[802.11n] Signaal optimaal, downloadsnelheid niet

Pagina: 1
Acties:

• Soutje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-03-2025
Hoi, ik vind maar geen antwoord voor mijn probleem. Misschien dat jullie kunnen helpen.

Ik ben recentelijk overgegaan naar een 50 Mbit abb. van Ziggo. Ik heb een nieuwe modem gekregen,
een Ubee EVM3200 modem. Zelf heb ik een belkin F5D8233-4v3 N-router ertussen zitten.

Het probleem is dat als ik de laptop direct op het modem aansluit de gewenste snelheid krijg, als ik de router er tussenzet en m "wired" gebruik haal ik die snelheid ook Als ik draadloos ga.......dan niet. De Verbinding tussen router en pc is optimaal, allen ik kom niet verder dan 12-20Mbit.

Ik heb al via speedguide.net wat dingetjes uitgeprobeerd, maar deze hebben helaas niet geholpen.

[ Voor 0% gewijzigd door Soutje op 10-09-2009 17:05 . Reden: Router Model foutje............ ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-03 19:38
De WAN poort op je belkin zou best eens langzaam kunnen zijn. Niet alle routers halen 50Mbit over de WAN poort...

Even niets...

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 20:26

Matis

Rubber Rocket

Dat is niet zo heel vreemd. WiFi heeft een theoretische snelheid van 54mbit. Echter kun je geen fullduplex verbinding door de ether sturen, je hebt maar 1 *draadje*. Daardoor is de praktische maximumsnelheid de helft (27mbit dus). Nu haal je die nooit, want je router praat ook in het luchtledige.

12-20 mbit is al vrij veel voor een WiFi verbinding!

Als je ontvanger ook N is, dan staat je carrier wss verkeerd!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Soutje
Matis schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:26:
Dat is niet zo heel vreemd. WiFi heeft een theoretische snelheid van 54mbit. Echter kun je geen fullduplex verbinding door de ether sturen, je hebt maar 1 *draadje*. Daardoor is de praktische maximumsnelheid de helft (27mbit dus). Nu haal je die nooit, want je router praat ook in het luchtledige.

12-20 mbit is al vrij veel voor een WiFi verbinding!

Als je ontvanger ook N is, dan staat je carrier wss verkeerd!
Ik heb wel een n-router, dus mogelijk dat ik daar wat in moet veranderen ? deze snelheid haalde ik namelijk ook met die 20 Mbit aansluiting.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Soutje schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:10:
[...]

Ik heb wel een n-router, dus mogelijk dat ik daar wat in moet veranderen ? deze snelheid haalde ik namelijk ook met die 20 Mbit aansluiting.
Heb je op je laptop ook een WiFi ontvanger die overweg kan met het N netwerk?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is een heel bekend probleem. Verbaast me dat je [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6 nog niet heb gevonden, sinds de nieuwe snelheden in zijn gegaan staan de laatste pagina's van genoemd topic er vol mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Soutje
Matis schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:31:
[...]

Heb je op je laptop ook een WiFi ontvanger die overweg kan met het N netwerk?
Ja, die kan er mee overweg.

• Soutje
The Eagle schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:50:
Is een heel bekend probleem. Verbaast me dat je [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6 nog niet heb gevonden, sinds de nieuwe snelheden in zijn gegaan staan de laatste pagina's van genoemd topic er vol mee :)
Idd. Maar hier staat volgens mij ook geen oplossing of oorzaak .

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Speedtests zijn ook erg afhankelijk van je computer. Zo haal ik op me laptop net 12mb, via een server 40mb en via me vaste game pc haal ik 50mb. En dit is allemaal getest binnen 30min tijdsbestek en allemaal wired connections.

• Soutje
AvanCade schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:18:
Speedtests zijn ook erg afhankelijk van je computer. Zo haal ik op me laptop net 12mb, via een server 40mb en via me vaste game pc haal ik 50mb. En dit is allemaal getest binnen 30min tijdsbestek en allemaal wired connections.
Wired allemaal wat het hoort te zijn,

Wireless allemaal laag.........

