Desktop voor ouders

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:30
hoi

Ik heb vandaag van mijn ouders de vraag gehad of ik ze kan helpen bij de keuze voor een nieuwe computer ( oude is nog een pentium 4 :p ). Alleen ben ik helemaal niet thuis in de wereld van desktops aangezien ik voor mijn eigen systeem enkel losse onderdelen bij elkaar zoek. Mijn ouders willen gewoon een "kant en klaar " systeem vanuit de winkel. Vandaar dat ik vraag naar jullie ervaringen en hulp.

Het systeem gaat gebruikt worden door mijn ouders en zusjes. Geen high end spul verreist natuurlijk. Gaat vooral gebruikt worden voor internet, e-mail, office programma's, films kijken, en misschien een spelletje voor mijn zusjes, eerder in de vorm van the sims dan crysis natuurlijk :P. Wel een grafische kaart erin dus. geen ingebouwde chip.

- Graag een windows platform omdat ze daarmee bekend zijn.
- Het moet een klein formaat case zijn.
- budget weet ik nog niet maar gok zo rond de 500 euro ?

alvast dank

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-12 16:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Skybullet schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:24:
hoi

Ik heb vandaag van mijn ouders de vraag gehad of ik ze kan helpen bij de keuze voor een nieuwe computer ( oude is nog een pentium 4 :p ). Alleen ben ik helemaal niet thuis in de wereld van desktops aangezien ik voor mijn eigen systeem enkel losse onderdelen bij elkaar zoek. Mijn ouders willen gewoon een "kant en klaar " systeem vanuit de winkel. Vandaar dat ik vraag naar jullie ervaringen en hulp.

Het systeem gaat gebruikt worden door mijn ouders en zusjes. Geen high end spul verreist natuurlijk. Gaat vooral gebruikt worden voor internet, e-mail, office programma's, films kijken, en misschien een spelletje voor mijn zusjes, eerder in de vorm van the sims dan crysis natuurlijk :P. Wel een grafische kaart erin dus. geen ingebouwde chip.

- Graag een windows platform omdat ze daarmee bekend zijn.
- Het moet een klein formaat case zijn.
- budget weet ik nog niet maar gok zo rond de 500 euro ?

alvast dank
Je kunt toch ook een systeem bestellen dat je laat assembleren door bv. Azerty?
Dan krijgen je ouders gewoon een kant-en-klaar systeem toegestuurd, en jij kan ze mooi helpen en adviseren :)
Merk-pc's vind ik altijd maar lastige dingen. Als je zelf samenstelt kies je gewoon onderdelen met jouw eisen, in jouw geval dus een uATX case enzo.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-12 21:06
Ehm da's een guide voor een zelfbouwsysteem.

@TS: allereerst: wat hebben je ouders er op tegen dat jij een systeem voor ze in elkaar zet? Het lijkt me op zich een prima optie, en op die manier heb je alles zelf in de hand. Je kunt 'm door sommige webshops ook laten monteren.

Zo niet, dan zit er niks anders op dan gewoon om je heen te kijken. Wij kunnen ook niet zo uit de losse pols zeggen: "Merk X, type Y, dat is 'm! " Vergelijk prijzen en specificaties en je komt vanzelf wel een systeem tegen dat voldoet. Een goed startpunt om een beetje een idee te krijgen is Dell online. Die hebben vaak hele redelijke prijzen, en systemen in allerlei soorten en maten.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-12 12:52
Als je al vaker voor jezelf systemen in elkaar schroeft, ben je toch ook wel bekend met een OS installeren? En zo veel moeite is dat niet hoor. Heb hier een paar dagen geleden nog een AMD systeem in elkaar gezet voor mijn oom. Zat een 780G bordje in met een X2 250 en een HD4650 (DM anders maar voor een link). Voor rond de €500,- zou ik dus in ieder geval eens goed kijken naar AMD, want in het midrange segment zijn die toch wel de betere keuze voor de prijsbewuste consument :) Verder met ^^, de BBG's zijn er niet voor niets en ze zijn een goede bron voor inspiratie.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

doeternietoe schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:31:
[...]

Ehm da's een guide voor een zelfbouwsysteem.
Ehm, maar dat geeft wel aan wat je voor ongeveer dat budget kunt krijgen (hoort te krijgen). Eventueel een fractie minder door de assemblagekosten, maar je weet dan wel wat er op zich te halen valt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga naar een computer winkel en kijk daar rond. Willen ze geen zelfbouw waarom dan op internet een kant en klaar systeem kopen? Ga naar de Mycom, Paradigit, Mediamarkt,... en kijk rond wat ze te bieden hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.