Hoi,
Wij hebben hier 4 Citrix Xenapp servers.
We zijn bezig met het vervangen van fat clients naar Thin Clients.
De gebruikers gaan dus over naar citrix.
Nu zit ik even met een licentie vraagje over TS.
We hebben nu 60 Terminal Server Per Device CAL Token.
Maar als ik in de license manager kijk van TS zie ik maar een paar werkstations en de citrix servers. en niet de Thin Clients.
Ik weet dat als je als gebruiker op citrix inlogt een Terminal Server Cal in gebruik neemt.
Nu is mij onduidelijk of wij problemen krijgen qua licenties als we bv 200 thin clients neer zetten en blijven werken met die 60 Per Device CAL's. of dat we moeten overstappen naar Per User licenties.
Op dit moment hebben we al 60 Thin Clients uitstaan met ongeveer 40 concurrent users en geen problemen maar ik wil problemen graag voorblijven daarom dit topic.
Kan iemand mij duidelijkheid geven?
Wij hebben hier 4 Citrix Xenapp servers.
We zijn bezig met het vervangen van fat clients naar Thin Clients.
De gebruikers gaan dus over naar citrix.
Nu zit ik even met een licentie vraagje over TS.
We hebben nu 60 Terminal Server Per Device CAL Token.
Maar als ik in de license manager kijk van TS zie ik maar een paar werkstations en de citrix servers. en niet de Thin Clients.
Ik weet dat als je als gebruiker op citrix inlogt een Terminal Server Cal in gebruik neemt.
Nu is mij onduidelijk of wij problemen krijgen qua licenties als we bv 200 thin clients neer zetten en blijven werken met die 60 Per Device CAL's. of dat we moeten overstappen naar Per User licenties.
Op dit moment hebben we al 60 Thin Clients uitstaan met ongeveer 40 concurrent users en geen problemen maar ik wil problemen graag voorblijven daarom dit topic.
Kan iemand mij duidelijkheid geven?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 09:28 ]