Toon posts:

optie tussen hdmi videokaart of nieuwe monitor kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit te twijfelen tussen 2 opties en wie weet hebben jullie goede raad:

ik heb een computer met een hdmi poort en mijn tv heeft dat ook. Het idee is om de tv op de computer aan te sluiten. Toen heb ik een hdmi kabel gekocht echter ik krijg het niet aan de praat. Dankzij diverse testen weetik nu dat die hdmi poort niet goed werkt op mijn pc. Nu kan ik de fabrikant (Acer) gaan bellen, maar dan krijg ik zo'n helpdesk aan de lijn die het probleem toch niet kan verhelpen.

Nu zijn er mijns inziens 2 oplossingen:
1) ik koop een nieuwe videokaart die ik dan in mijn pc stop. Weet iemand een goeie? het liefst onder de 50 euro, games speel ik toch niet. Het gaat erom dat deze videokaart pci-espress is en een hdmi poort heeft die zowel audio als video heeft.
2) een nieuwe monitorkabel waarmee ik de pc direct verbind aan mijn tv.

wat werkt beter?

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:59
welke testen heb je dan gedaan?
Misschien gewoon softwarematig je tv daar activeren?
En voor een nieuwe gpu zou ik hier een kijkje nemen.

Verwijderd

Topicstarter
kabel en tv aangesloten op een laptop van iemand anders
dat werkte wel, conclusie: het ligt niet aan de kabel of tv.

instellingen op pc heb ik ook goed ingesteld. Daar ligt het ook niet aan.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik neem aan dat je ook geen DVI poort op je pc hebt?

specs

Verwijderd

Topicstarter
Jawel,

ik heb al een mooie tussenoplossing bedacht.
Ik koop een hdmi-dvi converter zodat ik de monitorkabel kan aansluiten op mijn tv, dat moet werken.
Ik heb mijn computer op een computerkastje op wieltjes, dan kan ik als ik een film wil kijken op mijn tv het bureautje snel verplaatsen achter de tv en dan aansluiten. Audio gaat dan over de computerspeakers.

Voordeel is dat zo'n converter maar 5 euro kost ipv een nieuwe dure videokaart die wellicht ook niet werkt.