Bestellen bij Apple online

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:51
Ik heb net een shopsurvey geplaatst, maar ben benieuwd of andere mensen dezelfde ervaring mbt. tot onderstaande hebben.

Ik wil graag een Apple LED display aanschaffen, maar aarzelde omdat deze displays nu enige tijd uit zijn, op voorraad in het Nederlandse magazijn en mijn ervaring tot nu toe is steeds geweest dat je dan met een al geopend/eerder teruggestuurd product wordt opgezadeld.
Toch maar weer eens een poging gewaagd, en ja hoor, ik zag al toen de doos binnenkwam dat hij al eens open was geweest.
Dat werd bevestigd nadat ik zag dat er 2 dode pixels in het scherm zaten.
Display gaat dus weer retour, waarna het naar het volgende nietsvermoeden slachtoffer gestuurd zal worden.

Precies dezelfde ervaring als bij het bestellen van mijn Macbook Pro. Toen ik een standaard configuratie bestelde (uit Nederland dus), kreeg ik er tot 2 keer toe een die al eens was teruggestuurd (doos weer dichtgeplakt) en beide hadden kleine beschadigingen.
Daarna een custom order besteld (die dus nieuw uit de fabriek komt) en die was perfect.
Mijn iMac heb ik een paar jaar geleden ook CTO besteld en was ook perfect.

Maar het lijkt er dus op dat zodra je een product besteld dat in Nederland op voorraad is, de kans zeer groot is dat je er een thuis krijgt die al eerder is teruggestuurd en niet 100% in orde is.
Probleem met het LED display is dat die altijd uit Nederland komt en ik geen zin meer heb om steeds maar weer zinloos te blijven omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Hier heb ik goede ervaringen met de Online Apple Store.
Heb er mijn macbook, en 5 ipod's besteld, maar dat ging allemaal prima :)
Geen al gebruikte onderdelen of iets dergelijks, maar wel vervelend natuurlijk voor jou.
Heb je al hierover met apple gebeld ?
Want wij kunnen er hier vrij weinig aan doen natuurlijk.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bekend verhaal, heb het namelijk (vermoedelijk) ook met mijn MacBook gehad. De eerste MacBook was prima maar kreeg na een week een grijze stip op het scherm. Ik viel nog binnen de omruilperiode dus ik zou een nieuwe krijgen. Heb een nieuwe gekregen, topcase vol met beschadigingen en dode pixels. Het volgende exemplaar exact hetzelfde. Van beide exemplaren hadden de voedingen ook geen plastic er omheen en waren ze beschadigd alsof ze eens over de vloer zijn gehaald. Heb toen mijn geld teruggevraagd en een CTO besteld, deze heb ik nu nog en is niks mis mee.

Ik durf niet te zeggen dat ze al eens gebruikt zijn (waren niet zichtbaar open geweest, gewoon 1 stukje tape), maar ik vind het vreemd dat ik 2x een exemplaar heb gehad met dezelfde problemen.

Voor de rest nooit problemen gehad met de Apple Store. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 05-09-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:51
Het gaat mij ook niet eens zozeer om het feit dat ze al eens geopend zijn geweest, Apple doet niet moeilijk over terugsturen en dat is heel prettig.
Dan moet je ook kunnen accepteren als je een product krijgt dat al eens geopend is vind ik.
Als dat product dan gewoon in orde zou zijn, zou ik er dus geen probleem van maken maar het is elke keer zo dat er met die al eerder geopende producten ook echt iets mis is (bv. die dode pixels) maar die worden dan dus toch weer gewoon naar een andere klant gestuurd.
Dat vind ik niet kunnen als je kijkt naar de prijzen die je bij Apple betaalt, zo'n Cinema Display bv.
moet voor die prijs gewoon helemaal goed zijn.
En aangezien ik dit nu al meerde keren heb meegemaakt lijkt de kans dat dit om een incident gaat mij niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Dat krijg je dus als ik dat zo lees omdat iedereen het zomaar terugstuurt als er iets mis mee is, via dezelfde procedure als wanneer je iets terugstuurt omdat het toch niet is wat je er van had verwacht. Ik denk dat als je expliciet meld dat je laptop X terugstuurt omdat er dode pixels in voorkomen ze er misschien wel wat mee doen. overigens is een X aantal dode pixels niet iets wat buiten een norm valt

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Het is alleen zo jammer dat je als klant niet meer mag verwachten dat je een goed exemplaar kan krijgen. Je moet tegenwoordig maar voor lief nemen dat je een exemplaar kan ontvangen met defecten. Of dit nou binnen of buiten een bepaalde door de fabrikant bepaalde "norm" is boeit niet zoveel. Het zou gewoon niet voor mogen komen.

Ik zie het al voor mij, ik bestel een auto en moet maar accepteren dat de autoradio het wel doet, maar voorkeuze 5 werkt niet. Tja, pech, het valt binnen de "norm" van de fabrikant dat de autoradio 1 defect mag hebben... 8)7

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zoals ook te lezen valt in SF Beleid hebben we hiervoor de Shop Review. En die had je zelf ook al gevonden.

Aangezien ik in de topicstart geen enkele vorm van vraag of aanzet tot discussie zie, zie ik de meerwaarde en het nut van dit topic niet echt in. Op slot dus.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.