Na een tijdje win7 build 7100 x86 gedraait te hebben op mijn travelmate 5520G, vond ik het tijd de rtm te installeren. Op het moment heb ik een dual-boot van xp en win7. Xp is in de loop van de tijd erg traag geworden. ik heb dus besloten, nu ik toch de rtm wil installeren, om de hele laptop te formatteren. Ik heb netjes een back-up gemaakt van mijn bestanden en de win7 iso van msdn binnengehaald. Ik besloot maar direct de 64 bit te nemen, gezien mijn cpu dat ondersteunt. Met imgburn gebrand en geboot: ik krijg vervolgens een foutmelding dat mijn device drivers voor een cd/dvd drive ontbreken. Raar, aangezien hij met mijn dvd drive geboot heeft. Ik heb de mogelijkheid om te zoeken naar een driver, zonder kan ik mijn installatie niet vervogen.
Na wat zoekwerk op internet ben ik erachtergekomen dat oftewel de iso corrupt is, oftewel ik de sata drivers moest selecteren. Helaas kon ik geen sata drivers voor mijn laptop vinden. De paar suggesties die ik vond die accepteerde hij niet. Verder is het ook vreemd dat hij bij de install van build 7100 nooit om iets dergeliks vroeg. Om toch uit te sluiten dat het aan de iso ligt heb hem opniew gedownload op een amdere pc en opnieuw gebrand. Dit keer de 32 bit versie, maar helaas nog hetzelfde probleem... Enige tips?
Na wat zoekwerk op internet ben ik erachtergekomen dat oftewel de iso corrupt is, oftewel ik de sata drivers moest selecteren. Helaas kon ik geen sata drivers voor mijn laptop vinden. De paar suggesties die ik vond die accepteerde hij niet. Verder is het ook vreemd dat hij bij de install van build 7100 nooit om iets dergeliks vroeg. Om toch uit te sluiten dat het aan de iso ligt heb hem opniew gedownload op een amdere pc en opnieuw gebrand. Dit keer de 32 bit versie, maar helaas nog hetzelfde probleem... Enige tips?