Marktplaats, ben ik er ingetrapt?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:17
PHiXioN schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:14:
Is trouwens niet zo netjes om naam en toenaam te vermelden op een forum.
Doet TS ook niet, is slechts een voorbeeld (zie Vb:)

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:20

Yor

Yor1313#2571

Volgens mij heb ik ook op deze ad gereageerd, met telefoonnummer erbij en niets meer vernomen van Meneer P. uit S. Ik ga dit eens even volgen hier, ben wel benieuwd hoe dit gaat verlopen, had zelf reuze interesse in die kaart en kon hem binnen 20 minuten ophalen, zo dichtbij was het..

Edit:

Als ik zijn naam google, welke ik uit de mail heb van MP, kom ik nu een ad tegen van een gsm met als verkoopplaats Meppel? Volgens mij ben je je geld kwijt....

[ Voor 23% gewijzigd door Yor op 05-09-2009 01:48 ]

http://yor.minitroopers.com

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Direct paypal claim indienen, paypal zal op zijn beurt namelijk gegevens opvragen bij de verkoper en als die niet reageert of wat dan ook, komt jou geld terug. Maar direct na de claim wordt het aan zijn kant al geblokkeerd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Topicstarter
Palomar schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:07:
Je kunt ook proberen met een andere naam en e-mailadres nog eens te reageren op die advertentie. Kijken of ie dan wel snel reageert. Heb ik ook wel eens gedaan toen het me veel te lang duurde. Kwam toen ineens wel direct antwoord, waarna ik de verkoper ermee geconfronteerd heb. Had het product toen snel in huis.
Advertentie is inmiddels verwijderd. Maar ik heb hem nog uit de Google Cache kunnen vissen. Beetje raar om daarop nog te reageren ;)
Yor schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:45:
Volgens mij heb ik ook op deze ad gereageerd, met telefoonnummer erbij en niets meer vernomen van Meneer P. uit S. Ik ga dit eens even volgen hier, ben wel benieuwd hoe dit gaat verlopen, had zelf reuze interesse in die kaart en kon hem binnen 20 minuten ophalen, zo dichtbij was het..

Edit:

Als ik zijn naam google, welke ik uit de mail heb van MP, kom ik nu een ad tegen van een gsm met als verkoopplaats Meppel? Volgens mij ben je je geld kwijt....
Klopt allemaal!

Ik heb een mail gestuurd naar de telefoonverkoper in Meppel onder een ander email adres. Geen antwoord.
Het kan zijn dat hij in een verhuizing zit, tijdje geen internet, 2 woonplaatsen.... Maar ook dat lijkt me sterk.

Maar nog even over de kaart:
Hij zei dat ik hem kon ophalen, dan had ik daar contant betaald en dan had ik de kaart? Ik denk dus dat hij zag dat ik het geld had overgemaakt, toen kwam hij op het idee de kaart gewoon niet te versturen...

Maar Yor, weet je zeker dat de telefoonverkoper dezelfde is als de kaartverkoper? De telefoonverkoper heette dacht ik P*** en de kaartverkoper heet p*** (zonder hoofdletter). Je kan je gebruikersnaam toch niet veranderen in MP?

En verder: bij de advertentie van de videokaart staat geen telefoon nummer. Ik duik paypal maar eens in om meer info van de verkoper te zoeken.

Edit: ik ben er op tegen informatie van de verkoper hier online te zetten, ik twijfelde al of ik dit hele verhaal hier moest neerschrijven, stel dat de verkoper een tweaker is (kans is groot, als je een GTX 295 / Asus Mars hebt!)

Edit 2: ik zie op paypal slechts het emailadres en de naam van de verkoper...

[ Voor 6% gewijzigd door J_V_D_L op 05-09-2009 10:25 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

volgens mij kan je via PP wel degelijk de gebruikers informatie opvragen. Het is inderdaad wel zo dat je als koper bij de verkoper direct helemaal bekend bent maar andersom vaak niet (zo werk pp schijnbaar) Bel ze anders gewoon even op en open nu direct een geschil en waardeer hem op naar claim

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Ray schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:38:
volgens mij kan je via PP wel degelijk de gebruikers informatie opvragen. Het is inderdaad wel zo dat je als koper bij de verkoper direct helemaal bekend bent maar andersom vaak niet (zo werk pp schijnbaar) Bel ze anders gewoon even op en open nu direct een geschil en waardeer hem op naar claim
Ik heb hem gemaild dat ik dat aan het einde van het weekend ga doen.

• MBV
  • Laatst online: 26-01 16:01

MBV

Heb je de termijnen gecheckt van Paypal waarin jij moet reageren? Het is heel sympathiek om hem tijd te geven om te reageren, maar jij moet ook best snel reageren om iets aan het geschil te hebben. Nadat je het geschil hebt geopend krijgt hij sowieso nog een week :)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 22:29

Matis

Rubber Rocket

Misschien ben ik heel naïef hierin, maar is de verkoper niet toevallig op vakantie?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• MBV

MBV

Misschien ben ik overdreven 'rechtvaardig', maar had die verkoper dat dan niet moeten melden en/of het pakketje moeten versturen voor zijn vakantie? Geld terugvorderen via PayPal lijkt me niet heel raar na meer dan een week geen reactie.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:14

JT

VETAK y0

Ik weet uit ervaring dat geld terugvorderen alleen gaat als het geld op de Paypal rekening staat van de verkoper en niet op z'n bankrekening :/ Zo geweldig is die kopersbescherming niet. Ik had een keer iets gekocht in de USA, uiteindelijk nooit gekregen. Paypal dispuut ingediend. Uiteindelijk kreeg ik gelijk bij Paypal maar ze konden niks terugbetalen omdat er geen geld op de Paypal rekening zelf stond...

[ Voor 37% gewijzigd door JT op 05-09-2009 14:40 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

JT schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:34:
Ik weet uit ervaring dat geld terugvorderen alleen gaat als het geld op de Paypal rekening staat van de verkoper en niet op z'n bankrekening :/ Zo geweldig is die kopersbescherming niet. Ik had een keer iets gekocht in de USA, uiteindelijk nooit gekregen. Paypal dispuut ingediend. Uiteindelijk kreeg ik gelijk bij Paypal maar ze konden niks terugbetalen omdat er geen geld op de Paypal rekening zelf stond...
Volgens mij staat Paypal garant voor die 200,- en claimen zij daarna dat bedrag weer bij de verkoper.
Vergeet overigens ook niet een klacht in te dienen bij Marktplaats en aangifte te doen bij de politie van oplichting.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
JT schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:34:
Precies mijn ervaring.

Het maakt geen fluit uit of je eerst een claim indient, daar gelijk krijgt vervolgens doet de verkoper niks. Upgraden naar dispuut, weer gelijk krijgen. Paypal gaat dan pas geld ten hoogte van het saldo van de paypalrekening van de verkoper innen en op jouw paypal account storten. Kreeg van Paypal doodleuk de mededeling dat ze 0,23 euro hebben weten te bemachtigen (terwijl een bedrag van 350 euro open stond) :/

Dus kopersbescherming? Wassen neus dat het is! En gegevens van de verkoper achterhalen via Paypal? Vergeet het maar, Paypal werkt daar niet aan mee. Aangifte van oplichting doen bij de politie? Ze willen geeneens je aangifte aannemen (mijn ervaring) Waarom? Het is een civiele procedure, voor zoiets moet je niet bij ons zijn (juridisch gezien klopt het) Maar aan de andere kant: oplichting staat wel genoteerd in het wetboek van strafrecht. En de politie dient dan dus onderzoek te doen waarna de OvJ iemand dagvaard wegens oplichting.

Enfin: mijn advies: meteen een aangetekende brief (je hebt zijn gegevens nietwaar?) de deur uit doen naar het adres wat jij hebt. Een kopie daar van wel te verstaan, het origineel hou jezelf. Geef hem 2 weken de tijd om actie te ondernemen. Geen actie/antwoord? Hij is in verzuim. Na 2 weken 2de brief aangetekend versturen (wederom origineel hou jezelf) waarin je hem in gebreke stelt. Vervolgens ga je met beide brieven, alle emails die je hebt richting het Juridisch Loket. Vraag om lichte toevoeging, zij regelen een afspraak bij een advocaat waarbij je 13,50 euro dient te voldoen. Hij kan dan namens jou de verkoper gaan dagvaarden.

Gewoon bij de kanton rechter. Vervolgens ga je naar de rechtszaak, vertegenwoordig je gewoon jezelf (dus geen advocaat voor nodig) Je neemt je emails uitgeprint en al mee, je brieven die je verstuurd hebt. Die geef je aan de kantonrechter. De verkoper zal waarschijnlijk geeneens opdagen. Jij eist dat je je geld terug krijgt. Verkoper is er niet >> rechter veroordeelt de verkoper met verstek (omdat ie er niet is, wijst de rechter jouw eis toe) Verkoper is er wel? Jij hebt overtuigender bewijs dan hij, rechter veroordeelt de verkoper tot terugbetalen van het aankoopbedrag wegens wanprestratie (het niet leveren van die GTX 295 videokaart). En klaar ben je.

