Toon posts:

DTLA 307030 dood na 1 dag!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren met de post mijn nieuwe 7200rpm IBM schijf gekregen.
WinME erop, alles geinstaleerd en flink lopen testen. Niks geen problemen, razendsnelle HD.
Kom ik vandaag terug van mijn werk, start de pc op en mijn HD klikt twee keer en bij het begin van het booten krijg ik telkens een kort krassend geluid te horen. Kom niet meer in windows.:(:(
Schijfcontrole als slave wil ie niet meer, loopt vast tijdens het controleren van het oppervlak met datzelfde krassende geluid.
Ik moet hem dus morgen terugsturen naar Gistron. IS er hier iemand die ervaring heeft met terugsturen van kapotte onderdelen? Kosten van verzending etc?
Iedereen mee eens dat de HD terug moet?

Bedankt voor je reaktie, Frits

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 20:18
ik moet na 5 dagen mijn plextor 12x10x32 terugsturen maar bij mij word die opgehaald

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Gistron heeft daar een special voor meegeleverd!

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 20:32
|:(

Verwijderd

Topicstarter
Op de special staat het volgende: "kosten voor transport en verzekering van (garantie)-artikelen door u opgestuurd aan Intercom Computerhandel zijn voor u rekening"
Zij sturen dus kapotte hardware op en behalve de ellende die daar uit voorkomt moet ik ook nog de transportkosten betalen?
:(:(:(
Mijn laatste bestelling online als dat echt zo gaat.

Verwijderd

Topicstarter
vervolgverhaal:

programmaatje van IBM gedraait (bootdiskette) en scijf getest. resultaat: alles ok. :?
Vervolgens pc weer opgestart en alles werkt weer.
Wat nu? toch terugsturen of houden?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

[topic=126172]

[topic=126341]

[topic=129518]

Mijn vertrouwen in IVM schijfen is naar 0 gedaald, Maxtor doet het wat dat betreft beter.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 20:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 01 maart 2001 21:07 schreef frits het volgende:
Gisteren met de post mijn nieuwe 7200rpm IBM schijf gekregen.
WinME erop, alles geinstaleerd en flink lopen testen. Niks geen problemen, razendsnelle HD.
Kom ik vandaag terug van mijn werk, start de pc op en mijn HD klikt twee keer en bij het begin van het booten krijg ik telkens een kort krassend geluid te horen. Kom niet meer in windows.:(:(
Schijfcontrole als slave wil ie niet meer, loopt vast tijdens het controleren van het oppervlak met datzelfde krassende geluid.
Ik moet hem dus morgen terugsturen naar Gistron. IS er hier iemand die ervaring heeft met terugsturen van kapotte onderdelen? Kosten van verzending etc?
Iedereen mee eens dat de HD terug moet?

Bedankt voor je reaktie, Frits
kheb ook probs gehad met zo'n IBM 30Gb. kheb hem trug gestuurd en nieuwe gekregen, wel es waar niet gekocht bij cistron.

wat heb ik gedaan?? gewoon opsturen erg goed verpakken want anderz zeggen ze weer dat je de hdd niet gied hebt verpakt. ennuh gewoon opsturen maar LET OP wel verzekerd tot 1000,- want stel dat je hdd kwijt rijkt dan kan je helemaal fluiten naar je hdd, die verzend + verzekeringskosten bij 16,-. het bedrijf moet dan aftekenen dat ze het hebben aangehad. dus als jeje hdd opstuurt en je hoort nix van ze en ze zeggen jah ik heb het niet aangehad dan kan je het controlen via ptt.

waarschijnlijk moet je voor het bedrijf zelf nog een RMA formulier invullen waarop staat wat er mis is met de hdd en verdere gegevens.

suc6 ermee

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:45

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben ik blij dat ik geen IBM heb, had er goede ervaringen mee, maar als ik dit lees. :'(

* Harmen heeft een maxtor diamondMAX! :D

Whatever.

