Toon posts:

Voeding voor HD Radeon 2GB van Sapphire

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij uitleg geven over voedingen? Ik ben bezig een systeem samen te stellen met bovengenoemde kaart. Sapphire adviseert een modulaire voeding met 2x 75w. 6 pins PCI-E connectors. De aansluitingen zijn ook te zien op de kaart (1x6 en 1x6+2). Maar nu wil ik graag de Antec Sonata III kast met standaard 500 watt voeding. Welke kabels zitten hier standaard aan en hoe sluit ik deze videokaart erop aan?

Alvast bedankt!

Verwijderd

http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=NjU=

tada

nee dus, alleen 2 pcie 6 en geen 6+2

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
Bovengenoemde kaart... Zowat elke ATI kaart voor particulieren is een Radeon HD.
Maar aangezien het om 2GB geheugen gaat neem ik aan dat het gaat om de Radeon HD4870X2.

Voor zo ver ik weet zit er in een Antec Sonata III een Antec EarthWatts van 500W.
Nu is het dus aan jou om via google oid op te zoeken wat voor kabels er daar aan hangen (immers is het op GoT niet de bedoeling dat we jou alles voorschotelen ;)).

De kabel aansluiten is een kwestie van de kabel nemen en in de juiste plug inpluggen. Wat daarbij je vraag is is mij een raadsel.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 01:48:
Wie kan mij uitleg geven over voedingen?
Als je de zoekfunctie had gebruikt had je snel dit topic kunnen vinden: Welke voeding heb ik nodig? Deel 22. Alles wat je over voedingen wilt weten en meer :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Radeon 4890, geen 4870x2. De 24 en 8 pins komen op het moederbord en er blijven dus inderdaad 2x 6 over. De kaart heeft aansluitingen voor 6 en 8, vandaar mijn vraag. Hoe dient deze aangesloten te worden?

Gr. Ramon

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
Met een 6-pin PEG connector en een 8-pin PEG connector, zoals hier te zien:
Afbeeldingslocatie: http://vorming.minatica.be/HwConfigs/2008/Juli/High-end/CM_PSU2.jpg
Nooit proberen om de 8 pins van het moederbord te gebruiken, die heeft een andere pinout en dat overleefd je videokaart niet.

Er bestaan verloopstukjes van 2x molex naar 1x 6-pin en van 2x 6-pin naar 1x 8-pin. Eentje van elk is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Omdat je het specifiek over 2GB VideoRAM en Sapphire hebt heb je je oog volgens mij laten vallen op de Sapphire HD4890 2GB Vapor-X. Die heeft gewoon een molex -> 6pin en molex naar 8pin PCIe Power in de doos zitten.
Vragen over voedingen horen trouwens niet hier in VB, maar die kunnen in OH, waarbij ik je op het bestaan van Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 wil wijzen, daar staat veel nuttige info in.

Als je even de productwebsite erbij neemt zul je bij de requirements zien staan dat er enkel 2x 6-pins worden vereist. Volgens mij het zo dat ze met 2x 6pins prima functioneren en dat de mogelijkheid voor 8pins er op zit om wat stabielere toevoer te hebben. Je ziet ook wel eens dat de 8pins aansluiting je in staat stelt de boel over te clocken waar dat bij 6 pins niet altijd toegestaan wordt of goed gaat.
Bij twijfel hierover of vragen over de bijgeleverde accessoires kun je beter de shop of Sapphire zelf een email sturen. Zeker gezien je hier geen specifiek modelnummer geeft kunnen wij alleen vermoedens uitspreken.

Ga je een paar reviews doorlezen, dan kom je tot de ontdekking dat er ook Molex->6pin PCIe Power en Molex->8pin PCIe Power wordt meegeleverd met de kaart.

Indien je een ander model voor ogen had of vragen over je topic hebt kun je mij altijd DMen.
Maar dit is informatie die je prima zelf op kunt zoeken voor zover ik zie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 11-09-2009 14:31 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.