Ik weet dat je er zoals tig andere Nederlanders geen zin in hebt dit te doen, maar zo eenvoudig kan het gewoon wel. Bovendien, jij hebt tenminste adresgegevens van de verkoper. Ik daarentegen wist enkel waar ie woonde, wat zijn naam was en welk email adres hij gebruikte. Dus je staat gewoon stukken sterker.

• MBV

MBV

@Joosie: dat lijkt me voorlopig pas 1 stap verder. Eerst stap 1: paypal geschil. Wie weet wordt hij dan wakker, gaat hij netjes betalen. Die rechtzaak kan altijd nog, en zou ik zeker doen: het gaat hier immers om 230 euro. Ik weet niet hoeveel de TS zijn tijd waard is, mijn vader vond een rechtzaak teveel werk voor 250 euro.

En verder weet hij net zoveel als jij destijds: geen adres, en geeneens een telefoonnummer zo te zien.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:14

JT

VETAK y0

Joosie200 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:39:
[...]

Precies mijn ervaring.

Het maakt geen fluit uit of je eerst een claim indient, daar gelijk krijgt vervolgens doet de verkoper niks. Upgraden naar dispuut, weer gelijk krijgen. Paypal gaat dan pas geld ten hoogte van het saldo van de paypalrekening van de verkoper innen en op jouw paypal account storten. Kreeg van Paypal doodleuk de mededeling dat ze 0,23 euro hebben weten te bemachtigen (terwijl een bedrag van 350 euro open stond) :/
Ik had de mazzel dat meneer verder zijn Paypal account wilde gebruiken ofzo want ik kreeg het later alsnog. Dat is de enige stok achter de deur, als je een Paypal account wilt gebruiken op dezelfde naam zal je volgens mij eerst moeten betalen als verkoper die heeft gefaald. Maar Paypal zal je niks geven en dat vind ik echt belachelijk voor het geld dat het kost om Paypal te gebruiken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Joosie200
  • Niet online
MBV schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:14:
@Joosie: dat lijkt me voorlopig pas 1 stap verder. Eerst stap 1: paypal geschil. Wie weet wordt hij dan wakker, gaat hij netjes betalen. Die rechtzaak kan altijd nog, en zou ik zeker doen: het gaat hier immers om 230 euro. Ik weet niet hoeveel de TS zijn tijd waard is, mijn vader vond een rechtzaak teveel werk voor 250 euro.

En verder weet hij net zoveel als jij destijds: geen adres, en geeneens een telefoonnummer zo te zien.
Tuurlijk, een rechtszaak is pas het laatste wat je gaat doen. Eerst maar de Paypal procedure doorlopen (dus geschil opzetten, upgraden naar claim en wachten maar!) Geeft dat niet wat je wil, ga langs de politie. Wie weet neemt de politie in jouw buurt wel de moeite om een aangifte op te maken. Bij mij deden ze dat niet.

Oh, hmm, ik meende gelezen te hebben dat de TS juist wel aardig wat gegevens had over de verkoper.. enfin, verkeerd gedacht. Tja, als je enkel zijn naam/email/woonplaats weet net zoals ik houd het op qua dagvaarding opstellen. Maar gelukkig heb jij de mails nog (die werden bij mij doodleuk van de server gegooid wegens de IMAP methode (ik had geen idee toen dat IMAP alles standaard weggooid van de server en POP3 een kopie van een email van de server haalt en in je postvak gooit) Enfin, je betaalde via Paypal dus?

Heb je dat via creditcard gedaan of heb je je bankrekening aan je account gekoppeld? Indien creditcard: ga een dispuut aan bij je creditcardmaatschappij. Deed ik ook, want ik had via Paypal betaald maar het bedrag werd van mijn cc afgetrokken en niet direct van mijn bankrekening. Mastercard stuurde mij een dispuutformulier op, moest ik invullen en bewijsstukken aanleveren. Dat kon ik niet, want de mails waren van de server verwijderd van Compuserve en de advertentie stond niet langer op marktplaats. Vervolgens nog de bank zelf geprobeerd door de incassering van mijn creditcard saldo tegen te houden, maar ook die konden niks voor mij betekenen zonder de emails.

Succes ermee, ik denk dat je sowieso meer kans maakt om je geld terug te zien dan mij. Want jij hebt tenminste nog de email wisseling tussen jou en de verkoper niet waar? Daarmee kun je bij je bank en/of creditcardmaatschappij aantonen dat je een overeenkomst bent aangegaan en je niks ontvangen hebt. Kun je dat iig als laatste strohalm aangrijpen. Maar wie weet slaagt Paypal erin het gehele bedrag van de verkoper zijn Paypal account te halen en te storten op die van jou. :)

• Ray

Ray

even los van de PP discussie. Wat ik niet snap is dat mensen verkopers betalen zonder hun NAW gegevens te hebben en voor zover mogelijk deze te controleren. Ik heb zojuist ook weer een deal gemaakt via marktplaats. Verkoper woonde 144 km weg. Allereerst gaf ik aan langs te komen om het op te halen. Daardoor kreeg ik netjes het adres van verkoper (je kan er natuurlijk ook direct om vragen maar als er voorbedachterade fraude is zal hier al de deal stoppen, immers het product kan dan niet opgehaald worden)
Daarna even via telefoonboek en google gekeken. Verkoper gaf aan nog een rekening van het product te hebben. Die laten scannen en controleren met de gegevens die ik al had. Hem die avond nog even gebeld op zijn 06, die pakte hij ook op. Daarna! pas de gevraagd 400 plus euro overgemaakt.
Sure dan kan het nog misgaan maar voor je gevoel heb je toch het meest uitgesloten.

Kijk als ik dingen koop van < 30 euro doe ik niet zoveel moeite. Wel wil ik altijd NAW en telnr van verkoper hebben. Haken ze daar af weet je genoeg.

• Wilke
  • Laatst online: 22:29
Joosie200 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:39:
Precies mijn ervaring.

Dus kopersbescherming? Wassen neus dat het is! En gegevens van de verkoper achterhalen via Paypal? Vergeet het maar, Paypal werkt daar niet aan mee.
Dit is dus waarom paypal zo hard zuigt. Ze gedragen zich als een bank, maar hoeven zich niet aan de regels voor het bankwezen te houden.

Google eens voor "paypal sucks" en je ziet wel waarom dat niet zo'n goed idee is.

Maar ja, mooi klote om daar op deze manier achter te moeten komen :/

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 15:49
Ik volg dit even. :)

Dat mag, echter is daar de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/bookmark.gif voor uitgevonden. Dan kun je het volgen zonder anderen dat te moeten melden. Zogenaamde TVP's worden namelijk niet op prijs gesteld.

[ Voor 87% gewijzigd door SmartDoDo op 06-09-2009 14:42 ]

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Joosie200 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:01:
[...]

Tuurlijk, een rechtszaak is pas het laatste wat je gaat doen. Eerst maar de Paypal procedure doorlopen (dus geschil opzetten, upgraden naar claim en wachten maar!) Geeft dat niet wat je wil, ga langs de politie. Wie weet neemt de politie in jouw buurt wel de moeite om een aangifte op te maken. Bij mij deden ze dat niet.

Heb je dat via creditcard gedaan of heb je je bankrekening aan je account gekoppeld? Indien creditcard: ga een dispuut aan bij je creditcardmaatschappij. Deed ik ook, want ik had via Paypal betaald maar het bedrag werd van mijn cc afgetrokken en niet direct van mijn bankrekening. Mastercard stuurde mij een dispuutformulier op, moest ik invullen en bewijsstukken aanleveren. Dat kon ik niet, want de mails waren van de server verwijderd van Compuserve en de advertentie stond niet langer op marktplaats. Vervolgens nog de bank zelf geprobeerd door de incassering van mijn creditcard saldo tegen te houden, maar ook die konden niks voor mij betekenen zonder de emails.

Succes ermee, ik denk dat je sowieso meer kans maakt om je geld terug te zien dan mij. Want jij hebt tenminste nog de email wisseling tussen jou en de verkoper niet waar? Daarmee kun je bij je bank en/of creditcardmaatschappij aantonen dat je een overeenkomst bent aangegaan en je niks ontvangen hebt. Kun je dat iig als laatste strohalm aangrijpen. Maar wie weet slaagt Paypal erin het gehele bedrag van de verkoper zijn Paypal account te halen en te storten op die van jou. :)
Inderdaad, rechtszaken heb ik niet zoveel zin in... Eerst maar eens Paypal in de strijd betrekken. Verder heb ik alle mails nog, dat scheelt. Ik heb in de mails ook duidelijk gevraagd om een verzendbewijs enzo, dus dat zit wel goed. Mijn paypal is gekoppeld aan mijn ING rekening.

