Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BSOD bij vista x64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dus last van het geval dat ik een bsod krijg. Ik had al een link gekregen waar de codes stonden en wat het betekent maar daar staat mijn code niet bij:

0x00000077

Ik had via google al gezocht op deze code maar ik word er niet veel wijzer van, is er miss iemand die mij kan vertellen wat er fout gaat en wat een oplossing is?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

heb je (zoals ook in de Windows Clients - FAQ genoemd wordt) ook naar de Debugging Tools gekeken?
Windows XP en 2000 BSOD guide
Daar vind je onder andere uitleg wat je precies met dat ding kan doen. Staar je niet blind op het XP/2000 in de tittel, de werkwijze is niet anders voor Vista.

[edit]
Dat had ik je ook al in je vorige poging verteld - lijkt me sterk dat je verder niks hebt kunnen vinden.
[google=0x00000077] levert bijvoorbeeld al Problemen oplossen met 'Stop 0x00000077' of 'KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR'
Wat ben je nog meer tegengekomen?

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 13-09-2009 14:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan die code daar niet tussen vinden. of ik kijk gewoon helemaal verkeerd maar daar vind ik 0x00000077 niet tussen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En dan stop je gewoon met nadenken?
Kom op, zoals je ziet kan je met de letterlijke stopcode invoeren in Google al genoeg tegenkomen waar je wat mee had kunnen doen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt dat heb ik wel gevonden( en natuurlijk doorgelezen) maar ik word daar werkelijk niks wijzer uit( en ja dat ligt aan mij want veel verstand heb ik er niet van)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik snap de meeste termen niet eens dus ik hoopte dat er iemand zou zijn die in 1zin kon samenvatten wat het probleem is;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geef dat linkje dan ook mee in je startpost, dan weten we ook waar jij op vastloopt.
Als je bij de dokter langsgaat leg je ook je verhaal uit, toch?
Anyway; het artikel is gewoon nederlandstalig, wat snap je er niet aan?

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 13-09-2009 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik begin natuurlijk te kijken bij oplossing hier volg ik de stappen die er staan nu heb ik denk ik alleen door waarom ik vastliep want er staat dus dat je moet zoeken in het logboek, maar ik heb een engelse versie van vista en bij xp(wat ik tot vorige week gebruikte(nederlands)) kon ik het logboek wel vinden maar nu heb ik het gevoel dat ik verkeerd loop te kijken. dus waar vind ik het logboek(want ik zat nu de hele tijd te kijken bij problem reports and solutions)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dan doe je F1 op je Vista (help & ondersteuning) en tik je logboek in? :)

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Is dit de enige foutcode die je krijgt?
Als ik andere mensen met dit probleem hun posts lees staat er bv "stop 0x0000077 (0xC0000056, 0xC0000056, 0X00000000, 0x00F21000)"
Adhv die extra codes kan je terugvinden welke plek je juist moet kijken, draai ondertussen ook eens HDTune en doe een RAM check via memtest.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zoek me de pletter en rond de tijd dat het gebeurde staan 2 errors en daarmee loop ik vast:

deze zijn:

- Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.

-Audit events have been dropped by the transport. The real time backup file was corrupt due to improper shutdown.

Als ik dan weer kijk naar die uitleg dan zie ik geen overeenkomsten of heb ik dit verkeerd opgezocht?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had die andere codes ook al gezien op internet maar toen ik die bsod kreeg was de 0x00000077 de enige die er bij stond(of staan die nog ergens anders ofzo)

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Je kan de dumps gaan uitspitten die windows wegschrijft tijdens een BSOD maar das al behoorlijk veel werk, zou zoals alt-92 aangeeft eerst internet wat afspeuren.

Bekijk deze eens, misschien heb je hier iets aan?
http://www.msfn.org/board...WMI-Event-ID-t114389.html

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt dat zal ik proberen.
Pagina: 1