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:09

IEF

Why so serious?

Lijkt me duidelijk dat het gaat om een routerprobleem, niet zozeer een ISP probleem.

Je had je topic dan ook beter even kunnen neerzetten in Netwerken.

Verder: ik raad je aan om je TS even uit te breiden met alle relevante wireless instellingen.
Ook zaken als 'wat dingetjes geprobeerd van speedguide.net', geef dan gewoon aan _wat_ je hebt geprobeerd/gezocht.

Titelfix

• Soutje
IEF schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:52:
Lijkt me duidelijk dat het gaat om een routerprobleem, niet zozeer een ISP probleem.

Je had je topic dan ook beter even kunnen neerzetten in Netwerken.

Verder: ik raad je aan om je TS even uit te breiden met alle relevante wireless instellingen.
Ook zaken als 'wat dingetjes geprobeerd van speedguide.net', geef dan gewoon aan _wat_ je hebt geprobeerd/gezocht.

Titelfix
Oh ok. Ik heb gerbuik gemaakt van de TCP optimizer, maar die gaf aan dat alles op de computer goed stond.

Verders heb ik de router al 's teruggezet naar de fabrieksinstellingen en ook onbeveiligd geprobeerd. tevends de pc in safemode, firewalls uit etc.
De in stellingen van de router zijn standaard.

Omdat in het netwerk ook een g-ontvangde pc zit heb ik de router ingesteld dattie b-g en n uitzend (dat is de enige keus om 2 verschillende signalen uit te zenden)

Uiteraard heb ik ook gtest wattie doe bij alleen N-signaal verzenden. Dat biedt ook geen soelaas.

Het enig wat ik eraan gewijzigd heb is het netwerk beveiligen en het netwerk een naam gegeven.

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01-2025

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Het probleem is dat als ik de laptop direct op het modem aansluit de gewenste snelheid krijg, als ik de router er tussenzet en m "wired" gebruik haal ik die snelheid ook Als ik draadloos ga.......dan niet. De Verbinding tussen router en pc is optimaal, allen ik kom niet verder dan 12-20Mbit.
Heb zelf een soortgelijk probleem gehad, beperkte doorgifte van bandbreedte. Bleek dat ik nog IPS in mn router aan had staan. Hierdoor werd ieder datapakket bekeken en halveerde ongeveer mijn throuput van 30Mbit. Haal daar dan ook nog eens encryptie overheen en daar ga je dan maar weer met een paar Mbit omlaag. Check je router eens op security settings die je throughput kunnen beïnvloeden IPS / NAT etc

[ Voor 27% gewijzigd door Maddog McHare op 09-09-2009 14:35 ]

M@Dd09

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

zijn de router en wifi op je laptop van hetzelfde merk?

wat is de afstanden die je hebt geprobeerd?

al eens gekeken met network stumbler naar je "echte" ontvangst? de vista indicator in de hoek is alles behalve een maatstaaf...

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Soutje
flippy.nl schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:59:
zijn de router en wifi op je laptop van hetzelfde merk?

wat is de afstanden die je hebt geprobeerd?

al eens gekeken met network stumbler naar je "echte" ontvangst? de vista indicator in de hoek is alles behalve een maatstaaf...
ik hen m er naast gehad zelfs.Ze zijn niet van hetzelfde merk. Network stumbler gechecked, maar die herkent mijn netwerkkaart niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Soutje op 09-09-2009 21:57 ]

• Soutje
Maddog McHare schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:33:
[...]

Heb zelf een soortgelijk probleem gehad, beperkte doorgifte van bandbreedte. Bleek dat ik nog IPS in mn router aan had staan. Hierdoor werd ieder datapakket bekeken en halveerde ongeveer mijn throuput van 30Mbit. Haal daar dan ook nog eens encryptie overheen en daar ga je dan maar weer met een paar Mbit omlaag. Check je router eens op security settings die je throughput kunnen beïnvloeden IPS / NAT etc
Hoi, ik heb zelf een vermoeden dat dat het kan zijn, maar heb je enig idee hoe je dat bij mijn router moet worden aangepast ?

