Toon posts:

Verschil composiet / S-VHS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben druk aan het klungelen met het afspelen van dvd'tjes via de tv-out van m'n Hercules GTS Pro. Nou begrijp ik uit de diverse topics dat de aansluiting achterop de kaart S-VHS is, dat met zo'n klein kabeltje naar 'n tulp-female stekker wordt omgezet. Heb 'n coaxkabel (geen troepie) voorzien van male stekkers aan beide zijden. In m'n tv zo'n scartstekker waar je drie tulpjes (video, geluid L/R) kunt zetten. Als ik zowel m'n tv als m'n outputsignaal van de kaart op S-VHS zet, dan heb ik dus lousy zwartwit beeld, zet ik het signaal op video respectievelijk composiet, dan heb ik goed beeld, maar wel regelmatig wat storing. Is coax niet goed genoeg voor S-VHS ofzo?? Zo nee, wat is dan een beter alternatief? Jaja, ik heb al in de search gekoekeloerd, maar mijn vraag is niet helemaal van toepassing op al die topics...
Bedankt, Robbert

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41
Voor S-VHS heb je een S-VHS kabel nodig. Voor Tulp heb je een RCA/TULP kabel nodig.

En nee, deze zijn NIET uitwisselbaar.
Dit lijkt me wel voldoende, het lijkt me ook logisch dat het gewoon niet werkt bij jou.

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 13:53
het kan ook zijn dat je tv geen svhs ondersteund, heb ik ook gehad en dan moet je gewoon de composiet gebruiken (tulp)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41
Dankzij freez begin ik de topicstarter nu een beetje te begrijpen..... heeft hij soms een S-VHS plug aan de ene kant en aan de andere kant tulp op een coaxiale kabel aangesloten :? ? HAHAHA als dat zo is vind je het gek dat het niet werkt !!! |:(|:(|:(

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Een S-VHS signaal is om te zetten naar een composiet signaal.
ff zoeken...
(topic )gathering.tweakers.net/showtopic.php/128046
S-video to composite video

Als je TV S-VHS niet ondersteund (zoek naar een instelling/schakelaar!) moet je inderdaad ff dit adaptertje maken of wat anders zoeken.

Als je TV wel S-VHS ondersteund heb je denk ik een scart adaptertje nodig met s-vhs ingang.

Dat kan dus best, Dennisdotcom.

Oja, het is best te vinden door ff te zoeken, toch?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead