[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 100.823 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178

Nee nog niet. :N
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=54900
Xbmc is momenteel de enige album / artist info scraper die er is en doet het ook opzich goed.
Je mist natuurlijk wel de edit functies zoals met MC maar je zou evt. de bib kunnen exporteren, handmatig aanpassen en weer importeren.
Maar belangrijker is dat je Id3 tags goed zijn. Hier zijn editors voor.(kun je een beetje vergelijken met MC)
http://www.softpointer.com/tr.htm
http://www.mediamonkey.com/

http://xbmc.org/wiki/?title=Preparing_your_Music

Btw Weet niet hoe groot je collectie is maar uhhh........ID3 Tags oporde maken is een tijdrovend klusje :X

Edit:
Wil je mooie thumbs met hoge resolutie dan moet je die zelf bij je files en of tag voegen.
Album art downloader help je met zoeken. ;)
http://sourceforge.net/projects/album-art/

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 01-12-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1886

Vandaag mijn ION 330 systeem binnen (Point of View Sydney) en gelijk Ubuntu 9.10 met nVidia drivers (185) en XBMC 9.11 Beta 1 erop gezet. Ging allemaal soepeltjes.

Nog een paar dingetjes die ik echter op moet lossen:
- Resolutie is te hoog waardoor het niet helemaal op mijn Panasonic plasma past (die heeft native 1024x768, maar kan deze resolutie niet kiezen). :?
- Bij het afspelen van video zie ik op 1/3 van het scherm horizontaal een soort lijn waar het beeld niet vloeiend meeloopt, lijkt niet synchroon te lopen daar. Heel vervelend. :?
- Lukt me nog niet om Library mode te activeren

Morgenavond dus genoeg te doen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1886 op 01-12-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-04-2024
Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:27:
Nee nog niet. :N
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=54900
Xbmc is momenteel de enige album / artist info scraper die er is en doet het ook opzich goed.
Je mist natuurlijk wel de edit functies zoals met MC maar je zou evt. de bib kunnen exporteren, handmatig aanpassen en weer importeren.
Maar belangrijker is dat je Id3 tags goed zijn. Hier zijn editors voor.(kun je een beetje vergelijken met MC)
http://www.softpointer.com/tr.htm
http://www.mediamonkey.com/

http://xbmc.org/wiki/?title=Preparing_your_Music

Btw Weet niet hoe groot je collectie is maar uhhh........ID3 Tags oporde maken is een tijdrovend klusje :X

Edit:
Wil je mooie thumbs met hoge resolutie dan moet je die zelf bij je files en of tag voegen.
Album art downloader help je met zoeken. ;)
http://sourceforge.net/projects/album-art/
Bedankt, ik ga er eens mee aan de gang. Mijn collectie is 'slechts' 116 gig. ( het zal dus wel even duren voordat alles klaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Nou de VIDEO_TS mappen van TV Series met DVDShrink naar iso converteren (TVShow S01E01E02E03E04.iso) werkt als een zonnetje :)

Thx voor die tip (wel wat werk om alles weer om te zetten, maar goed :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Roeligan schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:08:
Nou de VIDEO_TS mappen van TV Series met DVDShrink naar iso converteren (TVShow S01E01E02E03E04.iso) werkt als een zonnetje :)

Thx voor die tip (wel wat werk om alles weer om te zetten, maar goed :)
Het is inderdaad wel een goed werkende oplossing, beter dan alle afleveringen los rippen. Toch vind ik het jammer dat je dan niet per aflevering op kunt starten. Het zou mooi zijn als je (handmatig) aan zou kunnen geven bij welk chapter welke aflevering begint zodat je later alsnog direct de aflevering kunt starten.

Toch download ik alle afleveringen nog maar gewoon los, want dat werkt toch net wat lekkerder.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

bobo1on1 schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:55:
Redsandro schreef op maandag 23 november 2009 @ 04:00:
Als het met een standaard Ubuntu update kwam dan wel.
Betekent dat dat ik simpelweg moet wachten op een update van XBMC? Of zou die al geupdate moeten zijn?

Je kunt de -l flag van xbmc gebruiken om de lokatie van het lirc socket op te geven.
Het werkt niet, heb nog steeds geen remote :'( Je ne comprends pas.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

JopieBadmutS schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:49:
Weet iemand of er ook een externe scaper is voor mp3's. Nu ik mijn movies en series dankzij Media Companion goed in XBMC heb staan wil ik hetzelfde met de mp3's gaan doen. Het liefst doe ik dat met een externe scaper, want dat werkt dus goed is mijn ervaring.
Tag and rename kan album art scrapen en toevoegen aan de tag...

Waar kan ik vinden hoe je je muziek moet organizeren zodat ook de artist art correct getoond wordt.

genre
-Artist
---Album
-----Track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 14:27
Woy schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:49:
[...]

Het is inderdaad wel een goed werkende oplossing, beter dan alle afleveringen los rippen. Toch vind ik het jammer dat je dan niet per aflevering op kunt starten. Het zou mooi zijn als je (handmatig) aan zou kunnen geven bij welk chapter welke aflevering begint zodat je later alsnog direct de aflevering kunt starten.

Toch download ik alle afleveringen nog maar gewoon los, want dat werkt toch net wat lekkerder.
Het schijnt mogelijk om met bookmarks te werken. Die zet je op 't begin van iedere aflevering. Nadeel is dat als je een rescan van je library moet doen, je al je bookmarks kwijt bent.
bron: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=55870

Dit is een van de redenen waarom ik per aflevering een iso maak. (Gaat best snel :) ) Bijkomend voordeel is dat je de aflevering meteen kan starten, zonder DVD menu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09-2019
Ook ik heb problemen met de IMDB Scrapper... :-(

Maar ik heb dan ook (bewust) voor een andere mappen structuur gekozen als standaard.

Is er ook een mogelijk dat ik ?ergens? keihard de directe link naar IMDB kan
opslaan, zodat de scrapper altijd de goede film te pakken heeft?

Deze directe link zou ik ook het liefst bij de film in zijn map willen opslaan...

Er bestaat ook nog de mogelijk alle informatie in een nfo bestand op te slaan zodat
scrappen overbodig is. Maar ook dit heb ik liever niet...

