HDX1000 na upgrade windows 7 geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik windows 7 erop gezet en mijn e schijf (met share name f) voor delen aangezet en de share name heb ik voor het gemak op f staan. de instellingen van de hdx zo gelaten, waar de url ook verwijst naar f.
Maar als ik de map met films (mijn e schijf dus) krijg ik de melding "cannot find the workgrouplist".
Als ik op de laptop naar deze computer ga en op netwerk klik, dan zie ik de hdx staan staat ook zoals gewoonlijk een groen play icoontje. Er staat dat streaming toegestaan, alleen bij slaapstand geen toegang etc.
Nu weet ik windows 7 ook een wachtwoord aanmaakt voor delen ,maar waar moet ik deze in de hdx instellen?
Ik heb ook in netwerkinstellingen voor delen met wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld.
Alles lijkt goed ingesteld te zijn.
Ik heb bij instellingen gedeelde mappen ook geprobeerd bij user name de wachtwoord te wijzigen in de windows 7 wachtwoord ook geen succes!
Ik heb geen ideetjes meer help me svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Bij de smb instellingen kan je toch een gebruiker en wachtwoord opgeven?

Lijkt me eerder een naam probleem dan wachtwoord, als het wachtwoord ingeven niet helpt zou ik eerst eens zien of je op IP adres ipv de naam van PC correct kan connecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Smarron

The bend

Als je de hele schijf (of partitie) wilt delen, moet je nog een extra handeling doen (Heb een Engelse Windows7, dus even zelf vertalen indien nodig):

Ga naar de properties van je schijf, dan sharing, dan advanced sharing, share this folder aanvinken, dan onderaan permissions, zorg dat everyone is aangeduid en kies eronder voor full control.
Controleer daarna nog even bij security (terug in de properties) dat er bij everyone alles eronder is aangevinkt.

Als je in je algemene sharing settings alles goed had staan, zou de HDX je schijf nu moeten kunnen zien.
Het wachtwoord wat Windows 7 aanmaakt heb je niet nodig voor je HDX, aangezien je password sharing uit hebt gezet. Overigens werkt het makkelijker om een share aan te maken in je HDX. Dit stel je eenmalig in (precieze URL van je schijf, dus IP-adres en mapnaam) en dan is je schijf altijd zichtbaar. Dan zul je wel een login (nmt) & ww (1234) in moeten vullen. Het adres wat je invult is: smb://[IPadres]/[Folder]

En de volgende keer zou je dit topic kunnen gebruiken: [Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media Tank deel 2

Succes! :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de machtigingen voor alle gebruikers op volledig beheer gezet niets uitgehaal.
gebruikersnaam en wachtwoord gebruik ik zelfde als ik windows inlog.
ik heb ook geprobeerd met smb://192.168.1.9/E (ip adres en de schijf) met de gebruikersnaam voor windows en de wachtwoord die ik gebruik, share name heh ik voor het gemak maar E genoemd. De melding is geen inhoud gevonden

De mode bij netwerk is auto IP (kabel) en daaronder ip adres die ik hierboven heb geschreven. Moet ik dit op handmatig zetten?

Can not find the workgroup list was de melding toen ik met de naam van d elaptop en de schijfnaam probeerde verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nee, niet alles hoeft in één topic gedumpt te worden. Problemen mogen best in een eigen topic. Dat is wel zo overzichtelijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:57:
ik heb de machtigingen voor alle gebruikers op volledig beheer gezet niets uitgehaal.
gebruikersnaam en wachtwoord gebruik ik zelfde als ik windows inlog.
ik heb ook geprobeerd met smb://192.168.1.9/E (ip adres en de schijf) met de gebruikersnaam voor windows en de wachtwoord die ik gebruik, share name heh ik voor het gemak maar E genoemd. De melding is geen inhoud gevonden

De mode bij netwerk is auto IP (kabel) en daaronder ip adres die ik hierboven heb geschreven. Moet ik dit op handmatig zetten?

Can not find the workgroup list was de melding toen ik met de naam van d elaptop en de schijfnaam probeerde verbinding te maken.
Zorg er eerst even voor dat je HDX in dezelfde IP-reeks zit als je PC, dat werkt wat makkelijker (dus handmatig toewijzen PC en HDX).

Ik gebruik zelf geen gebruikersnaam en wachtwoord. Zou ook niet nodig hoeven zijn volgens mij?
RoD schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:58:
[...]

Nee, niet alles hoeft in één topic gedumpt te worden. Problemen mogen best in een eigen topic. Dat is wel zo overzichtelijk namelijk.
Oke, maar dit soort problemen komen reeds voor in het centrale topic, vandaar.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1