Toon posts:

Nieuw systeem - HiQ System 2900

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc. Mijn budget ligt rond de €1000,-.
Heb op een site in duitsland de volgende pc gevonden voor 999 euro.
Echter heb ik de laatste tijd niet bijgehouden wat de ontwikkelingen zijn geweest op deze gebieden.
Is onderstaand systeem het geld waard?

Gehäuse: (25531) Miditower Coolermaster CM Storm Scout SGC-2000-KKN1-GP black
Netzteil: (22296) Netzteil be quiet! SYSTEM POWER 550W 80+ S6-SYS-UA
Mainboard: (24312) MB GigaByte GA-EX58-UD3R Sound 2xGlan FW SRaid
Prozessor: (23013) Intel Core i7 920 BOX (BX80601920)
Arbeitsspeicher: (23109) 3x2048MB Corsair DDR3 PC10666 1333Mhz CL9
Grafikkarte: (25189) NV GF GTX275 896MB Gainward 2xDVI TV
Festplatte: (22652) 1500GB Seagate 7200rpm 32MB Cache Serial ATA/300
DVD-Brenner: (27274) DVD-Br SATA NEC AD-7240S schwarz bulk
Dienstleistung: (13951) Dienstleistung HiQ Servicebundle Bronze

Graag hoor ik wat er misschien veranderd zou moeten worden aan bovenstaande lijst.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20

The devil is in the details.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10
Het leuke van het rondkijken naar een nieuw systeem is dat je jezelf weer eens flink kan inlezen.
Zoals hier boven ook is aangegeven wordt er eigen input verwacht bij openen van een topic.

Je kan je hier op tweakers goed inlezen, bijvoorbeeld in het topic " Best buy guide".

Bedenk ook goed dat een nieuwe pc een flinke uitgave is en dat het rondkijken en vergelijken echt loont.
als je ooit met LEGO hebt gespeeld, kan je overwegen zelf een pc in elkaar te schroeven. Dat kan nogal wat centen schelen.

Voordat je op zoek gaat naar componenten of een systeem, is het ook zinvol om te bepalen wat je er mee wilt, immers voor internetten heb je geen high-end processor of videokaart nodig. je budget is inmiddels duidelijk. Misschien heb je ook nog een monitor nodig, of een muis of misschien wel een printer. Neem dat ook mee in je budget en maak dan een afweging.

[ Voor 23% gewijzigd door Lumics op 17-09-2009 17:53 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.