Ik snap er eigenlijk geen R* van.

• Jim423
  • Laatst online: 17:58
_Volgens mij_ als je een G device in je netwerk hebt (zoals jij dus hebt) gaat het hele netwerk terug van 300 naar 54. Zet hem anders is op Only N en check je netwerksnelheid op je N computer.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso, als je snelheid belangrijk vindt: bekabeld aansluiten. Punt :o

Verder willen G-devices idd je snelheid terugtrekken naar hun niveau, en los daarvan, vergeet niet hoe enorm belangrijk orientatie van de antennes is. 10 of 20 graden draaien in willekeurig welk vlak kan al 50% snelheid schelen.

Maar goed, ik zie hier bovenal een mismatch tussen verwachting (zonder erbij na te hoeven denken maximale snelheid) en realiteit.

Oslik blyat! Oslik!

• Soutje
Jim423 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:48:
_Volgens mij_ als je een G device in je netwerk hebt (zoals jij dus hebt) gaat het hele netwerk terug van 300 naar 54. Zet hem anders is op Only N en check je netwerksnelheid op je N computer.
Heb ik al gedaan. Heeft geen resultaat.

• Soutje
dion_b schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:52:
Sowieso, als je snelheid belangrijk vindt: bekabeld aansluiten. Punt :o

Verder willen G-devices idd je snelheid terugtrekken naar hun niveau, en los daarvan, vergeet niet hoe enorm belangrijk orientatie van de antennes is. 10 of 20 graden draaien in willekeurig welk vlak kan al 50% snelheid schelen.

Maar goed, ik zie hier bovenal een mismatch tussen verwachting (zonder erbij na te hoeven denken maximale snelheid) en realiteit.
Ik heb het ook al s géprobeerd met alleen Het N signaal aan, bovendien....Wat ik dus al aangaf is de verbindingssnelheid router- pc optimaal, en wat erdoorheen komt qua downloadsnelheid is 12-20 Mbit. Dit zou rond 40 moeten liggen.

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

waarschijnlijk werken de optimalisaties niet helemaal lekker omdat het verschillende merken zijn en tot zover elk merk zijn eigen interpetatie heeft van hoe N moet werken.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Soutje
flippy.nl schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:17:
waarschijnlijk werken de optimalisaties niet helemaal lekker omdat het verschillende merken zijn en tot zover elk merk zijn eigen interpetatie heeft van hoe N moet werken.
Ik heb een Belkin N router én een Belkin N USB ontvanger

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Stel je router eens in op WPA2 AES beveiliging en kijk of je dan betere snelheid krijgt. Anders zou ik zowel de drivers van je netwerkkaart als de firmware van de router eens updaten naar de laatste versie.

• Soutje
ik222 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:35:
Stel je router eens in op WPA2 AES beveiliging en kijk of je dan betere snelheid krijgt. Anders zou ik zowel de drivers van je netwerkkaart als de firmware van de router eens updaten naar de laatste versie.
Die is er niet van beide...helaas En die beveiliging zit er al op

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Soutje schreef op donderdag 10 september 2009 @ 07:40:
[...]

Ik heb het ook al s géprobeerd met alleen Het N signaal aan, bovendien....Wat ik dus al aangaf is de verbindingssnelheid router- pc optimaal, en wat erdoorheen komt qua downloadsnelheid is 12-20 Mbit. Dit zou rond 40 moeten liggen.
Wat heet "optimaal"? Waar lees je dat uit? Die verbindingssnelheid zegt wel *iets*, maar niet veel. Vuistregel is dat je iets minder dan 1/4 van die snelheid daadwerkelijk kunt halen.
Soutje schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:29:
[...]

Ik heb een Belkin N router én een Belkin N USB ontvanger
Dat zegt weinig. Welke chips zitten erin?

