Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4ST3R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 22:28
Sinds precies 2 weken geleden heb ik mijn Dell Studio XPS 16 in gebruik.
Ik ben heel tevreden over deze laptop en heb zeker niks te klagen.
Echter is er 1 ding dat me wel opviel. Dat is dat naar mijn idee de HDD zo snel volraakte.

In mijn Dell zit een Seagate Momentus 7200.4 ST9500420ASG 500GB. Ik zat al snel op de 167 GB terwijl ik er niks anders opgezet heb dan op mijn vorige laptop en daar zat een 160GB HDD in. Dus dat klopt al niet.

Overigens mijn HDD van 500 GB(460GB) is opgedeeld in 2 partities.
-C: 451GB
-D: 14GB (recovery)

Wat ik dus heb gedaan is 'Deze Computer'-->eigenschappen geklikt op de C-schijf. hieruit kwam het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/ezhfzm.jpg

Hierna heb ik mijn C-schijf geopend en alle bestanden geselecteerd (nadat alle verborgen bestanden en de beveiligde besturingsysteembestanden weergegeven worden) en rechtermuisklik-> eigenschappen gedaan. Echter kwam hier het volgende uit:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/21epvzo.jpg

Ik heb hierover contact gehad met Dell. Echter vertellen hun mij dat die 60 GB, systeem bestanden zijn. Dit geloof ik dus niet en heb nooit eerder meegemaakt dat het verschil tussen deze 2 methoden zoveel verschilden. Graag wil ik jullie mening over dit probleem. Ik weet niet waarmee ik deze ruimte gevuld zou hebben.

Mocht ik te weinig informatie gegeven hebben, alsjeblieft wijs me erop en ik zal z.s.m. meer informatie geven.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Groetjes
Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-07 14:33

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4ST3R
Ik zeg eerlijk, die had ik nog niet gezien

Ik snap het principe van 1000 vs 1024. dus daar zit ik niet mee.
Verborgen en systeembestanden heb ik erbij geselecteerd doordat ik ze zichtbaar heb gemaakt.
en60GB aan slackspace lijkt me TOO much :P
En de andere dan? Bij welke zou dan de fout liggen? het gaat hier wel over 38% van de schijfruimte.

Btw mijn Laptop draait op Vista Home premium.

[ Voor 5% gewijzigd door W4ST3R op 09-09-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat zal wel de System Restore zijn. Volgens Windows Help kan dit tot 15% van de schijfruimte innemen.
Dit komt ongeveer overeen met de ruimte die jij kwijt bent.
Ik heb het even op mijn systeem nagekeken en daar zit ik ook aan bijna 15% 'verloren' ruimte.

Dit kun je niet zien door de grootte van de geselecteerde mappen te bekijken omdat de System Volume Information folder standaard ontoegankelijk is. Als je hier dus de eigenschappen van bekijkt krijg je een grootte van 0 bytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-07 22:28
Inderdaad waarschijnlijk system restore, hibernate file en swapfile(laatste 2 zitten zo op 10 gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4ST3R
komop zeg. 64 GB :?
En deze system restore bestanden e.d. kan je nergens terug vinden?

En kan je ergens instellen/bepalen hoeveel ruimte er ingenomen mag worden?

[ Voor 30% gewijzigd door W4ST3R op 09-09-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ga naar het start menu (Windows balletje ;) ) selecteer met de recht muisknop "Computer" en kies voor "Eigenschappen" ga vervolgens naar het tabblad "Systeembeveiliging", klik op "Hoeveel ruimte is er nodig?" en je krijgt uitleg vanuit de Windows Help.

Dit fenomeen is inmiddels hier al veel vaker behandeld en daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.