Verder is het rot om te horen dat paypal zo "zuigt". Het is ook te mooi om waard te zijn: €200 refund als de verkoper iets niet toestuurt...
Ray schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:49:
even los van de PP discussie. Wat ik niet snap is dat mensen verkopers betalen zonder hun NAW gegevens te hebben en voor zover mogelijk deze te controleren. Ik heb zojuist ook weer een deal gemaakt via marktplaats. Verkoper woonde 144 km weg. Allereerst gaf ik aan langs te komen om het op te halen. Daardoor kreeg ik netjes het adres van verkoper (je kan er natuurlijk ook direct om vragen maar als er voorbedachterade fraude is zal hier al de deal stoppen, immers het product kan dan niet opgehaald worden)
Daarna even via telefoonboek en google gekeken. Verkoper gaf aan nog een rekening van het product te hebben. Die laten scannen en controleren met de gegevens die ik al had. Hem die avond nog even gebeld op zijn 06, die pakte hij ook op. Daarna! pas de gevraagd 400 plus euro overgemaakt.
Sure dan kan het nog misgaan maar voor je gevoel heb je toch het meest uitgesloten.

Kijk als ik dingen koop van < 30 euro doe ik niet zoveel moeite. Wel wil ik altijd NAW en telnr van verkoper hebben. Haken ze daar af weet je genoeg.
Daar baal ik ook van. Normaal gesproken wil ik ook zoveel mogelijk gegevens, maar nu had ik het druk, snel ff betaald...
Ik sta er ook van te kijken dat je bij paypal niet meer informatie kan opzoeken over degene naar wie je het geld hebt overgemaakt. Alleen "naam" (wss niet zijn echte naam) en emailadres...

Zo te zien ben ik niet de enige die wel eens is genaaid door een verkoper op marktplaats :+

Vanmiddag ga ik contact opnemen met Paypal, zoals ik de verkoper heb gemaild.

[ Voor 7% gewijzigd door J_V_D_L op 06-09-2009 10:37 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
J_V_D_L schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:19:
[...]

Advertentie is inmiddels verwijderd. Maar ik heb hem nog uit de Google Cache kunnen vissen. Beetje raar om daarop nog te reageren ;)
Je kunt je toch gewoon van de domme houden en zeggen dat je via google die advertentie vond en benieuwd bent of hij die kaart nog te koop heeft, omdat je hem heeeel graag wilt hebben (dit alles onder een andere naam/email uiteraard). Als ie hier wel snel op reageert dan weet je dat je mogelijk opzettelijk genegeerd wordt. Ik zou het wel doen hoor. Geeft voor jezelf misschien wat meer duidelijkheid of je nou genegeerd/belazerd wordt of dat de persoon om welke andere reden dan ook kennelijk helemaal geen mail meer beantwoordt.

• job
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

J_V_D_L schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:20:
Daarna heb ik nog wat heen en weer gemailed over garantievoorwaarden, verzendkosten en dergelijke. In de advertentie stond dat hij Paypal accepteerde en hij zei dat als ik met PayPal betaal ik voor €200 ben verzekerd. Ik heb dit nagekeken en dat klopt .
Dus omdat hij dat zegt, en omdat een nieuwsbericht op tweakers zegt dat die dekking bestaat ben je er op in gegaan? Nu weet ik niet hoe het bij marktplaats is, maar bij ebay (marktplaats is ook van ebay) staat het er duidelijk bij. Het kan namelijk ook zo zijn dat je wel via paypal kan betalen, maar dat er geen geld terug garantie is. Naar mijn idee moet het er expliciet bij staan.

Daar buiten dat is de paypal dekking nu nog alleen van toepassing op boeken, telecommunicatie of cd/dvd's. Lijkt me raar dat een videokaart daar onder valt. Misschien dat ze al wat verder zijn met de categorieen die ze ondersteunen.. maar als de aankoop gedekt is door paypal zou dit er naar mijn idee expliciet bijstaan.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 06-09-2009 11:10 ]

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Palomar schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:50:
[...]

Je kunt je toch gewoon van de domme houden en zeggen dat je via google die advertentie vond en benieuwd bent of hij die kaart nog te koop heeft, omdat je hem heeeel graag wilt hebben (dit alles onder een andere naam/email uiteraard). Als ie hier wel snel op reageert dan weet je dat je mogelijk opzettelijk genegeerd wordt. Ik zou het wel doen hoor. Geeft voor jezelf misschien wat meer duidelijkheid of je nou genegeerd/belazerd wordt of dat de persoon om welke andere reden dan ook kennelijk helemaal geen mail meer beantwoordt.
Maar je kan niet meer "mailen naar verkoper" als het in het cache geheugen zit. Ik heb nu maar een rechtstreekse mail naar het emailadres van de verkoper gestuurd. Maar als de verkoper een beetje nadenkt, dan trapt hij hier niet in. Overigens heb ik een mail gestuurd (met een ander adres) naar de telefoon die hij aanbiedt, hier ook geen antwoord op...
job schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:05:
[...]

Dus omdat hij dat zegt, en omdat een nieuwsbericht op tweakers zegt dat die dekking bestaat ben je er op in gegaan? Nu weet ik niet hoe het bij marktplaats is, maar bij ebay (marktplaats is ook van ebay) staat het er duidelijk bij. Het kan namelijk ook zo zijn dat je wel via paypal kan betalen, maar dat er geen geld terug garantie is. Naar mijn idee moet het er expliciet bij staan.

Daar buiten dat is de paypal dekking nu nog alleen van toepassing op boeken, telecommunicatie of cd/dvd's. Lijkt me raar dat een videokaart daar onder valt. Misschien dat ze al wat verder zijn met de categorieen die ze ondersteunen.. maar als de aankoop gedekt is door paypal zou dit er naar mijn idee expliciet bijstaan.
Dit staat ook op de site van Paypal. Ik heb nergens gezien dat dit alleen van toepassing is op boeken, telecommunicatie of cd/dvd's...

[ Voor 32% gewijzigd door J_V_D_L op 06-09-2009 11:18 ]

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:03
Maar open nu een geschil bij PP ffs. Straks ben je te laat en dan is het "PP zuigt hendig. Nu zeggen ze dat mijn claim te laat is.". Als je nu opent is het wellicht nog niet te laat. Geef je de verkoper de tijd "verjaart" het bij PP.

OPEN DUS EEN GESCHIL MAN!

Sorry voor die caps-lock maar het komt anders niet aan lijkt het wel

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Tha_T schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:21:

Maar open nu een geschil bij PP ffs. Straks ben je te laat en dan is het "PP zuigt hendig. Nu zeggen ze dat mijn claim te laat is.". Als je nu opent is het wellicht nog niet te laat. Geef je de verkoper de tijd "verjaart" het bij PP.

OPEN DUS EEN GESCHIL MAN!

Sorry voor die caps-lock maar het komt anders niet aan lijkt het wel
Oke, het geschil is geopend. Ik moest kiezen om wat voor product t ging, ik heb Hardware geselecteerd (stond in het lijstje) lijkt me sterk dat ze dat dan niet ondersteunen. Ik heb tot 26 sept. en dan moet ik het geschil wss omzetten tot een claim...

Edit: ik lees verontrustende berichten over de betrouwbaarheid van de actie van paypal. Hoe groot is de kans dat ik die €200 terugkrijg? En hoe groot is de kans dat ik ál mijn geld terugkrijg (€238)? Wat denken jullie?

[ Voor 15% gewijzigd door J_V_D_L op 06-09-2009 14:44 . Reden: . ]

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-12-2025
Zoals je in de vorige reacties al kan lezen ligt dat aan verschillende factoren. Met geluk is de verkoper echt druk bezig en krijg je het product, voor hetzelfde geld krijg je helemaal niks. Dan is er altijd nog de tussenweg, waar de verkoper 200E op zn account heeft staan en je dat krijgt. Ben bang, dat afwachten het enige is wat je op dit moment kunt doen.

Do what you love, do it often

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:38

Garyu

WW

Er is nog geen week voorbij gegaan sinds je het geld overgemaakt hebt, is je reactie niet een beetje te snel? Ik bedoel - voordat het geld bij hem op zijn rekening staat en hij dat gezien heeft kunnen er best een paar dagen overheen gaan. Misschien is ie een lang weekend op vakantie, of in een verhuizing, wie weet.

Dat met die twee adressen, kan ook zijn dat ie in de ene stad werkt en in de andere woont, heb ik ook al vaker meegemaakt - niet direct een reden om ongerust te worden.

Wat ik -altijd- doe, is van tevoren telefoonnummer en NAW gegevens organiseren, even bellen, en dan pas de transactie starten. Heb ik er toch een beter gevoel bij. Maar goed, ik hoop voor je dat je dat allemaal niet nodig hebt.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-01 15:44
Als ik voor een paar honder euro bij iemand iets koop verwacht ik toch binnen en paar dagen op zijn minst een ontvangstbevestiging van het geld te hebben gekregen. Mij lijkt dat je niet zomaar op vakantie gaat ofzo als je zoiets hebt lopen. Ik zou het ook niet vertrouwen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• Ray

Ray

paypal is een instant betaling toch ? Dus die tijd telt imho al niet. Vandaag overmaken, direct op de post en morgen ontvangen. Zo zou het moeten.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG => SF

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Ray schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:37:
paypal is een instant betaling toch ? Dus die tijd telt imho al niet. Vandaag overmaken, direct op de post en morgen ontvangen. Zo zou het moeten.
Nou, ik verkoop ook wel eens wat via Marktplaats maar verstuur mijn pakketjes alleen maar op vrijdagavond, als het postkantoor open is. Ik heb daar door de week geen tijd voor. Als iemand zaterdag geld overmaakt moet ie dus even wachten. Maarja, meestal meld ik dat wel van te voren.

