Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Sinds ik de nieuwe Ziggo snelheden heb blijkt dat mijn Router de Bottleneck is in het gebeuren. Ik ben dan ook op zoek gegaan naar een N-Router en heb mijn budget op €80,- gezet (als ik €100,- zeg wordt het al snel €120,- etc.)

Nou heeft de Linksys als voordeel dat hij 5GHz ondersteunt, maar eigenlijk acht ik dit niet nodig. Doorvoersnelheden over LAN zijn beter bij de D-Link

Geen idee waarom maar mijn voorkeur gaat uit naar de D-Link, echter lees ik over de D-Link dat deze WLAN drops heeft. De Linksys schijnt echter vanzelf vol te lopen en daarom steeds trager te worden waarna een reset noodzakelijk is.

Een aantal vergelijkingspunten: http://www.hardware.info/...aZiamJHKY8g,bGRkZZiVmJLK/

Wellicht hebben jullie ervaringen die mij over de schreef kunnen trekken.

P.S. De Router zal door 3 laptops gebruikt worden via WLAN (waarvan 2x N en 1x G) tevens voedt hij een oud serverbakje en een Workstation.

Ik zou Wireless 720p (of zelfs 1080p) media files willen streamen.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Als ik hier kijk en dan even alle charts naloop zeg ik van de D-link is de snelste van de 2. 1080P streamen via wireless is afhankelijk van te veel factoren dus hier zou ik niet van uitgaan dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Over LAN wint de D-Link het als het goed is met zo'n 100MB/s terwijl de prijs voor WLAN naar de Linksys gaat.

Begin toch een beetje om te schakelen naar de Linksys daar deze over het algemeen stabieler uit de test komt, nadeel is wel:[quote]Wat mij opvalt is dat de 90 mbit wel gehaald wordt, maar na enige tijd zakt de snelheid in en op de website speedtest.net is deze dan ook niet meer dan 30mbit.[/qoute]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde vraag als de TS. Wat voor abbo heb jij trouwens van Ziggo? Plus of Extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb een Linksys WRT320N ook in combinatie met Ziggo en het is een heerlijke probleemloze router, met veel instelmogelijkheden, een mooi design en een prima bereik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Heb vandaag de Linksys WRT320N gehaald, gelijkvloers met 1 gipswand en zo'n 5 meter afstand had ik soms maar 4 streepjes (waar ik er met mijn WRT54GS altijd 5 had). Dat is dus een tegenvaller, maar de snelheden spreken me wel aan, nu maar hopen dattie niet volloopt, of dat toekomstige FirmWare dit probleem verhelpen.

Heb trouwens Ai1-Extra en haal daar nu Wireless net geen 47MB/s Down en 5MB/s Up.

@Stacheldraht: Op Internet zijn alle foto's die ik van de WRT320N vind met ZilverGrijs omringd, mijn WRT320N is echter compleet zwart :|? Welke kleur is jouwe?

[ Voor 16% gewijzigd door JunkieXP op 09-09-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
JunkieXP schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:59:
@Stacheldraht: Op Internet zijn alle foto's die ik van de WRT320N vind met ZilverGrijs omringd, mijn WRT320N is echter compleet zwart :|? Welke kleur is jouwe?
Zwart: EU versie
Zilver: USA versie

meuk: Linksys WRT320N 1.0.03 build 10

Verbeterd de stabiliteit.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Wilde idd net hier komen posten dat ik gelezen had dat dit het volloop probleem (wat kennelijk betrekking heeft op UPnP). Maar je was me voor ;).

Heb niet het idee dat hij nu stable daar mijn internet snelheid 34 was waar 47 mogelijk. Maar wie weet lag dit aan omstandigheden.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iemand toevallig al dd-wrt firmware op gezet?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1