iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ik ben ook benieuwd naar adviezen
[edit]
Ik heb een 3G-model
[ Voor 8% gewijzigd door Raween op 11-09-2009 08:01 ]
Ik heb ook de 3G, maar het bleef zich herhalen. Na een volledig herstel heb ik het nog niet gehad. Hopen dat het zo blijft...Raween schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 07:59:
Gisteravond had ik het ook... Gelukkig gaat ie wel gewoon weer aan, na een paar keer op de Home- en Standby-button geramd te hebben!
Ik ben ook benieuwd naar adviezen
[edit]
Ik heb een 3G-model
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Lijkt dus gelukkig een bugje in iPhoneOS 3.1, zullen ze wel fixen. Het lijkt er op dat het display niet meer reageert iig.
I am the great Cornholio!
Enige optie is dan te resetten. Hopelijk gauw een bugfix hievoor.
ik was aan het spellen daarna op standby laten gaan. dan wil ik weer gaan spellen..... maar het wilde niet meer aanspringen(geen geluid/tril) scherm bleeft op zwart. alle knoppen geprobeerd (100maal) nix nix = zwart
MAAR gelukkig na een uurtje zet ik iphone weer aan en nix aan de hands alles werkt weer .... vreemd
Maar ik zie hier staan, dat er toch mensen, dmv herstel terug zijn gegaan?
Of geldt dat alleen voor een iPhone 2G?
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Dat was volgens mij alleen de G2, G3 moet je gewoon middels een volledige restore to fact. defaults terug moeten kunnen zetten.jpm.lensen schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:30:
Hmm, ik had begrepen dat je niet meer terug kon, omdat de firmware permanent geupdate zou worden.
Dat is correct vanaf itunes 9 signeert apple geen 3.0 en 3.0.1 (niet voor iphone 2g, en niet voor iphone 3g en ook niet de voor iphone 3gs) meer, die kun je dus onmogelijk nog op een normale manier installeren. Saurik (maker van Cydia) is op dit moment een tool aan het schrijven die met behulp van je ECID je eigen firmware signeert, zodat je wel normaal terug kan.jpm.lensen schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:30:
Hmm, ik had begrepen dat je niet meer terug kon, omdat de firmware permanent geupdate zou worden.
De baseband (firmware voor je connectiechipje) wordt ALTIJD permanent geupgrade en voorkomt deze keer waarschijnlijk alle unlocks, dit is onmogelijk weer terug te draaien.
[ Voor 45% gewijzigd door Vanx op 13-09-2009 20:07 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Elwood Blues op 14-09-2009 14:15 ]
Ander idee, zijn jullie Iphone's ge-jaibracked of ge-hacked?
Jailbreak/unlock schijnt er helemaal niks mee te maken te hebben. Ook geen restjes JB/UL (veel mensen daar nog nooit geJB'ed).
[ Voor 11% gewijzigd door Vanx op 14-09-2009 17:04 ]
Ik heb hier 3 3GS'en, allemaal 3.1, idd geen probleem. Er is dacht ik bij geen enkel model de optie op weer te downgraden vanaf 3.1. Dus dat wordt denk ik weer wachten op een nieuwe update.MACNON schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:57:
Doet het zich alleen voor bij de 3G modellen?
Volgens mij heeft het niets te maken met MobileMe aangezien ik dat niet gebruik.Vanx schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:03:
Wat ik zie op andere fora is dat dit vooral op de iphone3G met MobileMe account voorkomt. Nooit op de 3GS en soms ook bij mensen zonder MobileMe.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat het bij mij niet meer is voor gekomen.
Nee, geen van beide. Ik heb wel een MM-account ingesteld op m'n iPhoneMACNON schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:57:[...]