• Ray

Ray

Frank Martin schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:01:
[...]

Nou, ik verkoop ook wel eens wat via Marktplaats maar verstuur mijn pakketjes alleen maar op vrijdagavond, als het postkantoor open is. Ik heb daar door de week geen tijd voor. Als iemand zaterdag geld overmaakt moet ie dus even wachten. Maarja, meestal meld ik dat wel van te voren.
als je dat met de koper afspreekt moet het geen probleem zijn.

Ik spreek meestal af: verzending direct na ontvangst geld. Dat geld zowel als koper als verkoper.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
J_V_D_L schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:48:
[...]

Edit: ik lees verontrustende berichten over de betrouwbaarheid van de actie van paypal. Hoe groot is de kans dat ik die €200 terugkrijg? En hoe groot is de kans dat ik ál mijn geld terugkrijg (€238)? Wat denken jullie?
Aan wat is je paypal-account gekoppeld? Bankrekening of kredietkaart?
Ik heb wel al enkele keren via Paypal geld terug gekregen, maar dat ging steeds om kleinere bedragen.

Ik heb ooit eens voor 350€ lege dvd's gekocht, maar toen bleek die winkel failliet.
Dat had ik rechtstreeks met Visa betaald, dus bij Visa geschil geopend. Toen heb ik mijn geld ook onmiddelijk terug gekregen.

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Fire69 schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:21:
[...]

Aan wat is je paypal-account gekoppeld? Bankrekening of kredietkaart?
Ik heb wel al enkele keren via Paypal geld terug gekregen, maar dat ging steeds om kleinere bedragen.

Ik heb ooit eens voor 350€ lege dvd's gekocht, maar toen bleek die winkel failliet.
Dat had ik rechtstreeks met Visa betaald, dus bij Visa geschil geopend. Toen heb ik mijn geld ook onmiddelijk terug gekregen.
Zoals ik al eerder zei: het is aan mijn ING rekening gekoppeld. (bankrekening dus)

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Ik heb nu het geschil opgewaardeerd tot een claim. Ik ben benieuwd....

De verkoper heeft nog NIET gereageerd. Noch op mijn emails, noch op het geschil...

• job
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

J_V_D_L schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:15:
Dit staat ook op de site van Paypal. Ik heb nergens gezien dat dit alleen van toepassing is op boeken, telecommunicatie of cd/dvd's...
Ze zijn begonnen moet boeken, later hebben ze er meer categorieen bij gedaan. Of het nu overal van op toepassing is weet ik niet. Maar buiten het feit dat die dekking bestaat.. geldt die niet altijd.
Ze gaan namelijk niet zomaar voor iedereen garant staan. Je moet eerst als verkopen je bankrekening hebben gekoppeld aan je account.. dan moet je je nog verifiëren door een telefoontje/banktransactie.
De dekking is alleen van toepassing als het ook daadwerkelijk bij de advertentie staat. Tenminste.. dat is het geval bij ebay. Hoe het bij marktplaats werkt weet ik niet.. maar het is wel aannemelijk.

Er zomaar lukraak vanuit gaan dat je aankoop gedekt is omdat die regeling bestaat vind ik niet zo handig.
Ik hoop uiteraard dat je wel onder regeling valt. :)

• console
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
J_V_D_L schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:04:
Ik heb nu het geschil opgewaardeerd tot een claim. Ik ben benieuwd....

De verkoper heeft nog NIET gereageerd. Noch op mijn emails, noch op het geschil...
Als de persoon niet binnen (dacht) 10 dagen reageert krijg je het geld gewoon terug. :)

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
console schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:31:
[...]

Als de persoon niet binnen (dacht) 10 dagen reageert krijg je het geld gewoon terug. :)
Lijkt me sterk dat dat altijd zo is :X Maar als dat zo is, d:)b voor paypal!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

J_V_D_L schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:48:
[...]

Lijkt me sterk dat dat altijd zo is :X Maar als dat zo is, d:)b voor paypal!
Het is 20 dagen.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Heeft het trouwens zin om nu aangifte te doen bij de politie? Of eerst wachten totdat paypal de zaak heeft bekeken, alhoewel om nou een maand na de gebeurtenis aangifte te doen mij ook niet heel succesvol lijkt...

(mja, beetje een kickje kan geen kwaad :p )

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hoort vaak genoeg dat de politie zulk soort aangiften niet eens wil opnemen. Maar je kunt het wel proberen. Misschien dat het wel van pas kan komen om je geld terug te krijgen bij paypal.

• MBV

MBV

Ik zou eerst de bemiddelingsprocedure van Paypal afwachten. Politie heb je hier niks aan (die vinden digitale oplichting een oplichting ofzo), heb je rechtsbijstandverzekering?

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Even een update, ik heb gemaild naar paypal om te vragen hoe lang de koper de tijd kreeg om te reageren, binnen een paar uur kreeg ik dit antwoord:
Op 17 september 2009 09:44 schreef xxx het volgende:
Beste xxx,

Bedankt voor de tijd die u heeft genomen om contact met ons op te nemen. Ik
help u graag verder met uw probleem.

Ik heb uw dossier xxx bekeken en momenteel wachten wij op een
reactie van de verkoper. De verkoper heeft 10 dagen om te reageren en heeft
tot en met 25 september 2009 de kans om dit te doen.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.

Met vriendelijke groet,
xxx
Afwachten dus. Wel fijn dat ze zo snel reageren. Ik heb alleen de claim ingediend op 8 september... Hoe hij dan aan 25 komt weet ik ook niet ;) Ik heb nu opeens hoop dat ik mijn geld terug ga krijgen :o !

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
J_V_D_L schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:43:
Even een update, ik heb gemaild naar paypal om te vragen hoe lang de koper de tijd kreeg om te reageren, binnen een paar uur kreeg ik dit antwoord:

[...]

Afwachten dus. Wel fijn dat ze zo snel reageren. Ik heb alleen de claim ingediend op 8 september... Hoe hij dan aan 25 komt weet ik ook niet ;) Ik heb nu opeens hoop dat ik mijn geld terug ga krijgen :o !
Voor zover ik weet geeft Paypal alleen geld terug, als ze het op de ontvanger kunnen verhalen. M.a.w. als z'n account leeg is, krijg je alsnog niets...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
J_V_D_L schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:43:

[...]

Afwachten dus. Wel fijn dat ze zo snel reageren. Ik heb alleen de claim ingediend op 8 september... Hoe hij dan aan 25 komt weet ik ook niet ;)
Ik vermoed dat dat werkdagen zijn die (erg ruim) af zijn gerond. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Antwoord op de vraag hoe paypal aan 25 september komt:
U heeft de claim ingediend op 8 september. Dat is de dan ook de datum van
registratie van de claim. Maar er worden ook emails verstuurd naar u en de
verkoper en dan geven wij dan ook de gelegenheid om te reageren met
gevraagde informatie.

In dit geval hebben wij op 15 september weer een email verstuurd naar de
verkoper met het verzoek om te reageren. De verkoper heeft dan ook zoals
eerder vermeld, 10 dagen de tijd om hierop te reageren. Reageert de
verkoper niet, dan zal de claim in uw voordeel besloten worden.

Als het zo is dat paypal niet meer dan het saldo van de verkoper kan innemen ziet het er niet goed voor me uit :( .

Ik heb de kleine lettertjes gelezen en ik zag nou niet 1,2,3 die regel staan. Is het niet zo dat geld terug = geld terug? Mij een zorg of dat van de verkoper komt ja of nee...

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 18:56
Eerder in dit topic kon je al lezen dat een gebruiker 0,23 euro van Paypal heeft teruggekregen op een bedrag van 350 euro :P

Paypal geeft dus inderdaad alleen het geld terug als het geld nog op het Paypal account van de verkoper staat. Kortom: is deze oplichter zo slim geweest om het ontvangen geld meteen van Paypal af te loodsen kun je fluiten naar je centen.

Ik zie het somber tegemoet voor je :( Dat is een flinke domper om zo even 230 euro te verliezen. Misschien zou je nog via Paypal kunnen achterhalen waar hij het geld naartoe heeft overgemaakt.. maar meestal mogen zij dit soort informatie alleen aan de politie geven (net als banken), mits die ernaar vragen. Dit vanwege de bescherming van privacy.

Veel sterkte in ieder geval. Je enige hoop is denk ik nog de politie. Dit soort oplichters denken vaak alles onder controle te hebben, maar laten nog wel eens steekjes vallen. Zo kun je het ip-adres van diegene achterhalen uit zijn e-mails. De politie zou hiermee technisch gezien naar de provider kunnen stappen, die op hun beurt weer verplicht zijn de klantgegevens te verstrekken. Wanneer je echter echt met een doorgewinterde oplichter te maken hebt die met proxies/dynamische ip's werkt ben je wel de sjaak.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
J_V_D_L schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:25:
Antwoord op de vraag hoe paypal aan 25 september komt:

[...]
Ik heb de kleine lettertjes gelezen en ik zag nou niet 1,2,3 die regel staan. Is het niet zo dat geld terug = geld terug? Mij een zorg of dat van de verkoper komt ja of nee...
Paypal verstopt die regel erg graag, zodat ze kunnen roepen dat je 200 euro (of ook wel 1000 of meer dollar) "geen risico" loopt...

