Wat is de beste 802.1n router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.347 views

• lammerts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 23:23
Ik heb een Linksys wag160n router gewonnen, en gebruik deze als interne wifi router. Echter ding slaat regelmatig vast, op slot, verliest connecties enz.
Wil nu een andere 802.1n router voor intern gebruik. Welk merk/type is de beste???

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 15:44
Linksys is in mijn mening een van de betere merken. Van een Linksys die vastloopt en niet meer reageert heb ik ook last gehad. Dit heb ik op weten te lossen door deze router te flashen naar een andere firmware.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Heb je zelf al onderzoek gedaan naar verschillende routers? Het ligt er maar net aan wat je precies wil.
Aangezien je GoT als een helpdeks gebruikt (gezien je posthistory) denk ik dat je aan het verkeerde adres bent.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

LzpAppel schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:29:
Linksys is in mijn mening een van de betere merken. Van een Linksys die vastloopt en niet meer reageert heb ik ook last gehad. Dit heb ik op weten te lossen door deze router te flashen naar een andere firmware.
Niet om het een of het ander hoor, maar als je linksys alleen goed werkt met alternatieve firmware is 't dus geen goed ding.

http://www.apple.com/airportextreme/

Die is bij mij retestabiel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:56
Ik heb zelf vorige week een wrt54g vervangen door een nieuwe wrt320n van linksys. Alhoewel al m'n andere apparatuur in huis van apple is, vond ik de ervaring die ik had met de wrt54g voldoende om weer een linksys te halen. Geen spijt van tot nu toe!

we only make way for the man who boldly pushes past us

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:04
WiseGuy! schreef op maandag 07 september 2009 @ 07:19:
Ik heb zelf vorige week een wrt54g vervangen door een nieuwe wrt320n van linksys. Alhoewel al m'n andere apparatuur in huis van apple is, vond ik de ervaring die ik had met de wrt54g voldoende om weer een linksys te halen. Geen spijt van tot nu toe!
Hier nog een tevreden WRT320N eigenaar. :)

Het ding kan tot ongeveer 14 MB/s LAN <--> WAN routeren, dus is mooi snel genoeg voor glasvezel en UPC FiberPower.
Ik heb zelf FP90. :9

Zet er wel even de nieuwe firmware op, de oude heeft een bug met UnPnP, waardoor de snelheid na 'n tijdje inzakt.

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 19:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik vind dit soort Topics al tijden interessant maar heb er nooit een gevonden (die open was) en durfde tevens zelf niet het initiatief te nemen er zelf een te starten (gedoe met uitgebreide TS e.d.)

Overigens ben ik tijdens mijn zoektocht verschillende zaken tegengekomen, als opvolger van mijn naar tevredenheid in gebruik zijnde Linksys WRT54GS keek ik (uiteraard) als eerste naar de N-Range die Linksys mij aanbood, de 160N alsmede de 610N wekte mijn interesse, die laatste misschien iets extra door de 5GHz technologie maar hier was de prijs dan ook weer na. Toch was de 610N mij te duur en mist de 160N Gigabit-LAN.

Toch kon ik geen tevredenheid bereiken over de Doorvoersnelheden (op LAN voornamelijk daar op WLAN gewonnen gaat worden), ik ben daarna verder gaan kijken en kwam uit bij het merk D-Link.

Het voordeel van de 5GHz technologie zie ik op dit moment nog niet in doordat deze eigenlijk uit de tests nog niet echt stabiel komt. Mede door de prijs (Circa €150,-) valt de DIR-855 dus af voor mij. Daarentegen hoor ik veel positieve geluiden over de DIR-655, doorvoersnelheden staan me aan en er valt weinig te bespeuren. Het enige terugkerende feit dat mij eigenlijk zorgen baart is de niet stabiele Wireless verbinding, met verschillende FirmWare updates schijnt dit probleem wel te verminderen, maar toch is het nog niet verdwenen, dit vind ik persoonlijk jammer want verder spreekt deze €90,- kostende router mij toch wel erg aan.

Toch zit ik in Dubio, de D-Link DIR-655 of Linksys WRT-320N.

Ik ben benieuwd wat jullie hier weer van zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door JunkieXP op 07-09-2009 08:43 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Gé Brander
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

JunkieXP schreef op maandag 07 september 2009 @ 08:26:
Toch zit ik in Dubio, de D-Link DIR-655 of Linksys WRT-320N.

