Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:52:
[...]
Haha mooie grafiek, en daaruit blijkt het wel echter uit de praktijk blijkt dat ik toch echt duidelijk verschil zie tussen 720P/1080i/1080P op een 40" op 3,5M want volgens je grafiek bullshit zou moeten zijn, ofwel je grafiek is hier een beetje bullshit.
Sterker nog op 3 meter zou ik GEEN verschil tussen 480P of 1080P zien volgens die grafiek

Je kijkt sowieso niet goed, de tabel is in feet.
Bovendien is het inderdaad zo dat je het verschil tussen 720p en 1080p op een 50 inch pas kunt waarnemen als je niet verder weg dan 2,10 meter gaat zitten ja!
Echter: resolutie is werkelijk het minst belangrijke onderdeel bij een hdtv. Contrast, zwartweergave, motion resolution en motion handling zijn veel belangrijjker.
Als jij het verschil tussen 720p/1080i en 1080p op 3 meter afstand kan zien betekent dat je of Superman bent
Overigens vind ik het heel knap dat jij 720p kan kijken op je full hd scherm. Hoe doe je dat?
Het gaat er juist om dat wanneer je bijvoorbeeld een blu-ray gaat bekijken en je zet je ps3 op 1080p en je kijkt naar de film, je geen verschil in resolutie kunt zien wanneer er een hdready naast staat met ook de ps3 op 1080p.
Wanneer je 720p gaat sturen naar een full hdtv, dan gaat deze dit upscalen naar de resolutie van het scherm en dat wordt er niet mooier op. Het is dus onmogelijk om op een full hdtv te gaan kijken hoe 720p eruit ziet, aangezien een hdtv nooit iets anders kan tonen dan zn eigen resolutie. Je kunt wel de resolutie wijzigen van het aangeboden content, maar de tv gaat dit dan weer upscalen.
De theorie die door Brad Pitt en JVS worden gegeven dat er door het kunnen gebruiken van meer pixels er een mooier beeld berekend kan worden deel ik niet.
Mn PX80 met een 1024x768 niet breedbeeld resolutie laat SD zoals dvd's veel mooier zien dan mn PV70 die wèl een breedbeeldresolutie heeft, namelijk 1366x768.
Bovendien zou het dan minder uitmaken of het content 480p of hdready of hoger is, want er zijn toch zoveel pixels omhanden? Ik geloof er niet in en denk dat hoe dichter je bij de native resolutie blijft, des te mooier het beeld is.
Mn PX80 laat de dvd's en sd digitale tv een stuk mooier zien dan de hdready en full hd lcd's bij vrienden van me. Ondanks de hogere resolutie leggen ook deze het af. Is de scaler dan zó bijzonder van de PX80? Nou, dat denk ik niet hoor.
Een full hd Pioneer is weer een uitzondering op het verhaal, maar dat komt omdat deze wèl een bijzonder goede scaler hebben.
[
Voor 44% gewijzigd door
Ferry34 op 10-09-2009 01:11
]