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Als die persoon een bankrekening of een cc heeft gekoppeld aan zijn paypal, en er staat niet genoeg "paypal dunds" op paypal, halen ze de rest van de bank.

Ik had een subscriptie lopen bij een klant, per 6 maanden, 6 maanden later bedrag eraf, persoon dacht, hola wat is dat, en gooit dispute. Ik had $1 op paypal, en bank eraan, de andere $35 was van de bank gehaald. Gelukkig na contact met deze persoon was het misverstand en heeft ie claim stop gezet en is het goed gekomen, maar ... als de persoon idd niets gekoppeld heeft aan zijn paypal en het meteen uitgeeft .. kan paypal je idd weinig geven, ookal willen ze dat. ze zeggen tegen deze persoon dan: hoppa, betalen, en die persoon stopt gewoon met paypal gebruiken. dus laten we hopen dat ie zo stom is geweest een bank toe te voegen.

http://mrfloris.com

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Zwaar klote om dat bericht van de 20 cent out of 350 euro bevestigd te zien.

€230 is voor een ventje van 16 best veel geld... Ik moet dus maar aangifte doen, alhoewel ik er niet veel vertrouwen in heb dat de politie iets gaat doen. Mn ouders waren er al op tegen dat ik deze aankoop deed, dus ik ga ze maar eens vertellen dat ik er nu wat probleempjes mee heb... :/ (of zal ik toch eerst afwachten op een rapport van paypal :9 )

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

J_V_D_L schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:20:
Ik zag laatst een GTX 295 voor rond de 230 euro op marktplaats. Ik dacht 8)7 , maar ik heb toch even gemailed naar de verkoper. Ik kreeg een nette mail terug waarin hij uitlegde dat hij een Asus Mars ging aanschaffen en daarom deze kaart over had. Oké, dat is mogelijk, dacht ik.
Daarna heb ik nog wat heen en weer gemailed over garantievoorwaarden, verzendkosten en dergelijke. In de advertentie stond dat hij Paypal accepteerde en hij zei dat als ik met PayPal betaal ik voor €200 ben verzekerd. Ik heb dit nagekeken en dat klopt . Geen probleem, ik heb al een paypal account. Ik heb nog even gegoogled op de naam van de verkoper. Ik zag een link van een conservatorium, het bedrijf waar hij werkt en allerlei info over hem. Dus ik vertrouwde de boel en ik heb het geld overgemaakt.

Sindsdien heb ik geen een mail terug gehad! Het is een week geleden dat we begonnen te mailen, maandag heb ik betaald (niet gek lang geleden dus). Maar toch word ik een beetje bang dat ik m'n geld kwijt ben. Verder blijkt dat de persoon waarop ik gegoogled had "van" in zijn naam had staan. (Vb: verkoper heet jan van straten, resultaten die ik kreeg bevatten slechts jan straten). Verder weet ik eigenlijk niks over de verkoper. Alleen waar hij woont (dit heeft hij op marktplaats aangegeven).

ik dacht dat ik nooit in dit soort dingen zou trappen, nu ik het op een rijtje zet kan ik mezelf ook wel wat aandoen, een GTX 295 voor 230 euro! (Aan de andere kant, mensen die een zich een Mars kunnen veroorloven kijken niet op een 100tje meer of minder).
De Asus Mars is amper sneller dan een GTX 295 en ook nog eens heeeeeeeeeeeeel erg duur en bijna niet verkijgbaar omdat er maar 1000 zijn gemaakt. Een GTX 295 voor 230 was wel ERG goedkoop zeg maar.
Dat maakt het voor mij al erg verdacht. Daar komt dan bij dat je gewoon op de verkeerde naam zoekt naar referenties.

Zo'n transactie zou ik alleen aangaan als ik hem daadwerkelijk ging ophalen en dan eerlijk oversteken zeg maar.

Voor hardware kun je imo beter Tweakers V&A gebruiken waarbij de historie van een gebruiker meestal veel duidelijker is.

Hopelijk loopt het goed af voor je maar het is ook een beetje eigen schuld dikke bult.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Help!!!! schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:13:
[...]

De Asus Mars is amper sneller dan een GTX 295 en ook nog eens heeeeeeeeeeeeel erg duur en bijna niet verkijgbaar omdat er maar 1000 zijn gemaakt. Een GTX 295 voor 230 was wel ERG goedkoop zeg maar.
Dat maakt het voor mij al erg verdacht. Daar komt dan bij dat je gewoon op de verkeerde naam zoekt naar referenties.
Ja ik vind het nu ook echt stom van mijzelf. Ik snap ook niet dat ik het gedaan heb... echt vreselijk :'(

Edit:
email van paypal:
We hebben het onderzoek naar uw kwestie afgerond en in uw voordeel besloten.

Wij waren in staat een terugbetaling ter hoogte van 0,05 EUR terug te
vorderen en dit bedrag is op uw rekening bijgeschreven. Wij verzoeken u er
rekening mee te houden dat het maximaal vijf werkdagen kan duren voordat de
bijschrijving op uw rekening verschijnt.

Als de verkoper u nog meer verschuldigd is, zullen wij alles in het werk
stellen om ook dat te incasseren.

Als er niet genoeg geld op de rekening van de verkoper staat, zullen
gepaste acties tegen de verkoper worden ondernomen, waaronder beperking van
de rekeningprivileges van de verkoper.
Dit verwachtte ik dus al na de bovenstaande berichten te hebben gelezen :/

[ Voor 40% gewijzigd door J_V_D_L op 19-09-2009 13:21 ]

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Dat lijkt me toch een punt waar je nog enig hoop in kan hebben. Paypal kan de betreffende persoon nog achterhalen. Want de account is gekoppeld aan zijn bankrekening. Ik zou het in elk geval vreemd vinden, als zij hier niet wat aan doen.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Xadeon schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:32:
[...]

Dat lijkt me toch een punt waar je nog enig hoop in kan hebben. Paypal kan de betreffende persoon nog achterhalen. Want de account is gekoppeld aan zijn bankrekening. Ik zou het in elk geval vreemd vinden, als zij hier niet wat aan doen.
Dat weet je helaas niet zeker. Ik heb een verontwaardigde email teruggestuurd naar paypal. 5 Cent... Pfff.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Of de betreffende persoon moet zowel toegang tot een account hebben gehad als toegang tot de bij behorende bankrekening van een ander. Maar hoe groot acht jij die kans?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Joosie200
  • Niet online
Dit had ik al wel verwacht.

Weet je ook meteen hoe ik mij voelde 2 jaar geleden ;)

Ook bij mij stond het zinnetje: "Als de verkoper u nog meer verschuldigd is, zullen wij alles in het werk
stellen om ook dat te incasseren."

Maar een beetje oplichter sluit zijn Paypal account na het bedrag er vanaf te hebben gesluisd. Dus denk maar niet dat Paypal er nog meer moeite in gaat steken. Is bij mij ook niet gebeurd. Politie zal je denk ik met aangifte doen ook wel de deur wijzen. Al is een ambtenaar in functie aka agent verplicht aangifte op te nemen wanneer je dat komt doen. Vertikken ze dat, kun je een klacht indienen etc. Ga maar eens naar www.internetoplichting.nl Ze hebben daar een heel stappenplan met hoe en wat over aangifte doen.

• MBV

MBV

€230 is de moeite waard om wat tijd in te stoppen, zeker als 17-jarige. Je zou aan je ouders kunnen vragen of ze een rechtsbijstandverzekering hebben. Die heeft bij mijn vader zijn tomtom van €250 betaald omdat vervolgen duurder was.

Verder overweeg ik een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie: paypal adverteert dat ze je geld terug geven als het pakketje niet geleverd wordt, zonder voorwaarden te noemen. Als dat niet zo blijkt te zijn is 'misleidend' nog zwak uitgedrukt :X

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Er ook aan gedacht om dit bij MP te melden? Zij zijn erg geintereseerd in dit soort verhaaltjes, en misschien kunnen zij er wat mee.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

En bij Kassa melden, want dit is toch een schandalige manier van werken. :( Die mogen van mij op tv aan de schandpaal genageld worden.

[ Voor 28% gewijzigd door TerraGuy op 20-09-2009 16:49 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
* Oguz286 moet misschien maar eens zijn Paypal rekening, die aan zijn bankrekening gekoppeld is, sluiten en een creditcard met pin nemen, maar shopt daar niet vaak genoeg voor...

Als ik lees over dit soort praktijken denk ik dat in ieder geval m'n paypalrekening niet meer ga koppelen aan mijn bankrekening.

