Toon posts:

uitleg over videokaart en welke videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het zoeken voor een nieuwe videokaart nu heb ik wat dingen gelezen over directx 10.1 maar weet niet helemaal wat dit nu allemaal voor extra's heeft? Wat mij ook onduidelijk is, is dat ik een ddr3 systeem heb en ik zie dat alle nieuwe videokaarten van ATI bijna allemaal DDR5 zijn. dit past dan niet in mijn systeem, of hoe moet ik dat zien??

SYSTEEM GEGEVENS:
moederbord: asus p5qc
videokaart: geforce 9500GT
geheugen: 4gb DDR3
voeding: 430w (maar komt een be quiet 650w in)
processor: core 2 duo 2x3GHZ

Weet iemand hier een leuke nieuwe Game videokaart voor??

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit zijn zaken die je prima zelf kan uitzoeken. We verwachten dan ook dat je eerst zelf aan de slag gaat, dwz e.e.a. gaat uitzoeken, topics lezen, reviews lezen enz enz. Als je er dan nog niet uitkomt kan je hier altijd nog een topic openen. Maar vraag dus aub niet wat je moet kopen, want alleen jij kan die keuze maken, niet wij. Aan jouw topic mankeert dus helaas het e.e.a.

Lees ook even dit door (**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?) zodat je van alle info voorzien bent. :)

En om alvast een hint te geven: het geheugen van je videokaart heeft niets te maken met het geheugen van je syteem :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
ok het is me nu zo goed als allemaal duidelijk en ik weet welke kaart ik wil alleen zie ik soms staan bij kaarten dual of 2x, heeft dat te maken met sli en crossfire of zijn dat gewoon snellere en betere kaarten??

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:30:
ok het is me nu zo goed als allemaal duidelijk en ik weet welke kaart ik wil alleen zie ik soms staan bij kaarten dual of 2x, heeft dat te maken met sli en crossfire of zijn dat gewoon snellere en betere kaarten??
Als je bijvoorbeeld een ATi Radeon 4870X2 bedoelt betekend dit dat er 2 fysieke videokaarten samen gebruik maken van een enkel pci-e slot

Verwijderd

Topicstarter
bestaan er echt kaarten voor sli of crossfire of kan je gewoon ieder willekeurige videokaart dubbel kopen en dan heb je sli of crossfire?

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 09:25
Zolang als je genoeg sloten hebt kan je sli of cross krijgen met de juiste kaarten natuurlijk, een oude radeon 9000 serie zal niet werken.
Als je bv 2 sloten hebt maar je koopt 2 kaarten die per stuk de ruimte inpakken van 2 sloten ben je nog altijd ****
Dus eerst zien hoeveel sloten je hebt en of de kaarten die je wilt kopen 1 of 2 sloten innemen ...

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Je kan eigenlijk beter even wachten, binnen een maand is de nieuwe serie van Ati er, de HD5xxx serie, die ondersteunen Dx11, wat dus beter toekomstgericht is, moet je eens een kijkje nemen in het Ati nieuws en discussie topic.
Pagina: 1