[windows 7] cd/dvd device drivers required

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje win7 build 7100 x86 gedraait te hebben op mijn travelmate 5520G, vond ik het tijd de rtm te installeren. Op het moment heb ik een dual-boot van xp en win7. Xp is in de loop van de tijd erg traag geworden. ik heb dus besloten, nu ik toch de rtm wil installeren, om de hele laptop te formatteren. Ik heb netjes een back-up gemaakt van mijn bestanden en de win7 iso van msdn binnengehaald. Ik besloot maar direct de 64 bit te nemen, gezien mijn cpu dat ondersteunt. Met imgburn gebrand en geboot: ik krijg vervolgens een foutmelding dat mijn device drivers voor een cd/dvd drive ontbreken. Raar, aangezien hij met mijn dvd drive geboot heeft. Ik heb de mogelijkheid om te zoeken naar een driver, zonder kan ik mijn installatie niet vervogen.

Na wat zoekwerk op internet ben ik erachtergekomen dat oftewel de iso corrupt is, oftewel ik de sata drivers moest selecteren. Helaas kon ik geen sata drivers voor mijn laptop vinden. De paar suggesties die ik vond die accepteerde hij niet. Verder is het ook vreemd dat hij bij de install van build 7100 nooit om iets dergeliks vroeg. Om toch uit te sluiten dat het aan de iso ligt heb hem opniew gedownload op een amdere pc en opnieuw gebrand. Dit keer de 32 bit versie, maar helaas nog hetzelfde probleem... Enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Probeer eens de drivers te downloaden en op een usb stick te plempen.
Dan kan je deze tijdens de install oproepen.
Je zou de drivers uiteraard ook kunnen slipstreamen al ken ik hier voor windows 7 zo 1,2,3 geen programma voor.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Bizarre melding idd, ik heb een keer dezelfde melding meegemaakt bij de installatie van vista. Wel op een fulltower ipv een laptop, bleek uiteindelijk te liggen aan de controller waar de cd rom aan vast zit. Ik heb een gigabyte controller en een intel controller, op de intel controller no problemo..

Hoe ziet jouw config eruit, ingebouwde cdrom / een externe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem juist, op de website van Acer vind ik geen Sata drivers:h
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_5520.html

Ik weet nog dat ik hetzelfde probleem had toen ik van Vista naar XP ging, ergens heb ik toen drivers kunnen vinden. Echter bij het installeren van de 7100 build werd mij niet om drivers gevraagd, nu bij de RTM wel.

Wanneer mij om de drivers gevraagd word kan ik wel de de besturingssystemen benaderen die nu op mijn pc draaien, dus XP en Windows 7 build 7100. Kan ik daar niet op een bepaalde manier drivers uit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stormer schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:09:
Bizarre melding idd, ik heb een keer dezelfde melding meegemaakt bij de installatie van vista. Wel op een fulltower ipv een laptop, bleek uiteindelijk te liggen aan de controller waar de cd rom aan vast zit. Ik heb een gigabyte controller en een intel controller, op de intel controller no problemo..

Hoe ziet jouw config eruit, ingebouwde cdrom / een externe?
Het gaat om de standaard ingebouwde cdrom drive. Het zou niet aan de cd rom drive moeten liggen, aangezien hij gewoon boot vanuit cd en alles kan lezen. Op diverse fora zegt met dat het aan de Sata drivers moet liggen van de HDD, maar dan snap ik niet waarom ik wel toegang tot de hardeschijven heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:24
gokje: de dvdspeler zit op dezelfde SATA controller als dat de HDD zit. als je erachter komt wat voor controller er in je systeem zit, kan je de fabrikant vragen om drivers. dat zou moeten helpen dunkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het beste de sata controller uitlezen?
HWinfo zegt:
Original Device Name: ATI SB600 - SATA Non-RAID5 Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is de ATI Southbridge die vaker wordt ingezet bij de 690 en 790 AMD chipsets.

Meer informatie:
[windows 7] installeren zonder floppy Da's een lotgenoot met dezelfde chipset, misschien kun jij er ook wat mee.

AMD zelf heeft slechts weinig aan drivers qua chipsets op de site staan- wat dat betreft kunnen ze wel een voorbeeld nemen aan Intel (zonder iets over de kwaliteit te zeggen overigens).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:11:

Wanneer mij om de drivers gevraagd word kan ik wel de de besturingssystemen benaderen die nu op mijn pc draaien, dus XP en Windows 7 build 7100. Kan ik daar niet op een bepaalde manier drivers uit halen?
7100 was x86(32 bit) he? en nu wil je x64 draaien. Ik dacht dat je op X64 geen x86(32 bit) drivers kunt gebruiken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook dat ja :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
wellicht een omslachtige maar werkzame oplossing:

- Installeer de 7100 build 64 bit.
- Exporteer met DriverMax de betreffende drivers
- Installeer de rtm versie
- Gebruik de geëxporteerde drivers

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik heb dit probleem ook. Ik heb sinds de Beta's windows 7 32 bit gedraaid. Laatst heb ik een upgrade gedaan naar 4GB en zondagavond had ik zoiets van; laat ik ff 64-bit installeren, alleen dat ' ff' ging niet door. Ik had die x64 Windows 7 al eens gedownload van MSDN, het gaat hier ook om de final versie.

Eerst de specs:
AMD athlon X2 4800+
4 GB geheugen (4 x 1 GB)
MSI K9N Neo V3 (nForce 560 chipset)
HD 3870
150GB Velicoraptor
250GB sata HDD
620 watt enermax (ik weet het, ik kan 3 van deze systemen op deze voeding draaien)

Wat ik heb geprobeerd:

Drivers vanaf usb ingeladen - geen effect. Hij herkent ze wel goed (ik hoef 'laat incompatible drivers niet zien' niet te unvinken), maar slikt ze toch niet.

Verder heb ik verschillende DVD spelers geprobeerd.

Mijn ISO is niet corrupt, hij is 3,149 GB groot en ik kan hem prima inlezen met een Daemon Tools.

Toen dacht ik slim te zijn door Windows 7 vanaf usb stick te installeren, dit werkte echter ook niet. Vanaf dit moment probeer ik het telkens via USB stick

Hierna heb ik 2 x 1 GB uit mijn systeem gehaald, maakt ook niet uit.

Vervolgens de gehele onboard IDE controller uitgeschakeld, en mijn oude sata schijf losgekoppeld - ook geen succes.

Ik kom op internet wel veel meer mensen tegen die met de chipset nForce 560 icm met Windows 7 x64 problemen hebben... Wellicht dat mijn chipset officieel niet meer ondersteunt wordt (las ik ergens).

Ik ben nu de BIOS aan het flashen en het nog maals aan het proberen. Misschien dat dit nog iets uitmaakt, maar ik vrees het ergste.

Ik ga jullie zometeen laten weten wat de uitkomst is van de BIOS flash, maar tips zouden al wel welkom zijn... Ik heb er al geen vertrouwen meer in :P Ik wil eigenlijk niet terug naar 32 bit :( Ik had deze partitie al geformatteerd omdat ik een andere partitie groter wilde hebben.

Edit:

Zoals ik al vermoedde heeft de BIOS flash niet geholpen...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik wilde even melden dat het nu net is opgelost :)

Het was toch de ISO image. Ik heb de Nederlandse 64 bit versie gedownload en die installeerde zonder problemen...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Pagina: 1