Ik ben benieuwd wat jullie hier weer van zeggen.
Heb je intussen een keuze gemaakt, en welke is het geworden? Wat is je ervaring?

Ik heb sinds kort zware problemen met drops op mijn WAN verbinding met mijn DIR 655 omdat Caiway is overgestapt naar DHCP ipv PPOE. Firmware upgrade hielp niets helaas, dus ga nu voor een andere router.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:46
Dus omdat jouw provider veranderd is de router het probleem ?
Dit zal dan aan het modem liggen en niet aan de router.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

tlpeter schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:45:
Dus omdat jouw provider veranderd is de router het probleem ?
Dit zal dan aan het modem liggen en niet aan de router.
Ja, als ik mijn laptop direkt aan de modem hang heb ik geen problemen. Dan lijkt het mij redelijk safe om te zeggen dat mijn router het probleem is...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• tlpeter
Ik heb de mijn al ruim twee jaar en echt nog nooit problemen gehad.
Deze krijgt via dhcp een ip adres van het modem.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

tlpeter schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:55:
Ik heb de mijn al ruim twee jaar en echt nog nooit problemen gehad.
Deze krijgt via dhcp een ip adres van het modem.
Maar niet in combinatie met Caiway zeker?
Zoals eerder vermeld, ik heb al jaren probreemloos genoten van dit apparaat, maar nu Caiway over is gegaan van PPOE naar DHCP heb ik opeens problemen met dit apparaat, terwijl als ik mijn laptop rechtstreeks aan het modem hang, er niets aan de hand is. Dus het probleem zit dan toch echt in de D-LINK.

[ Voor 35% gewijzigd door Gé Brander op 12-09-2010 10:15 ]

• tlpeter
Krijgt je modem een IP-adres of is deze alleen doorgeef luik ?

Ik heb ADSL (xs4all) en mijn modem maakt verbinding en niet mijn router.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

De router krijgt het IP adres, dus het modem is gewoon het doorgeefluik. In de router stond ook een inlognaam en wachtwoord, wat vanaf afgelopen week niet meer nodig zou zijn volgens Caiway. Bij mijn schoonouders, mijn vader en een vriend hier werkt het probleemloos, behalve bij mij. Tenzij ik mijn laptop rechtstreeks aan de modem hang, dan lukt het wel. Dus:

D-LINK weg, probleem weg.

• tlpeter
Tja, je zou het kunnen navragen bij Dlink of hier in het Dlink 655 topic.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Klopt, helaas heb ik geen tijd voor lange troubleshooting sessies, omdat ik volgende week naar het buitenland moet en mijn vrouw internet nodig heeft zonder allerlei problemen. Vandaar mijn initiele vraag aan JunkieXP:

Heb je intussen een keuze gemaakt, en welke is het geworden? Wat is je ervaring?

Verwijderd

Het blijft een kwestie van €€€
Maar deze is een ERG goede wireless lan router... :)

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:05:
Thanks, maar een 100Mbit is een nogo voor mij. Moet minimaal 1Gbit hebben vanwege mijn vele kopieer acties over het netwerk.

Ik heb wat zitten snuffelen op internet en net deze besteld. pricewatch: Netgear WNDR3700

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

De beste (standalone) router is wat mij betreft de WNR3500L. Vooral omdat Netgear ervoor heeft gezorgd (het ding draait namelijk linux) dat je vrij simpel alternatieve firmware erop kan zetten en dus niet verplicht bent om de firmware van Netgear erop te flashen :)

[ Voor 8% gewijzigd door mindcrash op 12-09-2010 11:16 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:05:
Mag ik voordragen: Linksys 1941W

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-02 19:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

c70070540 schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:44:
Klopt, helaas heb ik geen tijd voor lange troubleshooting sessies, omdat ik volgende week naar het buitenland moet en mijn vrouw internet nodig heeft zonder allerlei problemen. Vandaar mijn initiele vraag aan JunkieXP:

Dus kaap je een 1 jaar oud topic en hoop je dat de originele topicstarter doorheeft dat jij hem een vraag wilt stellen. :?

Je zou ook een mail kunnen sturen naar D-Link want waarschijnlijk is het gewoon een issue tussen jouw modem en de D-Link.

Maar goed, je hebt een keuze gemaakt, zelfs zonder onze hulp, dus de reden voor dit topic om open te blijven is foetsie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.