Iemand een idee?

ThX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
FiVAL schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:39:
Ook ik heb problemen met de IMDB Scrapper... :-(

Maar ik heb dan ook (bewust) voor een andere mappen structuur gekozen als standaard.

Is er ook een mogelijk dat ik ?ergens? keihard de directe link naar IMDB kan
opslaan, zodat de scrapper altijd de goede film te pakken heeft?

Deze directe link zou ik ook het liefst bij de film in zijn map willen opslaan...

Er bestaat ook nog de mogelijk alle informatie in een nfo bestand op te slaan zodat
scrappen overbodig is. Maar ook dit heb ik liever niet...

Iemand een idee?

ThX
Ik denk dat je dit bedoeld ? Video nfo files containing an URL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Bedankt!
Ik zat er inderdaad heel erg dicht bij...

(En ik weet ondertussen hoe je een scrapper moet maken 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 13:47
scrappen = weggooien? Wil je je moeilijk bij elkaargeschraapte info echt weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Sando schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:07:
[...]

Het werkt niet, heb nog steeds geen remote :'( Je ne comprends pas.
Kijk eens in xbmc.log of xbmc überhaupt verbinding kan maken met lirc.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FiVAL schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:01:
[...]

Bedankt!
Ik zat er inderdaad heel erg dicht bij...

(En ik weet ondertussen hoe je een scrapper moet maken 8)7)
Dat is idd een mogelijk....... je vingers blauw tikken op .nfo files met imdb url :+
Gebruik in hemelsnaam Media companion of Ember !!!!
Zerveza schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:30:
[...]

Tag and rename kan album art scrapen en toevoegen aan de tag...

Waar kan ik vinden hoe je je muziek moet organizeren zodat ook de artist art correct getoond wordt.

genre
-Artist
---Album
-----Track
http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=59281
http://xbmc.org/wiki/?title=Music

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 02-12-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 08:38
Ik ben ook opnieuw begonnen met xbmc, en heb op met htpc de live versie geinstalleerd, Alles lijkt best aardig te werken alleen heb ik achteraf de mce remote ontvanger aangesloten. Nu lees ik overal dat dit out of the box moet werken maar er gebeurd helemaal niks, de ontvanger krijgt wel spanning want als ik op de remote druk verschijnt er een lampie, maar moet ik nog wat extra doen om het eea aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor de Xbox1 (en andere?) gebruikers waarbij Apple Movie Trailers niet werkt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Please check your mplayer settings in the mplayer.conf file under XBMC (XBMC uses mplayer libs to play AMTs). Location of that conf file:

XBMC/system/players/mplayer/mplayer.conf

This file contains a line for setting up http user-agent string, like this:
user-agent=XBMC-mplayer/1.1.0(MPEG)

This is wrong since apple refuses downloads for "non-apple-like" clients.
My .conf file was also wrong, I changed the user agent to:

user-agent=QuickTime/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Anoniem: 1886 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:50:
Nog een paar dingetjes die ik echter op moet lossen:
- Resolutie is te hoog waardoor het niet helemaal op mijn Panasonic plasma past (die heeft native 1024x768, maar kan deze resolutie niet kiezen). :?
Je kunt onder de settings de overscan aanpassen. Video calibratie heet het geloof ik. Je geeft de linkerbovenhoek en de rechteronderhoek aan met je cursortoetsen en het werkt uitstekend. Ik heb ook zo'n Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 15:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Voor de Nvidia ION gebruikers onder ons. Ik ben bezig met een speciale Live CD versie van XBMC voor Nvidia ION gebruikers. Een eerste versie is hier te vinden:

http://www.xbmcfreak.nl/e...van-xbmcfreak-live-beta1/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Top.Ik heb nog oude XBMC Liver versie geinstalleerd op mn SSD schijf.Maar zou graag 9.11 willen hebben ivm WMV files.

Zal dit zeker van het weekend proberen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330952

hallo allemaal, ik gebruik sinds een paar weken xbmc onder windows en ik zit met hetzelfde probleem als wat andere mensen hier, namelijk onderbroken punten tijdens het afspelen. ik heb hierop al vaker de reactie gelezen dat de cache aanpassen hiervoor een oplossing kan zijn. het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar hoe en waar pas ik die aan? ik sleep het zooitje niet over een netwerk maar gewoon vanaf de hd waar ook xbmc op draait dus router problemen kunnen ook niet de schuldige zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Laatst online: 16-06 14:48
Ik heb net een nieuwe mediacenter gebouwd met als basis een Zotac 9300 wifi board en een Ati 5770 kaart en windows 7.

Ik heb XBMC geinstalleerd en alle HD films van mijn HDX overgezet maar krijg geen beeld. Hij speelt de films wel af met geluid maar je krijgt geen film te zien. Het enige wat je ziet is een blauw, roodachtige of zwart scherm.

Moet je toch codecs installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om de toetsen van het Trust Mediacenter Keyboard te mappen in XMBC?

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/_images/products/500/14909-3.jpg

Zelfde vraag voor de standaard Mediacenter afstandsbediening:

Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2006/11/mceremote.gif

Deze werkt wel in XMBC maar de Back toets doet het niet. Dat maakt het bladeren door menu's niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
de back toets werkt bij mij perfect in xbmc op die afstandsbediening (xbmc onder linux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Ik gebruik XBMC onder Windows en daar werkt de Back toets dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
@robby: nee. xbmc werkt *zonder* codecs. Maar zoek zelf eerst eens verder. En als je echt hulp wil: probeer je xbmc op linux/xbox/windows? Welke versie heb je?

@njitter: zoek en gij zult vinden. In dit topic (je hoeft er dus niet eens oudere topics voor) is er genoeg over te vinden. Er zijn ook tenminste drie how-to's op het xbmcforum te vinden.

Voor allebei: google is your friend.
edit: elke toets werkt bij mij op een vergelijkbare afstandsbediening onder xbmc/windows

[ Voor 10% gewijzigd door wheez50 op 04-12-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326610

robbynaish schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:02:
Ik heb net een nieuwe mediacenter gebouwd met als basis een Zotac 9300 wifi board en een Ati 5770 kaart en windows 7.

