Toon posts:

Vraag over multimedia/game systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb zelf een variant opgesteld op de BBG multimedia-pc van juli 2009. Omdat dat topic als
zover is weggezakt heb ik een nieuwe geopend.
Ik wil de pc laten assembleren bij Salland. In verband met beschikbaarheid van producten
heb ik een aantal dingen, waaronder videokaart en moederbord, anders gekozen dan in BBG aangeraden
werd. Ik zou graag horen of dit de juiste keuzes zijn. Ik ga de pc vooral gebruiken voor muziek/films,
beetje gamen etc. Overklokken etc. doe ik niet aan. Ik wil graag weten of dit waarschijnlijk een prima systeem is... Dus heb ik wat specifieke vragen;

Dit is de configuratie zoals die nu is;
AMD Phenom II X3 720 Black Edition
MSI K9A2 CF-F
Kingston HyperX Dual Channel 4 GB, PC8500, 1066 MHz, Kit Of 2
WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 (Refurbished)
XFX Radeon HD 4850, 512MB, DDR3, 256-bit, PCI-E 2.0
Samsung SH-S222A,
Corsair VX450 450 Watt , 20+24 Pins
Cooler Master Elite 330 Zwart, Geen Voeding

Specifieke vragen;
-Kan deze videokaart in met phenom en dit moederbord?
-Volgens de voeding configurator heb ik de juiste voeding hiervoor, klopt dat?
-Daarnaast moet ik ivm met levertijd misschien een ander moederbord uitkiezen,
ik zie dat je dan moet kiezen uit verschillende 'sockets'. De huidige kaart is AM2.
Waar moet ik naast die socket op letten als ik gewoon een moederbord uit dezelfde prijsklasse wil?

Bvd, Daan

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jouw videokaart heeft met Phenom weinig te maken. Waar het om gaat is dat je moederbord dezelfde aansluiting heeft als je videokaart (in jouw geval dus PCI-e 2.0) Dit kan je gewoon eventjes opzoeken in de specs van je moederbord. (daar heb ik geen zin in, heb dial-up internet)

Ook voor een eventueel ander moederbord --> vergelijk de specs.

-Waarom heb je in eerste instantie voor dit moederbord gekozen?
-Welke features wil je beslist hebben
-Welke features vindt je minder belangrijk
-Wil je perse dezelfde chipset als dit moederbord, wat zit er allemaal onboard, hoeveel geheugen ondersteund het etc.

Het enigste waar jij op moet letten lijkt mij de processor socket, deze moet hetzelfde zijn als de processor, maar dat lijkt me logisch. Hetzelfde geldt voor je videokaart, maar tegenwoordig is zo goed als elk moederbord met PCI-Express uitgerust. Wel inderdaad even checken of je voeding je videokaart ondersteunt qua vermogen en eventuele stekkertjes enzo, maar dat had je dus al gedaan.

Je kan bij veel online winkels moederborden selecteren op processor socket, als je dat eenmaal hebt gedaan is het gewoon een vergelijking van features en opties e.d. (en budget)

Verwijderd

Topicstarter
OK firebird, bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik ga dr meteen mee aan de slag!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.