Verwijderd

Het moge duidelijk zijn, IBM hd's zijn bagger (geworden?) In hun Home pc's zitten ook nooit IBM hd's, vreemd he

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 21:19 schreef frits het volgende:
Op de special staat het volgende: "kosten voor transport en verzekering van (garantie)-artikelen door u opgestuurd aan Intercom Computerhandel zijn voor u rekening"
Zij sturen dus kapotte hardware op en behalve de ellende die daar uit voorkomt moet ik ook nog de transportkosten betalen?
:(:(:(
Mijn laatste bestelling online als dat echt zo gaat.
Online is meestal goedkoper dan als je het in de winkel bij jou in de buurt haald. Zeker als je de t.net pricewatch gebruikt. Transportkosten kunnen er dan ook nog wel bij.:)
Op vrijdag 02 maart 2001 09:53 schreef rob van den broek het volgende:
Het moge duidelijk zijn, IBM hd's zijn bagger (geworden?) In hun Home pc's zitten ook nooit IBM hd's, vreemd he
IBM HD's waren altijd prima maar zijn nu misschien een beetje bagger geworden. Ik heb zelf 't geluk dat m'n 1 maand oude 45GB IBM het nog prima doet zoals het hoort.:)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op vrijdag 02 maart 2001 09:53 schreef rob van den broek het volgende:
Wij hebben PC's staan op de hogeschool, en de enne smart failure na de ander met IBM hardeschijven.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

en wij op de shell in ons kleine linuxcluster. de 1 na de ander gaat kaduuk

Verwijderd

Ik heb gister nog mn kapoete 3610 teruggestuurd >(
Nee ik koop nooit meer per postorder, want da ding werd bij mij kapot afgeleverd, en terugsturen kost ook mooi weer 10,- :r

De PCshops hier in Eindhoven bieden me genoeg keus en zijn zeker niet de duursten

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 19:55
heb nu ca 6 maanden een dtla 307045 (toendertijd 800 pegels) in mijn systeem en geheel zonder klagen, is errrrrrg stil en suuuuupersnel, hiervoor een maxtor in 2 maanden en een wd in 2 weken versleten.
naar mijn id maakt ibm dus geen bagger.

Verwijderd

Mijn IBM doet ook heel raar, maar die is ook al 2 maanden oud ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:52

Sick Nick

Drop the top!

Had eerst ook problemen met mijn DTLA 307045, maar na het proggie van IBM was het probleem verholpen. Nu draait hij als een gek, enorm snel EN stil....
Absoluut geen problemen meer, dus dat gezeik dat IBM schijven slecht zijn is onzin. Er is wel een slechte lading geweest, maar als je er zo een heb kan je hem omruilen.
Ik zou toch echt IBM aanraden :)

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Op zaterdag 03 maart 2001 00:46 schreef Sick_Nick het volgende:
Had eerst ook problemen met mijn DTLA 307045, maar na het proggie van IBM was het probleem verholpen. Nu draait hij als een gek, enorm snel EN stil....
Absoluut geen problemen meer, dus dat gezeik dat IBM schijven slecht zijn is onzin. Er is wel een slechte lading geweest, maar als je er zo een heb kan je hem omruilen.
Ik zou toch echt IBM aanraden :)
IBM-proggy ? Uhh... linkje ?

Die van mij is geloof ik van aug en wordt fokking heet.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Heb twee weken geleden ook bij Gistron een DTLA-weet ik veel (die 45G versie in ieder geval) besteld. Na wat bios-probleempjes draait ie nu als een tiet. Mij hoor je ECHT niet klagen. Kan best zijn dat die schijven over het algemeen gaar zijn, maar die van mij doet het prima. Quantum had ook een gare schijf, bigfoot was het. Liep bij mij ook prima. (druit gedonderd wegens de enorme capaciteit van 2,1 G, maar goed, werkt nog steeds prima)

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
De IBM HD's van de DTLA-serie staan er om bekend dat ze zeer snel zijn tov andere IDE-schijven. Juist daardoor worden ze ook zeer veel verkocht. Zo gek is het dan toch niet dat er ook wel eens een slecht werkend exemplaar tussen zit? Ik denk niet dat de genoemde problemen structureel zijn, al was het maar omdat'ie het bij mij wel goed doet ;)

Volvo V70 D5 my2011

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Idd, bijna iedereen heeft zo'n IBM, ik ook (no probs..... yet ;))
Is kut als iets kapot gaat, en nog kutter als je dan van zulke slechte garantie voorwaarden hebt, misschien voortaan toch weer gewoon in de winkel kopen ?
(Ik koop wel on-line, maar meestal bij een winkel waar ik al klant ben (in de computer sta) geeft toch wat extra zekerheid)

Verwijderd

Topicstarter
Bij Gistron online kopen is toch nog een behoorlijk stukkie goedkoper als welke pc winkel in Utrecht ook.
De verzendkosten waren een tientje, het is alleen jammer dat ik dus nu wer een week zonder HD zit. In de algemene voorwaarden van Gistron staat dat ze losse hardware wat binnen een half jaar kapot gaat direct omruilen (mits in voorraad natuurlijk)
Hopelijk krijg ik komende week wel een snelle, stille en vooral goed werkende IBM-schijf. Ik hou jullie op de hoogte.

