Toon posts:

Stervende HD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n DTLA-307030 heeft 4 partities. Systeem draait zonder problemen. Alleen tijdens een defrag laat de schijf op 1 partitie een sleepend aanlopend geluid horen, klinkt als aanlopen. De andere 3 partities geven geen problemen en gewoon met het systeem werken (surfen, news, mail) gaat ook OK.

Gaat mijn schijfje nu afsterven? En zo ja, waarom dan alleen bij die ene partitie? Is er nog wat aan te doen?

Dank!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Misschien gewoon een bad-sector op een bepaalde partitie, als je garantie hebt op die schijf zou ik 'm claimen. Veel merken voeren een 0-Bad Sector policy.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Ik zou hem maar ruilen, dit mag niet met nieuwe schijven. En alvast al je illegale programma's backuppen anders moet je ze weer opnieuw downen >:)

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 01:04 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Misschien gewoon een bad-sector op een bepaalde partitie, als je garantie hebt op die schijf zou ik 'm claimen. Veel merken voeren een 0-Bad Sector policy.
Bullshit, alle merken doen dit. Een bad sector is een bschadiging, dus een defect, buiten eigen toedoen, dus garantie

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Veel merken voeren een 0-Bad Sector policy
Volgens mij heeft elke schijf bad sectors. Niet dat ze zichtbaar zijn voor de gebruiker, maar ze zijn er wel.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties.
In topic gathering.tweakers.net/showtopic.php/136098
werd een IBM progje genoemd, hiermee blijkt dat er inderdaad een paar bad-sectors op de schijf zitten. Een bestand van 25 mb. zat op dat rotte stuk, bestand verwijderd en defrag deed het weer. Zolang er geen data op dat stuk komt gaat het goed. Deze week ga ik kijken hoe goed de garantie bij is Alternate :)
Pagina: 1