- Telefoon signaal vaak niet aanwezig (sms versturen gaat heel vaak fout, krijg geen kiestoon bij bellen, geen dataverbinding). Telefoon even in flight mode helpt niet, het gaat vaak pas na 5 minuten weer goed)
- Vaak krijg ik de iPhone niet uit stand by en na 10 minuten ineens weer wel.
Ik word hier niet vrolijk van, soms kom ik er pas een paar uur later achter dat het sms'je toch niet verstuurd is. Als ik even snel moet bellen ben ik genoodzaakt om eerst 10 minuten te wachten voordat ik een kiestoon krijg. Bovendien ben ik soms helemaal niet bereikbaar! Een restore verhelpt 't probleem niet en we kunnen ook niet meer terug naar 3.0.1. Wat een fiasco!
oja, 't gaat om een originele 3g uit België zonder jailbreak.
EDIT: Jippie ik ben weer terug op 3.0.1
[ Voor 19% gewijzigd door PcFer op 15-09-2009 00:37 ]
De afgelopen dagen lijkt het wat beter te gaan qua uitvallen, ik snap niet dat dit door de testfase heen is gekomen.
39
Geen jailbreak en ik gebruik MobileMe.
Het maken van een reservekopie in iTunes duurt trouwens ook weer heel lang, terwijl dat in een van de 2.x OS'en juist was gefixt.
[ Voor 45% gewijzigd door Tourniquet op 15-09-2009 11:55 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem met iPhone 3gs die ze bij T-mobile heeft gekocht. Nadat ik hem had geupdate naar OS 3.1 viel het signaal telkens weg, ook sms jes werden niet verstuurd.PcFer schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:10:
Ook ik word knettergek van de nieuwe firmware. Problemen die ik heb:
- Telefoon signaal vaak niet aanwezig (sms versturen gaat heel vaak fout, krijg geen kiestoon bij bellen, geen dataverbinding). Telefoon even in flight mode helpt niet, het gaat vaak pas na 5 minuten weer goed)
Ook was er het probleem dat er geen contact met wifi gemaakt kon worden.
Ook wordt op diverse fora geklaagd dat de iPhone na de overstap op OS 3.1 kuren vertoont. Zo zou de telefoon met de nieuwe firmware regelmatig uitvallen. De telefoon kan dan alleen weer in gebruik worden genomen door deze te resetten. Ook klaagt een iPhone-bezitter erover dat hij vaak geen bereik heeft, waardoor het verzenden van sms-berichten dikwijls fout gaat en hij soms niet kan bellen of gebeld kan worden.
Gelukkig is het internet wakker geschud. Dat kan inhouden dat ook Apple bekend is hiermee.
Wat een drama sinds 3.1
Alleen apps die kleine beetjes data versturen, mail / twitter / instapaper , die werken nog.
NOS Journaal, Flickr, Podcasts downloaden via iPhone; forget it.
[ Voor 64% gewijzigd door weeraanmelden op 15-09-2009 13:29 . Reden: edit; was voor frontpage bedoeld de missende 70% ]
Heb ook een originele 3G van T-mobile en sinds de update al een aantal keer het beruchte zwarte scherm. Volledige reset door beide buttons in te drukken werkt wel, maar relaxed is anders.
Permanent wintericon!
Heb dat ding gerest en terwijl ik aan het syncen was, viel die weer uit! Heb het toestel in de kast gelegd en mijn Touch HD uit de kast gehaald. Ik wacht eerst op 3.1.1.
It ain't stupid if it works!
Anoniem: 318290
Ook een 3g week geleden update van 2.0 naar 3.1 . iPhone gekocht in Qatar maar is origineel uit Italia, werden "illegaal" verkocht in Qatar. Geen jailbreak of wat dan ook , gebruik hem sinds de update in Zweden , telenor, en heb geen problem . Maar raar is dat ik iedereen zie schrijven dat de tehtering functie is verdwenen na de update en bij mij niet! Enig idee hoe dit komt.
Anoniem: 282252
maar als ik in Maps een pinnetje drop..
