[8800GTX]Crasht bij games - Artifacts in Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb sinds ongeveer 4 jaar een 8800GTX welke altijd prima gewerkt heeft, tot gisteren. Tijdens het spelen van FIFA 09 kreeg ik opeens artifacts en een hoop renderfouten. Toen het spel afgesloten en het probleem leek even opgelost, Windows Vista x64 gaf de melding "display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered". Dus ik dacht oke een driver crash dat kan gebeuren en de pc werkte toen nog prima in Vista (met internetten etc.). Echter toen ik weer FIFA ging spelen gebeurde weer hetzelfde na een paar minuten. Toen andere spellen getest en ook daar dezelfde problemen.

Vervolgens heb ik de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar ook dat leverde geen verbetering op. Echter in Windows werkte de pc nog gewoon goed. Tot vanmiddag, toen kreeg ik ook in Windows tijdens het kopieren van wat bestanden en internetten ineens last van renderfouten en artifacts welke steeds erger werder. Ook een reboot gaf geen verbetering meer.

Toen heb ik geprobeerd Windows 7 RTM (van MSDN AA) te installeren maar ook daar kreeg ik gelijk na het installeren toen windows de optimale videoinstellingen aan het detecteren was last van artifacts gevolgd door een BSOD welk opniew wees naar nvlddmkm. Daarna opnieuw gestart en dan ben ik gewoon in Windows 7 maar ook hier heb ik gelijk last van artifacts en renderfouten.

Verder heb ik nog mijn voeding getest met een tester en die bleek in orde te zijn.

Specificaties:

Intel Core 2 Duo E8500
4 GB PC6400 geheugen
Gigabyte GA-X48-DS4
XFX 8800GTX 768MB
Coolermaster M620 (620 Watt) voeding

Nu lijkt het mij dat genoemde problemen als enige oorzaak de videokaart kunnen hebben en denk ik erover een andere te kopen. Kunnen jullie bevestigen dat dit waarschijnlijk een probleem van de videokaart is? Of weten jullie nog andere dingen om te proberen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

klinkt als een kaart die (veel) te warm wordt, al eens grondig schoongemaakt?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja dat is pas gebeurt maar dat was ik nog vergeten te vermelden, temperaturen zijn prima in orde. Daarnaast gebeurt het vanaf nu dus ook gewoon in Windows als de pc net is opgestart.

De kaart is slechts 57 graden idle en 80 onder load wat gewoon prima is voor deze kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 05-09-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

ik222 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:02:
Ja dat is pas gebeurt maar dat was ik nog vergeten te vermelden, temperaturen zijn prima in orde. Daarnaast gebeurt het vanaf nu dus ook gewoon in Windows als de pc net is opgestart.

De kaart is slechts 57 graden idle en 80 onder load wat gewoon prima is voor deze kaart.
Ik denk dat het veiligste is om er van uit te gaan dat je kaart overleden is, of in ieder geval op het punt staat om dit te doen. Volgens mij was er van de week nog iemand hier met een 8800 GTX (of Ultra) die er ook mee ophield met dezelfde euvels.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja dat was eigenlijk ook mijn eigen conclusie, artifacts e.d. worden ook steeds erger in windows. Ga dus denk ik maar een nieuwe GTX275 bestellen en erin zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 05-09-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Ik heb hetzelfde gehad met mijn GTX. Die overleed ook uiteindelijk(komen nu nog enkel groene letters in beeld.)

Overigens vind ik het sterk dat jij al zolang je GTX hebt, daar die in november 2006 uitgekomen is;)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik222 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:05:
Ga dus denk ik maar een nieuwe GTX275 bestellen en erin zetten.
Of je neemt een HD4890 nog een betere koop. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
skelleniels schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:40:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn GTX. Die overleed ook uiteindelijk(komen nu nog enkel groene letters in beeld.)

Overigens vind ik het sterk dat jij al zolang je GTX hebt, daar die in november 2006 uitgekomen is;)
Inderdaad bijna 3 jaar heb ik hem nu ipv bijna 4 jaar die ik in de ts noemde, foutje maar goed garantie zit er toch niet meer op helaas.
-The_Mask- schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:45:
[...]

Of je neemt een HD4890 nog een betere koop. :)
Ik heb de Nvidia GTX275 en de ATI HD4890 vanmiddag uitgebreid zitten vergelijken. De prestaties ontlopen elkaar nauwelijks en de HD4890 is inderdaad 10 tot 20 euro goedkoper. De Nvidia is gemiddeld gezien wel net een klein beetje sneller. Maar goed ik heb persoonlijk een voorkeur voor Nvidia en dat heeft bij mij uiteindelijk de doorslag gegeven want verschillen tussen beide zijn inderdaad erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gisteravond mijn GTX275 opgehaald en ingebouwd en daarmee is het probleem inderdaad verholpen, de 8800GTX was dus echt dood zoals blijkbaar meerdere de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De HD4890 heeft wel DX10.1 en aangezien de DX11 games er al bijna aan komen leek mij dit een betere keuze.
Ook omdat een HD4870 waarschijnlijk al de prestaties gaat halen van een GTX275 in de toekomst. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartdude
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:46
Ik reageer maar even omdat ik hetzelfde had en Google dit de beste Nederlandse hit vond op 8800GTX artifacts:
Fixing video artifacts using an oven heeft het voor mij opgelost :*) . 8 minuten op 200 graden in een heteluchtoven. Ik moet nog een beetje gamen om te kijken of het nu echt opgelost is.
En dan ga ik ook de kaart van een vriend onder handen nemen. Hij heeft al een vervanger gekocht = gratis SLI :) Foto's: alleen na afloop 2 genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Ja dat staat allemaal beschreven in dit topic : Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten
Pagina: 1