Overigens valt het qua compatibility de laatste tijd redelijk mee, sterker nog, de beste snelheid die ik tot nu toe gehaald heb was met een router met een RaLink RT2860T chipset en een USB stick met Marvell TopDog, wat beter scoorde dan diezelfde router icm een RaLink RT2800U USB stick of de Marvell stick icm router met dezelfde Marvell TopDog chipset.

Oslik blyat! Oslik!

• Soutje
dion_b schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 01:14:
[...]

Wat heet "optimaal"? Waar lees je dat uit? Die verbindingssnelheid zegt wel *iets*, maar niet veel. Vuistregel is dat je iets minder dan 1/4 van die snelheid daadwerkelijk kunt halen.

[...]

Dat zegt weinig. Welke chips zitten erin?

Overigens valt het qua compatibility de laatste tijd redelijk mee, sterker nog, de beste snelheid die ik tot nu toe gehaald heb was met een router met een RaLink RT2860T chipset en een USB stick met Marvell TopDog, wat beter scoorde dan diezelfde router icm een RaLink RT2800U USB stick of de Marvell stick icm router met dezelfde Marvell TopDog chipset.
De verbindingssnelheid tussen router en pc is maximaal, dus al zou de verbindingssnelheid 100 MB zijn, moet er toch nog steeds een zo'n 40 Mbit door heen kunnen qua downloadsnelheid ?

In ieder geval meer dan de huidige 12-20. Dit is de snelheid die ik ook had vóór de upgrade van 20 MBIT naar 50 Mbit.

Ik heb een Belkin N-usb F5D8053 http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=372137
en een Belkin router: F5D8233-4 http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=372043

Ik kwam het volgende tegen over de chipset:

The Belkin N Wireless Router (F5D8223-4) has been added to the Router Charts. The N Wireless is Belkin's entry-level draft 802.11n router.

The N Wireless is another two-antenna design (2T2R) with a four port 10/100 switch. It uses a Ralink RT2880 SoC that produces 80 Mbps of routing throughput. Simultaneous sessions, however, max out at 128. As with other Belkin routers, routing features are basic, with no QoS or content filtering.

The N Wireless properly defaults to 20 MHz bandwidth mode and supports Wi-Fi Protected Setup (WPS). But its matching N Wireless Notebook Card (F5D8013) does not yet support WPS in its client utility. Offsetting this negative is that there was no significant throughput degradation in WEP, WPA/TKIP or WPA2 wireless security modes. This is the second product (the Edimax BR6504n was the first) using a Ralink draft 11n chipset to earn this distinction.

Wireless best-case throughput in the default 20 MHz bandwidth mode averaged 80 Mbps over a 1 minute test. Switching to 40 MHz mode didn't significantly improve throughput due to high variation.

We were not able to run a full throughput vs. path loss because the router board lacked connectors and couldn't be attached to the Azimuth test system. But a quick walk-around test revealed a solid connection at our most difficult test Locations 4 and 5 with around 6-8 Mbps throughput!

[ Voor 35% gewijzigd door Soutje op 11-09-2009 10:35 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Soutje schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:23:
[...]

De verbindingssnelheid tussen router en pc is maximaal, dus al zou de verbindingssnelheid 100 MB zijn, moet er toch nog steeds een zo'n 40 Mbit door heen kunnen qua downloadsnelheid ?
100MB is 800Mb... je komt alleen met Gbit bedraad in de buurt daarvan :o

Maar wederom, je zegt "maximaal", maar wat betekent dat dan? Hoeveel Mbit/s geeft je driver of je tooltje aan? Met 100Mbit/s carrier zou ik ergens tussen de 20 en 30Mbit/s effectief verwachten trouwens, dus zo ver zit het er niet naast als je carrier frequency 100Mbit/s is. Die zou voor draft-N boven de 250Mbit/s uit moeten komen voor ik het "maximaal" of "optimaal" zou noemen.
In ieder geval meer dan de huidige 12-20. Dit is de snelheid die ik ook had vóór de upgrade van 20 MBIT naar 50 Mbit.
Dat toont iig sluitend aan dat je WiFi verbinding altijd al de bottleneck geweest is.
Ik heb een Belkin N-usb F5D8053 http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=372137
en een Belkin router: F5D8233-4 http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=372043

Ik kwam het volgende tegen over de chipset:

The Belkin N Wireless Router (F5D8223-4) has been added to the Router Charts. The N Wireless is Belkin's entry-level draft 802.11n router.