1) Drag to move pin werkt niet, ik verplaats gewoon de map
2) Als ik informatie wil infullen (blauwe pijltje) dan hangt maps.
Ries
Officieel via T-Mobile
Geen jailbreak
Geen MobileMe
Update van 3.0 naar 3.1
Wel standbyproblemen sinds 3.1
Geen bereikproblemen sinds 3.1
[ Voor 8% gewijzigd door Elwood Blues op 16-09-2009 21:43 ]
8 Gb 3G versie
Geen MM
Ik moet ook zeggen dat de telefoon voor mijn gevoel vele malen trager is geworden..
Ik had bij 3.0 overigens iets vergelijkbaars, bij het syncen met iTunes 9.0 (net geïnstalleerd toen) ging de telefoon ook op zwart en gaf iTunes een foutmelding. Dat was na een reboot echter weer goedgekomen.
iPhone 3G 8 GB
Officieel via T-Mobile, officieel unlocked
Geen jailbreak
Wel MobileMe
Update van 3.0 naar 3.1
Wel standbyproblemen sinds 3.1
Geen benoemenswaardige bereikproblemen sinds 3.1
Tweetie kan vaak geen verbinding maken, maar dat ligt wellicht aan Twitter.
[ Voor 15% gewijzigd door THE_BASE op 17-09-2009 11:38 ]
Ik wil ook graag weer terug. Mijn toestel is traag en tethering doet het niet meer. Het enige wat ik wil behouden zijn mijn applicaties. Is het niet mogelijk daar alleen een backup van te maken?PcFer schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:10:
EDIT: Jippie ik ben weer terug op 3.0.1. Door dit stappenplan kun je downgraden naar 3.0.1 zonder enige vorm van jailbreak! http://www.redmondpie.com/downgrade-iphone-3.1-to-3.0.1/. Je kan na de restore geen back-up terugzetten, omdat de backup (waarschijnlijk) met de nieuwste firmware versie is gemaakt!
http://www.xbmcfreak.nl/
Tweetie doet het bij mij ook niet meer, maar ik heb meer problemen. Ook newsstand en de app store halen regelmatig niets meer binnen. Snel terug dus!!THE_BASE schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:37:
Tweetie kan vaak geen verbinding maken, maar dat ligt wellicht aan Twitter.
Het probleem met slecht bereik, niet kunnen sms'en enzo ligt aan een activeringsfout met de Apple servers denk ik. Heb ik gehad toen ik updatete naar 3.0. Ik heb toen m'n toestel opgestuurd ter reparatie en een nieuwe gekregen. Fabrieksinstellingen terugzetten etc. werkten niet.
Word wel eens tijd dat Apple dit probleem gaat oppakken.
Heb wel veel apps installed en heb het nog toch zeker wel 1 keer in de 2 dagen
* Wokkels baalt hier een beetje van...
Permanent wintericon!
Dat vraag ik me dus ook al 10 dagen af...Padvinder schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:44:
(...) Waar op de website van Apple kan ik dit melden??? Ik zie alleen maar dat ik bij T-Mobile moet zijn, maar die kunnen geen nieuwe update maken dacht ik zo...
Anoniem: 128560

Apple | Marantz | B&W
Voor zover ik hierboven kan lezen althans.
Ik heb nu overigens gewoon alles standaard, dus geen jailbreak meer.
http://www.strengholt-onl...3-1-downgraden-naar-3-01/
Als Apple niet met een update komt binnen een week of 2 ga ik ook weer downgraden.Erhnam schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:51:
Yes! ik kan weer tetheren en alles doet het weer:
http://www.strengholt-onl...3-1-downgraden-naar-3-01/
Sinds de update naar iPhone OS 3.1, op 09-09-09, totaal geen problemen (afkloppen).