Ik heb XBMC geinstalleerd en alle HD films van mijn HDX overgezet maar krijg geen beeld. Hij speelt de films wel af met geluid maar je krijgt geen film te zien. Het enige wat je ziet is een blauw, roodachtige of zwart scherm.

Moet je toch codecs installeren?
Kijk goed of je de laatste versie van XBMC hebt geinstallerd. Dit is een bekend probleem met MKV's welke verholpen wordt in de laatste versies. Kijk ook op de fora van XBMC onder Windows Help & Support. Er staan veel threads over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Anoniem: 255178 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:07:

Dat is idd een mogelijk....... je vingers blauw tikken op .nfo files met imdb url :+
Gebruik in hemelsnaam Media companion of Ember !!!!
Tja, maar ik draai helemaal nergens meer een Windows systeem.
Het is hier bij mij allemaal Ubuntu. Zowel Servers als Clients...

Nou ja, gelukkig is het op dit moment nog wel te doen...

Maar klopt het dat XBMC nog wel redelijk tijd nodig heeft om de info
bij IMDB te downloaden? Het werkt goed, maar erg langzaam namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:03

M0nkeymen

Monkeystyle!

FiVAL schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:00:
[...]

Tja, maar ik draai helemaal nergens meer een Windows systeem.
Het is hier bij mij allemaal Ubuntu. Zowel Servers als Clients...

Nou ja, gelukkig is het op dit moment nog wel te doen...

Maar klopt het dat XBMC nog wel redelijk tijd nodig heeft om de info
bij IMDB te downloaden? Het werkt goed, maar erg langzaam namelijk...
Ligt aan je verbinding denk ik. En of hij fanart e.d. moet downloaden(das volgens mij een instelling) Bij mij duurt het ongeveer 10 á 15 sec per film.
edit:4 Mbit verbinding

[ Voor 3% gewijzigd door M0nkeymen op 04-12-2009 12:19 . Reden: snelheid verbinding toegevoegd ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
M0nkeymen schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:07:

Ligt aan je verbinding denk ik. En of hij fanart e.d. moet downloaden(das volgens mij een instelling) Bij mij duurt het ongeveer 10 á 15 sec per film.
edit:4 Mbit verbinding
Hmmm... Ik zou 20Mbit down moeten hebben
en over 70 films deed m'n systeempje net geen uur!

Waarschijnlijk had ik dus net even het verkeerde moment uitgekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Laatst online: 16-06 14:48
Anoniem: 326610 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:41:
[...]

Kijk goed of je de laatste versie van XBMC hebt geinstallerd. Dit is een bekend probleem met MKV's welke verholpen wordt in de laatste versies. Kijk ook op de fora van XBMC onder Windows Help & Support. Er staan veel threads over dit probleem.
Ik had niet gezien dat er ook een Beta versie was. De beta versie lost dit probleem op. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Scrapen duurt ook bij mij lang (zo'n 3 minuten voor 10 films/CD's) met een 30Mbit verbinding.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik kan bij mij (XBMC 9.11 b1) de optie TV Shows niet aanzetten lijkt het wel. Optie is uitgegrijsd in de Skin settings onder Home Window. Ik zie nu geen TV Shows :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aanzetten van tv shows doe je door inhoud toe te voegen aan je bibliotheek..
Dit doe je vanuit video (file mode) browse naar de Map met tv Series en druk <c> context menu en daar kun je inhoud toewijzen.

http://xbmc.org/wiki/?title=TV_Shows_%28Video_Library%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:37:
Aanzetten van tv shows doe je door inhoud toe te voegen aan je bibliotheek..
Dit doe je vanuit video (file mode) browse naar de Map met tv Series en druk <c> context menu en daar kun je inhoud toewijzen.

http://xbmc.org/wiki/?title=TV_Shows_%28Video_Library%29
Jep, dat heb ik gedaan... maar er verscheen geen TV Shows hoofdmenu optie.

Ik weet nu ook waarom. Op het moment dat ik dit geconfigged had, had ik geen internetverbinding (provider lag eruit ivm veranderen naar vast IP). Daardoor is de library niet goed opgebouwd (scraper werkte niet). Net opnieuw geconfigged en hoera! 't Werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:19

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

njitter schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:26:
Ik gebruik XBMC onder Windows en daar werkt de Back toets dus niet..
Bij mij ook niet, maar wel de clear toets, die gaat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:33

Snuffel

Vroem!

Ik heb net de nieuwe Beta geinstalleerd, maar geen enkele film wil meer afspelen....

Bekend probleem?

Tevens als ik film info aan mijn films wil toevoegen, pakt hij lang niet alle films, dat deed hij bij de vorige versie wel. Terwijl ik toch dezelfde online database gebruik.

[ Voor 43% gewijzigd door Snuffel op 05-12-2009 10:43 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:45
Is het profiles gebeuren compleet stuk in 9.11b1 of ligt het aan mij? In 9.04 had ik 2 profielen in gebruik, een voor mezelf, met alle media, en een voor de kids ingesteld als media info shares with default (read only) en media source seperate. Werkte perfect, kids kregen alleen spul te zien uit hun kids-tree en ik kon alles zien als master.

Nu in 9.11b1 echter werkt dit voor geen meter meer. Als user kids kan ik niet sticky content aan sources toekennen, dit slaat ie gewoonweg niet op. Mediainfo krijg ik te zien van alle films die op m'n systeem staan en kan deze ook allemaal afspelen.

edit: en dit is niet het enige probleem met de nieuwe beta: nu had ik eindelijk het kids-gebeuren aan de praat, is het master profiel f*cked up. Kan geen content-type meer instellen voor sources. Dus als ik op set-contect klik en dan kan ik daar geeneens instellen of het movies/tv-shows/music-video's zijn.

Ook heb ik de halve tijd geen netwerk-verbinding lijkt het. Hij blijft dan hangen bij het scannen naar nieuw content na startup.

Ben ik de enige met deze problemen met 9.11b1? (ik gebruik Live) Met 9.04 had ik deze problemen dus nooit.

