Toon posts:

Budget Dual-Monitor Setup?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag mede Tweakers,

Zelf ben ik een groot multitasker, maar dat blijft lastig met 1 beeldscherm. Bij andere werkplekken waar ik 2 schermen zie ben ik altijd al gelijk verkocht en wil ik niet meer van de computer af. :9~

Nu wil ik zelf ook een Dual-Monitor setup, maar wel goedkope schermpjes. :'(

Graag wil ik rond de 22" en van het merk Dell. (Of misschien wel 19", of 24"? Wat werkt lekker in een dual monitor setup?)

Dit i.v.m. forse korting omdat ik ze via mijn werkgever bestel. Ook zou ik graag TV willen kijken vast op 1 monitor, maar hoe kan ik dit het best aanpakken? Een aparte TV tuner? Of ingebouwd zon DVB tuner?

Ik vind het overigens belangrijk graag een matte zwarte rand, want zon glimmende rand kan ik mn ogen niet vanaf houden.

Ze worden overigens gekoppeld aan een Mac Mini, nieuwste model. :)

Dell heeft veel leuke schermpjes, maar zoals je ziet weer ik nog precies wat je wilt.

Deze zag er wel goed uit, maar is wel fors aan de prijs;
http://accessories.euro.d...bsd&cs=nlbsdt1&sku=205469

En werkt 2maal 24" uberhaupt wel lekker?

Graag ervaringen van andere mensen met dual monitor setups!
Heel erg bedankt voor alle reacties.

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:10

TGEN

Hmmmx_

Voor goedkope schermpjes moet je bij Acer zijn, of Samsung. Ook al heb je een fikse korting bij Dell via je werkgever lijkt het me sterk dat je daarmee onder de prijs van bijvoorbeeld een Samsung 2443BW komt. Ik heb zelf overigens 2x 2443BW, 2x 940BW en 1x 226BW op mijn bureau staan, en idd, ik wil niet terug naar een enkele monitor :). Voor wat ik doe is het ideaal: een paar gvims, een firefox, een aantal xpdfs en een hele zooi terminals tegelijk in beeld.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Topicstarter
TGEN schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:02:
Voor goedkope schermpjes moet je bij Acer zijn, of Samsung. Ook al heb je een fikse korting bij Dell via je werkgever lijkt het me sterk dat je daarmee onder de prijs van bijvoorbeeld een Samsung 2443BW komt. Ik heb zelf overigens 2x 2443BW, 2x 940BW en 1x 226BW op mijn bureau staan, en idd, ik wil niet terug naar een enkele monitor :). Voor wat ik doe is het ideaal: een paar gvims, een firefox, een aantal xpdfs en een hele zooi terminals tegelijk in beeld.
Samsung sta ik ook voor open :) Acer niet i.v.m. slechte ervaringen.

De 2443BW ziet er prachtig uit maar wel vrij duur.

Vind je 2x 24" fijn overigens?

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:10

TGEN

Hmmmx_

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:10:
[...]

De 2443BW ziet er prachtig uit maar wel vrij duur.

Vind je 2x 24" fijn overigens?
Voor wat ik er mee doe wel ja. Als je veel aan zaken als foto- en videobewerking doet moet je toch echt voor een duur(der) IPS of PVA paneel gaan, dan zijn TN panelen geen optie; voor zaken als coden is het echter geen probleem. Positioneer ze juist en je hebt ook geen last van de in verhouding kleinere kijkhoeken.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Topicstarter
TGEN schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:15:
[...]

Voor wat ik er mee doe wel ja. Als je veel aan zaken als foto- en videobewerking doet moet je toch echt voor een duur(der) IPS of PVA paneel gaan, dan zijn TN panelen geen optie; voor zaken als coden is het echter geen probleem. Positioneer ze juist en je hebt ook geen last van de in verhouding kleinere kijkhoeken.
Tis voor mij ook voornamelijk programmeren, internetten e-mailen etc. :)

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:38
Mocht je 2x 250 euro (2443BW) te duur vinden kun je ook eens kijken naar de T220 (22-inch) (2x 165-180 euro, ligt eraan welke winkel). Ik heb er daar zelf 2 van en wil met de nieuwe ATi kaarten een 3e gaan halen. Deze hebben wel een redelijk brede rand (2CM dus 4CM zit er tussen de 2 schermen).

[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 13-09-2009 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:40:
Mocht je 2x 250 euro (2443BW) te duur vinden kun je ook eens kijken naar de T220 (22-inch) (2x 165-180 euro, ligt eraan welke winkel). Ik heb er daar zelf 2 van en wil met de nieuwe ATi kaarten een 3e gaan halen. Deze hebben wel een redelijk brede rand (2CM dus 4CM zit er tussen de 2 schermen).
Ik heb nu deze gezien, goedkoop en de review ziet er goed uit :)
productreview: Samsung Syncmaster 2243BW review door Regeneration

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:38
heuveltje schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:45:
zon foto zegt dus niks zonder gegevens als belichtingstijd en diafragma gevoeligheid camera enz...
Ik kan ook zo'n foto maken van me eigen samsung scherm, maar met het blote oog zie je het niet...
Klopt, daar heb je volledig gelijk in. (|:()

[ Voor 88% gewijzigd door Paprika op 13-09-2009 22:57 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:10:
Moet je toch eens uitzoeken waar ACER zijn schermen vandaan haalt :7 (Hint: Sam....)