The N Wireless is another two-antenna design (2T2R) with a four port 10/100 switch. It uses a Ralink RT2880 SoC that produces 80 Mbps of routing throughput. Simultaneous sessions, however, max out at 128. As with other Belkin routers, routing features are basic, with no QoS or content filtering.

The N Wireless properly defaults to 20 MHz bandwidth mode and supports Wi-Fi Protected Setup (WPS). But its matching N Wireless Notebook Card (F5D8013) does not yet support WPS in its client utility. Offsetting this negative is that there was no significant throughput degradation in WEP, WPA/TKIP or WPA2 wireless security modes. This is the second product (the Edimax BR6504n was the first) using a Ralink draft 11n chipset to earn this distinction.

Wireless best-case throughput in the default 20 MHz bandwidth mode averaged 80 Mbps over a 1 minute test. Switching to 40 MHz mode didn't significantly improve throughput due to high variation.

We were not able to run a full throughput vs. path loss because the router board lacked connectors and couldn't be attached to the Azimuth test system. But a quick walk-around test revealed a solid connection at our most difficult test Locations 4 and 5 with around 6-8 Mbps throughput!
OK, allemaal RaLink dus. Goedkoop en goede driver support (ook onder Linux). Ik heb iig met die combo 79Mbit/s gehaald, maar dat was wel met NIC 3m van router vandaan en na een halfuurtje gepruts om optimale orientatie uit te vogelen.

Oslik blyat! Oslik!

• Soutje
dion_b schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:57:
[...]

100MB is 800Mb... je komt alleen met Gbit bedraad in de buurt daarvan :o

Maar wederom, je zegt "maximaal", maar wat betekent dat dan? Hoeveel Mbit/s geeft je driver of je tooltje aan? Met 100Mbit/s carrier zou ik ergens tussen de 20 en 30Mbit/s effectief verwachten trouwens, dus zo ver zit het er niet naast als je carrier frequency 100Mbit/s is. Die zou voor draft-N boven de 250Mbit/s uit moeten komen voor ik het "maximaal" of "optimaal" zou noemen.

[...]

Dat toont iig sluitend aan dat je WiFi verbinding altijd al de bottleneck geweest is.

[...]

OK, allemaal RaLink dus. Goedkoop en goede driver support (ook onder Linux). Ik heb iig met die combo 79Mbit/s gehaald, maar dat was wel met NIC 3m van router vandaan en na een halfuurtje gepruts om optimale orientatie uit te vogelen.
De signaal ontvangst zit op max, d.w.z. 150 MB/s (alhoewel, dat dus ook nog wel 's 300 zou moeten zijn bij nader inzien). M.i. is dat voldoende om 30-40 Mbit te streamen.

Bij 12-20 Mbit, toen ik nog (voor het afgelopen weekeinde) een 20 Mbit verbinding had, zat ik bij nieuwsgroepen downloads gemiddeld rond de 1,6 MB/s. das volgens mij ook vrij normaal.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je haalt weer b (bits) en B (Bytes) door elkaar. 150MB/s is 1.2Gbit/s :o

Als je wilt dat we verder met je meedenken, geef eens gewoon accuraat en eenduidig aan:

- waar je deze "signaalontvangst" meet (welke programma/tool)
- wat er exact staat (ik hou normaal niet van screenshots, maar ondertussen denkik dat dat de enige manier is om hier echt te weten wat er staat)

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 11-09-2009 13:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Soutje
dion_b schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:16:
Je haalt weer b (bits) en B (Bytes) door elkaar. 150MB/s is 1.2Gbit/s :o

Als je wilt dat we verder met je meedenken, geef eens gewoon accuraat en eenduidig aan:

