Mijn site word niet goed opgenomen in google.nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Matched: SEO
ik heb een maand geleden een site gelanceerd met daarop Nederlandse tutorials (voornamelijk voor de adobe pakketten. Nu word mijn site natuurlijk geïndexeerd door google en in hun rijtje gezet.
Ik draai wordpress 2.7 met daarin de plugin "All in one seo pack" deze verzorgd verder alle meta tags.

Er is alleen een probleem: mijn site heeft de verkeerde beschrijving in google:

-

Veel mensen hebben vaak problemen met het maken van wolken in hun photoshop creaties, hier dus een tutorial waarin je leert hoe je cartoon wolken kan maken. ...
hier staat hij met dat wolken http://www.google.nl/sear...rlandse&btnG=Zoeken&meta=
En hier weer anders: http://www.google.nl/sear...ZAZ_nl&q=fotogarage&meta=

de titel is hierbij dus wel goed, maar de beschrijving klopt niet, deze tekst is het inleidende tekst van een tutorial (die destijds als special op de site stond).

Als ik de bron van mijn website bekijk zie ik wel gewoon meta tags staan:

<!-- all in one seo pack 1.4.6.15 [215,287] -->
<meta name="description" content="Gratis, goede Tutorials om van te leren!" />
<meta name="keywords" content="foto,gratis,nl,nederlands,tutorials,leren,photoshop,flash,adobe,best,goed,reparatie" />

Ik snap dus eigenlijk niet hoe het kan dat google niet deze beschrijving overneemt maar gewoon een random stuk tekst overneemt.

Het gaat btw om de volgende site: -
Als dit topic hier niet goed zit, mijn excuses.

[ Voor 11% gewijzigd door lasharor op 20-01-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 18:19
Geen matches
verkapt "zie mijn website eens" topic ;)

Google is wel snel met detecteren, maar niet met opnemen. Nieuwe websites krijgen niet heel snel een hoge pagerank, daar gaat tijd overheen, en ook links van buitenaf.

Geduld dus :(

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Geen matches
DiedX schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:47:
verkapt "zie mijn website eens" topic ;)

Google is wel snel met detecteren, maar niet met opnemen. Nieuwe websites krijgen niet heel snel een hoge pagerank, daar gaat tijd overheen, en ook links van buitenaf.

Geduld dus :(
Mijn site is vandaag nog geindext door google, en ik heb die meta tags er toch al vanaf het begin erin staan, zelfs voordat ik die tutorial erop heb gezet. Het lijkt me dus niet dat google langzaam is, maar door een of andere rede me meta tags niet leest.

btw, ik show me website wel in het desbetreffende topic in de hk, ik vind het nu gewoon erg irritant dat me website niet juist word opgenomen in google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Geen matches
Dit heb ik inderdaad ook wel eens gehad en de logica die Google daar gebruikt heb ik nooit helemaal begrepen.
Als iemand dat wel snapt dan zou ik dat ook graag willen weten inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 18:19
lasharor schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:50:
[...]

Mijn site is vandaag nog geindext door google, en ik heb die meta tags er toch al vanaf het begin erin staan, zelfs voordat ik die tutorial erop heb gezet. Het lijkt me dus niet dat google langzaam is, maar door een of andere rede me meta tags niet leest.
Ik ben geen autoriteit op dat gebied, een oud-collega van mij wel. Dit is een van de SEO-zaken die ik begrepen heb.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jij wil de door jou ingevoerde description als "lead-tekst" op Google ipv dat Google zelf wat uitzoekt?

Dit doet Google alleen als de betreffende keywords ook in die description voorkomen. Anders zoekt Google een andere, passende leadtekst.

Dus als iemand zoekt op "photoshop tutorial", en jij maakt van je description "Gratis, goede Photoshop Tutorials om van te leren!", dan zal Google wel de description weer gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:30:
Jij wil de door jou ingevoerde description als "lead-tekst" op Google ipv dat Google zelf wat uitzoekt?

Dit doet Google alleen als de betreffende keywords ook in die description voorkomen. Anders zoekt Google een andere, passende leadtekst.

Dus als iemand zoekt op "photoshop tutorial", en jij maakt van je description "Gratis, goede Photoshop Tutorials om van te leren!", dan zal Google wel de description weer gaan geven.
oke, ik neem dit over, update wel als google enige verandering laat zien.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Geen matches
lasharor schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:50:
[...]

Mijn website wordt per dag zo'n ~600 keer geindexeerd door Google, een site als deze (Tweakers) heeft waarschijnlijk meer dan 5 Googlebot hits per minuut. Indexeren wil echter niet zeggen dat elke pagina direct in de zoekresultaten wordt getoond hoor. Daar is echter genoeg over te vinden op de webmaster help van Google. Misschien moet je die eens doorlezen voordat je hier moord en brand gaat schreeuwen?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MueR schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:32:
Misschien moet je die eens doorlezen voordat je hier moord en brand gaat schreeuwen?
offtopic:
Misschien kun jij voortaan een klein beetje vriendelijkere woorden kiezen ;) We grijpen heus in als we dat nodig achten.

Verder verwijs ik TS graag naar [SEO] Tips & Trucs waar meer dan genoeg over dit soort zaken te lezen is, naast uiteraard de extensieve Google documentatie ;)

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 19-01-2009 22:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Geen matches
offtopic:
En ik dacht nog wel zo'n creatief verkapte RTFM te hebben. De bedoeling was in ieder geval goed, de woordkeus minder. I blame the government!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:40:
[...]

offtopic:
Misschien kun jij voortaan een klein beetje vriendelijkere woorden kiezen ;) We grijpen heus in als we dat nodig achten.

Verder verwijs ik TS graag naar [SEO] Tips & Trucs waar meer dan genoeg over dit soort zaken te lezen is, naast uiteraard de extensieve Google documentatie ;)
Dankjewel voor de links, wellicht is het dan ook handig om dat tips &trucs topic te pinnen...

@muer, Je bent atm een beetje aan het mierenneuken, ik heb al gemeld dat ik niet uit ben op het showen van mijn website, ik vraag alleen om hulp daarom heb ik de link hier ook geplakt. Verder kan je ook wat vriendelijker doen, ik draai nou al lang genoeg mee op got dat ik ook wel weet wat voor topics ik kan openen en welke niet.

En als je het btw niet met me topic eens bent kan je altijd een topic report doen...

ik heb btw mijn links maar weg gehaald (exculsief die google voorbeelden) om al dat gezeur maar te stoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door lasharor op 20-01-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Geen matches
Ik was dan ook niet aan het reageren op de beschuldiging van anderen dat je enkel je site wil showen. Ik wilde je enkel erop wijzen dat je het verschil tussen spideren en opgenomen worden in de zoekresultaten nog niet helemaal begrijpt. Zoals ik eerder aangaf na Rob's terechtwijzing, was het niet mijn bedoeling onvriendelijk over te komen. "Al dat gezeur" heb je van mij niet gehoord, enkel van DiedX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:30:

Ha, Je hebt gelijk, ik kijk net op google, en ja hoor me het is geupdate! Mijn Dank is groot _/-\o_

Muer: zand erover...
Pagina: 1