Verwijderd

dus eigenlijk hebben deze criminelen gewoon vrij spel, niemand doet er wat aan omdat als de politie er werk in moet gaan steken, dan wordt het te duur ,en paypal kan eigenlijk ook helemaal niets.

het verbaast me eigenlijk dat marktplaats/ebay, er niet mee overspoelt wordt

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
MBV schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:37:
Verder overweeg ik een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie: paypal adverteert dat ze je geld terug geven als het pakketje niet geleverd wordt, zonder voorwaarden te noemen. Als dat niet zo blijkt te zijn is 'misleidend' nog zwak uitgedrukt :X
Dat is precies wat mijn vader (jurist) zei toen hij dit alles hoorde en keek op de site van paypal. Hij denkt dat ik mn geld niet meer terug zie, maar dat het wel zinvol kan zijn om naar de consumentenbond en dat soort instanties te gaan met dit verhaal. Ook zal ik marktplaats contacteren, maar ik denk dat zij niks kunnen doen.

Allen trouwens heel erg bedankt voor jullie input. Uit dit topic blijkt onder andere hoe onduidelijk paypal is (zie de mini-discussie over of paypal de 200 euro vergoedt ja of nee). Ik ga waarschijnlijk aangifte doen en marktplaats bellen, paypal bellen om te verzoeken mijn geld te storten en misschien krijg ik de gegevens van de verkoper wel... Enfin, genoeg te doen. Advies en of medeleven wordt altijd gewaardeerd.

Edit: ik typ te langzaam, @ racer, dat verbaasde mij ook. Maar kijk eens op www.paypalsucks.com :/ daar zie je heel veel verhalen over de service van paypal. Het is inderdaad te makkelijk om zo iemand in de val te lokken, schandalig!

[ Voor 9% gewijzigd door J_V_D_L op 20-09-2009 17:07 ]

• MBV

MBV

Advies heb je hier al te veel gehad, en meedeleven is daar niet echt uit gebleken :+ Is je vader lid van de consumentenbond? Anders lijkt Kassa me wel een goeie, of opgelicht. Die hebben af en toe een uitzending met dit soort gevallen.

@racer: de meeste criminelen zijn gelukkig te dom om uit hun ogen te kijken, anders zou de politie pas echt aan het werk moeten :X Desondanks is marktplaats er al aardig mee overspoeld, dit soort verhalen hoor je vrij vaak. Oftewel: boven het bedrag wat je niet kwijt wilt raken altijd persoonlijk ophalen / langs laten brengen.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:52

Twazerty

AVCHDCoder developer

MBV schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:14:
Oftewel: boven het bedrag wat je niet kwijt wilt raken altijd persoonlijk ophalen / langs laten brengen.
Dat is het beste advies ja. Bijna alles boven de 30 euro ga ik ophalen anders hoeft het voor mij niet meer. (Ebay uitgezonderd. Ligt aan de reputatie van de verkoper)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Het is ook zinvol om Paypal te verzoeken de identiteit van deze persoon (inlcusief rekeningnummer of creditcardinformatie) aan jou te overhandigen omdat deze persoon jou onrechtmatig heeft behandeld door het niet leveren van de overeengekomen goederen.

Ga dan verder met stappen 5 en 6 zoals hier beschreven:

http://pc-en-internet.inf...n-internetoplichting.html

Mogelijk wil Paypal de informatie over deze persoon pas overhandigen na een aangifte waarvan je een kopie overlegt.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Oguz286 schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:51:
* Oguz286 moet misschien maar eens zijn Paypal rekening, die aan zijn bankrekening gekoppeld is, sluiten en een creditcard met pin nemen, maar shopt daar niet vaak genoeg voor...

Als ik lees over dit soort praktijken denk ik dat in ieder geval m'n paypalrekening niet meer ga koppelen aan mijn bankrekening.
Als jijzelf niks raar van plan bent is er niks aan de hand als je je bankrekening koppelt aan PayPal.

Het gaat erom dat PayPal geld kan terugvorderen van jou als je niet levert na betaling.

"When you grow up your heart dies"

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:15:
Het is ook zinvol om Paypal te verzoeken de identiteit van deze persoon (inlcusief rekeningnummer of creditcardinformatie) aan jou te overhandigen omdat deze persoon jou onrechtmatig heeft behandeld door het niet leveren van de overeengekomen goederen.

Ga dan verder met stappen 5 en 6 zoals hier beschreven:

http://pc-en-internet.inf...n-internetoplichting.html

Mogelijk wil Paypal de informatie over deze persoon pas overhandigen na een aangifte waarvan je een kopie overlegt.
Ik gok dat paypal die info enkel maar aan de politie wil overhandigen...

Als prive-persoon geef ik je echt 0,0 kans...

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Interessante topic, ik wist niet dat PayPal alleen geld terug kan halen als het op de paypal rekening staat. Als ik zo terugdenk aan mijn eigen ervaring heb ik reuze geluk gehad. Twee jaar terug via eBay een iPod gehaald, maar die verkoper wilde maar niet leveren..en ook niet reageren. Toen ik zei dat ik een claim ging neerleggen bij PayPal had ik gelijk een reactie; hij wilde tijd rekken want je moet het binnen 30 dagen doen.
Ik had er helemaal geen vertrouwen in en heb een dispute, dan claim ingediend en al mijn geld teruggekregen (heb er zelfs een 10EUR winst op gemaakt omdat de dollar-euro koers in de tussentijd zoveel schommelde :p)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Morgen ga ik paypal bellen (ook lekker, de helpdesk is maar tot 16.30 uur open) en dan kijken wat ze voor me kunnen doen. Eigenlijk weet ik het al: niks. Het eerste half uur dat je belt moet je wachten op een medewerker, dan krijg je een nitwit aan de lijn die steeds "sorry meneer, wij kunnen dit en dat niet" zegt, uiteindelijk hoop je te worden doorgeschakeld naar iemand die enig besef heeft van wat er zo gebeurt bij het bedrijf en dan moet je daar nog maar iets zien los te peuteren.
Een groot nadeel van een telefoongesprek is wel dat je het lastig als bewijs kunt aanvoeren (of je moet het gesprek opnemen, maar das makkelijker gezegd dan gedaan...), maar daar tegenover staat wel dat je face2face met iemand kan praten en je niet elke keer een dag hoeft te wachten op antwoord in je inbox.

[ Voor 11% gewijzigd door J_V_D_L op 20-09-2009 20:59 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Qua opnemen van telefoongesprekken heb je wel redelijk wat diensten hoor tegen ( vb : http://www.nemop.nl/en/content/ ). Geen idee van de legaliteit etc, maar het kan dus makkelijk

Verwijderd

Gomez12 schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:42:
[...]

Ik gok dat paypal die info enkel maar aan de politie wil overhandigen...

Als prive-persoon geef ik je echt 0,0 kans...
Paypal is wel degelijk verplicht mee te werken aan een verzoek om iemands identiteit als zij weten dat deze persoon onrechtmatig heeft gehandeld jegens een ander. Daarbij zijn je ingediende claim en de door Paypal uitgevoerde handelingen voldoende indicatie voor. (Ook paypal lukt geen geen contact en er is een leeggehaalde account)
Als een dergelijk tussenliggen partij niet mee zou werken zou je nooit een civiele proces kunnen beginnen wegens wanprestatie tegen de betreffende leverancier.

Je moet dus nadruk leggen op het onrechtmatige handelen van deze persoon jegens jezelf (minimaal wanprestatie en vermoedelijk oplichting) en dat je de aanvullende identificerende informatie nodig hebt voor juridische vervolgstappen.
Als Paypal niet wil meewerken aan het identificeren van de andere partij dan kun je aangeven dat paypal daarmee onrechtmatig handelt en de aansprakelijkheid op hen afwentelen.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
sjaool schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:38:
[...]
Als jijzelf niks raar van plan bent is er niks aan de hand als je je bankrekening koppelt aan PayPal.

Het gaat erom dat PayPal geld kan terugvorderen van jou als je niet levert na betaling.
Gelukkig ben ik geen asociaal mens, dus ik was niet echt van plan om mensen te gaan bedonderen. Maar als de TS met creditcard had betaald (als dat zou kunnen) dan kon hij zo zijn geld terugkrijgen. Dus het kan toch wel handig zijn om een creditcard te hebben als je vaak spullen koopt via het internet vanwege de garantie dat je je geld (tot een zeker bedrag?) terug kan krijgen in dit soort gevallen. Maar ik heb geen creditcard dus misschien zeg ik nu iets wat niet waar is...

• Ericr
  • Laatst online: 10-09-2025
Kijk eens op http://www.opgelichtopint.../YaBB.pl?board=oplichting of deze verkoper er tussen staat.

Zelf ook zo'n akkefietje aan de hand gehad bijna 2 maanden terug. Een verkoper die via MP diverse artikelen aanbod met de mogelijkheid om via Paypal te betalen. Aangezien er bij stond dat er kopersbescherming werd geboden heb ik de artikelen betaald via Paypal.

De volgende dag wilde ik nog even de advertenties nakijken van de verkoper maar zag toen dat al zijn advertenties waren verdwenen. Gelijk met MP contact opgenomen en die gaven aan dat er inderdaad iets niet klopt en dat zij de advertenties hadden verwijderd.

