Windows Vista installatie error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren de onderdelen van m'n nieuwe pc binnengekregen. Het gaat om het volgende systeem:

AMD Phenom II X3 720 Black Edition
Asrock A780GXH/128M
Corsair CX400W
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G
Samsung SH-S223B
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Club 3D HD 4350 1024MB GDDR2

Vervolgens alles in elkaar gezet en windows 7 RTM geinstalleerd. Dit ging allemaal goed, maar ik merkte dat de boel niet helemaal stabiel draaide. Het systeem startte niet erg snel op en als die opgestart was bleef het lampje van de HDD continue branden en alles liep vast.

Waarschijnlijk geen juiste software dacht ik (de software was niet via de legale weg gedownload) dus Windows Vista via MSDN gedownload en geinstalleerd op een andere partitie. Deze draaide al wat beter. Had minder last van vastlopers e.d. Ik wilde toch graag een dual boot hebben met Windows 7, dus ik heb van MSDN Windows 7 RC gedownload en geinstalleerd. Dit werkte beter dan de RTM versie, maar ik bleef vastlopers hebben. Overigens was nu opeens mijn dual boot verdwenen tijdens het opstarten.

Vanochtend was ik het zat en besloot alles te formatteren en alleen Windows Vista te draaien. Die draaide immers het beste van allemaal. Echter krijg ik nu bij het installeren in het schermpje "Where do you want to install Windows" alleen de keuze uit "Disk 0 Unallocated Space" terwijl ik gisteren 4 partities op de schijf heb gemaakt.
Als ik nu in dit scherm een nieuwe partitie wil maken krijg ik de volgende melding:
"Failed to create a new partition on the selected unused space. [Error: 0x80042453]."

Iemand enig idee wat er mis is? Zou het kunnen dat de harde schijf stuk is?

[Edit:] Ik zie dat ik nog wel in de oude Windows 7 RC installatie kan komen als ik hem normaal opstart.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 13:22 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bios setting SATA/raid/AICH/IDE omgezet? (/omgevallen)

Geen goed SATA drivers?

Of effe met ander OS (linux) schijf herformateren?

enne: check de HD kabel.

/EDit: zie ook OM faq

[ Voor 73% gewijzigd door leuk_he op 10-09-2009 13:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:12

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Heb je al op je errorcode gegoogled?

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Verwijderd

Topicstarter
Heb in het BIOS alles weer op default gezet, HD kabel zit er goed in en gegoogled op de errorcode had ik ook al gedaan.

Net stond die aan in Windows 7 RC. Heb hem toen afgesloten en hij ging eerst updates installeren, maar dit duurde een eeuwigheid dus maar aan gelaten. Op een gegeven moment bleef die hangen bij de melding "Windows is shutting down". Heb toen met de hand het systeem gereset en nu wilt die helemaal niet meer opstarten. Bij het opstarten hoor ik eerst een keer of 5 getik en dan een zwart scherm. Na enige tijd krijg ik de melding "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key_"

Zal straks de harde schijf in een andere computer hangen en kijken of ik Shdiag ernaar kan laten kijken.

[Edit]: Heb de harde schijf in een andere computer gezet en dan loopt die computer vast tijdens het opstarten van Windows XP, ondanks dat die op de andere schijf is geinstalleerd. Kan ik hieruit concluderen dat de nieuwe schijf echt stuk is? Oftewel, RMA aanvragen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien interessant voor mensen die met een soortgelijk probleem zitten/zullen hebben in de toekomst:

Het probleem is inmiddels opgelost. De harde schijf bleek een DOA te zijn. Heb toen der tijd de harde schijf teruggestuurd en na ontvangst van de nieuwe werkte m'n pc perfect.

Dit topic mag wat mij betreft dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:02

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:11:
Misschien interessant voor mensen die met een soortgelijk probleem zitten/zullen hebben in de toekomst:

Het probleem is inmiddels opgelost. De harde schijf bleek een DOA te zijn. Heb toen der tijd de harde schijf teruggestuurd en na ontvangst van de nieuwe werkte m'n pc perfect.

Dit topic mag wat mij betreft dicht.
Jammer dat er op je bericht van 5 september geen reactie meer is geweest, getik wijst namelijk zo goed als altijd op een defecte harde schijf. Was je probleem wel eerder opgelost geweest.

Een schijf die defect is kan voor veel rare problemen zorgen, iets om te onthouden voor later :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1