[ Voor 28% gewijzigd door catchingfire op 06-12-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

Ik werk ook nog met XBMC op een xbox (type 1). Nu verschijnt er bij mijn router wel dat deze verbonden is met een apparaat maar er staat geen hostname-omschrijving bij. Is dat ms op een bepaalde manier wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik heb MiniMeedia Waffa! gedownload, alleen is het voor mij niet duidelijk waar ik het bestand moet kopiëren. Gewoon in program files/xmbc of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01
Unzippen naar Program Files/XBMC/Skins ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan maar beter is in de applicatie data... blijft ie nm. bewaard met update van xbmc

Gebruik je de xbox dan kun je gelijk even een nieuwe versie downloaden.
Heb net nm. een nieuwe zeer xbox vriendelijke versie geupload.
Ben er achtergekomen dat meer views het memory gebruik drastisch verlaagde dus heb ik nu een optie toegevoegd om views te verbergen in alleen movies + tv shows.
Als je memory problemen hebt is het wel in deze sectie en je gebruikt toch nooit alle 10 de views in deze sectie. Dus verberg de views die je niet gebruikt en je free memory gaat omhoog en de skin word een stuk sneller.

Btw dit geldt niet alleen voor de xbox ,mijn windows systeem wordt ook aanzienlijk sneller.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:55
Goed nieuws voor iedereen die een externe scraper wil gebruiken en Nederlandse plots wil in de NFO.
Er is voor iedereen een preview van YANFOE beta9 te downloaden met moviemeter support.

Ik gebruik de beta9 al een tijdje (donor) en bij mij werkt het perfect.

http://www.yanfoef.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
Anoniem: 197658 schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:14:
Ik werk ook nog met XBMC op een xbox (type 1). Nu verschijnt er bij mijn router wel dat deze verbonden is met een apparaat maar er staat geen hostname-omschrijving bij. Is dat ms op een bepaalde manier wel mogelijk?
Waarom wil je dat ? Als je met ftp bestanden wil overzetten kan je het IP adres van je Xbox invullen als hostname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb gewoon in mijn dns- en dhcp-server een entry gemaakt voor mijn 2 xboxen.
Nu kan ik gewoon xbox1 en xbox2 gebruiken als hostname. Veel handiger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
Fire69 schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:44:
Ik heb gewoon in mijn dns- en dhcp-server een entry gemaakt voor mijn 2 xboxen.
Nu kan ik gewoon xbox1 en xbox2 gebruiken als hostname. Veel handiger :P
Ja natuurlijk, maar die moet je wel hebben dan :)
Als je die niet hebt kan je nog in je hosts file een regel toevoegen. Maar ik heb gewoon in m'n ftp-prog eenmalig 't IP-adres van m'n xbox ingeklopt en vervolgens deze instellingen opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

kulgan schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:12:
[...]

Ja natuurlijk, maar die moet je wel hebben dan :)
Als je die niet hebt kan je nog in je hosts file een regel toevoegen. Maar ik heb gewoon in m'n ftp-prog eenmalig 't IP-adres van m'n xbox ingeklopt en vervolgens deze instellingen opgeslagen.
Het gaat me mee om het overzicht op mijn router welke machines er aan staan en ik heb er zoveel dat een ip-adres me niets/minder zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ben hier een beetje met de live cd aan het spellen en loop bij het opstarten al tegen een aantal problemen aan.
-De live pc geeft op mijn hoofd pc bij het inlezen een hele berg read errors als ik hem als live cd probeer te gebruiken. image is 2 keer gebrand met een andere brander en andere download.
-Op 2 notebooks, 1 met een live cd en 1 met een volledige setup staat de MIC op 100%, wat een prachtig fluitconcert tot gevolg heeft. Heb al een commando voor in de shell gevonden om het geluid aan te passen, maar zodra als ik de laptop herstart staat het weer verkeerd in gesteld.

Iemand enig idee hoe ik boven staande kan oplossen?

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net weer een nieuwe versie van MiniMeedia Waffa! geupload.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=60231

Heb nu voor alle catogorieen de optie toegevoegd om views te verbergen.
Hoe meer je verbergd des te sneller de skin word !!!!

Je hebt nog nooit zo'n snelwerkende en minimaal aan memory gebruikende skin gezien !!!

Dit moet je echt uitproberen zeker als je een xbox hebt, voorbij zijn je memory problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:15
Anoniem: 255178 schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:02:
Heb net weer een nieuwe versie van MiniMeedia Waffa! geupload.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=60231

Heb nu voor alle catogorieen de optie toegevoegd om views te verbergen.
Hoe meer je verbergd des te sneller de skin word !!!!

Je hebt nog nooit zo'n snelwerkende en minimaal aan memory gebruikende skin gezien !!!

Dit moet je echt uitproberen zeker als je een xbox hebt, voorbij zijn je memory problemen.
Hoi Poeier,

Is deze versie inmiddels ook te gebruiken voor de 9.11b versie, heb gisteren geloof ik de 1.6 versie geinstalleerd maar deze doet het niet.

Groeten,
Arnoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
Boxee heeft een BoxeeBox aangekondigd. Een stukje hardware van D-Link met Boxee software
Aangezien Boxee een fork is van XBMC ga ik vanuit dat het niet zo lang duurt voor iemand er XBMC opzet (op het moment dat hij uit komt)

http://www.boxee.tv/box

http://gizmodo.com/542113...oxee-box?skyline=true&s=i

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 08-12-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wingie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:43:
[...]

Hoi Poeier,

Is deze versie inmiddels ook te gebruiken voor de 9.11b versie, heb gisteren geloof ik de 1.6 versie geinstalleerd maar deze doet het niet.

