Toon posts:

Verkopen via marktplaats (Aan Amerikanen?)

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gister mijn bijna ongebruikte psp op marktplaatst gezet.
Nu heb ik al 2 mailtjes van mensen uit de verenigde staten die niet correct Nederlands gebruiken:
Ik zal willen dat u mij uw bankgegevens zoals hieronder zodat ik het geld kan de overdracht zo spoedig mogelijk. Ik kan de betaling morgen als alles goed gaat, maar ook stuur mij meer foto van het product.

Banknaam ---
Volledige naam ---
Rekeningnummer ---
Productkosten ---
Verzendkosten ---
Nu vraagt deze persoon ook om het te sturen naar Nigeria voor haar zoon die pastoor is daar.

Die andere persoon van hem voor zijn zoon die in de Verenigde Staten woont, beiden willen ze of via Bank Transfer doen of via Paypal.
Als ze het geld overgemaakt hebben naar mijn bank, ben ik dan safe? Of is het in de eerste plaats wel veilig om dat te sturen? De eerste persoon vraagt

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dude... is spam, onzin troep, niet eens aan denken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
Zoek voor de grap eens op Marktplaats + Nigeria.

Niet aan beginnen. Ook als het geld op je bank staat zit je niet safe.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Nee. Zoek maar eens naar nigeriaanse spam.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Je vraagt er gewoon om om genaaid te worden. Alle emails waarin staat dat het naar Afrika-landen moet worden gestuurd zijn OPLICHTERS. Wat je moet doen is zeggen dat je de betaling hebt ontvangen en hebt opgestuurd, dan worden die lui boos :)

Wat ze doen is een nep paypal email sturen waarin staat dat hij betaald heeft, die zal je binnen 2 dagen wel krijgen (tenzij je gmail hebt, daar komen ze niet aan).

@Xander: Bedankt, lukt niet zo op de maandagmiddag als je meerdere dingen tegelijk doet.
@MuisM4t: geniaal

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah dank u voor de zeer snelle antwoorden.
Ik zie nu op google dat dit inderdaad onzin is.
En nee ik vraag er niet om om genaaid te worden, als ik het vertrouwde had ik dit nooit gepost.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 16:17 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Op alle electornica/auto's kun je zo'n soort mailtjes /reacties verwachten. Dit is spam. Je zult er nooit rijker aan worden. Geen gegevens geven, ze zullen je alleen maar meer lastig gaan vallen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:16:
Ah dank u voor de zeer snelle antwoorden.
Ik zie nu op google dat dit inderdaad onzin is.
En nee ik vraag er niet om om genaaid te worden, als ik het vertrouwde had ik dit nooit gepost.
Had je ook even van te voren kunnen Googlen misschien..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:15:
Wat ze doen is een nep paypal email sturen waarin staat dat hij betaald heeft, die zal je binnen 2 dagen wel krijgen (mits je gmail hebt, daar komen ze niet aan).
Mits? Bedoel je niet toevallig tenzij? Je zin lijkt niet erg logisch zo...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Amerikanen zullen ook nooit de moeite nemen om het te vertalen naar het Nederlands. Er bestaat maar 1 taal en dat is Amerikaans.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja, want Amerikaans is 'n taal ;) Uberhaupt de TS wel gelezen..

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 07-09-2009 16:27 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-01 14:10
The Dolf schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:22:
Amerikanen zullen ook nooit de moeite nemen om het te vertalen naar het Nederlands. Er bestaat maar 1 taal en dat is Amerikaans.
Amerikaans is meer een soort van dialect van de taal "Engels" ;)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit soort praktijken wordt al uitgebreid besproken in Oplichters actief via marktplaats?. Daar staan ook meer dan voldoende tips in om oplichters te herkennen en daar staat ook uitgelegd hoe bepaalde oplichtingstechnieken werken.

Dit topic doe ik op slot. Zoals ook al aan de eerste reacties te zien is, is dit dusdanig duidelijk foute boel dat daar weinig over te discussiëren valt.

En aan een aantal posters hier: ook in een topic dat wellicht wat minder bestaansrecht heeft is het wel zo prettig als iedereen gewoon on-topic blijft :)

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 07-09-2009 16:54 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.