Via Paypal eerst geprobeerd een geschil te openen maar dat bleek niet mogelijk omdat de Paypalverkoper volgens Paypal niet in staat was om te reageren. Daarom gelijk het geschil opgewaardeerd naar een claim.

Wist toen al dat Paypal alleen geld kon terughalen als er geld op de rekening stond van de verkoper.

Enkele weken gewacht en daarna door Paypal in het gelijk gesteld. Echter ging de verkoper toen gelijk in beroep tegen de uitspraak door Paypal. Daardoor nog enkele weken moeten wachten totdat Paypal volledig in mijn voordeel had beslist. Heb van de betaalde € 303,- op 1 euro na alles teruggekregen. Ben de dans dus goed ontsprongen.

Als echter bij MP of Paypal de verkoper niet direct opgevallen als malafide handelaar vrees ik dat de rekening van de verkoper al leeg is gehaald. Als Paypal vrij snel kan achterhalen dat de verkoper malafide is zullen ze de rekening bevriezen waardoor de verkoper niet bij zijn geld kan komen. Daardoor kon ik dus bijna al mijn geld terug ontvangen. Had overigens wel geluk dat Paypal coulant was om een betaling die niet direct via MP was gedaan maar via Paypal zelf toch onder de kopersbescherming te laten vallen.

Neem dus met MP en Paypal contact op en vraag of deze verkoper bekend is en of ze zelf al actie hebben ondernomen. Check ook even de site die ik doorgaf, zo kwam ik er ook achter wat voor slagveld de verkoper had aangericht bij andere kopers.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 20:35
Ik zeg het elke keer weer, maar paypalsucks.com is van een concurrent van PP, die PP zwart wil maken middels overmatige fud. Er staat ook een alternatief genoemd, goh...

Neemt niet weg dat ik de geld terug garantie zwaar onder de maat vind, voor hetgeen wat ze beloven. Maar dat is een ander verhaal. Los daarvan bven ik een tevreden gebruiker.

Verwijderd

[...]

als ik de reclame van Paypal zelf mag geloven, krijgt de koper al het geld terug als ze CLAIMEN dat ze het item niet ontvangen hebben?
PATS, halen ze het geld zo weer terug???

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:02
[...]

En hoe kan jij bewijzen dat iets niet geleverd is? Dat is maar de vraag natuurlijk he. Jij geeft aan dat je het niet hebt ontvangen, PayPal probeert je geld terug te halen / storten op je paypal rekening en de verkoper is dat dus weer kwijt.
Paypal gebruik ik ook nooit, ik vraag altijd om een bankrekening nummer van de betreffende persoon en haal producten boven een bepaald bedrag (ligt ook aan het type product) gewoon op. Zo loop je bijna geen risico.
Zeker electronica doe ik vrijwel nooit "op de gok" (laatst via V&A nog wel een zonnecel oplader, maar voor 15 euro koop je niet zo snel mis) omdat 't spul vaak vrij gevoelig is en best wel eens een deffect kan hebben.

Maar voor mij de belangrijkste vraag: Ze vertrouwen wel heel erg op de goedheid van de mens, jij zegt dat het niet is geleverd (dit kan je natuurlijk niet bewijzen) en zij storten je geld terug.
Wat ze kunnen doen om dit soort dingen te voorkomen: Zet het gestorte geld voor zegge 2 a 3 weken vast op het paypal account, zodat ze het niet kunnen gebruiken om iets te kopen of op hun rekening zetten. Dan is er tenminste nog eens iets terug te halen bij dit soort misstanden.

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:15
Zou het beste zijn, maar zou jij 2 a 3 weken op je centjes willen wachten?

Dan is het hele voordeel van paypal toch weg, want dan kan ik net zo goed overboeken of per rembours verzenden, duurt net zo lang.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Ik heb in de emailwisseling met de verkoper duidelijk gemeld dat ik een verzendbewijs wil. Ik heb ook betaald voor een extra veilige verzending via TNT. Mocht de verkoper in staat zijn een verzendbewijs voor te leggen, dan kan ik naar TNT (tot €500 verzekerd).

Maar ik heb net een medewerker van paypal een dik half uur aan de lijn gehad.
Deze wist mij te vertellen dat er iets mis was gegaan met de link tussen de marktplaats advertentie en de paypal betaling en het email adres van de verkoper... Althans, zoiets.. (lijkt op wat Ericr zei).

Paypal gaat nu uitzoeken of dat dus wel aan elkaar gelinkt zou zijn, als dat het geval is dan krijg ik mijn geld (of de 200 euro, de medewerker was daar een beetje vaag in) terug No matter what de verkoper op zijn rekening heeft staan. Mocht paypal gaan zeuren en het niet willen uitkeren dan ga ik naar de politie om aangifte te doen (bewijs dat ik ben opgelicht heb ik genoeg) en dan kan ik van paypal eisen de gegevens van de verkoper aan mij te geven (dankzij hAI wist ik dit te vertellen en de medewerker van paypal wist dit te bevestigen.) Paypal logt alle telefoongesprekken dus dat is ook wel fijn. Over 2 dagen (volgens de medewerker) hoor ik weer van paypal. Ik ben benieuwd.

Allen in dit topic nogmaals bedankt, met de gegeven tips kon ik de medewerker even flink aan de tand voelen en ben ik niet in een paar minuten afgewimpeld :>

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39
J_V_D_L schreef op maandag 21 september 2009 @ 17:10:
Mocht de verkoper in staat zijn een verzendbewijs voor te leggen, dan kan ik naar TNT (tot €500 verzekerd).
offtopic:
Dat is dan nog de taak van de verkoper IIRC. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending, tenzij anders overeengekomen. Ik verstuur dan ook uitsluitend verzekerd op kosten koper tenzij de koper expliciet meld het onverzekerd verzonden te willen hebben en het risico voor verlies / beschadiging op zich te nemen.

Kortom, imho is HIJ degene die het dan nog met TNT moet regelen en jou gewoon je geld moet teruggeven

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 01:06
In ieder geval altijd aangifte doen, internetoplichting heeft tegenwoordig een veel hogere prioriteit dan vroeger.

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
zeef schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:49:
In ieder geval altijd aangifte doen, internetoplichting heeft tegenwoordig een veel hogere prioriteit dan vroeger.
Met aangifte doen ben ik zo een hele middag kwijt. Natuurlijk is het me wel waard als ik daarmee een grotere kans maak om mn geld terug te krijgen.
Als het goed is hoor ik binnen een paar dagen van paypal (ik vertik het om PayPal met hoofdletters te schrijven) Anders ga ik zaterdag maar eens langs bij de politie. Ik hoop inderdaad dat internetoplichting een hoge prioriteit krijgt bij de politie, want op deze manier gaat het veel-te-gemakkelijk (voor de oplichters dan hè).

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 14:46

Nikeo

Jawelles

al wat gehoord? hoop dat hte goedkomt voor je!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Nikeo schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:48:
al wat gehoord? hoop dat hte goedkomt voor je!
Nope, ik moet er blijkbaar zelf weer een keer achteraan zitten... :/

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:58
Wilke schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:30:
Dit is dus waarom paypal zo hard zuigt. Ze gedragen zich als een bank, maar hoeven zich niet aan de regels voor het bankwezen te houden.
Err, ze opereren gewoon onder een banklicentie en moeten zich dus aan dezelfde regeltjes houden als andere banken. Een bank is nooit aansprakelijk voor overboekingen die je zelf gedaan hebt. Als je bij een willekeurige "echte" bank een overboeking doet, kan de bank die ook niet ongedaan maken, laat staan dat ze het bedrag uit eigen zak aan je terugbetalen.

Met die garantie tot €200,- euro biedt Paypal dus meer coulance dan een normale bank. Maar laat de werkelijkheid vooral je (voor)oordelen over Paypal niet in de weg staan hoor. :z

edit:
Ik reply op een oude post, zie ik. Nou ja, de waarheid mag gezegd worden. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Soultaker op 25-09-2009 23:58 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 19:09

we_are_borg

You will Comply

Oguz286 schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:51:

In plaats van een Credit Card kan je ook een Debit Card nemen deze worden steeds meer geaccepteerd dan vroeger.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• wz0r
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
tbh als je iets koopt boven de €100,- dan kun je et beter persoonlijk ophalen.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
wz0r schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:22:
tbh als je iets koopt boven de €100,- dan kun je et beter persoonlijk ophalen.
Dan kan ik vaak op vakantie naar de USA. :o
Ik heb (gelukkig) al een paar keer wat gehad aan de kopersbescherming van PayPal daar. (zelfs dreigen ermee hielp vaak al)
Jammer voor TS dat het in dit geval zo lastig verloopt.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Wel, het is nu een week geleden dat ik paypal heb gebeld en ik heb nog niks van ze vernomen.
Ik heb dus weer gebeld en ik kreeg iemand aan de lijn die me aanbeval een mail te sturen met bewijs dat de marktplaatsadvertentie gelinkt is aan de transactie...
Toch is het heel vervelend dat élke keer als paypal beweert iets te doen, er weken overheen gaan voordat je resultaat ziet. Ik ben nu al een maand hiermee bezig en ik heb mn geld nog niet terug...