Groeten,
Arnoud
Je kunt beter eerst even versie 1.7 downloaden.
Probleem met nieuwe buils is dat deze meer memory gebruiken.
Met versie 1.7 kun je memory gebruik drastisch verlagen door in de catogorieen de views uit te schakelen.
Heb zelf de skin nog niet geprobeerd op nieuwste xbox build wel op de nieuwste windows build en hier werkt ie perfect. Maar zou zeggen probeer 1.7 en verberg de views die je niet gebruikt en kijk dan nog eens of de skin goed werkt. Naar mijn weten zou ie dan als een trein moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 06:54
Ik ben vrij nieuw bij XBMC, heb hiervoor altijd mediaportal gebruikt, maar was ook wel eens geïnteresseerd in dit mooie programma. Ik draai het momenteel op mijn laptop met windows vista. Vind het een goed programma met veel mooie skins, maar ik merkte dat bepaalde skins waaronder de standaard confluence skin niet in staat waren om vanuit XBMC mijn laptop uit te schakelen. Zowel de optie afsluiten als uitschakelen zorgden er alleen voor dat XMBC gesloten werd. Sommige skins, waaronder elipsis en rapier, waren wel in staat om de computer uit te schakelen. Kon niks vinden op internet hierover dus ben zelf de xml's ingedoken.
Blijkt dat het ligt aan het ontbreken van de volgende code bij bepaalde skin. Wanneer je deze toevoegt in dialogbuttonmenu.xml, dan lukt het afsluiten van de computer wel.

<onclick>Dialog.Close(all,true)</onclick>

Hoop dat ik hier nog iemand mee geholpen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
m3gA schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:54:
Boxee heeft een BoxeeBox aangekondigd. Een stukje hardware van D-Link met Boxee software
Aangezien Boxee een fork is van XBMC ga ik vanuit dat het niet zo lang duurt voor iemand er XBMC opzet (op het moment dat hij uit komt)

Zag het ook net op de Frontpage ( nieuws: D-Link gaat Boxee-mediacentersoftware in speler integreren )
Eerste waar ik aan dacht, yes, binnenkort XBMC op een standalone-player!!!! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heiders schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:44:
Ik ben vrij nieuw bij XBMC, heb hiervoor altijd mediaportal gebruikt, maar was ook wel eens geïnteresseerd in dit mooie programma. Ik draai het momenteel op mijn laptop met windows vista. Vind het een goed programma met veel mooie skins, maar ik merkte dat bepaalde skins waaronder de standaard confluence skin niet in staat waren om vanuit XBMC mijn laptop uit te schakelen. Zowel de optie afsluiten als uitschakelen zorgden er alleen voor dat XMBC gesloten werd. Sommige skins, waaronder elipsis en rapier, waren wel in staat om de computer uit te schakelen. Kon niks vinden op internet hierover dus ben zelf de xml's ingedoken.
Blijkt dat het ligt aan het ontbreken van de volgende code bij bepaalde skin. Wanneer je deze toevoegt in dialogbuttonmenu.xml, dan lukt het afsluiten van de computer wel.

<onclick>Dialog.Close(all,true)</onclick>

Hoop dat ik hier nog iemand mee geholpen heb.
<onclick>Powerdown</onclick>
Zou volgens mij ook moeten werken als ik kijk in: (heb dit niet getest)
http://xbmc.org/wiki/inde...ist_of_Built_In_Functions
Voor de xbox gebruik ik <power>XBMC.ShutDown()</power> . Dit werkt zeker :)

Deze functie's zijn te gebruiken in skins maar ook natuurlijk in je keymap !!
<.........>Dialog.Close(all,true)</........> kun je dus ook evetueel in je keymap plaatsen zodat je met 1 druk op een knop gelijk alles kunt uitzetten. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 08-12-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
nvm

[ Voor 91% gewijzigd door wheez50 op 08-12-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
kan iemand mij vertellen hoe je emulators in xbmc linux krijgt? draai nu de laatste beta 1 met transparency skin. je kan dan emulators aanzetten in je menu. maar via svn repo zijn geen emulators te vinden. kan iemand me even op weg helpen met wat linkjes. op het xbmc.org forum is zoeken een hel
dit alles om legale roms te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 21:24
ik heb m'n pc via HDMI aangesloten op m'n plasma (Panasonic TX-P42G10), nu heb ik in windows en het menu van XBMC volledig beeld, maar zodra ik een film start heb ik aan de zijkanten zwarte balken van zo'n 3cm
Hoe krijg ik volledig beeld?

ik gebruik momenteel een ati HD4350, waar ik via catalyst overscan heb uitgeschakeld, wat me wel het volledige beeld opleverde in windows
Als m'n tv op "juist" staat heb ik het minste last van balken aan de zijkant, op 16:9 wordt het beeld nog veel kleiner.

enig idee iemand waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Settings - System - Video Output - Video Calibration ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
Fire69 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:33:
Settings - System - Video Output - Video Calibration ;)
ook die had ik al doorlopen en daar staat alles goed, zonder succes overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
Ik heb op m'n Asrock ion, waarop XBMC geinstalleerd (via ubuntu minimal CD) een externe harddisk via USB aangesloten. Op deze schijf heb ik een partitie en het ext3 filesysteem aangemaakt. De schijf wordt in ubuntu automatisch gemount (fstab). So far so good.

In XBMC is deze schijf bij bv. Videosources zichtbaar. Echter deze heeft een standaard afbeelding van een harddisk.Ik heb al m'n andere sources een custom thumbnail gegeven via het context menu. Bij de externe disk is deze optie niet aanwezig in het context menu. Is het op een of andere manier mogelijk om deze standaard thumbnail te vervangen door een custom thumbnail ?. Of is het mogelijk de externe HDD source te verwijderen ? (ook niet mogelijk via context menu). Dan maak ik zelf wel een nieuwe source aan die naar een folder op deze schijf verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is mogelijk, maar je dient dan de skin te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
Ok bedankt, ik gebruik de standaard skin (PM III), en ga eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

whazzzup schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:27:
ik heb m'n pc via HDMI aangesloten op m'n plasma (Panasonic TX-P42G10), nu heb ik in windows en het menu van XBMC volledig beeld, maar zodra ik een film start heb ik aan de zijkanten zwarte balken van zo'n 3cm

ik gebruik momenteel een ati HD4350, waar ik via catalyst overscan heb uitgeschakeld, wat me wel het volledige beeld opleverde in windows
Als m'n tv op "juist" staat heb ik het minste last van balken aan de zijkant, op 16:9 wordt het beeld nog veel kleiner.

Heb ik ook wel eens gehad.Een systeem herstart deed bij mij wonderen.

Maar ik ga er van uit dat je dat al gedaan heb.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kulgan schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:00:
Ok bedankt, ik gebruik de standaard skin (PM III), en ga eens zoeken.
Zoek in media folder van skin textures.xpr en verander de thumb die daar instaat.
Xpr files kun je extracten met xpr Express of anders download de media folder van PMIII via SVN, deze is al uitgepakt.

