Nieuwe PC van 3000 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
In 1998 kocht ik een pentium1 200 MMX met 64 MB ram, 4 GB harde schijf, een sony 2 speed CDbrander, een miro videokaart en een 17 inch VGA monitor voor 7500 Gulden, zeg maar pakweg 3000 eurootjes.
Ik heb er erg veel plezier aan gehad, maar ik heb toch een beetje t gevoel dat ik aan een nieuwe toe ben. Dr zit maar usb1 in, hij kan geen mp3tjes met een hogere bitrate dan 112Kb/s afspelen en al die DIvx films willen ook niet echt afspelen.

Tijd voor een nieuwe dus! Ik heb alvast 3000 euro opgespaard en van de bank gehaald en morgen ga ik maar es naar een computerwinkel rondkijken wat ik daar zoal voor kan krijgen.
Maar sinds dit nogal een site voor computerkenners schijnt te zijn vraag ik eerst maar eens aan jullie.
Stel je hebt 3000 euro te besteden, wat voor computer heb je dan anno 2009 en wat gaat dr allemaal in?

Ben benieuwd..

Ps; vorig jaar zag ik tot mijn ontsteltenis diezelfde pc op de pc dumpdag voor een tientje staan, zonder monitor en mirokaart dan wel maar toch....

The freedom of saying E=MC3

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-02 20:55

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Is dit serieus?

Zo ja, als jij je tot vandaag hebt gered met die PC raad ik je aan niet meer dan 800 euro oid uit geven (incl scherm). Dan houd je een pak geld over. PC's zijn veel goedkoper dan vroeger! Dus voor die 3000 koop je iets wat waarschijnlijk overkill is.....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics. Bedenk je daarnaast ook dat de prijzen van toen totaal niet meer overeenkomen wat nu. Voor 3000 euro kun je een ontzettend flink systeem kopen, terwijl als je kijkt naar wat je nodig hebt, je waarschijnlijk met 25% van je budget al een heel eind komt ;)

Dit topic is gesloten.