Opname in Google resultaten

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Op 15 augustus heb ik een website gemaakt (live gebracht en gesubmit naar Google) met als enige onderwerp voor de site: content management systemen.

Ik volg al tijden het [SEO] Tips & Trucs topic en heb ook veel tips toegepast: goed gevulde h1, title, descriptions, links, etc. CMS als woord komt ook 'gewoon' voor in alle teksten omdat dit nu eenmaal het onderwerp is.

Nu kwam Google vrij snel voorbij en de site is netjes geindexeerd. Ook via Google analytics krijg ik geen errors terug en heb ik ook de sitemap aan Google doorgegeven.

Nu merk ik dat mijn website nergens in de resultaten terug komt als ik zoek op 'cms' of 'content management systeem'. Ik verwacht niet gelijk in de top 10 terecht te komen, zeker niet op een populair onderwerp als CMS, maar in de eerste 100 resultaten kom ik niet terug. Terwijl als ik zoek op 'cms sitenaam' dan krijg ik wel mijn site gelijk terug. Logisch, want dan maak ik het gelijk heel specifiek.

Toch vraag ik me af waarom mijn site met een term als 'CMS' nergens terug komt in de top 100 resultaten. Via de search vond ik wel een topic Mijn site word niet goed opgenomen in google.nl dat dit dus lang kan duren voordat je terug komt in de resultaten, maar omdat ik al wel vindbaar ben op 'cms sitenaam' vroeg ik me af of het dan inderdaad nog wel gewoon neer komt op geduld.

Mijn vraag dus: hoe lang duurt het voordat Google je rankt in de resultaten? Kan dat zo een maand of twee duren :) ? Nogmaals ik verwacht geen top positie, maar ergens in de resultaten terug komen lijkt mij wel logisch. Eerst dacht ik dat het lag aan het feit dat mijn nieuwe website natuurlijk geen pagerank heeft, terwijl de top 10 resultaten in Google op het woord "CMS" allemaal +5 pagerank hebben. Maar het feit dat mijn website helemaal niet terugkomt doet mij vermoeden dat het probleem ergens anders zit.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
Resultaten 1 - 10 van circa 122.000.000 voor cms (0,09 seconden)

Er zijn dus 122 MILJOEN Resultaten! Waarom zou jij bij de 1e 100 horen en de 121.999.900 niet :?

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Goed punt, misschien heb ik wat ongeluk verwoord in de topicstart ;) Ik verwacht een positie ergens in de Google resultaten: ik kom nergens voor in de top 1000 wat ik getest heb. Om verder (automatisch) te testen door die 122 miljoen resultaten weet ik niet hoe dat moet :)

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38
Volgens mij moet je site veel gelinked zijn op andere sites, dan kom je hoog te staan: zorg dat veel andere sites jouw site kennen en ernaar toe linken.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
vandermark schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:49:
Volgens mij moet je site veel gelinked zijn op andere sites, dan kom je hoog te staan: zorg dat veel andere sites jouw site kennen en ernaar toe linken.
Het is waar wat je zegt, maar je kan bv. op je eigen site ook linken naar je eigen producten. Bv. een tag-cloud, in blogposts tags plaatsen, keywords enz... Maar ook andere sites moeten naar jou linken en zo scoor je hoog in Google :-) (heel simpel uitgelegd)

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Dit kan toch gewoon in dat SEO Tips & Trucks topic?

Je hebt een nieuwe site. Geen inlinks is voor Google geen Pagerank. Geen reputatie. Ws. op een nieuw domeinnaam, dus wellicht in sandbox-mode.
Hoe kan je site op zo korte termijn nu op waarde worden geschat op zo een beconcurreerd keyword :?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je verwacht in 1 maand om in de top 100 te staan op een generieke term die op miljoenen sites wordt genoemd? Dat krijg met de beste SEO nog niet voor elkaar.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Nogmaals, ik wil niet perse op een positie voorkomen, maar wel ergens in de resultaten. Ik heb wat tools gevonden online zodat je kunt checken of de site in de top 1000 voorkomt, maar ik heb nog nergens iets kunnen vinden die daadwerkelijk die 122 miljoen resultaten doorzoekt op welke positie je staat. Nu heb ik het idee dat ik nergens voorkom, wat ik raar vind. Ik weet dat inbound links, pagerank etc belangrijk is, maar het lijkt me niet dat je helemaal niet voorkomt in de resultaten als je een website maakt met een relevant onderwerp voor het ingegeven zoekwoord. Als is het maar op resultaat 105.000 :)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wat zeggen tools als Google Webmaster Tools er van? Misschien moet je gewoon geduld hebben. Je staat vast ergens in de resultaten, maar je wilt zelf niet alle miljoenen resultaten gaan bekijken. Logisch, maar wij kunnen je ook niet vertellen waar je staat. Dus wat wil je met dit topic bereiken?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
We Are Borg schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:38:
als ik zoek op 'cms sitenaam' dan krijg ik wel mijn site gelijk terug
We Are Borg schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:58:
Nogmaals, ik wil niet perse op een positie voorkomen, maar wel ergens in de resultaten. [..] Nu heb ik het idee dat ik nergens voorkom
Je zegt zelf dat je te vinden bent en daarna zeg je dat je nergens voorkomt?! Als je niet tussen de eerste 1000 resultaten van een gigantisch generiek zoekwoord staat, is het toch niet belangrijk om te weten op welke honderdduizendste plek je wel staat? Punt is dat je nu nagenoeg onvindbaar bent op dat keyword. Er is niks mis, je bent gewoon geïndexeerd.

Hoe lang het duurt voordat je op een zinnige plek staat, ligt natuurlijk aan hoeveel aandacht jij en dat bedrijf zelf steken in de promotie ervan. Zorg je bijv. niet voor inbound links en schrijft er niemand over dat cms, kun je lang wachten.

Ik zou me niet druk maken om dat ene keyword. Als jij een cms zoekt, typ je dan 'cms' in en ga jij 1000 zoekresultaten langs?

Cogito ergo dubito

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Sowieso betekend het feit dat je geindexeerd bent nog niet dat je in de resultaten staat.
Nadat de crawler voor het eerst langs is geweest duurt het gemiddeld 3 weken voor je zichtbaar wordt.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Initial indexing duurt meestal weken, tenzij je direct veel incoming links hebt. Je kunt indexering en linkage checken met de link: en site: prefixes op Google: [google=site:tweakers.net] en [google=link:tweakers.net].

Maar uberhaupt is als gezegd verwachten dat je met een dermate populaire term binnen 1 maand in de top 100.000 voorkomt wel een beetje naief, vind je zelf ook niet? :X

Ga je voor de lol eerst eens inlezen in PageRank.

[ Voor 11% gewijzigd door curry684 op 12-09-2009 20:39 ]

Professionele website nodig?

Verwijderd

Er zijn ook nog andere factoren die meespelen, zoals de hoeveelheid updates je dagelijks / wekelijks / maandelijks / nooit??? aan je webpagina doet
Pagina: 1