Ik ben echt blij dat ik ben teruggegaan! Behalve dat alles het weer goed doet voelt 3.0.1 ook echt sneller aan. Het verschil is duidelijk te merken als je een tijd op 3.1 hebt gezeten.MetaFrame schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:39:
[...]
Als Apple niet met een update komt binnen een week of 2 ga ik ook weer downgraden.
Anoniem: 63072
Ik had dit ook, daarna ben ik weer teruggegaan naar 3.0.1, maar de modem problemen heb ik nog steeds. Blijkbaar zitten die connectie problemen in de nieuwe modem firmware, deze kun je helaas ook niet downgraden kan wel, ga ik nu maar eens proberen. Ook is me opgevallen dat de connectie problemen weg zijn zodra ik 3g uitschakel, maar dan kun je niet fatsoenlijk internetten.MetaFrame schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 07:30:
Nog steeds rare problemen hier, kan soms geen SMS verzenden of bellen
[ Voor 8% gewijzigd door PcFer op 27-09-2009 20:52 ]
Anoniem: 301679

als ik de telefoon gebruik, kan ik het precentage zien zakken namelijk
gewoon nee.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Toch maar even uitgezet en kijken of het nu beter gaat
gewoon nee.
Iemand enig idee wanneer er een update komt?
Anoniem: 240966
Apple mag nu wel eens met een update gaan komen!
Ja, als ik een beetje zit te internetten is me iPhone zo leeg. Voorheen kon ik veel langer internetten zonder dat de procenten zakten.SanderPS3 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:39:
Heeft iemand ook dat de batterij echt onwijs snel leegloopt ?
als ik de telefoon gebruik, kan ik het precentage zien zakken namelijk
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Heb jij je iphone altijd gejailbreaked ?Erhnam schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:34:
[...]
Ik ben echt blij dat ik ben teruggegaan! Behalve dat alles het weer goed doet voelt 3.0.1 ook echt sneller aan. Het verschil is duidelijk te merken als je een tijd op 3.1 hebt gezeten.
Ik krijg namelijk error 3002, en op internet staat dat je dan gewoon genaait bent
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen ?
gewoon nee.
krijg nu ook veel klachten dat ik de voicemail aan heb staan. terwijl ik de telefoon gewoon aan heb en bereik heb.
voor de update niks aan de hand, ook geen problemen met de batterij enzo. hele dagen lopen syncen met Pushmail, maar nu opeens binnen een uur helemaal leeg en gloeiend heet is heel de morgen warm geweest tot dat de batterij helemaal leeg was. nu iessie dood en gaat hij niet meer aan. kheb t-mobile gebeld en apparaat mag ingeleverd worden bij de shop. dus hopen dat het het oppakken.
Ik heb zelf geen problemen, dus ik heb geen idee of het ook echt werktApple Releases iPhone OS 3.1.2
Apple today released iPhone OS 3.1.2, addressing several issues regarding waking from sleep, network service disruption, and crashing during video streaming. iPhone users should connect their iPhones to iTunes and click the "Check for Update" button to obtain the new version.
This update contains bug fixes and improvements, including the following:
- Resolves sporadic issue that may cause iPhone to not wake from sleep
- Resolves intermittent issue that may interrupt cellular network services until restart
- Fixes bug that could cause occasional crash during video streaming
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
En ga het meteen installeren
Laat snel weten of het ook echt werkt!
[ Voor 4% gewijzigd door Vanx op 08-10-2009 21:59 ]
Ah sweet ben hem aan het downloadenZpAz schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:28:
Pff, ik dacht, ben ik de eerste met dit goede nieuws... was iemand me al voor, las het zelf op: http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4616
En ga het meteen installeren
Ik kon afentoe niemand bellen (geen connectie met t-mobile zeg maar). Of kwam niet uit sluimerstand..
Heerlijk dat ze het vrij snel op hebben gelost.
Tot nu toe nog geen problemen, maar had het meestal 1, hooguit 2x per dag, wat niet is kan nog komen, maar ik denk wel dat het gefixed isVanx schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:59:
Netjes van Apple dat ze vrij snel het proberen te fixen.