- waar je deze "signaalontvangst" meet (welke programma/tool)
- wat er exact staat (ik hou normaal niet van screenshots, maar ondertussen denkik dat dat de enige manier is om hier echt te weten wat er staat)
Ok...Ik heb net gemeten met Networkstumbler en hij geeft aan:
Speed: 48 Mbps.
Vendor (fake)
Type: AP
Signal+: -64
Noise-: -100
SNR+: 36

• ik222
  • Niet online
Hij verbindt dus slechts op 48Mbps, daarmee kloppen de snelheden die je haalt wel ja. Die 48Mbit moet je namelijk door twee delen en dan hou je in theorie 24Mbit over. Dat je werkelijke snelheid dan tussen de 12 en 20Mbit ligt kan wel kloppen.

Je probleem is dus dat je draadloze verbinding simpelweg niet op N snelheid verloopt. Weet je heel zeker dat zowel je router als je accespoint N ondersteunen?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ik222 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:09:
Je probleem is dus dat je draadloze verbinding simpelweg niet op N snelheid verloopt. Weet je heel zeker dat zowel je router als je accespoint N ondersteunen?
Ik betwijfel het ten zeerste. De N standaard is ook alleen marketingtechnisch leuk. 300mbit/s, yeah sure. Daar gaat al de helft vanaf, het is immers half duplex.
Na een spouwmuur zit je nog maar op een kwart. Draadloos internet is ideaal als je een beetje wilt surfen, maar voor het streamen van video of het overpompen van gegeven kun je beter een kabel trekken.

• Soutje
ik222 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:09:
Hij verbindt dus slechts op 48Mbps, daarmee kloppen de snelheden die je haalt wel ja. Die 48Mbit moet je namelijk door twee delen en dan hou je in theorie 24Mbit over. Dat je werkelijke snelheid dan tussen de 12 en 20Mbit ligt kan wel kloppen.

Yup

Het is idd wel logisch dattie dus niet de juiste snelheid geeft, gezien de snelheid maar dat moet volgens mij dus wel op te lissen zijn. Ze ondersteunen beide N. Zie de specs maar die ik in de thread heb geplaatst.

• ik222
  • Niet online
Matis schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:12:
[...]

Ik betwijfel het ten zeerste. De N standaard is ook alleen marketingtechnisch leuk. 300mbit/s, yeah sure. Daar gaat al de helft vanaf, het is immers half duplex.
Na een spouwmuur zit je nog maar op een kwart. Draadloos internet is ideaal als je een beetje wilt surfen, maar voor het streamen van video of het overpompen van gegeven kun je beter een kabel trekken.
Als de verbinding al slechts 48Mbit aangeeft dan is of je signaal heel erg slecht of je verbinding werkt simpelweg op de G standaard (wat veel waarschijnlijker is). Die 48Mbit is namelijk juist de theoretische waarde en niet hetgeen je in de praktijk kunt halen.

Verder is wifi geen half duplex maar simplex ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt idd als WiFi-g of een barslechte draft-n verbinding.

Oslik blyat! Oslik!

• Soutje
dion_b schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:29:
Klinkt idd als WiFi-g of een barslechte draft-n verbinding.
idd ja, maar heeft er iemand nog opties..buiten het aanschaffen van een andere router etc ?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ik222 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:50:
Verder is wifi geen half duplex maar simplex ;)
My bad idd, het was geen full-dublex, maar de helft, maar dus nog minder. Simplex was the word.

Daar moet je btw niet op Googlen als je opzoek bent naar een plaatje :r

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Soutje schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:23:
[...]

idd ja, maar heeft er iemand nog opties..buiten het aanschaffen van een andere router etc ?
Begin even bij het begin. Router terug naar default settings (tijdelijk ook geen encryptie), laptop op optimale afstand (zeg maar 3m er vanaf), met de USB stick op USB verlengkabel (om ideale orientatie te vinden) en kijk wat je dan haalt. Is dat wel goed, dan stap voor stap de oude situatie herstellen en daarbij steeds kijken hoe de snelheid is. Dan kom je vanzelf achter het probleem.

