden, snelheid staat daar volledig los van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:27:
Zoals gezegd: zoek eens wat benchmarks op, want dat je het idee hebt dat de hoeveelheid geheugen bepalend is voor de snelheid geeft al duidelijk aan dat je geen idee hebt wat van belang is bij wat voor gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je me dan wat links geven van benchmarks, want eerlijk gezegd weet ik niet wat dat zijn en kan ik ze niet vinden. (Excuses voor mijn onwetendheid op het gebied van videokaarten)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:06:
Kun je me dan wat links geven van benchmarks, want eerlijk gezegd weet ik niet wat dat zijn en kan ik ze niet vinden. (Excuses voor mijn onwetendheid op het gebied van videokaarten)
Google?
Typ review + type videokaart? :?

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:06:
Kun je me dan wat links geven van benchmarks, want eerlijk gezegd weet ik niet wat dat zijn
Wikipedia: Benchmark

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zie dat Ed_L al zegt wat ik ook zou willen zeggen, dus ik citeer even:
Edmin schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:12:
Ik vang hem even voor je af:

Met een dergelijke vraag zonder aangeven wat je zelf hebt gedaan om een antwoord te vinden, kon je er niet.
Geen vraag is 'te dom' voor GoT, maar we verwachten wel dat je laat zien zelf al te hebben gezocht naar de jusite antwoorden. Om op jouw specifieke vraag in te gaan: Je hebt een computer gezien met een videokaart en je wil er op gamen. Dan zoek je dus om te beginnen naar benchmarks van de betreffende videokaart. Kijk vooral naar resultaten op de door jou gewenste resolutie en je bent al een stuk verder.
Hoe denk je dat wij weten of een videokaart aardig presteert of niet? ;)
Daar komen wij ook achter door reviews er over te lezen of er toevallig zelf ervaring mee te hebben.
Dat opzoeken en doorlezen is iets wat je prima zelf kan, helemaal als je de Engelse taal een beetje machtig bent. Er zijn nu eenmaal meer Engelse reviews te vinden dan Nederlandse.
Maar ze vinden is niet zo moeilijk hoor. Bijvoorbeeld: Google - HD4670 review. Daar staan wel een paar nuttige tussen, zoals die van Guru3D of Anandtech.
Over fps, vanaf 30 frames per seconde tovert zo'n kaart het beeld aardig vloeiend in het beeld en zo tegen de 50 is het lekker. En verder geldt dat hoger eigenlijk beter is.

De HD38xx serie is inmiddels al wat ouder en zou ik dusdanig ook niet meer als nieuw aanschaffen. Wat jij wilt is een middenklasse kaart of beter. Zoals bijvoorbeeld de HD4670 of beter van. Of als je iets met een nVidia chip wilt zou ik gaan kijken naar 9600GT of beter.

Om te voorkomen dat dit een topic wordt van oneliners naar Google en andere zaken, en om je te wijzen op het feit dat je toch echt eerst even zelf op zoek moet alvorens je een topic opent over dit soort zaken, sluit ik deze.
Neem ook eens **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? door, daar staat nog wel wat nuttige info in.
Mocht je vervolgens iets leuks gevonden hebben, dan kun je daar vast gerichte vragen over stellen in plaats van "is dit wat?". Met die vragen kun je dan altijd nog een nieuw topic openen. :)

Mocht je verdere vragen/opmerkingen hebben over dit slotje dan kun je mij altijd emailen/DMen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.