Heb je de verandering aangebracht kun je het beste weetr even de folder naar een xpr file compilen, ook hiervoor xpr Express.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 09-12-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Hi,

Ik ben al een paar weken op zoek naar streaming media player. Na één en ander op GOT hebben gelezen kreeg ik een idee dat Xbox met XBMC een aardig alternatief is (aangezien xbox nu alleen stof staat te verzamelen). Nu is mijn vraag aan jullie in hoeverre is XBMC op Xbox een goede vervanging van media player zoals bijv. Fantec MM-FHDL + WiFi, Mvix MXPVR-1000, Dane-Elec Sp Speaky PVR etc.???

En als ik met mijn vraag hier verkeerd zit waar ik het wel kan vragen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zolang je geen HD materiaal wilt afspelen is de xbox een zeer goed platform voor xbmc.
Streamen doet hij zelfs beter dan de andere platforms.

Alleen niet alle skins werken op de xbox vanwege memory gebrek maar er zijn genoeg skins die het we'll doen en evt. lite versies van skins.

Na Wat testen gister durf ik nu wel te zeggen dat MiniMeedia Waffa! De fanartskin is die het beste/snelste/meest lichste (totaal geen memory problemen) draait op de xbox.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 09-12-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 14:52
whazzzup schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:27:

Heb je toevallig ingesteld dat de refresh-rate van je tv word aangepast aan de content?
Zo ja, dan komt daar waarschijnlijk het probleem vandaan.
Je zou dan via de video settings het beeld moeten calibreren voor elke frequentie.
Dus bijv
1920x1080 60hz, 1920x1080 50hz en 1920x1080 24hz, deze 1 voor 1 instellen en dat weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:14:
[...]

Je kunt beter eerst even versie 1.7 downloaden.
Probleem met nieuwe buils is dat deze meer memory gebruiken.
Met versie 1.7 kun je memory gebruik drastisch verlagen door in de catogorieen de views uit te schakelen.
Heb zelf de skin nog niet geprobeerd op nieuwste xbox build wel op de nieuwste windows build en hier werkt ie perfect. Maar zou zeggen probeer 1.7 en verberg de views die je niet gebruikt en kijk dan nog eens of de skin goed werkt. Naar mijn weten zou ie dan als een trein moeten gaan.
Hoi heb 1.7 gedownload maar ook deze blijft greyed out en geeft de melding dat de skin niet geschikt is voor versie 9.10 of hoger van XBMC. Btw ik draai de laatste beta geinstalleerd van cd op zowel windows 7 als linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
RFdeGroot schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:06:
[...]

Heb je toevallig ingesteld dat de refresh-rate van je tv word aangepast aan de content?
Zo ja, dan komt daar waarschijnlijk het probleem vandaan.
Je zou dan via de video settings het beeld moeten calibreren voor elke frequentie.
Dus bijv
1920x1080 60hz, 1920x1080 50hz en 1920x1080 24hz, deze 1 voor 1 instellen en dat weer eens proberen.
zo gauw ik een film start in xbmc, krijg ik nog alleen maar zwart flikkerend beeld, maaruh dat calibreren moet dat in xbmc of catalyst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wingie schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:18:
[...]

Hoi heb 1.7 gedownload maar ook deze blijft greyed out en geeft de melding dat de skin niet geschikt is voor versie 9.10 of hoger van XBMC. Btw ik draai de laatste beta geinstalleerd van cd op zowel windows 7 als linux.
Heb je de skin wel eerst uitgepakt met winrar ?

Draai hier r25413 en werkt gewoon hoor. En dit is een heel recente build ...van gisteren.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 09-12-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
Anoniem: 255178 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:29:
[...]

Heb je de skin wel eerst uitgepakt met winrar ?

Draai hier r25413 en werkt gewoon hoor. En dit is een heel recente build ...van gisteren.
Ja zeker ik ben wel blond maar nog niet zo blond ;). Ik heb hem in ".xbmc/skin/MiniMeedia_Waffa!" geplaatst maar aha wat ziet ik nu hieronder zit ook nog een Minimeedia_Waffa! folder (is blijkbaar in de rar ook in map gezet + winrar die map maakt), zo 1tje hoger gedumpt nu werkt het wel.

Dank je Poeier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tgoatje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik probeer sinds vandaag die MiniMeedia Waffa 1.7 te installeren op mijn Xbox (SVN rev25497).
Nu vraag ik me af waarom ik wel een background van 1920x1080 kan tonen in vb de movie keuze (ziet er gelikt uit), maar diezelfde file niet als fanart bij een movie zelf ? Zelf een 720p zoals ik ergens gelezen heb, neemt hij niet aan. Heb het met vb 640x360 geprobeerd en dan lukt het wel maar ziet er uiteraard blokkerig uit op mijn full HD tv.

Ook vreemd is dat bepaalde films wel gespeeld worden in de ene skin en niet in een ander? Dient dit niet onafhankelijk te zijn van de skin die je gebruikt ?

• Fire69
Op de xbox ligt dat gegarandeerd aan een geheugen-tekort. :)

1280 x720 is het max res wat fanart betreft op de xbox.
Mooi dat je MiniMeedia Waffa probeerd.

Je hebt idd memory problemen deze kun je voorkomen door in de skin views uit te schakelen per catogory.
Zie skin settings.
Zet je debug log aan dan zie je in beeld je memory.
Als je 3 of 4 views behoud dan zul je zien dat je memory vrij rond de 18-19 MB is en je fanart van 1280x720 zal zonder problemen getoond worden.
Starten van files gaat ook zonder problemen.

Btw de recente xbox builds gebruiken meer memory dan de wat oudere.!! Houd daar rekening mee.
En als de xbox nog de thumbs/fanart moet cachen omdat deze recent zijn toegevoegd en nog niet in de userdata staan kost natuurlijk ook memory.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 10-12-2009 12:44 ]

• Fire69
Anoniem: 255178 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:36:
1280 x720 is het max res wat fanart betreft op de xbox.
[...]
Och, ik heb wel wat 1080p-fanart, en dat werkt ook, maar je mag niet te snel zijn dan.
Als het plaatje wordt geladen, zie je je geheugen duiken, maar eens het in beeld staat, komt je geheugen gewoon terug. :P
Gewoon paar seconden wachten voordat je een film start en dan heb je geen problemen.