Ook dan slecht? Controleer voor andere netwerken op het kanaal en vier erboven/onder. Ook niet het probleem? Dan kan het mogelijk wel aan hardware liggen. Leen ergens een andere WiFi draft-N USB stick en kijk wat dat doet. Dan weet je of het aan router of USB dongle ligt.

Dan de vraag of je het de moeite waard vindt om te vervangen. IMHO krankzinnig, het gaat hier om je laptop, 12Mbit/s is genoeg voor nagenoeg alle streaming media. De rest doe je neem ik aan gewoon bedraad via de desktop of server.

* dion_b sluit z'n laptops doorgaans ook bedraad aan, voorkomt dit soort ellende

Oslik blyat! Oslik!

• Soutje
Boven heb ik een niet bedraade pc staan met hetzelfde probleem uiteraard waarop ik download.

Maar ik moet eerst maar 's een andere dongle ergens vandaan toveren om te checken. De rest heeft helaas niet geholpen.

Alvast bedankt voor het meedenken, ik denk dat dit topic wel gesloten kan worden, aangezien niets heeft geholpen tot nu toe

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:?

Het is hier geen helpdesk, topics zijn geen tickets die gesloten worden als je even geen zin hebt - topics zijn plekken voor discussie waar mogelijk anderen nog verder willen praten. Als je wel een helpdesk wilt, kun je op www.belkin.nl geheid eentje vinden...

Verder is het erg onverstandig om vaste PCs draadloos aan te sluiten en dan performance te verwachten. Dat je je laptop draadloos wilt gebruiken is begrijpelijk, maar doe jezelf een plezier en trek gewoon een draad naar de PC boven.

Tenslotte *heb* je blijkbaar 2 PCs nu met draft-N WiFi adapter aangezien je zegt dat de PC boven hetzelfde probleem heeft. Dat sluit de specifieke adapter in je laptop uit. Dus ligt het bij je router en/of de settings ervan. Probeer nou eens ipv op te geven de dingen die ik hierboven noemde, dus om het tijdelijk naar default settings terug te zetten zonder beveiliging of wat dan ook, en dan stap voor stap te kijken waar het fout gaat. Als je niet weet waar het mis gaat weet je ook niet wat een zinnige oplossing zou zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Soutje
dion_b schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:32:
:?

Het is hier geen helpdesk, topics zijn geen tickets die gesloten worden als je even geen zin hebt - topics zijn plekken voor discussie waar mogelijk anderen nog verder willen praten. Als je wel een helpdesk wilt, kun je op www.belkin.nl geheid eentje vinden...

Verder is het erg onverstandig om vaste PCs draadloos aan te sluiten en dan performance te verwachten. Dat je je laptop draadloos wilt gebruiken is begrijpelijk, maar doe jezelf een plezier en trek gewoon een draad naar de PC boven.

Tenslotte *heb* je blijkbaar 2 PCs nu met draft-N WiFi adapter aangezien je zegt dat de PC boven hetzelfde probleem heeft. Dat sluit de specifieke adapter in je laptop uit. Dus ligt het bij je router en/of de settings ervan. Probeer nou eens ipv op te geven de dingen die ik hierboven noemde, dus om het tijdelijk naar default settings terug te zetten zonder beveiliging of wat dan ook, en dan stap voor stap te kijken waar het fout gaat. Als je niet weet waar het mis gaat weet je ook niet wat een zinnige oplossing zou zijn.
De tips die je hebt gegeven heb ik allemaal geprobeerd. Router naar fabrieksinstellingen, 1 pc erop aangesloten draadloos zonder beveilinging, Alle kanalen geprobeerd. Dit heeft niet geholpen.

Wél heb ik weer 's in safe mode de modem snelheid getest, en die was niet goed, in tegenstelling tot voordat ik de post plaatste.

