Een goede avond.
Ik heb een volledig nieuw systeem gekocht waar ik een probleempje mee heb.
Als eerst even de specificaties:
-intel core i7 920
-3x2 GB DDR3-1333mhz van Crossair
-750W Voeding van Crossair
-Geforce GTX 295 van Point of View
-Asus Rampge II Extreme moederbord
Ik draai Windows Vista 64bit.
In windows zelf draait het systeem prima, ook tijdens het gebruik van software (adobe etc) loopt het systeem goed. Wanneer ik nu een game ga spelen, bijvoorbeeld World of Warcraft, of wanneer ik 3Dmark Vantage draai word mijn scherm na ongeveer 20 seconde zwart, en na 5 seconden heb ik weer gewoon beeld. Wanneer ik weer beeld krijg geeft windows vista de melding dat het stuurprogramma "nvlddmkm" niet meer reageerde, en dat het is hersteld. Het systeem werk nu dus weer voor ongeveer 10 seconden en daarna blijft de melding continu terugkomen. Het systeem loopt niet volledig vast, maar hij hersteld zich wel steeds, en dit blijft hij doen want de melding komt steeds terug.
Ik maak gebruik van de nieuwste Display Drivers voor de GTX 295 (ver. 190.62).
Wat heb ik geprobeerd?
-De drivers meerdere malen verwijderen en opnieuw installeren
-Videokaart opnieuw aansluiten
-Windows opnieuw installeren
-In de games waar het fout gaat dingen geprobeerd zoals "windowed mode" en verschillende resoluties.
Ik ben op de nvidia forums een sticky tegen gekomen met een bericht over een soort gelijke foutmelding en dat nvidia een fix aan het maken is blabla, maar dit bericht is inmiddels al weer 1,5 jaar oud..
ik weet me verder niet echt raad en heb geen idee wat ik nog zou kunnen proberen, ik begin toch te denken dat mijn videokaart kapot is (alhoewel het in windows zelf allemaal prima draait).
Even voor de duidelijkheid: het gaat dus pas fout wanneer de videokaart zich moet inspannen, dus in games en 3dmark etc.
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen!
Edit #1:
Sticky waar ik het over had: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=65161
Ik heb een volledig nieuw systeem gekocht waar ik een probleempje mee heb.
Als eerst even de specificaties:
-intel core i7 920
-3x2 GB DDR3-1333mhz van Crossair
-750W Voeding van Crossair
-Geforce GTX 295 van Point of View
-Asus Rampge II Extreme moederbord
Ik draai Windows Vista 64bit.
In windows zelf draait het systeem prima, ook tijdens het gebruik van software (adobe etc) loopt het systeem goed. Wanneer ik nu een game ga spelen, bijvoorbeeld World of Warcraft, of wanneer ik 3Dmark Vantage draai word mijn scherm na ongeveer 20 seconde zwart, en na 5 seconden heb ik weer gewoon beeld. Wanneer ik weer beeld krijg geeft windows vista de melding dat het stuurprogramma "nvlddmkm" niet meer reageerde, en dat het is hersteld. Het systeem werk nu dus weer voor ongeveer 10 seconden en daarna blijft de melding continu terugkomen. Het systeem loopt niet volledig vast, maar hij hersteld zich wel steeds, en dit blijft hij doen want de melding komt steeds terug.
Ik maak gebruik van de nieuwste Display Drivers voor de GTX 295 (ver. 190.62).
Wat heb ik geprobeerd?
-De drivers meerdere malen verwijderen en opnieuw installeren
-Videokaart opnieuw aansluiten
-Windows opnieuw installeren
-In de games waar het fout gaat dingen geprobeerd zoals "windowed mode" en verschillende resoluties.
Ik ben op de nvidia forums een sticky tegen gekomen met een bericht over een soort gelijke foutmelding en dat nvidia een fix aan het maken is blabla, maar dit bericht is inmiddels al weer 1,5 jaar oud..
ik weet me verder niet echt raad en heb geen idee wat ik nog zou kunnen proberen, ik begin toch te denken dat mijn videokaart kapot is (alhoewel het in windows zelf allemaal prima draait).
Even voor de duidelijkheid: het gaat dus pas fout wanneer de videokaart zich moet inspannen, dus in games en 3dmark etc.
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen!
Edit #1:
Sticky waar ik het over had: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=65161