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:39
m3gA schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:54:

Dit lijkt mij ook erg interessant. Het duurt helaas nog tot het 2e kwartaal, maar als de verwachtingen worden waargemaakt dan zou dit kastje voor 135 euro op de markt komen. Erg aantrekkelijk dus, zeker als je er XBMC op kunt draaien. (Heb nu wat gestoeid met boxee, maar vind het in vergelijking met XBMC toch minder op dit moment).
Klopt het dat dit dan de eerste mediaplayer zou zijn waar XBMC op te draaien is? Of zou er nog iets moeten zijn (los van HTPC's en xboxen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41
xburchartz schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:24:
[...]
Klopt het dat dit dan de eerste mediaplayer zou zijn waar XBMC op te draaien is? Of zou er nog iets moeten zijn (los van HTPC's en xboxen natuurlijk)
Klopt inderdaad. De kans is wel heel groot dat er intern een ION chip zit. In principe ben je even goed met een Asrock ION wat een beetje binnen dezelfde categorie zit.

Het speeltje is best klein zeg:
Afbeeldingslocatie: http://blog.boxee.tv/wp-content/uploads/2009/12/IMG_3755-300x225.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil mijn antieke xbmc op mijn xbox vervangen door een nieuwer exemplaar. Ik heb zojuist het topic m.b.t. de xbox doorgelezen en las dat de nieuwste builds meer geheugen gebruiken. Welke build kan ik het beste downloaden voor mijn xbox?
En hebben jullie ook nog een tip waar ik ze het beste vandaan kan halen? Ik kwam er in dit topic de volgende tegen:
- Nightly Builds (sshcs.com/xbmc/)
- T3CH (t3ch.yi.se ?)
- Bigfoot87 (niet meer op bigfoot87.com ?)
- ... andere?

Elk zal vermoed ik wel zo zijn voor en nadelen hebben?

[ Voor 0% gewijzigd door Markos op 11-12-2009 16:07 . Reden: xbmc toegevoegd aan sshcs url, stepping stone home care services hoef ik niet op me Xbox te hebben :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R23425 werkt uitstekend op de xbox.
Je kunt ook even wachten totdat alfa/beta versies voorbij zijn, kun je zien als test builds.

Voordelen en nadelen zijn er bijna niet, oudere builds gebruiken iets minder memory en qua features zul je alleen het OSD script niet kunnen gebruiken is vanaf r 24220 maar voor de rest zul je niets missen.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 11-12-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dit zit er ook wel een leuk ding uit om XBMC op te zetten eigenlijk:
Giada N10

Afbeeldingslocatie: http://giada.cc/d/file/chanpinzhongxin/minipc/slim%20series/2009-11-04/be701310a289f83c9ee9c22567992a26.jpg

Ook beschikbaar in zwart, blauw en roze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Van wie is jou R23425 build? Want bij Nightly Builds en T3CH kan ik deze niet terug vinden.

De versies van T3CH die ervan in de buurt zitten zijn:
R23183 en dus <R23425
en R24421en dus >R24220

De huidige Nightly Builds versie is R25010 maar ik zie (nog) niet hoe ik op hun site naar oudere versies kan zoeken (de site is enorm traag op dit moment dus dat maakt het zoeken niet echt makkelijker ;))
edit: ik zie dat hun toch wel een R23425 hebben. Maar ben eigenlijk toch wel benieuwd van wie jou build afkomt. Ik pak liever eentje die bewezen heeft goed te werken, zeker in combinatie met jou eigen skin erbij :)

[ Voor 22% gewijzigd door Markos op 11-12-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van Nightly builds. Maar maakt niet uit wie ze compiled komen altijd van dezelfde SVN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Mantis schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:21:
[...]

Klopt inderdaad. De kans is wel heel groot dat er intern een ION chip zit. In principe ben je even goed met een Asrock ION wat een beetje binnen dezelfde categorie zit.

[..]
Niet helemaal... Voor de prijs van 1 Asrock ION heb je waarschijnlijk 2x een Boxee box. Dus kun je je hele huis volstoppen met die boxjes en dan XBMC erop zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Fire69 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:05:
Giada N10

Leuk ding inderdaad. Alleen jammer dat audio alleen analoog is. Prijs onbekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

xburchartz schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 02:21:
[...]
Gelukkig kun je nog wel audio via HDMI doen,
mits je versterker dat ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
xburchartz schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 02:21:
[...]

Hm, was me nog niet opgevallen. Dacht dat er een optische uitgang op zat, maar da's de RJ-45 zie ik nu! 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Fire69 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:05:
Giada N10

[afbeelding]

Volgens mij is die een heel mooi alternatief als je toch geen DVD's afspeelt op je Asrock.

Ik heb al mn films op een centrale punt dus de interne schijf hoeft alleen XBMC live geinstallerd te hebben.
Dus eeen SSD er in en je heb een heel stil en mooi kastje.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Heb hier een kastje staan wat een Mediacentertje moet worden, maar wat is nou de beste fundering als OS, het mag dus gewoon vast booten vanaf schijf, ik heb geen voorkeur aan andere opties dan het mediacenter gedeelte, dus eigelik zou de live versie ook goed moeten werken, maar aangezien ik geen linux guru ben en drivers voor verschillende hardware voor windows het makkelijkst te vinden zijn denk ik dat ik voor windows moet kiezen, maar welke dan? xp? windows7? en daarna geheel strippen om hem te optimaliseren voor xbmc?

Meteen even nog een extra vraag, speelt hij ook de geluidssporen DTS-HD en True-HD
(vanuit MKV oid) af via optical of coax?

[ Voor 10% gewijzigd door Centropy op 12-12-2009 18:30 . Reden: extra vraag ]

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 16-06 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

ik heb gister beta II gedownload met de confluence skin en ziet er erg mooi uit. Gisteren naar apple movie trailers gekeken in 1080p en xbmc afgeconfigureerd. vandaag wil ik weer naar wat trailers kijken maar als ik nu bij plugins kijk zie ik niets.
Iemand dit meegemaakt? En een oplossing?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 23:15
Ben sinds een week begonnen met experimenteren met de library mode van xbmc. Met gebruik van een scraper gaat dit eigenlijk best prima.