[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 13-09-2009 22:44 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

zon foto zegt dus niks zonder gegevens als belichtingstijd en diafragma gevoeligheid camera enz...
Ik kan ook zo'n foto maken van me eigen samsung scherm, maar met het blote oog zie je het niet...

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Of twee hiervan: pricewatch: LG W2261VP-PF :)

Verwijderd

Topicstarter
Terror schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:44:
[...]

Moet je toch eens uitzoeken waar ACER zijn schermen vandaan haalt :7 (Hint: Sam....)
Dat is leuk om te weten :) Helaas heb ik al zoveel slechte schermen en laptops van Acer gezien dat ik er nooit meer een koop. :'(

Verwijderd

Idd slechte laptops zijn het zeker !!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:27:
Idd slechte laptops zijn het zeker !!!!!
Onderbouwing aub. Aspire's zijn idd niet de beste serie, maar Acer maakt meer. ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Terror schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:44:
Geloof ik geen reet van : Waarom staan er dan altijd Foxconn partnumbers op de dozen en alles ?? Panel zal wel Innolux/AU Optronics zijn en de rest Foxconn troep ;)

Ohh en ehh doe het dan gelijk goed : Neem 3 monitoren + een nieuwe 5xxx kaart van ATI en GENIET :D

[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 14-09-2009 16:45 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 14:11
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:38:
[...]

Onderbouwing aub. Aspire's zijn idd niet de beste serie, maar Acer maakt meer. ;)
Ik heb ook slechte ervaring met acer aspire serie, zodanig dat ik nooit meer een acer pc of laptop koop. Maar idd hen schermen zijn erg goed voor de prijs die ze bieden, sinds tft tijdperk betere kwaliteit dan iyama.

Ik heb zelf een samsung 2493HM maar deze zijn niet meer te krijgen en hebben een dikke rand voor dual screen opstelling. Ik kan je dan ook de 2433BW (met dvi) aanraden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:38:
[...]

Klopt Aspire gehad en was na een jaar al kapot eerst het scherm, toen andere dingen, paar keer laten maken enzo. Wast vast een maadag ochtend laptop ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
whiplash1990 schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:46:
[...]

Ik heb ook slechte ervaring met acer aspire serie, zodanig dat ik nooit meer een acer pc of laptop koop. Maar idd hen schermen zijn erg goed voor de prijs die ze bieden, sinds tft tijdperk betere kwaliteit dan iyama.

Ik heb zelf een samsung 2493HM maar deze zijn niet meer te krijgen en hebben een dikke rand voor dual screen opstelling. Ik kan je dan ook de 2433BW (met dvi) aanraden.
Helaas een glimmende rand :P

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

nero355 schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:44:
[...]

Geloof ik geen reet van : Waarom staan er dan altijd Foxconn partnumbers op de dozen en alles ?? Panel zal wel Innolux/AU Optronics zijn en de rest Foxconn troep ;)

Ohh en ehh doe het dan gelijk goed : Neem 3 monitoren + een nieuwe 5xxx kaart van ATI en GENIET :D
dat gaat niet in zn mac mini passen..

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:08
nero355 schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:44:
Even mijn eerste opmerking nuanceren: link
AU Optronics Corp. (AUO) (traditional Chinese: 友達光電) is one of the top 3 worldwide manufacturers of thin film transistor liquid crystal display panels (TFT-LCD), and is the largest in Taiwan. The company was formed in September 2001 by the merger of Acer Display Technology, Inc.,(the predecessor of AUO, established in 1996) and Unipac Optoelectronics Corporation. In October 2006, AUO merged with Quanta Display Inc. to create a larger TFT-LCD manufacturer with 20% of the world's large-sized TFT-LCD market, forming the company as of today. AUO provides panels for several leading LCD manufacturers, including Samsung, BenQ, Apple, and ViewSonic.
Kortom. AUO = ACER en levert aan Samsung. Om verder te nuanceren. Er kan best verschil zitten tussen verschillende productielijnen binnen 1 organisatie en ik zou me voor kunnen stellen dat Acer hoge kwaliteit schermen voor een mooie prijs verkoopt en lage kwaliteit panelen zelf als budget monitor uit brengt. Punt wat ik mijn mijn eerste opmerking wilde maken is dat je niet klakkeloos een merk moet afstrepen. Er zijn tenslotte maar 3 grote fabrikanten van budget panelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Terror op 15-09-2009 21:47 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1