Tevens heb ik ook Belkin gesproken. Die gaven aan dat de router/ontvanger combi de snelheid zeker moesten kunnen doorgeven, uiteraard met wat verlies. Natuurlijk zijn ze niet onbevoordeeld t.a.v. hun eigen producten. Nu ben ik in de weer met Ziggo......alweer. op het volgende Topic ([Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6) kom ik ook allerlei problemen tegen die op de mijne lijken. Dus het blijft nog even onderzoeken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt toch al geconstateerd dat je bedraad wel goede snelheden haalt, dus dat je probleem 100% in WiFi zit. Wat heeft je ISP (Ziggo) er dan mee te maken :?

Dat er meer mensen zijn bij Ziggo met brakke WiFi is vrij logisch, je hebt ze ook bij UPC en bij de glasvezelboeren en je gaat ze krijgen bij Tele2 VDSL en iedere andere provider die significant boven de 20Mbit/s uitkomt.

Ik zou je iig nog steeds aanraden om bedraad aan te sluiten wat je bedraad aan kunt sluiten (downloadbak!) en je verder niet druk te maken over iets wat niemand kan garanderen (WiFi snelheden).

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 14-09-2009 22:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:29

GG85

.......

Soutje, sorry maar alles wat je geprobeerd heb is niet de juiste manier van testen. Probeer eens draadloos met je ontvanger op een meter of 3 in het zicht van je zender met je antennes onder de juiste hoek. Dan haal je waarschijlijk al een stuk hogere verbindingssnelheid.

Aan ziggo ligt het in elk geval niet.

• Soutje
dion_b schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:22:
Je hebt toch al geconstateerd dat je bedraad wel goede snelheden haalt, dus dat je probleem 100% in WiFi zit. Wat heeft je ISP (Ziggo) er dan mee te maken :?

Dat er meer mensen zijn bij Ziggo met brakke WiFi is vrij logisch, je hebt ze ook bij UPC en bij de glasvezelboeren en je gaat ze krijgen bij Tele2 VDSL en iedere andere provider die significant boven de 20Mbit/s uitkomt.

Ik zou je iig nog steeds aanraden om bedraad aan te sluiten wat je bedraad aan kunt sluiten (downloadbak!) en je verder niet druk te maken over iets wat niemand kan garanderen (WiFi snelheden).
Nou, wat ziggo er mee te maken heeft is dat de modem plotseling maar 25 Mbit doorgaf. Na deze gereset te hebben issie weer normaal wat wil zeggen (45-48 MBIt). Wat hiervan vervelend is, is dat ik dus van alles uit heb zitten proberen, met de mogelijkheid dat die modem dus de juiste snelheid niet doorgaf.

Nu kan ik e.e.a. dus allemaal weer opnieuw gaan doen.

• Soutje
GG85 schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:09:
Soutje, sorry maar alles wat je geprobeerd heb is niet de juiste manier van testen. Probeer eens draadloos met je ontvanger op een meter of 3 in het zicht van je zender met je antennes onder de juiste hoek. Dan haal je waarschijlijk al een stuk hogere verbindingssnelheid.

Aan ziggo ligt het in elk geval niet.
Dat heb ik al meerdere malen gedaan. Geen effect.

• Soutje
Hoi,

even een update.

Ik heb contact gehad met Belkin, en een aantal tests gedaan, waarbij ik snelheden moest doorgeven. Ze gaven aan dat op zich de snelheden draadloos - bedraad in verhouding was.

Na niks bijzonders te hebben gedaan en na veel geklaag bij ziggo is plotseling de verbinding wel ok.

Ziggo gaf aan dat de verbinding goed was ten tijde van mijn probleem. Na een ongeveer 2 klachten per week merkte ik dat mijn snelheid plots omhoog ging bij het downloaden.

Bij het downen van een bestand van 1 gig van een server loopt de snelheid (draadloos) door tot over de 4 mb/s en bij downen via binaries blijft het een beetje rond de 3 hangen, maar das de nieuws server van ziggo zelf en die is niet optimaal. Ik moet het nog proberen op een Payserver.

Het vreemde is dat ik van Ziggo geen oplossingsbevestiging heb gehad. Die weten denk gewoon echt niet waar ze mee bezig zijn.

Blijkbaar kan mijn belkinrouter en ontvangen wél de snelheid aan ook.
Pagina: 1