Waar ik niet helemaal uitkom is het volgende. Bij het toevoegen van items aan de library wil ik dat xbmc eerst kijkt welke fanart (backdrops), nfo, folder.jpg aanwezig is. Mocht er niets aanwezig zijn dán pas via de scraper opzoek naar fanart e.d.

Nu heb ik ooit een lijstje voorbij zien komen welke file benaming je hiervoor moet gebruiken. Dat lijstje kan ik nu dus niet meer vinden. Ook de wiki is in mijn ogen op dit punt niet duidelijk.

Kan iemand hier zijn licht laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je bedoeld dit linkje met lijstje ;)
http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=59281

En xbmc kijkt altijd eerst in de files voordat hij van internet gaat scrapen.

Let op als er al een thumb of info file aanwezig is in bib word deze niet overschreven !!!
Wel als je via info screen met de optie refresh.

Als je dit veel moet doen kun je beter eerst je oude database en thumbs verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 23:15
Super, mijn dank is groot!
En xbmc kijkt altijd eerst in de files voordat hij van internet gaat scrapen.

Let op als er al een thumb of info file aanwezig is in bib word deze niet overschreven !!!
Wel als je via info screen met de optie refresh.

Als je dit veel moet doen kun je beter eerst je oude database en thumbs verwijderen.
....hmm dus eigenlijk moet je eerst zorgen dat je met media companion oid alle fanart e.d. goed hebt staan...

d'r is geen geen centrale refresh db optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, eerst in MC alles goed zetten dan scrapen met xbmc.

Nee, is er (nog) niet.
Of het er ooit komt is de vraag want refresh db zal waarschinlijk net zo lang of langer duren dan je bib compleet opnieuw scrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Centropy schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:48:
Heb hier een kastje staan wat een Mediacentertje moet worden, maar wat is nou de beste fundering als OS, het mag dus gewoon vast booten vanaf schijf, ik heb geen voorkeur aan andere opties dan het mediacenter gedeelte, dus eigelik zou de live versie ook goed moeten werken, maar aangezien ik geen linux guru ben en drivers voor verschillende hardware voor windows het makkelijkst te vinden zijn denk ik dat ik voor windows moet kiezen, maar welke dan? xp? windows7? en daarna geheel strippen om hem te optimaliseren voor xbmc?

Meteen even nog een extra vraag, speelt hij ook de geluidssporen DTS-HD en True-HD
(vanuit MKV oid) af via optical of coax?
Als je het systeem puur en alleen als mdia center wilt gebruiken zou ik gewoon XBMC live op een schijf installeren.
Mocht je skins,script of andere dingen toe willen voegen kun je gewoon via FTP doen.

Heb zelf ook nooit met Linux gewerkt maar voor alles is er wel een uitleg te vinden.Ik heb zelf mijn Live versie geupgrade naar een nieuwere type omdat ik de skin Transparancy wou gebruiken.

Dat ging niet soepel maar uiteindelijk toch gelukt.

Als je gewoon wacht to XBMC 9.11 final uitkomt , zou ik die gewoon gebruiken.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Dus als ik het goed begrijp kan je de live versie installeren op Harddisk? dat kon ik namelijk nergens vinden dat dat zou kunnen, hoe zit het dan met drivers voor bijv audio mobo netwerk en video etc... allemaal out of the box werkend?

en wat is er met 9.11 dan dat het het wachten waard zou zijn,?
seninha schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:57:
[...]

Als je het systeem puur en alleen als mdia center wilt gebruiken zou ik gewoon XBMC live op een schijf installeren.
Mocht je skins,script of andere dingen toe willen voegen kun je gewoon via FTP doen.

Heb zelf ook nooit met Linux gewerkt maar voor alles is er wel een uitleg te vinden.Ik heb zelf mijn Live versie geupgrade naar een nieuwere type omdat ik de skin Transparancy wou gebruiken.

Dat ging niet soepel maar uiteindelijk toch gelukt.

Als je gewoon wacht to XBMC 9.11 final uitkomt , zou ik die gewoon gebruiken.

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de geintresseerden MiniMeedia Waffa! 1.8 is te downloaden.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=424603#post424603

Grote update deze keer heb 63 thumbs toegevoegd van PM3 HD.
En heb menu iconen toegevoegd, mijn kids vinden het super !!!

En voor de xbox gebruikers deze versie zou lichter moeten draaien !!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 13-12-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:35

OMD

Ik heb een probleempje met XBMC,

Na installatie speeld hij 1 film voor 5 minuten goed af, daarna wilde ik switchen naar een andere film en sloeg xbmc vast... hmmzzz, even opnieuw opstarten. Verrek, heb nu helemaal geen beeld meer, zie alleen nog flikkeringen ( contouren ) van de film en that's it? heb wel gezocht op tweakers en google maar kan het niet zo 123 vinden, iemand een idee? ( misschien wel een standaard issue maar toch )

Heb xbmc al paar keer opnieuw erop gezet maar dat brengt geen uitkomst helaas.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wis/rename de guisettings.xml in je userdata eens...
Xbmc zal dan pas weer helemaal default zijn..

Zie topic startpost waar de userdata bevind per platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik maak al een tijdje gebruik van het ontzettend handige xot-uzg op m'n xbox. Alleen is er een klein puntje, wat ook met de laatste versie niet is opgelost. Als ik namelijk bij 'populaire uitzendingen' een uitzending aanklik, gebeurt er niks. De enige manier om het filmpje af te spelen is door het op te zoeken bij de desbetreffende zender. Het is natuurlijk geen groot probleem, maar toch onhandig als ik snel even een uitzending wil bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:35

OMD

Helaas dit bied geen uitkomst, file is ook niet aanwezig na de-installatie van xbmc.
Heb xbmc er even opgezet en daarna file verwijderd maar blijft allerlei mooie kleuren geven behalve normaal beeld :X

Mediaportal, Mediaplayer classic en WMP hebben geen problemen.

Draai windows 7.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1368442">topicreport</a>