• Jake
  • Niet online
Idd niet echt een dure winkel, en een groen dumpje in pricewatch (for all it's worth), zijn er in iig mede-tweakers tevreden.
In het centrum van grote steden kan je meestal geen goedkope hardware scoren, daarvoor zijn die locaties te duur, en zulke toko's (in centrum) hebben meestal retail spullen: mooie dozen verkopen voor 100 piek extra ;)

Nou idd hopen dat je lekker snel een nieuwe krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
hoop ik ook.
ff iets anders: wie is Sandra?

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 03 maart 2001 16:41 schreef frits het volgende:
hoop ik ook.
ff iets anders: wie is Sandra?
Je bedoelt dat plaatje ?

Dat is sandra bullock.

Verwijderd

Topicstarter
Ze lijkt hier meer op dat meisje van Twarres.

• Jake
  • Niet online
nou je het zegt, idd

maar is echt sandra hoor, op grotere plaatje is het wel duidelijk

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:
Gistron is lekker goedkoop, maar dat merk je ook in de service.
Vorige week woensdag een IBM DTLA 307030 opgestuurd gekregen. Donderdag ging ie stuk. kan gebeuren.
Na telefonisch overleg met Gistron op vrijdag teruggestuurd met het verzoek om me per email op de hoogte te houden.
Maandag email: " Wij sturen u zo spoedig mogelijk een nieuwe."
Woensdag maar eens gebelt omdat ik nog niks binnenhad en op hun homepage staat dat ze hem op voorraad hebben.
Gistron: uw defecte schijf staat noet bij ons in het systeem. Het kan zijn dat hij niet is aangekomen bij ons of het systeem is nog niet bijgewerkt (ziekte?).
Ik: kunt u niet even kijken of de schijf bij jullie TD ligt, want ik ben nu wel nieuwsgierig.
Gistron: nee dat kan ik niet, bel morgen maar weer terug.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met de PTT en die vertelden mij dat het pakje zaterdag bezorgt was bij Gistron.
Ik denk dat ik mijn volgende bestelling toch weer bij Paradigit doe: ze zijn wel een stuk duurder maar lossen je problemen ook binnen een dag op. Gistron is zeer slecht bereikbaar (in gesprek of ze nemen tijdens kantooruren gewoon niet op) en ik ben nu een dikke 400 gulden kwijt en heb al bijna week ellende ervan.
Ik hoop wel dat Gistron dit binnen een redelijke termijn goed oplost want dit valt vies tegen als ik dit vergelijk met de rest van de reacties in de shop survey.

Groeten, Frits

Mijn username wordt geweigerd op Tweakers, vandaar dat ik het verhaal hier maar post.
wil iwmand dit even op de goede plek posten met mijn naam erbij? bvd.

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 18:52 schreef frits het volgende:
Vorige week woensdag een IBM DTLA 307030 opgestuurd gekregen. Donderdag ging ie stuk. kan gebeuren.
Kan inderdaad gebeuren, maar met IBM HD's gebeurt dat wel heeeel erg vaak.
Ik kocht 2 DTLA 307030 om ze als raid te installeren. Al na 3 weken maakte 1 van 2 schijven een eind aan zijn leven ;(
"Ach, kan gebeuren".
Alles opnieuw installeren op een nieuw verkregen schijf kostte me "slechts" 2 lange avonden, want ik had nog geen backup ;(
Het was een goede les want vanaf toen maakte ik maandelijks een backup.
Nu na precies 6 maanden heb ik mijn backup daadwerkelijk nodig, want alwer heeft 1 van de 2 schijven een definief eind aan zijn leven gemaakt :(
Al met al een uitval van 66%, maar dat percentage kan nog stijgen.
Ach, kan gebeuren :(

Hoe lang garantie zit er eigenlijk op deze schijven???

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 07 maart 2001 18:52 schreef frits het volgende:
Woensdag maar eens gebelt omdat ik nog niks binnenhad en op hun homepage staat dat ze hem op voorraad hebben.
Waar op de site staat dat? Ik heb het nooit gezien.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Misschien omdat dit topic een half jaar oud is ..

PC Specs

Verwijderd

voor enkelen misschien nog interessant

http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=71

zelf overigens 1*30 en 1*45 75gxp, no problems
Pagina: 1