Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 16:25
Na de dood van mijn voeding (Antec TruePower380W, vervangen door Coolermaster Extreme Power Plus 460W) blijkt deze ook mijn graka (ASUS 8800GTS 320) meegenomen te hebben. Als het eenmaal lukt om de driver aan de praat te krijgen (meestal is deze uitgeschakeld dmv code 43 van windows) dan loop ik binnen een kwartier tegen artifacts op, en het spelen van 3D spellen houdt m'n PC al helemaal kort vol. Dus ik neem aan dat m'n 8800GTS dood is..

Ben nu op zoek naar een nieuwe en twijfel erg tussen de ATI 4890 en NVIDIA 275. Probleem is dat ik de kaart morgen al nodig heb en dus geen tijd heb om deze in een goedkope webwinkel te bestellen. De keuze waar ik voor sta is deze:

De XFX Radeon HD4890 XT (HD-489A-ZDEC) voor 180 euro (Deze XT is 25MHz OC'ed.. jeej)
of
De EVGA GeForce GTX 275 voor 208 euro

Is de 28 euro voor de GeForce 275 het waard? De ATI heeft meer geheugen en heeft DX 10.1, de NVIDIA is echter net wat beter in de meeste benchmarks. Spui de meningen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Ga je Win7 draaien? dan de 4890, zo niet de 275. Ik kan geen andere steekhoudende argumenten bedenken op dit moment.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat dacht je van 28 euro om in je zak te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
208 euro is ongeveer 15% duurder dan 180 euro, als je zegt dat de Nvidia nét wat beter is in de meeste benchmarks, dan neem ik aan dat het geen 15% verschil is en dat het dan niet waard is.
DX10.1 en meer geheugen is daarbij nog mooi meegenomen, niet? Of je deze functies echt zal gebruiken hangt eerder af van welk spel je wil spelen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

Wat zijn de overige specificaties van je systeem?
Aannemende dat je eerst een 8800 kaartje had kan het wel eens zijn dat een GTX275 of HD4890 wel eens te snel gaat zijn voor je CPU. Wellicht zou een HD4870 dan beter passen, houd je nog meer geld in je zak :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Misschien is deze link wat voor je:

http://www.tomshardware.c...od[2669]=on&prod[2702]=on

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom?
Als het om DirectX 11 gaat dat kan Vista toch ook na een update van DX :?
AgamemnonZ schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:32:
Na de dood van mijn voeding (Antec TruePower380W, vervangen door Coolermaster Extreme Power Plus 460W)
Jammer dat je een niet zo goede voeding hebt genomen. Hardwaresecrets heeft hem hier getest en hij kan niet eens het beloofde vermogen leveren.
Raadde niet voor niks de Corsair aan, die kunnen iig leveren wat is de specs staat en nog wel meer ook. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:28
http://www.overclockerscl...hd4890_toxic_vaporx/9.htm
Leuke review om te bekijken (de gewoon HD4890 en een stock GTX 275 staan er ook tussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

-The_Mask- schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:42:
Waarom?
Als het om DirectX 11 gaat dat kan Vista toch ook na een update van DX :?
Omdat Win7 een aantal WDDM1.1 (DX10.1) features heeft die niet in DX10 zitten qua geinige desktop frivoliteit.

Niets bijzonders, bij de Dixons wel een onderscheidend verkoop argument.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
neliz schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:59:
[...]

Omdat Win7 een aantal WDDM1.1 (DX10.1) features heeft die niet in DX10 zitten qua geinige desktop frivoliteit.

Niets bijzonders, bij de Dixons wel een onderscheidend verkoop argument.
Waarom geef je dan als argument dat die een GTX275 moet halen als die niet Win7 gaat draaien? :p
Ik zou namelijk de HD4890 halen als die Vista of Win7 gaat gebruiken, aangezien de HD4890 DX10.1 heeft en dit voordeel geeft in de toekomstige DX11 games.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Welke ... moet ik kopen?"-topics zijn dan niet volledig verboden op GoT, maar we verwachten een stuk meer inzet dan dit.

Als je *echt* maar uit die twee kaarten kunt kiezen is het op zich een doodsimpele keuze. Bepaal op welke resolutie je wilt spelen en welke spellen je exact wilt doen. Zoek benchmarks op van deze chips in die spellen op die reso. Dan weet je hoe ze tov elkaar verhouden in exact waar jij ze voor gaat gebruiken. Op basis van die info kun je ook beslissen wat te doen met het geldverschil.

Bovenstaande kun je allemaal in **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? teruglezen, toch meld je er niet een van hier. Aangezien het niet de bedoeling is om het wiel steeds opnieuw uit te vinden gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.