Toon posts:

Een "voor in de meterkast" systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar een klein (intel Atom powered), bij voorkeur vrijwel fanloos systeem dat kan functioneren als simpele server met een Linux smaak erop dat tevens kan functioneren als routertje. Dat laatste zit nou net de uitdaging, ik kom een hoop systemen tegen maar geen van allen hebben een dubbele gbit interface. Heeft iemand een goed idee of is dit een kwestie van zelf aan de slag?

Groeten,

Eelco

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-12 14:24
Een dubbele gigabit aansluiting heb je helemaal niet nodig. Voor je eigen netwerk is dat leuk, maar voor de kabel vanuit je modem, het internet dus, is een 100mbit kaartje zat. Zolang je geen UPC 120mbit hebt natuurlijk.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Heb je een gigabit uplink dan?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:29

BCC

Daarnaast kun je in linux op 1 interface meerdere ip adressen binden, waardoor je in principe maar 1 interface nodig hebt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Klein systeem met twee GBit poorten:

Minibox M350
MSI IM-945GSE-A mobo

En dan nog geheugen + 2,5'' harddisk.

Heb het hier staan, uberklein en performt best aardig.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.