Ik vind dit soort Topics al tijden interessant maar heb er nooit een gevonden (die open was) en durfde tevens zelf niet het initiatief te nemen er zelf een te starten (gedoe met uitgebreide TS e.d.)
Overigens ben ik tijdens mijn zoektocht verschillende zaken tegengekomen, als opvolger van mijn naar tevredenheid in gebruik zijnde Linksys WRT54GS keek ik (uiteraard) als eerste naar de N-Range die Linksys mij aanbood, de 160N alsmede de 610N wekte mijn interesse, die laatste misschien iets extra door de 5GHz technologie maar hier was de prijs dan ook weer na. Toch was de 610N mij te duur en mist de 160N Gigabit-LAN.
Toch kon ik geen tevredenheid bereiken over de Doorvoersnelheden (op LAN voornamelijk daar op WLAN gewonnen gaat worden), ik ben daarna verder gaan kijken en kwam uit bij het merk D-Link.
Het voordeel van de 5GHz technologie zie ik op dit moment nog niet in doordat deze eigenlijk uit de tests nog niet echt stabiel komt. Mede door de prijs (Circa €150,-) valt de DIR-855 dus af voor mij. Daarentegen hoor ik veel positieve geluiden over de DIR-655, doorvoersnelheden staan me aan en er valt weinig te bespeuren. Het enige terugkerende feit dat mij eigenlijk zorgen baart is de niet stabiele Wireless verbinding, met verschillende FirmWare updates schijnt dit probleem wel te verminderen, maar toch is het nog niet verdwenen, dit vind ik persoonlijk jammer want verder spreekt deze €90,- kostende router mij toch wel erg aan.
Toch zit ik in Dubio, de D-Link DIR-655 of Linksys WRT-320N.
Ik ben benieuwd wat jullie hier weer van zeggen.
[
Voor 5% gewijzigd door
JunkieXP op 07-09-2009 08:43
]