• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-02 09:00
Hey, ik wil even het volgende weten:

welke cpu kan ik het beste kopen? Ik ben van plan om mn pc te gaan upgraden, maar ik weet ff niet welke cpu ik er in wil hebben. Hij moet even vooruit kunnen, en ik zit te dubben tussen een i5 en een i7. Welke kan ik het beste nemen (met welke kan ik het langst vooruit), en welke is het goedkoopst?

Ps: ik game veel ;)

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 19:49

racoon

mooowwww

Heb je al is in de pricewatch gekeken naar deze 2 cpu's daar staat vast wel bij welke het goedkoopst is.

Zoek van deze 2 of van de goedkoopste een banchmark op internet en je weet of hij snel genoeg is.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heeel misschien zou je hier kunenn kijken; reviews: Intels nieuwe Core i5 en i7 getest

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 19:49

racoon

mooowwww

of hier PMG FAQ

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-02 09:00
i5 is wat goedkoper, maar ik ben bang dat ik dan over een jaartje weer een nieuwe moet, of valt dat mee? En wie weet moet ik dan weer een nieuwe mobo, of zullen er nog wel een paar series cpu's komen op socket 1156?

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:12
kronolith schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:16:
i5 is wat goedkoper, maar ik ben bang dat ik dan over een jaartje weer een nieuwe moet, of valt dat mee? En wie weet moet ik dan weer een nieuwe mobo, of zullen er nog wel een paar series cpu's komen op socket 1156?
Met een i5 hoef je over een jaar echt geen nieuwe CPU, of je moet altijd het nieuwste van het nieuwste willen. Maar dan moet je met een i7 volgend jaar ook al weer een nieuwe halen ;)

Als je de moeite neemt om ook maar 1 review te lezen moet je het antwoord allang weten... Zeker als je alleen maar games speelt.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk inderdaad eens in reviews: Intels nieuwe Core i5 en i7 getest. Daarnaast staan er ook nog zat andere sites gelinkt (het artikel van hardware.info is wellicht een van de beste nederlandstalige; http://www.hardware.info/...Core_i5i7_Lynnfield_test/).
Verder kun je in de pricewatch kijken http://tweakers.net/pricewatch/ voor de prijzen van de cpu's maar natuurlijk ook van de moederborden.

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat er heel wat te vinden is over de verschillende cpu's en de P55 chipset (zeker nu de NDA's af beginnen te lopen). Welke voor jou het beste is hangt heel erg af van de dingen die je ermee wil gaan doen, maar al deze zaken komen duidelijk naar voren uit de reviews.

Als je nog specifieke vragen hebt over een aspect van deze cpu's kun je daar natuurlijk een topic over openen, maar geef daarin wel aan wat je zelf hebt gevonden met betrekking tot je vraag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.