Laat snel weten of het ook echt werkt!
Ik heb er nog geen last van gehad sinds de update, maar ik had het ook niet dagelijks dus dat zegt niet zo heel erg veel.
Dat was inderdaad het meest vervelende.Patriot schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:41:
Ik vond het overigens vooral irritant dat je het soms niet doorhebt. De 'coma' zet niet pas in op het moment dat je hem weer aan probeert te zetten. Ondertussen ben je dus onbereikbaar terwijl je het niet doorhebt.
Ik heb er nog geen last van gehad sinds de update, maar ik had het ook niet dagelijks dus dat zegt niet zo heel erg veel.
Of het goed opgelost is is inderdaad wel moeilijk te testen. Hij lijkt atm wel weer wat sneller dan met 3.1. Dat kan natuurlijk ook gewoon door de reboot komen.
Heb m'n kabeltje niet bij me dus kan niet updaten, heeft iemand anders hem al?
Edit: d'Oh, spuit 11

Heb hem inmiddels zelf succesvol geïnstalleerd, ben benieuwd en zal mijn bevindingen hier wel even plaatsen. Hij bleef bij mij gemiddeld 1 à 2 keer per dag hangen dus zou snel genoeg verschil moeten merken
[ Voor 46% gewijzigd door Elwood Blues op 09-10-2009 15:58 ]
Gister viel m'n iPhone 3G ineens uit terwijl ik 'm net had opgeladen, daarnaa kreeg ik 'm met geen mogelijk weer aan. Althans, dat dacht ik.
Na Home + Power een tijdje in te houden kwam er weer leven in.
Apple en T-Mobile zakken wel steeds verder weg door dit soort dingen... Maar goed, ik hou nog even vol
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Je moet voor de grap eens ene paar posts terug lezen.Grozno schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:02:
* Agent-X meldt zich
Gister viel m'n iPhone 3G ineens uit terwijl ik 'm net had opgeladen, daarnaa kreeg ik 'm met geen mogelijk weer aan. Althans, dat dacht ik.
Na Home + Power een tijdje in te houden kwam er weer leven in.
Apple en T-Mobile zakken wel steeds verder weg door dit soort dingen... Maar goed, ik hou nog even vol
Nu maar eens een weekje kijken of het probleem voorbij is...
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Kabel los koppelen enzo werkt dus niet...
[ Voor 12% gewijzigd door tombola op 09-10-2009 15:52 ]
Misschien even de firmware opnieuw proberen te downloaden?tombola schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:51:
Ik krijg hier een "iPhone mijn iPhone kan niet worden bijgewerkt, omdat het firmwarebestand beschadigd is. Koppel de kabel los, sluit hem weer opnieuw aan en probeer het opnieuw." Iemand dit ook gehad?
edit:
Kabel los koppelen enzo werkt dus niet...
Na ongeveer een dagje testen lijken de problemen verholpen.
Ik vond dat 3.1 afentoe ook wat traag werd dat lijkt ook verholpen. (gaat hier om een 3G btw)
Stuk of 10 keer gedaan, maar de volhouder wint!! 11e keer ging het wel gewoon. Ik hoop dat mijn ervaringen met 3.1.2 ook positief zullen zijn!sajoku schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:16:
[...]
Misschien even de firmware opnieuw proberen te downloaden?
Na ongeveer een dagje testen lijken de problemen verholpen.
Ik vond dat 3.1 afentoe ook wat traag werd dat lijkt ook verholpen. (gaat hier om een 3G btw)
[ Voor 29% gewijzigd door tombola op 09-10-2009 16:32 ]
Hulde btw voor Apple dat ze dit zo snel oplossen. (als het nu opgelost is uiteraard!)
Permanent wintericon!
soon maar een HTC HD2 kopen