Afwachten, afwachten en nog eens 2x afwachten...

• Bert2000
  • Laatst online: 13-12-2025
oplichters... het laagste van het laagste type mens... word weer boos als ik dit lees, zelf ben ik ook een keer voor 250 beetgenomen op marktplaats.

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Bert2000 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:03:
oplichters... het laagste van het laagste type mens... word weer boos als ik dit lees, zelf ben ik ook een keer voor 250 beetgenomen op marktplaats.
Ik ben ook geschokt dat het zo makkelijk gaat. Accountje paypal aanmaken en klaar is de oplichter :/

Update:
Na weer een mail te hebben verstuurd naar paypal kreeg ik vrij snel antwoord:
Beste xxx,

Bedankt voor de tijd die u heeft genomen om contact met ons op te nemen. Ik
help u graag verder met uw probleem.

Op dit moment zijn wij bezig met een intern onderzoek, waar uw claim ook
onderdeel van is. Zodra wij hebben kunnen verifieren dat de betaling voor
een Marktplaats transactie is dan zal de eerste beslissing op basis van
'best effort' worden omgezet naar PayPal kopersbescherming (tot €
200.00EUR) en zult u een overeenkomstige terugbetaling ontvangen.

Ondertussen raden wij u aan om het volgende in acht te nemen met betrekking
tot de PayPal kopersbescherming op Marktplaats :

Normaal gezien dekken wij alleen betalingen die via een betaalverzoek via
Marktplaats zijn gestuurd. Dit is in dit geval niet gebeurd aangezien de
verkoper u een betaalvezoek heeft gestuurd via PayPal in plaats van via
zijn Marktplaats-account. Gelieve in de toekomst de verkoper te verzoeken
het betaalverzoek via zijn Marktplaatsaccount te sturen. Op deze manier
koppelt ons systeem de Marktplaatstransactie met PayPal zodat ons systeem
de transactie onmiddellijk onder kopersbescherming plaatst.

Met vriendelijke groet,
xxx
Ja... Ik heb destijds gewoon via paypal het geld overgemaakt... Het was mij echt niet duidelijk dat ik een link van de verkoper oid moest krijgen :/

Ik hoop trouwens dat het 'intern onderzoek' vrij snel afgerond is...

Edit:
Ericr schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:33:

Enkele weken gewacht en daarna door Paypal in het gelijk gesteld. Echter ging de verkoper toen gelijk in beroep tegen de uitspraak door Paypal. Daardoor nog enkele weken moeten wachten totdat Paypal volledig in mijn voordeel had beslist. Heb van de betaalde € 303,- op 1 euro na alles teruggekregen. Ben de dans dus goed ontsprongen.
Hoe heb jij die €102 erbij gesprokkeld :+ ? Niet dat ik niet al reuze blij ben als ik mn 200 euro terugkrijg, maar als het even kan heb ik de resterende 37 er natuurlijk ook graag bij ;)

[ Voor 14% gewijzigd door J_V_D_L op 01-10-2009 15:52 ]

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
J_V_D_L schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:49:
Ja... Ik heb destijds gewoon via paypal het geld overgemaakt... Het was mij echt niet duidelijk dat ik een link van de verkoper oid moest krijgen :/
Zeer interessant om te weten. Ik zou er ook ingestonken zijn, vrees ik...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:39

Metzie

Nyaano !

We zijn inmiddels alweer 6 dagen verder heb je nog nieuws?

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Metzie schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:15:
We zijn inmiddels alweer 6 dagen verder heb je nog nieuws?
Dank voor de interesse :p

Vraag aan paypal:
Zou u een indicatie kunnen geven hoe lang dit interne onderzoek nog
duurt?
Mvg,
xxx
Antwoord
Beste xxx,

Bedankt voor de tijd die u heeft genomen om contact met ons op te nemen
inzake uw Marktplaats aankoop.

Helaas kan ik u geen uiterlijke datum geven waarop wij u meer informatie
kunnen geven. Ik hoop u voor het einde van de week een update te kunnen
geven over de status van uw claim.

Bedankt voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,
xxx
------------------------
De email was wel binnen 1 werkdag beantwoord... Maar toch heb ik hier vrij weinig aan...

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
Ja! Eindelijk! Na 3 weken wachten is het interne onderzoek afgerond, met voor mij een zeer positief resultaat!
Ik krijg mijn €200 terug en ze gaan hun best doen om het resterende bedrag bij de verkoper te verhalen (je weet maar nooit?).
Al met al ben ik heel erg tevreden hiermee :)

Even een algemene tip: gewoon heel veel blijven bellen en mailen. Zo kunnen ze niet om je heen. Ik heb elke 4/5 dagen wel contact opgenomen met paypal en ik ben er haast van overtuigd dat als ik dit niet had gedaan, gewoon had gewacht totdat het interne onderzoek was afgerond, ik het geld niet terug zou zien en dat de zaak gewoon in een doofpot zou zijn gestopt.

Een plusje voor paypal (dit wordt een min als het nu weer blijkt dat het 2 maanden duurt voordat het op mijn rekening staat) en heel veel dank aan de tweakers, die mij dus echt goed geholpen hebben. ;)

• MBV

MBV

@jvdl: misschien de gedachte overwogen dat een intern onderzoek bij PayPal simpelweg een X aantal dagen duurt, ongeacht hoe vaak je belt?

Mooi om te weten dat PayPal tenminste nog doet wat ze beloven :)

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58

painkill

Pain(k)(ill)

J_V_D_L schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:30:
Ja! Eindelijk! Na 3 weken wachten is het interne onderzoek afgerond, met voor mij een zeer positief resultaat!
Ik krijg mijn €200 terug en ze gaan hun best doen om het resterende bedrag bij de verkoper te verhalen (je weet maar nooit?).
Al met al ben ik heel erg tevreden hiermee :)

Even een algemene tip: gewoon heel veel blijven bellen en mailen. Zo kunnen ze niet om je heen. Ik heb elke 4/5 dagen wel contact opgenomen met paypal en ik ben er haast van overtuigd dat als ik dit niet had gedaan, gewoon had gewacht totdat het interne onderzoek was afgerond, ik het geld niet terug zou zien en dat de zaak gewoon in een doofpot zou zijn gestopt.

Een plusje voor paypal (dit wordt een min als het nu weer blijkt dat het 2 maanden duurt voordat het op mijn rekening staat) en heel veel dank aan de tweakers, die mij dus echt goed geholpen hebben. ;)
Wacht eerst maar eens tot je je geld hebt, kan best zijn dat ze wel weer iets verzinnen, bijvoorbeeld dat ze eerst het geld van de verkoper willen hebben voordat ze jou gaan betalen, en aangezien dit al bij meerdere mensen in dit topic is gebeurd, lijkt het mij niet geheel onwaarschijnlijk. Dus gewoon even wachten op je geld, en dan positief gaan doen ;)

Ps. Marktplaats heeft relatief veel oplichters, 99% zijn gewoon eerlijke verkopers, maar die 1 % of misschien maar 0.1 % veroorzaakt een hoop leed...

Mijn SNES verzameling!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
MBV schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:45:
@jvdl: misschien de gedachte overwogen dat een intern onderzoek bij PayPal simpelweg een X aantal dagen duurt, ongeacht hoe vaak je belt?

Mooi om te weten dat PayPal tenminste nog doet wat ze beloven :)
het enige wat ze hoeven te doen is controleren of mijn betaling bij de advertentie hoort. Alle andere stadia had ik al doorlopen.
painkill schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:52:
[...]

Wacht eerst maar eens tot je je geld hebt, kan best zijn dat ze wel weer iets verzinnen, bijvoorbeeld dat ze eerst het geld van de verkoper willen hebben voordat ze jou gaan betalen, en aangezien dit al bij meerdere mensen in dit topic is gebeurd, lijkt het mij niet geheel onwaarschijnlijk. Dus gewoon even wachten op je geld, en dan positief gaan doen ;)
Ze hebben het nu officieel gezegd. Dus daar zitten ze aan vast. Het verkoper-gedeelte is al achter de rug. Maar oké, we zullen inderdaad zien!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Topicstarter
En ja! Het geld is nu op mijn paypal rekening (gelijk overgeschreven naar mn betaalrekening ;) ).

Ik denk dat ik echt ontzettend veel geluk heb gehad. Er zijn nl. echt veel mensen die hun geld nooit meer terugzien...

[ Voor 24% gewijzigd door J_V_D_L op 13-10-2009 20:45 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mooi om te horen dat het zo goed is afgelopen. In het vervolg... if it sounds too good to be true, it probably is ;)

• Yor
  • Laatst online: 25-01 22:20

Yor

Yor1313#2571

Mooi man!

Wie weet heeft die mail nog geholpen?

http://yor.minitroopers.com

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Men doet in ieder geval wat men belooft.En mooi dat ze (Paypal, Marktplaats) inmiddels dus ook weten wie de persoon is achter de (mislukte) oplichting. Kudo's voor Paypal.

[ Voor 1% gewijzigd door Xadeon op 14-10-2009 09:38 . Reden: typo ]

Pagina: 1 2 Laatste